معروف ترین نوشیدنی های کافی شاپی در 1402

رفتن به کافی‌شاپ می‌تواند تجربه بسیار سرگرم‌‌کننده‌ای باشد و البته این تا زمانی است که هنوز منوی کافی‌شاپ را ندیده‌اید. وقتی می‌خواهید نوشیدنی سفارش دهید احتمالا با انواع نام‌های خارجی مواجه می‌شوید که هیچ توضیحی در این مورد که این نوشیدنی‌ها چه هستند در منو وجود ندارد. در این شرایط، سفارش دادن نوشیدنی می‌تواند بسیار دشوار باشد. بنابراین، ما در این مقاله تصمیم گرفتیم به‌اختصار رایج‌ترین نوشیدنی های کافی شاپ و طرز تهیه نوشیدنی های کافی شاپ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در این مورد که کدام‌یک را سفارش دهید، راحت‌تر تصمیم بگیرید.

نوشیدنی‌های سرد کافی‌شاپ

این روزها بازار نوشیدنی‌های سرد به‌سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد تشنه نوشیدنی‌های باطراوت‌‌تر از نوشیدنی‌های سنتی در کافی‌شاپ‌ها هستند. این امر به‌خصوص در زمانی صادق است که در روزهای گرم سال باشیم و بخواهیم با نوشیدن نوشیدنی‌های سرد کمی خنک شویم. اگر می‌خواهید با نوشیدنی های سرد کافی شاپ آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

آبمیوه‌های طبیعی

این روزها آبمیوه‌ها از طیف گسترده‌ای از میوه‌ها و سبزیجات تهیه می‌شوند. آبمیوه‌های طبیعی نه‌تنها در بسیاری از کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شوند، بلکه در خانه نیز طرز تهیه آن‌ها آسان است و تنها به یک دستگاه آبمیوه‌گیری نیاز دارد. علاوه بر این، برخی از آن‌ها از ترکیب چند میوه و سبزیجات تهیه می‌شوند. این آبمیوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و بنابراین، می‌توانند برای سلامتی بسیار مفید باشند. برخی از آبمیوه‌های طبیعی عبارت‌اند از:

 

•    آب هویج
•    آب سیب
•    آب انار
•    آب‌پرتقال
•    آب‌آلبالو
•    آب انبه
•    آب هندوانه

 

 


کالری نوشیدنی های کافی شاپ

بسته به اینکه چه موادی در آن‌ها استفاده می‌شود متفاوت است اما آبمیوه‌ها نسبت به سایر نوشیدنی‌ها به‌خصوص نوشیدنی‌های سرد کافی شاپ، معمولا کالری کمی دارند.

بهترین-نوشیدنی-کافی-شاپی-آبمیوه

اسموتی

اسموتی یک نوشیدنی ترکیبی غلیظ و یکی دیگر از نوشیدنی های کافی شاپی است که قوام آن مشابه قوام شیک است. این نوشیدنی از ترکیب میوه‌ها و سبزیجات به دست می‌آید و اگرچه به آبمیوه شبیه است اما با آن تفاوت‌هایی نیز دارد. آبمیوه برخلاف اسموتی از آب‌گیری میوه‌ها با استفاده از آبمیوه گیری به دست می‌آید و ازآنجایی‌که پس از درست کردن آن، پالپ میوه‌ها دور ریخته می‌شود، فیبر کمتری دارد. در مقابل، اسموتی‌ها با استفاده از مخلوط‌کن ساخته می‌شوند و بنابراین، حاوی فیبر هستند. برخی از انواع اسموتی عبارت‌اند از:
•    اسموتی موز
•    اسموتی توت‌فرنگی
•    اسموتی پرتقال
•    اسموتی کیوی
•    اسموتی کرفس

میلک شیک

یکی از پرطرفدارترین انواع نوشیدنی های کافی شاپ، میلک شیک است. میلک شیک که گاهی اوقات به آن شیک نیز گفته می‌شود یک نوشیدنی شیرین است که از ترکیب شیر، بستنی و طعم‌دهنده‌ها یا شیرین‌کننده‌هایی مانند کره، سس کارامل، شربت شکلات، شربت میوه یا میوه کامل تهیه می‌شود. این نوشیدنی به شکل مخلوطی غلیظ، شیرین و سرد سرو می‌شود و علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد. شیک‌ها نیز بسته به طعم و ترکیبات اصلی آن‌ها دارای انواع مختلفی هستند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    میلک شیک طالبی
•    میلک شیک نسکافه
•    میلک شیک وانیل
•    میلک شیک شکلات
•    میلک شیک توت‌فرنگی
•    میلک شیک نوتلا
•    میلک شیک انبه
•    میلک شیک موکا
•    میلک شیک شکلات و توت‌فرنگی
•    میلک شیک موز و آجیل
•    میلک شیک توت
•    میلک شیک گیلاس و وانیل

بهترین-نوشیدنی-کافی-شاپی-میلک-شیک

آیس پک

در میان انواع نوشیدنی سرد، آیس پک نیز بسیار محبوب است. اگرچه آیس پک و میلک شیک شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند اما لازم است بدانید که میان آن‌ها تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. میلک شیک برخلاف آیس پک، بستنی کمتری دارد و در عوض شیر آن بیشتر است. در مقابل، در آیس پک بستنی بیشتری استفاده می‌شود و همچنین، از خامه زده‌شده و مغزهای خوراکی نیز استفاده می‌شود.
به همین دلیل، آیس پک بسیار غلیظ‌تر و سفت تر از میلک شیک است. بنابراین، اگر به بستنی بیشتر از شیر علاقه دارید و با غلیظ بودن نوشیدنی مشکلی ندارید، آیس پک می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما باشد. آیس پک نیز مانند میلک شیک از طعم‌های مختلفی مثل نسکافه، طالبی، موز، نوتلا، توت‌فرنگی و غیره برخوردار است.

گلاسه

یکی دیگر از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در لیست نوشیدنی های کافی شاپ، گلاسه است. گلاسه و میلک شیک ازنظر ترکیباتی که در آن‌ها استفاده می‌شود با یکدیگر یکسان هستند. بااین‌حال، تفاوت آن‌ها در این است که در گلاسه بر روی بستنی، شیر ریخته می‌شود اما در شیک، شیر و بستنی به‌صورت کامل با یکدیگر ترکیب می‌شوند. گلاسه نیز دارای انواع مختلفی است که معروف‌ترین نوع آن کافه گلاسه است.

موکتل

موکتل یک نوشیدنی سرد و یکی دیگر از نوشیدنی های کافی شاپ است که برای تهیه آن از ترکیبی از نوشابه‌ها، آب‌میوه‌ها، گیاهان و شربت‌ها استفاده می‌شود تا نوشیدنی طعم بی‌نظیری پیدا کند. بااین‌حال، این نوشیدنی بسته به هنر فردی که آن را درست می‌کند می‌تواند با آبمیوه تفاوت زیادی داشته باشد. درواقع مهارت در درست کردن موکتل این است که بتوان مواد را به‌صورت خلاقانه‌ای با یکدیگر ترکیب کرد که درنهایت، طعم متفاوت و لذت بخشی ایجاد شود. برخی از موکتل‌هایی که در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شوند عبارت‌اند از:
•    موکتل موهیتو
•    موکتل لیموناد
•    موکتل زنجبیل، لیمو، پرتقال و نعنا
•    موکتل آب زغال‌اخته، آب انار، آلبالو و توت‌فرنگی
•    موکتل پرتقال، لیمو، رزماری و هایپ
بهترین-نوشیدنی-کافی-شاپی-موکتل

نوشیدنی‌های گرم کافی‌شاپ

اگرچه این روزها کافی‌شاپ‌ها سعی می‌کنند در ارائه نوشیدنی‌های گرم تنوع زیادی را ارائه دهند اما معمولا این نوشیدنی‌ها بیشتر شامل انواع قهوه و چای می‌شوند. در ادامه با انواع نوشیدنی های گرم کافی شاپ آشنا می‌شوید.

انواع قهوه در نوشیدنی های کافی شاپ

بیشتر انواع قهوه ها از میان نوشیدنی های کافی شاپ از سه ماده معمول تشکیل می‌شوند: قهوه، فوم شیر و شیر بخار زده. در این میان، کافی‌شاپ می‌تواند بسته به ترجیحات شما، مواد افزودنی هر نوع قهوه را تغییر دهد. در ادامه با انواع قهوه‌هایی که در میان نوشیدنی های کافی شاپ سرو می‌شوند آشنا می‌شوید.

اسپرسو

ابتدایی‌ترین نوع قهوه و یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی های کافی شاپ، اسپرسو است که از طریق عبور دادن آب جوش با فشار از میان پودر قهوه تهیه می‌شود. اسپرسو تقریبا پایه هر نوع قهوه دیگر محسوب می‌شود و تقریبا تمام انواع قهوه که با آن‌ها آشنا می‌شوید شامل اسپرسو می‌شوند. تفاوت اصلی این انواع با اسپرسو در داشتن شیر و نحوه تهیه شیر است.

انواع-نوشیدنی-کافی-شاپ-اسپرسو

امریکانو

امریکانو به زبان ساده قهوه سیاه است. این نوع قهوه با ترکیب یک شات اسپرسو و آب جوش تهیه می‌شود و می‌توان آن را با شیر گرم یا سرد سرو کرد. درواقع، امریکانو یکی از ساده‌ترین راه‌های نوشیدن قهوه است.

کاپوچینو

اگر از شیر کف‌دار لذت زیادی می‌برید، کاپوچینو یک نوشیدنی خوش‌طعم برای شماست. کاپوچینو با اضافه کردن شیر بخارپز داغ به یک شات اسپرسو درست می‌شود. وقتی شیر بخار می‌شود، غلیظ‌تر، نرم‌تر و مخملی‌تر می‌شود. همچنین، یک فوم بر روی قهوه ایجاد می‌شود. در کاپوچینو، شیر روی شات اسپرسو ریخته می‌شود و سپس، فوم بر روی آن اضافه می‌شود.

لاته

در میان نوشیدنی های کافی شاپ، کافه لاته شباهت زیادی به کاپوچینو دارد اما فوم آن به‌طور قابل‌توجهی کمتر است. در این نوع قهوه، اسیدیته و تلخی قهوه با مقدار شیر موجود در نوشیدنی کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، اگر از نوشیدنی‌های شیرین‌تر لذت می‌برید، باریستا می‌تواند به آن شربت طعم‌دهنده اضافه کند.

فلت وایت (Flat White)

در سال‌های اخیر، قهوه فلت وایت در منو نوشیدنی های کافی شاپ به‌کرات مشاهده می‌شود. فلت وایت یک نوشیدنی ساده اما قوی است که شامل دو شات اسپرسو می‌شود. این نوشیدنی همچنین با ریختن سریع شیر بخارپز به‌صورت مستقیم در فنجان درست می‌شود. این باعث می‌شود کف و شیر با هم ترکیب شوند و قهوه بسیار نرم و مخملی شود.

ماکیاتو

قهوه ماکیاتو، قهوه‌ای است که در آن کمی شیر به اسپرسو اضافه می‌شود اما هنوز طعمی بسیار قوی دارد. ماکیاتو درواقع یک قهوه اسپرسو است که کمی شیر به آن اضافه شده است. این کار درواقع باعث می‌شود قهوه کمی خامه‌ای‌تر شود اما همچنان یک قهوه قوی است.

انواع-نوشیدنی-کافی-شاپ-ماکیاتو

موکا

موکا نوشیدنی بسیار محبوبی در میان نوشیدنی های کافی شاپ است که علت محبوبیت آن بیشتر وجود شکلات در آن است. درواقع، موکا نسخه‌ای شکلاتی از لاته است. بااین‌حال، موکا را می‌توان به روش‌های مختلفی درست کرد که یکی از روش‌های درست کردن آن، اضافه کردن پودر شکلات داغ به شیر بخارپز شده است. روش دیگر این است که شکلات داغ با لاته ترکیب شود. می‌توان آن را با اضافه کردن شکلات ذوب‌شده یا سس شکلات تهیه کرد.

آیس کافی

آیس کافی در تابستان محبوبیت بسیار زیادی میان افراد دارد و از محبوب‌ترین نوع نوشیدنی های کافی شاپ در روزهای گرم سال است. دستورالعمل‌های متفاوتی برای این نوع قهوه وجود دارد و در برخی از کافی‌شاپ‌ها در دستور تهیه این قهوه، شیر را با آب جایگزین می‌کنند. همچنین، اگر بخواهید باریستا می‌تواند شربت‌های طعم‌دهنده مختلفی را بسته به سلیقه شما در آیس کافی استفاده کند.

هات چاکلت

یکی دیگر از نوشیدنی های کافی شاپ و انواع نوشیدنی‌ گرم، هات چاکلت است. هات چاکلت نوشیدنی‌ای محبوب در میان افرادی است که به شکلات علاقه زیادی دارند. برای تهیه این نوشیدنی، شکلات با شیر داغ (یا معمولا مخلوط شیر و خامه) مخلوط می‌شود و سپس به‌صورت داغ سرو می‌شود یا گاهی مانند لاته بخارپز می‌شود. گاهی نیز ممکن است هات چاکلت با موادی مانند نشاسته ذرت غلیظ شود تا بافت خامه‌ای پیدا کند.
درنهایت، نوشیدنی های کافی شاپ روزبه‌روز در حال متنوع‌تر شدن هستند و این امر اگرچه می‌تواند بسیار جذاب باشد اما می‌تواند انتخاب نوشیدنی مناسب را چالش‌برانگیز کند. بااین‌حال، شما می‌توانید با مطالعه مطالبی که در این مقاله مطرح شد با رایج‌ترین نوشیدنی های کافی شاپ آشنا شوید و به‌این‌ترتیب، در هنگام رفتن به کافه، راحت‌تر نوشیدنی موردنظر خود را انتخاب کنید. از سوی دیگر، لازم است بدانید که اکثر این نوشیدنی  را می‌توانید به‌راحتی در خانه نیز تهیه کنید و به‌این‌ترتیب در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

انواع چای

یکی دیگر از نوشیدنی های معروف کافی شاپ، چای است. شکی نیست که بسیاری از افراد عاشق چای هستند. چای پرمصرف‌ترین نوشیدنی در جهان پس از آب است و در این میان، چای سیاه محبوب‌ترین چای محسوب می‌شود. بااین‌حال، چای دارای انواع دیگری نیز هست که شما می‌توانید آن‌ها را در کافی‌شاپ سفارش دهید. در ادامه با انواع چای آشنا می‌شوید.

چای سیاه یا ساده

اکسیده‌ترین چای در میان انواع چای و نوشیدنی های کافی شاپ، چای سیاه است. محتوای کافئین این نوشیدنی متوسط تا زیاد است که می‌تواند سلامت قلب را تقویت کند و حتی به مبارزه با سرطان کمک کند. ازآنجایی‌که چای سیاه طعمی قوی دارد می‌توانید آن را به‌راحتی با شیر، شکر، عسل و ادویه‌ها ترکیب کنید. با توجه به قیمت انواع نوشیدنی های کافی شاپ، چای ساده یا سیاه معمولا ارزان‌قیمت‌ترین نوشیدنی محسوب می‌شود.

انواع-نوشیدنی-کافی-شاپ-چای

چای سبز

وقتی برگ چای کنده می‌شود، مجموعه پیچیده‌ای از واکنش‌های اکسیداتیو و آنزیمی را آغاز می‌کند که این فرایند درنهایت، منجر به بافت قهوه‌ای گیاه و طعم و عطر کاملا متفاوت آن می‌شود. بااین‌حال، هدف از تهیه چای سبز این است که این فرایند زودتر متوقف شود و طعم گیاهی برگ حفظ شود. چای سبز نه‌تنها بسیار خوش‌طعم است، بلکه می‌تواند مزایای زیادی نیز برای سلامتی داشته باشد. میزان کافئین در چای سبز کم تا متوسط است.

چای سفید

برای تهیه چای سفید، برگ‌های کنده‌شده چای با حداقل فرآوری در هوا خشک می‌شوند که این امر باعث می‌شود آن‌ها طعم لطیفی داشته باشند. میزان کافئین این نوع چای بسته به اینکه از چه نوع گیاهی استفاده شده باشد، متفاوت است. رنگ چای سفید، زرد بسیار کم‌رنگ است که طعم آن هم به شیرینی میزند.

چای ماسالا

چای ماسالا یکی از جدیدترین نوشیدنی های کافی شاپ و یک چای ترکیب‌شده با شیر و ادویه‌جات است که درواقع یک چای هندی محسوب می‌شود. اگرچه ادویه ماسالا می‌تواند متفاوت باشد اما همیشه در آن از هل استفاده می‌شود. سایر ادویه‌هایی که برای تهیه چای ماسالا استفاده می‌شوند شامل زنجبیل، میخک، دانه فلفل سیاه، دارچین، جوز هندی، دانه‌های رازیانه و غیره می‌شوند. میزان کافئین در این نوع چای بالاست.

دمنوش

دمنوش‌ها یا چای‌های گیاهی از قدیمی‌ترین نوشیدنی های کافی شاپ محسوب می‌شوند که چای واقعی نیستند و از طریق ترکیبی از برگ‌ها، میوه‌ها، ریشه‌ها یا گل‌های مختلف تهیه می‌شوند. آن‌ها حاوی کافئین نیستند و از سوی دیگر، فواید بسیار زیادی نیز برای سلامتی ذهنی، جسمی و عاطفی دارند. ازآنجایی‌که دمنوش‌ها را می‌توان با استفاده از انواع گیاهان تهیه کرد، هر یک از آن‌ها دارای طعم‌ها و مزایای خاص خود هستند. برخی از رایج‌ترین انواع دمنوش‌های گیاهی عبارت‌اند از:
•    دمنوش بابونه
•    چای نعنا
•    دمنوش زردچوبه
•    دمنوش زنجبیلی
•    دمنوش به‌لیمو
•    دمنوش آویشن
•    دمنوش بهارنارنج
•    دمنوش بادرنجبویه
•    دمنوش گل‌گاوزبان و سنبل‌الطیب
•    چای ترش یا هیبیسکوس

انواع-نوشیدنی-کافی-شاپ-دمنوش

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(29) 4.7

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • خیلی بده ازاین بهترهم نوشیدنی داریم

  • با سلام..ممنون از معرفی انواع نوشیدنی های کافی شاپ ولی به نظرم میتونست بهتر باشه و نوشیدنی های لاکچری تر هم معرفی میکردین

    با سلام..ما سعی کردیم در این مقاله نوشیدنی های بیشتر شناخته شده رو معرفی کنیم.حتما در یک پست جداگانه نوشیدنی کافی شاپی لاکچری هم معرفی میشه

  • به نظرم بهترین نوشیدنی سرد کافی شاپ، گلاسه هست...نوشیدنی گرم هم من همیشه اسپرسو سفارش میدم

  • عالی بود سپاس از شما

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید