برچسب ها

تاریخچه کوتاهی از آبنبات های اسکیتلز (Skittles)

تاریخچه کوتاهی از آبنبات های اسکیتلز (Skittles)

از آبنبات های رنگین کمانی اسکیتلز چه می دانید؟

کمپین بازاریابی آبنبات های اسکیتلز، با عنوان "طعم رنگین کمان را بچشید" در سال 1994 آغاز شد و به یکی از طولانی ترین کمپین های فعال تبدیل گردید.

این نوع آب نبات جویدنی که همه ما با آن آشنایی داریم، اولین بار در سال 1974 روانه بازار شد.

آبنبات اسکیتلز، پنج سال اول زندگی خود را فقط در بریتانیا گذراندند و بعد در سال 1979 مردم آمریکای شمالی هم فرصت پیدا کردند تا طعم این آبنبات های رنگی را بچشند.

معرفی آب نبات اسکیتلز

ریشه تولید آبنبات اسکیتلز

<در مورد خالق این آبنبات های اسکیتلز، حدس و گمان های زیادی وجود دارد؛ چرا که هیچ کسی دقیقا نمی داند اولین بار چه کسی این آب نبات های رنگی را خلق کرده است.

یکی از داستان های موجود پیرامون این قضیه حاکی از آن است که روزی مردی انگلیسی به نام آقای اسکیتلز به رنگین کمان نگاه کرد و با تعجب به خود گفت که طعم و مزه آن چطور است.

برای شنیدن پنج واقعیت تصادفی یک دقیقه وقت خالی دارید؟

  1. شرکت ریگلی در سال 1891 تاسیس شد؛ منابع دیگر اذعان داشتند که این شرکت شکلات را با خوراکی ها و شیرینی های دیگر از جمله آدامس ترکیب می کرده است و به این صورت محصول جدیدی خلق می شده است. 

  2. اگرچه شرکت ریگلی امروزه آبنبات های اسکیتلز تولید می کند، ولی همه متفق القول هستند که یک شرکت انگلیسی ناشناس، تولید کننده اصلی این آبنبات ها بوده است.

  3. بعد از گذشت سه سال از ورود این آبنبات ها به آمریکای شمالی، آمریکا هم توانست درست مثل انگلیس این آبنبات ها را تولید کند.

  4. امروزه طعم های مختلفی از این آب نبات ها در بازار موجود است؛ ولی در گذشته تنوع اینقدر زیاد نبوده است.

  5. طبق نظرسنجی، مشخص شده است که مصرف کنندگان آبنبات های میوه ای با طعم انگور، پرتقال، توت فرنگی، لیمو شیرین و لیمو ترش را بیشتر دوست دارند.

تاریخچه شکلات های اسکیتلز

طعم رنگین کمان را بچشید

شعار معروف "طعم رنگین کمان را بچشید"، در سال 1994 مطرح شد و یکی از طولانی ترین کمپین های تبلیغاتی فعال است. آژانس تبلیغاتی دی آرسی ماسیوس بنتون و بویلز از سل 1985 فعالیت خود را در نیویورک آغاز کرد. این آژانس کل فعالیت های کمپین تبلیغاتی اسکیتلز را بر عهده گرفت.

این مطلب را از دست ندهید: خوردن آبنبات چه تاثیری روی دندان های شما می گذارد؟

اسکیتلز در مقابل ام اند امز

در طول این سال ها، شباهت های بین ام اند امز و اسکیتلز مشاهده شده است. این آب نبات ها از نظر رنگ و ظاهر شباهت بسیار زیادی به هم دارند، اما با این تفاوت که وسط آبنبات های ام اند امز شکلات قرار دارد ولی وسط آبنبات های اسکیتلز میوه ای است. یکی دیگر از تفاوت های این دو آبنبات، حروفی است که روی آن ها حک شده است؛ دو طرف آبنبات های ام اند ام حرف "ام" و روی آبنبات های اسکیتلز حرف "اس" حک شده است.

اسکیتلزها در سرتاسر دنیا

امروزه مردم بیش از 65 کشور دنیا از خوردن آبنبات اسکیتلز لذت می برند. این آبنبات ها دومین آب نبات محبوب در کل ایالت متحده آمریکا و همچنین بین بچه های آمریکای شمالی محبوب ترین هستند.

زمانی مارشاون لینچ، فوتبالیست آمریکایی، ادعا کرد این آب نبات ها به او کمک کرده اند که به جایگاه امروزیش در دنیای ورزش برسد، همین موضوع سبب شد تا او به عنوان سخنگوی آبنبات های اسکیتلز انتخاب شود.

آبنبات های رنگی کمانی اسکیتلز

اسکیتلزهای امروزی 

با آغاز قرن بیست و یکم، محصولات جدیدی شبیه همین اسکیتلزها روانه بازار شدند؛ اسکیتلزهای ترش در سال 2000 خلق شدند.

در سال 2004، مردم می توانستند آدامس بادکنکی اسکیتلز بخرند و در سال 2006 هم اولین نمونه محدود از آب نبات های اسکیتلز روانه بازار شد: اسکیتلزهای میوه ای ایکس تریم.

اگرچه هنوز هم می توان آبنبات هایی با همان طعم و مزه اورجینال پیدا کرد، ولی امروزه تنوع آن ها بسیار زیاد شده است؛ من جمله می توان به آبنبات های استوایی، توت وحشی و ترکیب اسموتی اشاره کرد.

در سال 2009، با کمک اینترنت و پلتفرم های اجتماعی، اسکیتلزها توانستند جای خود را در شبکه های اجتماعی پیدا کنند و از این طریق، تعداد مشتریان این آبنبات ها بیشتر و بیشتر شد. 

شرکت اسکیتلز در فیسبوک، وبسایت مخصوص، توییتر و یوتیوب هم فعالیت دارد.

بعلاوه در سال 2009 این آبنبات های اسکیتلز کمی تغییر کردند، طوری که گیاهخواران هم می توانستند با خیال راحت از آن ها استفاده کنند.

در رسپی این آبنبات های اسکیتلز، از ژلاتین استفاده می شده است؛ ولی امروزه این رسپی کمی تغییر کرده و شکلی گیاهی به خود گرفته است. یعنی امروزه برای تهیه این آبنبات ها از هیچ محصول حیوانی استفاده نمی شود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید