شکلات بونتی (bounty) شکلاتی نارگیلی یا شکلات بهشتی؟

شکلات بونتی (bounty) شکلاتی نارگیلی یا شکلات بهشتی؟

اگر شیفته طعم شکلات هستید، می‌توانیم به شما اطمینان دهیم شکلات بونتی (BOUNTY) را نیز دوست خواهید داشت. بونتی زیر روکشی از شکلات، نواری ضخیم‌تر از نارگیل، ولی نرم‌تر از آن با طعمی استثنایی و بهشتی دارد. چنانچه فقط برای یک بار این بمب انرژی و شادی را امتحان کنید، خواهید فهمید که چرا این همه طرفدار دارد.
در ادامه می‌خواهیم از شکلات بونتی و تاریخچه آن بیشتر بدانیم. همچنین به شما انواع مختلف شکلات bounty و ترکیباتش را معرفی می‌کنیم تا در زمان انتخاب با توجه به ذائقه خود بهترین را برگزینید. 

شکلات-بونتی

تاریخچه شکلات بونتی (BOUNTY)

برای اولین بار در سال 1951، آب‌نباتی به‌نام شکلات‌ Bounty توسط مارس (Mars Incorporated) به فروش رسید. این محصول در بریتانیا و کانادا به‌عنوان رقیبی برای محصول شکلات Mounds از هرشی به نظر می‌رسید که در ظاهر و طعم بسیار شبیه بودند. 
این محصول از ترکیب پودر نارگیل و شیرعسل درست می‌شد و با روکشی از شکلات رویش را می‌پوشاندند. شباهت فراوانی به شکلات‌های Mars' Almond Joy و Mars داشت؛ ولی از این دو نوع کمی ساده‌تر بود. از روزی که شکلات BOUNTY وارد بازار شد تا کنون طعم‌های فراوان دیگری نیز در کشورهای خاصی رونمایی شد. در استرالیا نزدیک به یک دهه شکلات BOUNTY با طعم گیلاس ارائه می‌شد و نمونه‌هایی با طعم انبه را برای مدتی در اروپا، روسیه و اوکراین می‌فروختند. طعم آناناس نیز در سال 2014 در بازارهای روسیه رسید؛ اما مصرف‌کنندگان اروپا و کانادا بیشتر با طعم سنتی آن آشنا هستند.
در طول این سال‌ها لوگوی شکلات BOUNTY نیز تغییرات خاصی پیدا کرد. لوگوی شکلات بونتی در سال 1951 یعنی در همان ابتدای فروش شکلات بونتی، شکل‌وشمایل متفاوتی با لوگوی امروزی داشت. نسخه لوگو به‌شکل کتیبه بود. ضخامت خطوط حروف این امکان را به وجود می‌آورد تا مشتریان نام برند را از فاصله دور به‌راحتی ببینند. بونتی در سال 1991 و بعد از گذشت حدود 40 سال، رنگی روشن‌تر را برای ارتباط بهتر با مشتریان خود انتخاب کرد. تصویر جزیره‌ای گرمسیری همراه با یک نخل نارگیل و آسمانی آبی را بسیاری از ما می‌شناسیم. این بسته‌بندیِ شبیه به پوسته نارگیل که تا امروز تغییرات کوچک دیگری را هم داشته است، برای بسیاری از ما خاطرات شیرینی را زنده می‌کند.

شکلات-بونتی

 انواع شکلات بونتی 

گفتیم که در برخی از مناطق، برای مدت محدودی، انواع مختلفی از شکلات بونتی با طعم‌های متنوع دیگر رونمایی شد. طعم گیلاس، انبه‌ای و آناناس از جمله چنین مواردی بودند. اما واقعیت این است که شکلات BOUNTY خود به‌اندازه کافی طعم‌های دلخواه را دارد و برای بهتر‌شدن آن نیاز نیست طعم دیگری افزوده شود. ظاهرا طرفداران نیز همین عقیده را داشتند. البته شکلات BOUNTY با دو نوع شکلات شیری و شکلات تلخ روکش می‌شود و دوستداران آب‌نبات می‌توانند بسته به سلیقه یکی را خریداری کنند.
 
 

ترکیبات شکلات بونتی (BOUNTY)

همان‌طور که واضح است برای تولید شکلات Bounty از نارگیل و شکلات استفاده می‌شود. البته کارشناسان در زمان تولید، میزان مشخصی برای ترکیب هر کدام از این مواد در نظر می‌گیرند. در کنار این دو ماده اصلی شکر، مرطوب‌کننده (گلیسرول)، لاکتوز، پودر آب پنیر (از شیر)، چربی شیر، پودر شیر بدون چربی، کره کاکائو و چندین ماده دیگر نیز اضافه می‌شود. 
اما نباید فراموش کنیم که شکلات بونتی حاوی ویتامین E، کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و مس هم هست که هر کدام به‌نوبه خود برای سلامتی شما مفید هستند. این مواد جریان خون شما را بهبود می‌بخشند و فشار خون و خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند. علاوه بر این بونتی نارگیلی HDL را افزایش می‌دهد و از LDL در برابر اکسیداسیون محافظت می‌کند. 

شکلات-بونتی

برخی دیگر از فواید نارگیل موجود در این شکلات به شرح زیر است:
●    اثرات ضدباکتریایی
●    مبارزه با برخی از سموم
●    کاهش التهاب
●    ضدپیری
●    ضدسرطان 
●    افزایش انرژی 
●    درمان صرع
●    جلوگیری از عفونت مجاری ادراری
●    بهبود اسیدیته و سوزش سر دل
●    مناسب برای بهداشت دهان و دندان
●    سلامت استخوان‌ها

البته با وجود چنین ترکیباتی و در کنار این میزان از خوشمزگی، بد نیست به نکات زیر هم توجه کنید:

مواد حساسیت‌ زا در شکلات بونتی

بونتی نارگیلی، موادی در دل خود دارد که ممکن است برای برخی از افراد ایجاد حساسیت کند. شیر، سویا، سولفیت‌ها و گندم جزو مواد آلرژی‌زا هستند. پس اگر به هر کدام از این مواد حساسیت دارید، بهتر است از خوردن آن اجتناب کنید.

مضرات و فواید شکلات بونتی

شکلات بونتی قند و چربی‌ بالایی دارد و به‌عنوان یک خوراکی پرکالری شناخته می‌شود. با این اوصاف باید در مصرف آن حد اعتدال را نگه دارید.

 

با میل‌کردن شکلات BOUNTY چقدر کالری مصرف می‌کنیم؟ 

با میل‌کردن شکلات BOUNTY، 270 کالری دریافت می‌کنیم که 117 کالری آن از چربی موجود در این خوشمزه است. برای سوزاندن کالری دریافت‌شده از یک عدد شکلات بونتی هم نیاز به فعالیت بدنی در حدود 73 دقیقه پیاده‌روی، 26 دقیقه دویدن یا 37 دقیقه دوچرخه‌سواری داریم. پس در زمان خوردن این شکلات به میزان کالری دریافتی و انرژی لازم برای سوزاندن آن توجه کنید.

شکلات-بونتی

شکلات BOUNTY شبیه به چه شکلات‌هایی است؟

از جمله شکلات‌هایی که ساختاری شبیه به شکلات BOUNTY دارند می‌توانیم به شکلات آلموند جوی (Almond Joy) اشاره کنیم. این آبنبات توسط شرکت هرشیز (Hershey's) تولید می‌شود و ترکیب بادام کامل و پودر نارگیل شیرین‌شده در آن وجود دارد. در نهایت نیز با شکلات شیری روکش می‌شود. البته شرکت هرشیز شکلات Mounds را نیز تولید می‌کند که مشابه همین شکلات است و فقط در ترکیب آن بادام حذف و با شکلات تلخ پوشانده می‌شود. این دو نوع آبنبات دارای بسته‌بندی و طراحی لوگوی یکسانی هستند؛ با این تفاوت که Almond Joy روی بسته‌بندی طرح رنگ آبی و Mounds طرح رنگ قرمز دارد.
از دیگر شکلات‌های مشابه با شکلات BOUNTY می‌توانیم به شکلات مارس (Mars) اشاره کنیم. محصولی خوشمزه از انگلستان که به‌دلیل داشتن کرم توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود جلب می‌کند. این آبنبات خوش‌طعم، ترکیبی خوشمزه از کارامل و نوقا است که با شکلات شیری پوشیده شده است. 

حقایق جذابی از شکلات BOUNTY (بونتی)

اکنون که درباره شکلات BOUNTY آگاهی کاملی دارید، احتمالا دانستن چند مورد زیر نیز برایتان سرگرم‌کننده خواهد بود:
1. در طی یک نظرسنجی که سال 2018، از 2000 نفر انجام شد، شکلات BOUNTY در جایگاه سوم قرار گرفت. این نظرسنجی درباره شکلات‌های تخته‌ای مورد علاقه مردم بریتانیا بود که در آن شکلات شیر کادبری (Cadbury's Dairy Milk) در رتبه 1 و مارس اسنیکرز (Mars Snickers) در رتبه دوم قرار گرفتند. با کمال تعجب، شکلات (Galaxy) گلکسی در لیست قرار نگرفت.
2. باونتی نسخه میوه و آجیل هم دارد. در سال 2022، نسخه Triple Treat از Bounty عرضه شد که 75 درصد آن میوه و مغزها بود و با این اوصاف فیبر بالایی دارد. مواد تشکیل‌دهنده این نوع از ترکیب خرما، کشمش، بادام‌زمینی و نارگیل خشک‌شده است و با شکلات شیری روکش می‌شود.
3. تولید باونتی با روکش شکلات تلخ در سال 2022 متوقف شد. البته اگر از طرفداران این نوع هستید، خبر خوب این است که توقف تولید باونتی با روکش شکلات تلخ موقتی بود. 
4. نسخه سه‌تکه‌هی باونتی هم وجود دارد. اگر از طرفداران این خوشمزه هستید، می‌دانید که در بسته‌های آن معمولا دو تکه باونتی وجود دارد. این گزینه در نمونه‌های Trio به 3 تکه تبدیل شد. 

شکلات-بونتی

سخن پایانی
شکلات بونتی یکی از آن جمله خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که انرژی و خواص فراوان برای شما به همراه دارد. زمانی که این بونتی نارگیلی را گاز می‌زنید، به‌سرعت لایه شکلات در دهان شما ذوب می‌شود. سپس طعم خامه‌ای و نرم نارگیل شیرین را احساس می‌کنید. 
ترکیبات مقوی این شکلات آن را تبدیل به خوراکی ارزشمندی برای کودکان و بزرگسالان کرده است. البته در مصرف این خوراکی احتیاط کنید؛ زیرا در کنار فواید فراوان، مضراتی همچون کالری و قند بالا نیز دارد

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید