برچسب ها

برند بین المللی شکلات مارس (Mars)

برند بین المللی شکلات مارس (Mars)

برند مارس (Mars)

اکنون برند مارس برای بیش از 5 نسل محصولات و خدماتی را فراهم می کند که آن ها عاشقش هستند. البته بیش از 100 سال است که این شرکت تمرکز خود را بر ایجاد زندگی بهتر برای مردم و حیوانات خانگی گذاشته است. برند مارس شرکت مارس، شرکتی جهانی است که به خاطر برند های شیرینی سازی خود مثل Snickers، M & M، Milky Way و Maltesters  و دیگر برند های شناخته شده مثل WHISKAS، Pedigree و UNCLE BEN’S بسیار معروف شده است. اگرچه بسیاری از محصولات شرکت مارس در درجه اول در انگلستان فروخته می شوند اما شرکت اصلی آن در آمریکاست.

برند های شیرینی و شکلات

داستان این برند با تولد کلارنس مارس در منطقه نیوپورت شهر مینسوتا در 23 سپتامبر 1883 (جنوب شرقی خیابان پائول) آغاز شد. فرانک با اتل که یک معلم مدرسه بود ازدواج کرد. زمانی که او کسب و کار خود را آغاز کرد برندهایی مثل هرشی نیز شروع به فعالیت و تولید انبوه شکلات کرده بودند و رقابت سنگینی در میان تولیدکنندگان شکلات وجود داشت در چنین شرایطی تعجبی نداشت که کسب و کار عمده فروشی فرانک با شکست مواجه شود. ازدواج او نیز با شکست مواجه شد و جدایی او از اتل تاثیر بدی بر روابط میان فرانک و پسرش فارست داشت. او خیلی کم پسر خود را می دید و حتی سالها بعد هم تنش های میان آن ها همچنان بالا بود. اما فرانک هرگز ناامید و خسته نشد.

تولید شکلات MILKY WAY 

این شرکت در سال 1920 به کارخانه ای بزرگتر در ایالت مینیاپلیس با نام ناگت هاوس Nougat House منتقل شد. خیلی زود بعد از این نقل و انتقال نام آبنبات های مارس به مار اٌو بار تغییر کرد. مشخص شد که جدیدترین محصول این شرکت یعنی مار اُو بار واقعی انقدر شکننده است که تحمل حمل و نقل را ندارد. این شکست منجر به تولید موفقیت آمیز اولین شکلات بار میلکی وی در سال ۱۹۲۳ شد. با کمک شکلات بار مالت جدید میزان فروش سالیانه از کمتر از ۱۰۰،۰۰۰ دلار به ۷۹۳،۰۰۰ دلار رسید. به همین خاطر شرکت نیروهای تمام وقت استخدام کرد.

برند های شیرینی و شکلات

شرکت بین المللی مارس

تغییر نام شرکت از مار اُو بار به کمپانی مارس برای بار دوم در شیکاگو اتفاق افتاد. سیستم ریلی شیکاگو باعث شد اسنیکر بار جدید در محل های مختلفی در سراسر کشور گسترش پیدا کند. فارسj پسر کوچک خانواده ی فرانک وارد کسب و کار خانوادگی شد. به دلیل وجود مشکلاتی بین این دو نفر، فرانک فرمول تهیه میلکی وی بار و ۵۰،۰۰۰ دلار سرمایه را به فارست داد تا کسب و کار خود را آغاز کند. فارست اولین شاخه ی بین المللی مارس را به صورت شرکت سهامی محدود در شهر اسلو انگلستان راه اندازی کرد. او با بودجه ی محدودی که داشت تجهیزات دست دوم و کارخانه ای کوچک خرید و در این راه چهار کارمند به او همکاری می‌کردند. برای جلب رضایت ذائقه ی اروپایی دستور تهیه میلکی وی بار تغییر کرد و بدین ترتیب اولین شکلات بار مارس تولید شد. وقتی فرانک مارس در سال ۱۹۳۴ درگذشت، فارست دو شرکت آمریکایی و انگلیسی مارس را برای ایجاد شرکتی بین المللی ادغام کرد.

شکلات بار کره ای مارس

تحقیقات علمی شرکت مارس

در سال 2010 شرکت مارس نتایج تحقیقات خود در مورد توالی ژنوم کاکائو انجام داده بود را منتشر کرد. شرکت نتایج اولیه بدست آمده از اقدامات انجام گرفته برای توالی ژنوم کاکائو جهت توسعه ی دانه های کاکائو برای حاصل خیزی، قدرت و مقاومت بیشتر در هنگام خشکسالی و آفت را نشان می داد که می توانست به زندگی بهتر کشاورزان کاکائو کمک کند.

مارس در عربستان

این شرکت در سال 2014 اولین کارخانه ی تولید شکلات به نام شهر اقتصادی ملک عبدالله در ربیق  را در کشور عربستان افتتاح کرد و این کارخانه اولین کارخانه ایست که از استاندارد طلایی LEED در عربستان برخوردار است. 

ویژگی شرکت مارس

شرکت مارس شرکتی کاملا خصوصی است که کمتر در شبکه های اجتماعی ظاهر می شود زیرا دوست دارد این شرکت را به محصولاتش بشناسند نه کارهای اجرایی آن.
شرکت مارس بر اساس فلسفه ی 5 قانون اداره می شود:
1. کیفیت: مشتری رییس ماست، کیفیت کار ماست و ارزش پول هدف ماست.
2. مسئولیت‌پذیری: ما به شخصه از خودمان مسئولیت‌پذیری می خواهیم؛ ما به عنوان همکار از مسئولیت پذیری دیگران حمایت می کنیم.
3. تقابل: منافع دوجانبه منافع مشترک است، منافع مشترک باعث ماندگاری می شود.
4. بهره‌‌وری: ما از منابع نهایت استفاده را می کنیم، هیچ چیز را هدر نمی دهیم و تنها بهترین خودمان را انجام می دهیم.
5. آزادی: ما برای این اینده خود را بسازیم به آزادی نیاز داریم؛ ما برای آزاد ماندن به سود احتیاج داریم.

شرکت مارس شرکتی خانوادگی است، فروش آن به صورت ثابت در حال افزایش است و بیش از 40،000 کارمند دارد. به خاطر هوش بازاریابی و نوآوری در محصول و همچنین خرید شرکت های دیگر به شرکتی عظیم تبدیل شده است. با سالانه 20 میلیارد دلار فروش در سال 2006 و حضور در 100 کشور از 5 قاره ی جهان، شرکت مارس رشد خود را ادامه خواهد داد و در سال های پیش رو هم موفق خواهد بود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(7) 4.4

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید