نوشیدنی انرژی زا پرایم prime

نوشیدنی انرژی زا پرایم prime

درباره نوشیدنی انرژی زا prime، تاریخچه، ترکیبات این انرژی زا ترند2023

انرژی زا prime، مجموعه‌ای از نوشیدنی‌های ورزشی، مخلوط و نوشیدنی‌های انرژی‌زا است. این محصول پرطرفدار، حاوی سطوح مختلفی از کافئین، الکترولیتها و ریزمغذی‌های اضافه‌شده در ترکیب نوشیدنی هستند. اگر به هر دلیل نوشیدنی‌های انرژی‌زا را دوست دارید، آگاهی از انرژی زا prime  هم باید برایتان مهم باشد. مخصوصا که ادعا می‌شود، این نوشیدنی از انواع محصولات سالم است و این ادعا برای خوشمزه‌های انرژی‌زا کمی عجیب به نظر می‌رسد. 
از طرف دیگر در مدت اخیر شاهد افزایش محبوبیت نوشیدنی‌های Prime در بین جوانان بوده‌ایم. حتی گاهی این نوشیدنی به‌عنوان راه حل نهایی برای هیدراته‌ماندن و بهبود وضعیت جسمی استفاده می‌شود. حال سوالی که ذهنمان را مشغول می‌کند این است که چرا پرایم در طول زمانی کم اینقدر محبوب شده است؟ 
شاید شما هم بگویید چون با میل‌کردن آن طیف وسیعی از مزایای سلامتی از جمله تامین الکترولیت‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای آمینه و ویتامین‌های B را به دست می‌آوریم. اما آیا این همان چیزهای خوبی نیست که همه سازندگان از محصولات خود می‌گویند؟ با این اوصاف باید بپرسیم که چرا مردم صحبت‌های تولیدکننده پرایم را پذیرفته‌اند؟ 
به همین بهانه در ادامه تصمیم داریم از داستان ساخت نوشیدنی انرژی زا Prime و دلیل محبوبیت آن در بازار بگوییم. اگر شما هم به چنین خوراکی‌هایی علاقه دارید؛ ولی همواره نگران وضعیت کیفیتشان هستید، در ادامه با ما بمانید. 

prime-energy-drink

برند های شیرینی و شکلات

تاریخچه انرژی زا پرایم (prime)

شرکت انرژی زا prime متعلق به لوگان پاول و کی.اس.آی است. اگر نام کامل این نوشیدنی را ببینید، متوجه می‌شوید که نام این دو نفر هم در آن ذکر شده است. این دو « Prime by Logan Paul x KSI » را، در سال 2022 و با تبلیغات گسترده‌ای تاسیس کردند. البته قضیه به همین سادگی‌ها هم نبود، اگر داستان شروع جنجال‌برانگیز این نوشیدنی را بدانید، شما هم برای خریدش ترغیب خواهید شد. 
بیایید به قبل از تاسیس شرکت پرایم باز گردیم. علاقمندان به تناسب اندام از نوشیدنی‌های انرژی‌زای مصنوعی و قندی بازار خسته شده بودند. در این بین دو یوتیوبر (لوگان پاول و کی.اس.آی) تصمیم گرفتند نوشیدنی انرژی‌زایی بسازند که نه‌تنها موثر واقع شود؛ بلکه سالم و طبیعی هم باشد. این همان قسمت داستان است که باعث شد نوشیدنی آن‌ها، به‌قول خودمان مثل بمب صدا دهد. 

prime

لوگان پاول و انرژی زا پرایم (prime)

لوگان پاول، یوتیوبری بود که در شبکه‌های اجتماعی محتواهای سرگرم‌کننده می‌ساخت. او در عین حال رپر، خواننده، بازیگر، کمدین، بوکسور و ترانه‌سرایی آمریکایی هم بود. البته کی.اس.آی نیز کمتر از پاول شهرت نداشت. او یوتیوبر، بازیگر، بوکسور و خواننده رپ اهل انگلستان بود و شهرت اصلی او پس از مبارزه با لوگان پاول به اوج رسید. حال تصور کنید که این دو نفر با همکاری یکدیگر نوشیدنی جدیدی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد در اختیار طرفداران خود بگذارند. 
آنها با درنظرگرفتن سلامت نوشیدنی، Prime Energy Drink را به مخطبانشان ارائه کردند. در روند پیشرفتشان هیچ جای نقصی وجود نداشت. تصور اینکه انرژی زا prime با کافئین طبیعی از دانه‌های قهوه سبز، ویتامین‌ها، مواد معدنی و الکترولیت‌ها ساخته می‌شود، خود به‌اندازه کافی محرک بود. حال تصور کنید که قرار است، انرژی پایداری را بدون عوارضی شبیه به عوارض نوشیدنی‌های انرژی‌زای دیگر هم به دست بیاورید. 
این محصول در سال ۲۰۲۲ با هیاهوی رسانه‌های اجتماعی مختلف، هم در بریتانیا و هم در ایالات متحده به بازار آمد و ده‌ها میلیون دنبال‌کننده، حتی قبل از نوشیدنش، آن را به‌عنوان نوشیدنی محبوب خود پذیرفتند. حال اگر به این محبوبیت، تبلیغات حامیان ورزشی را هم بیفزایید، متوجه خواهید شد که این برند راه هزارساله را یک‌شبه طی کرده است.
البته پرایم را می‌توانیم از نظر مالی وابسته به کانگو برندز بدانیم. دقیقا مشخص نیست؛ ولی به نظر می‌رسد که لوگان پاول و کی.اس.آی بیشتر نقش حامیان تبلیغاتی این برند را داشته‌اند. 

prime

برند های شیرینی و شکلات

انواع انرژی زا prime ( پرایم )

شرکت انرژی زا prime ، نوشیدنی‌های خود را تحت عنوان ورزشی، انرژی‌زا، و نوشیدنی مخلوط ارائه می‌دهد. در واقع با توجه به محتویات می‌توانیم بگوییم پرایم دو نوع نوشیدنی «نوشیدنی‌های آبرسان» (Prime Hydration) و «نوشیدنی انرژی زا prime» (Prime Energy) را ارائه می‌دهد.
انواع ورزشی به‌عنوان «نوشیدنی‌های آبرسان» وارد بازار می‌شوند و حاوی آب نارگیل، الکترولیت، ویتامین ب و آمینواسید هستند. سازندگان آن‌ها را محصولی بدون شکر و کافئین می‌دانند و ادعا می‌کنند هر بطری حدود ۲۰ کالری دارد. این نوع پرایم برای حفظ مزه، با آسپارتام شیرین می‌شود. 
نوشیدنی انرژی زا prime  هم حاوی ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین است. برای تصور میزان کافئین می‌توانیم آن را با فنجانی قهوه فوری مقایسه کنیم که حاوی حدود 100 میلی‌گرم کافئین است.
نکته مهم تقسیم ‎‌بندی مد نظر ما در این است که مصرف‌کنندگان در زمان خرید باید بدانند کدام نوع را می‌خرند. این قضیه مخصوصا در زمانی اهمیت دارد که آن را برای رده سنی کودک یا نوجوان می‌خرید.

prime

مزه‌های مختلف «نوشیدنی‌های آبرسان» (Prime Hydration)

•    آیس پاپ  (بطری قرمز، سفید و آبی)
•    پانچ گرمسیری (بطری قرمز)
•    تمشک آبی (بطری فیروزه‌ای)
•    لیمو (بطری سبز لیمویی)
•    متامون (بطری سفید)
•    انگور (بطری بنفش)
•    نارنجی (بطری نارنجی روشن)
•    هندوانه و توت‌فرنگی (بطری صورتی)
•    لیموناد (بطری زرد)

 

مزه‌های مختلف «نوشیدنی انرژی‌زا» (Prime Energy)

•    هندوانه و توت‌فرنگی (قوطی صورتی)
•    تمشک آبی )قوطی فیروزه‌ای(
•    پانچ گرمسیری (قوطی قرمز)
•    انبه نارنجی (قوطی نارنجی)
•    لیمو (قوطی سبز)

prime

ترکیبات انرژی زا پرایم (prime)

اگر به مزایایی که برای انرژی زا prime ذکر می‌شود توجه کنید، متوجه خواهید شد که چه ترکیباتی دارد؛ زیرا همین ترکیبات نقاط قوت آن هستند. 
1. نوشیدنی انرژی‌زای پرایم با مواد طبیعی ساخته می‌شود. این بدان معناست که در ساخت آن، رنگ‌های مصنوعی، طعم‌دهنده‌ها یا مواد نگهدارنده، به کار نمی‌رود. 
2. خلاف بسیاری از نوشیدنی‌های انرژی‌زای دیگر که مملو از شکر هستند، نوشیدنی انرژی‌زای پرایم از مواد طبیعی استفاده می‌کند. این کمک می‌دهد تا انرژی خود را به‌صورت پایدار و بدون آسیب افزایش دهید. 
3. کافئین طبیعی موجود در نوشیدنی انرژی‌زای پرایم به بهبود تمرکز و ایجاد ذهنی روشن کمک می‌کند. این امر خود دلیلی می‌شود تا آن را به انتخابی عالی برای مطالعه، کار یا هر فعالیت نیازمند به تمرکز مداوم، تبدیل کند.
4. نوشیدنی انرژی زا پرایم حاوی الکترولیت‌ها و ویتامین‌هایی است که بر بهبود عملکرد ورزشی، کاهش خستگی عضلانی و برطرف‌شدن خستگی‌ها تاثیر می‌گذارد.

 

prime

 

مخلص کلام
نوشیدنی انرژی‌زای پرایم جایگزین طبیعی و سالم برای نوشیدنی‌های انرژی‌زای سنتی است که انرژی را افزایش می‌دهند؛ اما آسیب‌زا هستند. خلاف نوشیدنی‌های انرژی‌زای شیرین، نوشیدنی انرژی‌زای پرایم با مواد طبیعی ساخته می‌شود و طعم‌های مختلفی دارد. در بازاری رقابتی که پر از نوشیدنی‌های انرژی‌زای مصنوعی، مملو از شکر و مواد نگهدارنده است، چنین برتری‌هایی به‌منزله حاکمیت بر بازار خواهد بود. 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(8) 3.5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید