برچسب ها

آبنبات رنگین کمانی اسکیتلز(Skittles)

آبنبات رنگین کمانی اسکیتلز(Skittles)

آبنبات اسکیتلز

اسکیتلز، آبنباتی گرد و کوچک جویدنی است که با رنگ های مختلف در یک بسته قرار دارند. شعار تبلیغاتی اسکیتلز اغلب "طعم رنگین کمان را بچشید" بود تا رنگی بودن این آبنبات ها را برجسته نماید. اسکیتلز با طعم میوه‌ای در عین شباهت به نمونه ی شکلاتی خود M & M جایگاه خاص خودشان را دارند. آبنبات های اسکیتلز برخلاف آبنبات های رنگی Reese که طعم شکلاتی دارند، بسیار جویدنی و خوش طعم ترند. اسکیتلز به گونه ای منحصر به فرد به بازار آبنبات عرضه شد، با ظاهری شبیه به رقیب اما طعمی متفاوت. 

اطلاعات عمومی و تاریخچه اسکیتلز

اسکیتلز آبنباتی میوه‌ای است که در طعم های مختلفی عرضه می‌شود. این آبنبات ها به خاطر رنگ‌های زنده‌ی خود در بین کودکان و نوجوانان بسیار محبوب است. این آبنبات‌ها در ابتدا در بسته‌بندی های استاندارد قرمز رنگی عرضه می‌شدند. با این حال، اخیرا پس از عرضه انواع مختلفی از این آبنبات، بسته بندی آن ها هم در طیف گسترده ای از رنگ ها ارائه شده است. جدیدترین رنگ های ارائه شده عبارتند از استوایی، اسکیتلز ترش و توت وحشی. 
روی هریک از آبنبات‌های اسکیتلز حرف "S" نوشته شده و با رنگ ها و طعم های متعددی عرضه می شود. برای مثال، رنگ زرد طعم لیمویی، رنگ سبز طعم لیمو ترش، رنگ بنفش طعم انگور و غیره دارد. در سال 1994 کمپانیWrigely، تولید کننده کنونی این آبنبات ها، کمپین «طعم رنگین کمان را بچشید» را به عنوان بخشی از برنامه‌ی بازاریابی خود راه اندازی کرد. در آن زمان شایعه شده بود که تمام آبنبات‌های اسکیتلز در واقع یک طعم دارند و رنگ های مختلف آنهاست که باعث می شود مصرف‌کنندگان حس کنند طعم متفاوتی دارند. این موضوع مورد بحث قرار گرفت و به نظر می رسد شرکت شیرینی‌سازی Mars Wrigely این ادعا را رد می کند و تاکید دارد که هر رنگ اسکیتلز طعم های متفاوتی دارند. به‌هرحال، این شایعه جایگاه این محصول را به عنوان یکی از محبوب ترین آبنبات های موجود در آمریکا تغییر نمی دهد. البته این امر باعث تعجب بسیاری از مصرف کنندگان شد.

تجاری سازی محصول


تجاری‌سازی آبنبات های اسکیتلز اولین بار در سال 1974 در انگلستان انجام شد. اما تولید و عرضه تا 5 سال محدود به انگلستان بود. پس از آن، این شرکت در آمریکای شمالی توسعه یافت و در سال 1979 آمریکایی ها توانستند "طعم رنگين كمان را بچشند". در حالی که اطلاعات مشخصی درمورد محل تولید اولیه این آبنبات ها وجود دارد اما اطلاعات در مورد شخصی که برای اولین بار آن را تولید کرد اندک است. در نتیجه، فقط یک سری روایت در مورد کاشف این آبنبات محبوب وجود دارد. 

ایده ی اسکیتلز


بر اساس یکی از این روایات، ایده اسکیتلز به ذهن یک مرد انگلیسی بنام آقای اسکیتلز در حالی که به رنگین کمان زل زده بود و در فکر طعم آن بود خطور کرد. از این رو، کمپین "طعم رنگین کمان را بچشید" شکل گرفت. با این حال، هیچ کس تاکنون نتوانسته این داستان را تأیید کند. از طرف دیگر، افراد دیگری ادعا می کنند که اگرچه اسکیتلز توسط تولید کننده کنونی آن تولید شده است ولی گمان بر این است که اولین بار توسط یک شرکت ناشناخته انگلیسی تولید شده است.
توت فرنگی، پرتقال، لیمو، انگور و لیمو ترش طعم های اصلی اسکیتلز هستند. سرانجام نمونه جدیدی از "اسکیتلز اصلی" با طعمی جدید خلق شد. این نمونه مشابه طعم هایه اولیه بود اما اسکیتلز با طعم سیب سبز جایگزین اسکیتلز لیمو سبز شد. روی بسته بندی این نمونه جدید همچنان عبارت "Original" نوشته شده است. یک سری ویژه به نام "Long Last Time" عرضه شد که بر اساس نمونه اصلی قدیمی ساخته شده بود که در یک بسته آن اسکیتلز با طعم لیمو ترش قرار داشت. 
ظاهرا نام آبنبات اسکیتلز از نام بازی با همین نام گرفته شده است چون این آبنبات شبیه شیء به کار رفته در این بازی است. این بازی شبیه بولینگ است: شخص باید یک کره چوبی یا پلاستیکی را به سمت 9 پین پرتاب کند. این بازی قبلا در انگلیس، اسکاتلند، ولز و کشورهای مختلف اروپایی انجام می شد.در این بازی به این کره چوبی "اسکیتل" میگویند. بسیاری بر این باورند که نام این آبنبات از اینجا آمده است ولی هیچ مدرک محکمی در این خصوص وجود ندارد. 
شعار محبوب "طعم رنگین کمان را بچشید" به خاطر رنگ ها و رایحه های گوناگون این آبنبات است. این شعار برای اولین بار در سال 1994 مطرح شد که نشان می دهد این آبنبات مسیری طولانی را بدون از دست دادن هوادارانش طی کرده است. این شعار فوق العاده جذاب توسط یک آژانس تبلیغاتی به نامD'Arcy Masius Benton & Bowles در نیویورک ساخته شد. این آژانس علاوه بر شعار، طراحی اسکیتلز را نیز انجام داد. 

اسکیتلز در شبکه های اجتماعی


این شرکت در سال 2009 به عنوان بخشی از بازاریابی خود به امید جذب مشتریان بیشتر با برند خود وارد وب سایت های اجتماعی شد. بازاریابی در اینترنت و رسانه های اجتماعی قطعاً موفقیت آمیز بوده است زیرا این شرکت هم اکنون علاوه بر حضور چشمگیر در فیسبوک، توییتر و یوتیوب، وب سایت شخصی خود را نیز دارد. علاوه بر رسانه های اجتماعی و کمپین های اینترنتی، این شرکت تلاش کرده بخش های بیشتری از بازار را به روش متفکرانه دیگری هدف قرار دهد. اسکیتلز مواد تشکیل دهنده خود را تغییر داد تا برای وگان ها و گیاهخواران مناسب شود. به طور دقیق تر آن ها ژلتین را به انواع مواد گیاهی تغییر دادند. اسکیتلز اکنون هیچ گونه محصول حیوانی ندارد.

کمپین های اسکیتلز 


اسكیتلز در سال 2016 یک سری محدود آبنبات تولید کرد كه رنگشان كاملاً سفید بود. این کار با شعار "طعم رنگین کمان را بچشید" در تناقض به نظر می‌رسد. البته این حرکت شرکت ریگلی در ارتباط با جنبش حقوق همجنسگرایان بود. این کمپانی برای نشان دادن حمایت خود از ازدواج همجنسگرایان و قانونی بودن آن، شروع به تولید این سری محدود آبنبات کرد تا در ماه ژوئن آن سال به فروش برسند. در آن زمان ماه ژوئن به عنوان ماه افتخار دگرباشان جنسی معروف شده بود. این کمپانی حتی توضیحی روی بسته بندی این اسکیتلزهای بی رنگ گنجاند. از آن پس، این کمپانی بطور منظم این سری محدود اسکیتلزها را در ماه ژوئن تولید می کرد. 
از این آبنبات ها را برای بیان عقایدی غیر از عقاید مربوط به حقوق همجنسگرایان نیز استفاده شد. در سال 2010 در زمان ماجرای شلیک به یک نوجوان سیاهپوست به نام تریوان مارتین، اسکیتلز به عنوان نمادی از بی گناهی مارتین مورد استفاده قرار گرفت. جورج زیمرمن، فرد تیرانداز ادعا كرد كه این پسر را برای دفاع از خود کشته است. به گفته زیمرمن، مارتین تنظیم کننده نگهبانی محله این نوجوان در تلاش بوده از خانه همسایه دزدی كند. به هر حال، پس از انجام تحقیقات مشخص شد که این نوجوان هیچ تجهیزات یا اسلحه ای را که نشانی از سرقت باشد به همراه نداشته است. اینجاست که اسکیتلز وارد عمل می شود: پسرک یک بسته اسکیتلز در جیب خود داشت که گفته می شد ظاهراً نشانی از کودک درون او بوده است و اینکه نمی توانست در چنین عملی دخیل باشد. پس از تبرئه زیمرمن، بسیاری از معترضین به خیابان ها آمدند و از پاکت های اسکیتلز به عنوان پرچم خود برای اعتراض استفاده کردند.
اسکیتلز از زمان معرفی برای دهه ها یک آبنبات مشهور بود و از سال 2019 همواره در بخش های آبنبات مشهور آبنبات فروشی وجود داشت. در سال 2018 گزارش شد که در چندین ایالت اسکیتلز محبوب ترین آبنبات هالووین بوده است. شیرینی سازی مارس ریگلی به افرادی که نزد آنها کارآموز شوند به عنوان پاداش یک سال آبنبات رایگان می دهد که اسکیتلز از جمله این آبنبات هاست. اگرچه قضاوت در مورد تعداد افرادی که برای بدست آوردن این آبنبات بدرخواست کارآموزی داده اند کار سختی است، اما با در نظر گرفتن شهرت اسکیتلز اینکه آن ها فقط به خاطر پاداش اضافی در سال این درخواست را داده اند اصلا چیز عجیبی نیست. اسکیتلز در بیش از 65 کشور جهان فروخته شده و برای مدتی دومین آبنبات محبوب ایالات متحده بوده است. 

اولین اسکیتلز

اسکیتلز برای اولین بار در سال 1974 تولید شد و برای اولین بار در بریتانیا معرفی گردید. اسکیتلز در سال 1979 در ایالات متحده معرفی شد. احتمالا فرد یا شرکتی ایده اسکیتلز را به عنوان یک محصول آبنباتی پیش از سال 1974 در سر می پرورانده اما اینکه در حقیقت چه کسی فرد یا چه گروهی اسکیتلز را ابداع کرده است هنوز نامشخص است. 

مالک شرکت اسکیتلز

اسکیتلز متعلق به کمپانی مارس است و با نام شرکت تابعه خود به نام شرکت شیرینی سازی مارس ریگلی به فروش می رسد. این شرکت تابعه شاخه ای از شرکت ریگلی است که کمپانی مارس در سال 2008 آن را خریداری کرد و در سال 2016 با بخش شکلات این شرکت ادغام شد. شرکت سهامی مارس شرکتی آمریکایی است که تولید کننده آبنبات در جهان است و صاحب آبنبات های دیگری نیز هست که نام آن را یدک می کشند مانند شکلات مارس که همنام خود شرکت است و آبنبات استاربرست که بواسطه خرید مالکیت ریگلی است. 

شعار اسکیتلز

شعار اسکیتلز "طعم رنگین کمان را بچشید" است. این یک شعار جذاب است و باعث تحریک احساسات کسی که آن را می شنود می شود شعار طعم رنگین کمان را بچشید توسط یک آژانس تبلیغاتی به نامD'Arcy Masius Benton & Bowles در نیویورک ساخته شد. شعار دیگر اسکیتلز "رنگین کمان را باور کنید" است، این نوعی تغییر محسوب می شود ولی هنوز هم جزو ثابت شعارهای رایج اسکیتلز کلمه رنگین کمان است.  

نام اسکیتلز

بنا بر یک شایعه ثابت نشده اسکیتلز به خاطر بازی برجسته ی انگلیسی در آن روزها به وجود آمده است. این بازی شبیه بولینگ بود و در این بازی شما یک کره پلاستیکی یا چوبی به نام اسکیتلز را به سمت 9 پین پرتاب می کنید. با این حال این امر می تواند صرفا یک افسانه باشد و هیچ مدرک محکمی در دست نیست که نشان دهد آبنبات اسکیتلز نام خود را از این بازی الهام گرفته است.

انواع و طعم های اسکیتلز

در زیر فهرستی از انواع و طعم های مختلف اسکیتلز آورده شده است:
•    اوریجینال
•    شیرین و ترش
•    استوایی
•    توت وحشی
•    ترش
•    خیلی ترش
•    Trick Plays Skittles (سری اسکیتلز با تم فوتبال که در آن رنگ و طعم با هم جور نبود)
•    Riddles Skittles (سری مخصوص که در آن رنگ و طعم با هم جور نبود)
•    Impostors Skittles (سری مخصوص که در آن رنگ ها و طعم ها با هم جور نبود)
•    Orchards (شامل طعم های گیلاس، لیمو ترش، هلو، سیب قرمز و پرتقال). 
•    Sweet Heat
•    Cauldron (سری فصلی با طعم های لیموی سنگی، نارنگی twisted، توت Bogey، انگور Grpping و گلابی سفت)
•    Skittles Crazy Cores
•    Double Sour Skittles
•    Chocolatey Eruption Skittles
•    Berry Explosion Skittles
•    آدامس بادکنکی با طعم اسکیتلز
•    اسکیتلز میوه ای ترقه ای (به هنگام خوردن صدای تق تق می دهد.)
ع    استوایی تند (شامل این طعم هاست: کیوی و لیمو ترش، انبه ی Tangelo، آناناس و میوه گل‌ساعتی، موز و توت، توت فرنگی و میوه ستاره ای). 
•    میوه و خامه
•    اسکیتلز Brightside (شامل طعم های هندوانه، لیموناد صورتی، نارنگی، کیوی و موز و پانچ پارادایس است.)
•    اسکیتلز Darkside (شامل طعم های آلبالو، پرتقال خونی، Dark Berry Midnight Lime، طعم میوه ممنوعه و بعضی از انواع طعم انار)
•    Summer Splash
•    Citrus Skittle
•    میکس آمریکایی (سری اسکیتلزهای قرمز، سفید و آبی)
•    میکس اسکیتلز عشق (سری روز والنتاین)
•    اسکیتلز فریز پاپ (سری محدود)
•    Long Last Time (سری محدود که شامل اسکیتلزهای لیمو ترش است.)
•    توت وحشی ترش
•    اسکیتلز ترش با طعم سیب سبز و هندوانه
•    طعم های کارناوال (سری محدود با طعم (آب‌نبات سیب، آدامس بادکنکی، یخ در بهشت سبز، پشمک و شیرین بیان.) 
•    میکس شکلاتی (شامل طعم های S’mores، وانیل، کارامل شکلاتی، پودینگ شکلاتی و مایه براونی است)
•    سری اسکیتلز زامبی (شامل طعم های خربزه مومیایی شده، آلبالوی Chiling، توت قرمز خونی، مشتی از مرکبات سفت و شاه توت Boogeyman است.) 
•    اسکیتلز سری دسر ( شامل طعم های کرم پرتقالی، پای لیموی کی، میلک شیک توت فرنگی، بلوبری و تارت شربت تمشک است)
•    دیپ های اسکیتلز (سری مخصوص با یک روکش ماست به طعم خامه)
•    اسکیتلز نعنایی (شامل طعم های نعناع فلفلی، نعنای دشتی و نعنای خنک است) 
•    اسکیتلز سری درهم
•    بلندرها (طعم های میوه مخلوط شده. شامل طعم های ملون بری برست، لایم بلاست توت فرنگی، فریز سیب سبز هندوانه، چری تراپیکولادا و فریز لیموناد انبه.) 
•    اسکیتلز بستنی (سری محدود)
•    اسکیتلز نامحدود
•    آدامس بادکنکی اسکیتلز میوه ای (سری جدید)
•    اسکیتلز اکستریم فروت آدامسی (سری جدید)
•    آدامس بادکنکی اسکیتلز کارناوال (سری جدید)
•    سیاتل میکس (اسکیتلز سری سوپر بول)
•    Sensations (شامل طعم های چیلی بری، سیب ترش، لمون تینگل، تمشک خنک و پرتقال آبدار است)

محصولات جانبی 

تعدادی از محصولات جانبی (مشتقات) اسکیتلز در زیر ذکر شده است:
اسکیتلز جویدنی: یک محصول جانبی اسکیتلز معمولی است که هیچ پوسته ای در اطراف آبنبات آن وجود ندارد. بسته بندی آن، یک اسکیتل را که از پوسته خود بیرون آمده است، نشان می دهد؛ این آبنبات جویدنی نمونه نرمتر و جویدنی‌تری از اسکیتلز است. این نمونه در جولای 2018 در انگلستان معرفی شدند. زنده بودن رنگ های اسکیتلز جویدنی به نسبت نمونه های معمول کمتر است و طعمشان مثل اسکیتلز اوریجینال ولی بدون پوسته است.
شِیک اسکیتلز: این محصول نوعی شِیک است که با برند اسکیتلز تولید می شود. مزه آن را شبیه Polly Pocket خرد شده توصیف کرده‌اند. این شیک بزرگ بوده و رنگ آن زنده است ولی کسی که اسکیتلز شیک را ارزیابی کرده معتقد است که اصلا طعم اسکیتلز ندارد و آن را بطور منفی ارزیابی کرده است.
بستنی اسکیتلز: روی بسته بندی این محصول جانبی با پایه بستنی چنین نوشته شده "اسکیتلزی که با میوه درست می شود باحال تر است؛ آبنبات های میوه ای با بستنی در شربت توت فرنگی شادی‌آوری قرار گرفته اند". این اسکیتلز یک آبنبات قرمز رنگ است با شربت قرمز رنگی که دور تا دور بستنی صورتی حاوی قطعات رنگی اسکیتل را فرا گرفته است. 
نوشیدنی منجمد اسکیتلز با طعم توت فرنگی: این نوشیدنی منجمد قرمز رنگ، اسکیتلز توت فرنگی است که توسط تاکو بل معرفی شد. این نوشیدنی منجمد اسکیتلز در سال 2018 معرفی گردید. 
کیک مهمانی رنگین کمانی اسکیتلز: اسکیتلز مثل یک کیک تولد است که به طرز جالبی خوشمزه، کوچک و رنگارنگ است و اسکیتلزها داخل کیک جاسازی شده اند. قسمت بیرونی کیک مهمانی اسکیتلز (لایه خامه) نارنجی، زرد، سبز و بنفش دارد. داخل این کیک جادویی لایه های بنفش، زرد و نارنجی وجود دارد. 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید