داستان لوگو شکلات کیت کت (kit kat)

داستان لوگو شکلات کیت کت (kit kat)

لوگوی kit kat

کسانی که به ظاهر شکلات‌های کیت کت kit kat، در ایالات متحده آمریکا، عادت کرده‌اند، قطعا با دیدن بسته بندی و حتی چشیدن طعم آن در کشور های دیگر شگفت زده خواهند شد. همانطور که تولید کنندگان این شکلات‌ها متفاوت اند، بسته بندی هایشان نیز متفاوت است: در آمریکا، این شکلات در شرکت H.B Reese Candy ساخته می‌شود که زیر مجموعه ای از شرکت Hershey است؛ در حالی که kit kat هایی که در دیگر کشورها فروخته می‌شوند توسط شرکت Nestle تولید می‌شوند.

معنی و تاریخچه برند کیت کت

لوگوی kitkat در طول زمان

تاریخچه ی لوگوی کیت کت (kit kat)

 نام این محصول که بعدها به kit kat تغییر یافت، در ابتدا فقط شکلات ترد بود. این شکلات در سال 1935 توسط Rowntree، به بازار عرضه شد. دو سال بعد لوگویی سفید و بیضی شکل با حروفی قرمز به وجود آمد. شکل ظاهری آن بسیار شبیه لوگو تایپ امروزی kit kat شرکت Nestle بود. 

برند های شیرینی و شکلات

لوگوی قدیمی کیت کت (kit kat)

به خاطر کمبود مواد اولیه به دلیل جنگ جهانی دوم، آقای Rowntree، در دستور تهیه این محصول، تغییراتی ایجاد کرد. بسته بندی جدیدی به رنگ آبی، با حروفی Bold معرفی شد. کلمات " شکلات ترد" نیز مثل شکل بیضی حذف شدند.
خیلی زود در سال 1949، لوگوی بیضی شکل، به ترکیب طراحی بسته بندی محصول برگشت، اما این بار با اندکی تغییر در طراحی.

برند های شیرینی و شکلات

نماد شکلات کیت کت (kit kat)

 نماد لوگوی kitkat

وقتی در سال 1988، این برند از سوی شرکت Nestle خریداری شد، لوگوی آن مجدد تغییر کرد. حروف لوگو Bold تر شدند، نام شرکت های مادر بالای قسمت بیضی لوگو ثبت شد و یک قاب جدید به آن اضافه شد. اما این بار با یک سایه‌ی روشن‌تری از قرمز، معرفی شد. 
در نتیجه‌ی طراحی مجددی که در سال 1995 انجام شد، لوگو شکل سرزنده تری به خود گرفت و حروف لوگو شیبی به سمت بالا پیدا کردند.

نشان کیت کت

kitkat نشان

در سال 1969، شرکت Hershey مجوز تولید و فروش kit kat در آمریکا را دریافت کرد و از این سال به بعد، هم بسته بندی و هم تبلیغاتی که در درون این کشور انجام می شد با آن چه که در خارج کشور انجام می گرفت متفاوت بود. برای دهه ها، نام برند با حروف سفید جای گرفته در قابی مشکی، بر روی زمینه ی قرمز ساده، نشان داده می شد. از سال 2002 بسته بندی شکلات کیت کت هایی که توسط شرکت هرشی فروخته می شد نیز، مثل شرکت نستله، شکل بیضی را به خود گرفت؛ اما هنوز طرح کلی رنگ آن ها، مثل طرح هک شده، کمی متفاوت بود.

فونت لوگوی شکلات کیت کت

یکی از ویژگی هایی که لوگوی شرکت nestle را از شرکت Hershey متمایز می ‌کند، نوع فونت آن هاست. شرکت nestle از فونتی سرزنده‌تر و دوستانه‌ تر، به همراه دو حرف k متفاوت، با افکت 3d (سه بعدی) استفاده کرده است؛ در حالی که در بسته بندی Hershey، حروف تخت، بولد و به نسبت صاف و مستقیم هستند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(7) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید