برچسب ها

معرفی برند آکمی بِرِد(Acme Bread Company)

معرفی برند آکمی بِرِد(Acme Bread Company)

معرفی برند آکمی برد Acme Bread Company

شرکت آکمی برد (The Acme Bread Company)، یک شرکت تولید کننده‌ی نان دست ساز تجاری با استفاده از مواد اولیه ارگانیک است که توسط استیو سالیوان و همسرش سوزان سالیوان در سال 1983 تاسیس شده است. هدف از تاسیس این شرکت، پخت نان بهتر و با کیفیت‌تر از نان‌های موجود در بازار برای رستوران‌ها و فروشگاه‌ها بوده، با خلاقیت، نوآوری و تلاش صاحبان Acme Bread ، این شرکت به خوبی توانسته به این هدف مهم دست پیدا کند. شرکت Acme Bread امروزه به یکی از الگوهای خوب در زمینه‌ی تولید نان‌های خوب و با کیفیت تبدیل شده و برای ده‌ها رستوران و انواع فروشگاه‌های مواد غذایی و مکان‌های خرده‌فروشی نیز نان عرضه می‌کند.

معرفی برند Acme Bread Company

برند های شیرینی و شکلات

تاریخچه شرکت Acme Bread

استیو سالیوان (Steve Sullivan)، موسس شرکت Acme Bread، در شهر لوس گاتوس (Los Gatos) ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد و بزرگ شد. او در سال 1975 در دانشگاه شهر برکلی ایالت کالیفرنیا ثبت نام کرد و همزمان در رستوران Chez Panisse نیز به‌ عنوان کمک پیشخدمت رستوران مشغول به کار شد.
دو سال بعد و در تابستان‌ سال 1977، استیو سفری را با دوچرخه به دور اروپا آغاز کرد و در طول سفرش با یک نوع نان خوش‌طعم در فرانسه آشنا شد. این طعم جذاب و ماندگار سالیوان را مشتاق کرد تا تلاش کند خودش نمونه‌ی مشابه آن را بپزد، او برای این کار نیاز به یک راهنما داشت به همین علت کتاب نان و مخمر انگلیسی، الیزابت دیوید سال 1977 (English Bread and Yeast Cookery, Elizabeth David's) را خرید و پختن نان را به طور آزمایشی شروع کرد.
 تاریخچه شرکت Acme Bread
در سال 1979، زمانی که نانوایی Cheese Board Collective ( فروشگاه و نانوایی تامین کننده نان‌های رستوران Chez Panisse) نتوانست تقاضاها و خواسته‌های رستوران Chez Panisse برای تهیه نان را برآورده کند کار پخت نان این رستوران به عهده‌ی سالیوان گذاشته شد. او نان‌ها را در آشپزخانه‌ی همان رستوران، جایی که غذای رستوران هم آماده می‌شد، تهیه می‌کرد و فضای کوچکی در اختیار داشت. در سال 1983 سالیوان، با تشویق همکارانش و مدیر رستوران Chez Panisse شرکت خود را با نام Acme در شهر برکلی (شهری در ایالت کالیفرنیای آمریکا) افتتاح کرد. همچنین سرآشپز آن زمان رستوران Chez Panisse که از همکاران سالیوان بود او را تشویق کرد تا در نانوایی نارسی دیوید، پخت نان را به طور حرفه‌ای مطالعه کرده و یاد بگیرد.
سالیوان و همسرش سوزان شرکت Acme را با حدود 180000 دلار سرمایه اولیه راه اندازی کردند که نیمی از آن توسط پاتریک سیمونز (Patrick Simmons) گیتاریست گروه دوبی برادرز(The Doobie Brothers – یک گروه موسیقی راک آمریکایی) از طریق یک قرارداد اجاره تامین شد.
استیو و سوزان سالیوان یک سال قبل از شروع کارشان، برای ماه عسل به فرانسه رفتند و در طول سفرشان از یک تاکستان و کارخانه‌ی مربوط به آن در منطقه‌ی پروانس(شهری در جنوب شرقی فرانسه) بازدید کردند؛ در آنجا پسر صاحب تاکستان به آنها پیشنهاد داد از مخمر طبیعی انگور برای تهیه‌ی خمیر مایه استفاده کنند. استیو و سوزان از این پیشنهاد استقبال کردند و در زمان بازگشت به خانه، مقداری از  انگورهای کابرنت ساوینون (نام نوعی انگور قرمز) و انگور زینفندل (نوعی انگور قرمز) را از تاکستان آن‌ها جمع کرده و با خود به آمریکا آوردند. در نهایت آن‌ها سوغاتی که از فرانسه آورده بودند را با آرد و آب مخلوط کردند و نان‌‌ها خود را با این شیوه پختند.

برند های شیرینی و شکلات

در سال 1999، شرکت Acme پس از دو سال مطالعه و برنامه ریزی، به آرد گندم ارگانیک روی آورد و سعی کرد نان‌های سالم‌تری برای مشتریانش بپزد. اکنون این شرکت دارای سه نانوایی و یک فروشگاه است، نانوایی اول و اصلی در سال 1989، نانوایی دوم در سال 1996 و نانوایی سوم و فروشگاه مربوط به آن نیز در سال 2004 افتتاح شدند. این شرکت به طور منظم محصولات پخته شده‌ی خود را در بازار کشاورزان (بازاری که کشاورزان در آن محصولات و مواد غذایی خود را به طور مستقیم به مصرف‌کنندگان می‌فروشند) به فروش می‌رساند. پرسنل شعبه اولیه و اصلی این شرکت یعنی نانوایی افتتاح شده در شهر برکلی، 24 ساعت روز، در سه شیفت و هفت روز هفته کار می‌کنند اما شعبه دوم این نانوایی که در سانفرانسیسکو قرار دارد فقط در طول روز نان می‌پزد.
Acme Bread در درجه اول یک نانوایی عمده فروشی است اما دارای دو فروشگاه خرده فروشی نیز می‌باشد که یکی در شعبه‌ی اصلی آکمی برد در شهر برکلی و دیگری در بازار Ferry Building سانفرانسیسکو قرار دارد. شعبه‌ی خرده فروشی موجود در بازار Ferry Building برای ده‌ها رستوران در اطراف منطقه خلیج سانفرانسیسکو، از جمله رستوران Chez Panisse که استیون کار  پخت نان را در دهه هفتاد از آنجا کرد نان آماده می‌کند، همچنین این شرکت به انواع فروشگاه‌های مواد غذایی و مکان‌های خرده‌فروشی در اطراف منطقه خلیج نیز، نان عرضه می‌کند.

شیوه تهیه نان در آکمی برد (The Acme Bread Company)

آکمی برد، خمیر ترش خود را 35 ساعت قبل از پخت با این شیوه آماده می‌کند: ابتدا مخمر تهیه شده از استارتر مادر(مخمر طبیعی انگور) با آرد و آب مخلوط می شود تا یک خمیر تقریبا 27 کیلوگرمی ایجاد شود، این خمیر به مدت 12 ساعت در یخچال نگهداری می‌شود. سپس خمیر از یخچال بیرون آورده شده و مجددا با 109 کیلوگرم آرد، آب اضافی و نمک مخلوط شده و به کمک دست به شکل قرص نان در می‌آید. در پایان قرص نان‌های خمیری در یک کوره آجری بزرگ با یک تخته دوار و مرطوب‌کننده‌های بخار پخته می‌شود. با این شیوه‌ی پخت مقداری از رطوبت داخل نان‌ها حفظ شده و پوسته‌ای ترد و خوش‌طعم ایجاد می‌گردد.

شیوه تهیه نان در آکمی برد (The Acme Bread Company)

بازاریابی شرکت آکمی برد

شرکت آکمی برد فقط با سایت (acmebread.com) و بدون هیچ کار بازاریابی و یا کارمند بازاریابی عملکرد بسیار خوبی در فروش نان دارد. این شرکت در نانوایی‌های شعبه سانفرانسیسکو و برکلی، خرده فروشی و عمده فروشی موفقی داشته و80 درصد از کل فروش آن، مربوط به بازار عمده فروشی (رستوران‌ها و بازارهای محلی) است. رستوران‌های Boulevard و  Farallonتنها دو مورد از مشتری‌های خوب  شرکت آکمی برد هستند که هر کدام سالیانه تقریبا 60000 دلار از آن‌ها نان می‌خرند. همچنین نان‌های این شرکت توسط یک نماینده، به حدود 40 رستوران و فروشگاه در شهر ساکرامنتو(شهری در ایالت کالیفرنیا) عرضه می‌شود.

بازاریابی شرکت آکمی برد

مدیران شرکت آکمی برد

امروزه شرکت The Acme Bread Company توسط پنج سهامدار به نام‌های ریک کرکبی(Rick Kirkby)، کلودیو رزنده(Claudio Rezende)، مونیکا کونتویس(Monica Contois) به همراه استیون و سوزی سالیوان اداره می شود.

استفاده از مواد ارگانیک در تهیه نان

استفاده از مواد ارگانیک در تهیه نان

این شرکت کار خود را با تهیه چهار نوع نان آغاز کرد اما امروزه محصولات تولیدی آن‌ شامل 100 محصول مختلف است. در ابتدا شرکت آکمی سعی در از استفاده از محصولات ارگانیک داشت و از آردهای سبوس‌دار ارگانیک استفاده می‌کرد اما بعد از سال 1999 این شرکت به محصولات 100درصد ارگانیک روی آورد و امروزه از آرد، کشمش، دانه‌ی کدو تنبل و دانه‌ی کتان 100 درصد راگانیک و طبیعی استفاده می‌کند.

آکمی برد دوستدار محیط زیست

شرکت آکمی برد تلاش کرده است در تمام مراحل تولید و فروش نان از روش‌ها و فناوری‌های سازگار با محیط زیست استفاده کند. این شرکت در سال 2008 شعبه‌ی اصلی نانوایی خود در شهر برکلی را با پنل‌های فتوولتائیک (پنل خورشیدی) پوشانده و برق خود را از این طریق تامین می‌کند. همچنین کامیون‌ها و ژنراتورهای دیزلی را با «دیزل تجدید پذیر» سوخت رسانی می‌کند که از منابع تجدیدپذیر (چربی های گیاهی و حیوانی) تولید می‌شود و بسیار تمیز و کارآمد است. آکمی برد نان‌های باقی مانده‌ای که فروش نرفتند را به موسسات خیریه، موسسات غیر انتفاعی و مدارس اهدا می‌کند و بخشی از آن را نیز به خوراک دام اختصاص می‌دهد. این شرکت در ابتکاری دیگر به مشتریانی که تمایل داشته باشند پنج سنت تخفیف می‌دهد تا از خرید بسته بندی‌های نان صرف نظر کنند و از این طریق ضایعات کاغذ به حداقل برسد.

آکمی برد دوستدار محیط زیست

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(3) 3.7

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید