جاکوبز - معرفی برند و تاریخچه جاکوبز

جاکوبز - معرفی برند و تاریخچه جاکوبز

عطروبوی دل‌چسب دانه‌های قهوه خستگی را به‌شدت از بدن خارج و ذهن را برای فعالیت مجدد آماده می‌کند. اگر شما هم با خوردن فنجانی از آن این همه انرژی می‌گیرید، مطمئنا با قهوه جاکوبز  آشنایی دارید. همان‌طور که می‌دانید قهوه jacobs انواع گوناگونی دارد که برای تولید هر کدام از آن‌ها سلیقه افراد مختلف در نظر گرفته شده است. 
البته جاکوبز داستان و تاریخچه‌ای جالب و شنیدی نیز دارد. اگر شما هم به قهوه و مخصوصا قهوه‌های این برند علاقه دارید، ما را همراهی کنید تا روایت این برند را برایتان بگوییم. علاوه بر این قصد داریم انواع متنوع قهوه‌های کمپانی جاکوبز را  معرفی کنیم تا قهوه دل‌خواهتان را به‌راحتی برگزینید.

تاریخچه جاکوبز

در کشور آلمان تا پیش از سال 1895، یافتن فنجانی قهوه‌، بسیار دشوار بود و طرفداران این نوشیدنی برای خرید یک فنجان باید ساعت‌ها منتظر می‌ماندند. پس از این انتظار هم، بو و مزه دلخواهشان را به دست نمی‌آوردند. همان زمان بود که جوانی خوش‌ذوق و بااستعداد به‌نام یوهان جاکوبز (Johann Jacobs) همه چیز را تغییر داد. 
او نوشیدن قهوه خوش‌عطر و طعم را برای دوستداران آن میسر کرد. اما این همه ماجرا نبود، طرفداران با چنین قهوه‌ای در سریع‌ترین زمان نوشیدنی دلخواهشان را داشتند.

128 سال بعد برند جاکوبز به‌عنوان برندی برتر در آلمان ثبت شد. این برند با گذشت زمان دنیا را در نوردید و امروزه هر کسی به هر نحوی که با این نوشیدنی سروکار دارد، برند قهوه Jacobs و لوگوی تاج‌مانند طلایی‌رنگ آن را می‌شناسد. 

 

دانه قهوه جاکوبز

کمپانی جاکوبز معمولا دانه‌های قهوه مورد نیاز خود را از برزیل، کلمبیا و ویتنام تهیه می‌کند. این مکان‌ها هر کدام در ارتفاعات متفاوت و تاثیرات محیطی متنوعی قرار دارند؛ بنابراین طعم و رایحه دانه‌های قهوه جاکوبز ممتاز هستند.
دانه‌های گیاهان قهوه این مناطق، چندین‌ مرتبه برای پردازش بیشتر به آلمان برده می‌شوند. پس از بررسی‌های مکرر، با وجود تکنولوژی مدرن و البته سنت‌های قدیمی، قهوه‌ جاکوبز با آن طعم و بوی مست‌کننده‌اش از دل دانه‌ها گیلاسی‌شکل تولید می‌شود. 

انواع جاکوبز

شرکت جاکوبز سال‌هاست که تلاش می‌کند در کنار حفظ کیفیت محصولات خود، قهوه‌های متنوعی باب طبع اکثر افراد فرآوری کند. قهوه jacobs را می‌توانیم به گروه‌های زیر نقسیم کنیم:

برند های شیرینی و شکلات

نوع اول: دانه‌های کامل قهوه Ganze Bohne

Ganze Bohne به‌صورت بسته‌بندی‌های کیسه‌ای‌شکل با دانه‌های کامل قهوه کامل به‌فروش می‌رسند. پس از خرید این مدل قهوه جاکوبز می‌توانید دانه‌های کامل را با دستگاه‌های قهوه‌ساز تمام‌اتوماتیک یا در خانه آسیاب کنید. Ganze Bohne خود دارای انواع زیر است:

1. قهوه‌های مدل باریستا ادیشن (JACOBS Barista Editions)

متخصصین کمپانی جاکوبز دانه‌های قهوه مدل باریستا ادیشن را از بهترین سرزمین‌ها انتخاب می‌کنند. سپس این دانه‌ها با دقت و به‌صورت ملایم برشته می‌شوند. این تفت ملایم سبب آزاد‌شدن عطر بیشتر آن، هنگام آسیاب‌کردن دانه‌ها می‌شود.
این نوع برای استفاده باریستاها تولید شده است؛ اما شما هم می‌توانید در خانه از آن استفاده کنید. این نوع، خود زیرمجموعه‌هایی دارد که عبارتند از:
●    جاکوبز مدل بلا ایتالیا (Jacob's Barista Bella Italia): شرکت جاکوبز با الهام از قهوه ایتالیا، دست به ساخت این قهوه‌ زد. 
●    جاکوبز مدل کرم (Jacobs barista Edith Younes Kerma): برای تولید این مدل، دانه‌های قهوه در دستگاه برشته‌کن درام، برشته می‌شوند تا طعم ملایم و چاشنی مرکبات احساس شود.
●    جاکوبز باریستا ادیشن کرم اینتنس (JACOBS BARISTA EDITIONS CREMA INTENSE): اگر عاشق مزه کرم قهوه هستید؛ اما مایلید طعم آن کمی قوی‌تر باشد، این نوع را به شما توصیه می‌کنیم.
●    جاکوبز مدل کرم دو برزیل (JACOBS BARISTA EDITIONS CREMA DOBRASIL): قهوه‌ای 100% عربیکا از برزیل، ملایم با کمی نت آجیلی است.
●    جاکوبز مدل اسپرسو (JACOBS BARISTA EDITIONS ESPRESSO): اگر عاشق عطروطعم اسپرسو، کاپوچینو یا لاته‌ماکیاتو هستید، این نوع ترکیبی آمریکای جنوبی و آسیایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. 

2. قهوه جاکوبز مدل (JACOBS expert roasting)

این قهوه ترکیبی از انواع قهوه‌های مختلف است و 3 مدل از آن در بازار یافت می‌شود که عبارت از موارد زیر هستند:
●    مدل کرما گلد (JACOBS EXPERT ROASTING CREMA GOLD): قهوه مدل کرما گلد مخلوطی منتخب و بی‌نظیر از دانه‌های عربیکا و روبوستا دارد که سبب می‌شود طعم خوب و متعادلی از آن احساس کنیم.
●    مدل کرم ایتالیانو (JACOBS EXPERT ROASTING CREMA ITALIANO): انواعی از دانه‌های مختلف برای ساخت این مدل قهوه انتخاب و ترکیب می‌شوند تا با نوشیدن جرعه‌ای از آن ترکیبی خاص و دلنشین احساس کنید.
●    قهوه مدل اسپرسو (JACOBS EXPERT ROASTING ESPRESSO): دانه‌های قهوه jacobs برشته و تیره می‌شوند تا طعمی تند پیدا کنند.

3. قهوه جاکوبز مدل کرونانگ (JACOBS KRONUNG)

طعم متعادل با اسیدیته متناسب این قهوه، رایحه آن را دلپذیر و طعم آن را منحصربه‌فرد کرده است. البته برای انتخاب این گزینه باید دقت کنید؛ زیرا نیاز به قهوه‌ساز تمام‌اتوماتیک دارد. زیرمجموعه‌های این نوع عبارتند از:
●    قهوه مدل کرم (JACOBS CORONATION CREMA)  
●    قهوه مدل کرم قوی (JACOBS KRONUNG CREMA STRONG) 
●    قهوه مدل طعم‌دار (JACOBS CROWNING AROMA BEANS POWERFUL)  
●    قهوه با عطر قوی (JACOBS CORONATION AROMA BEANS)  

برند های شیرینی و شکلات

نوع دوم: قهوه جاکوبز مدل فیلتر (Filterkaffee)

مدل فیلتر بیش از 50 سال است که در انواع مختلف از ملایم، کلاسیک، قوی و بدون کافئین تولید می‌شود. این قهوه انواع متنوعی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
1. مدل یوزر جاکوبز کرونگ (Our JACOBS coronation)
2. مدل سلکشن مسترروستینگ (JACOBS Selection & Master Roasting)

نوع سوم: کپسول اسپرسو (Espresso Kapseln)

کپسول‌های قهوه JACOBS، درون محفظه آلومینیومی قرار دارند و محتویات درون آن‌ها طعم اسپرسو می‌دهند. از این نوع می‌توانیم به دو مدل زیر اشاره کنیم:
1. مدل باریستا ادیشن (JACOBS BARISTA EDITIONS)
2. مدل اسپرسو (JACOBS Espresso Kapseln)

نوع چهارم: قهوه فوری جاکوبز (Löskaffee)

قهوه فوری JACOBS به کسانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند قهوه را در سریع‌ترین زمان ممکن میل کنند. کافی است بسته قهوه را باز کنید سپس آب داغ را روی آن بریزید. 3 مدل از این قهوه در بازار موجود است که عبارتند از:
1. قهوه فوری خالص (LÖSKAFFEE PUR)
2. قهوه فوری مدل خانواده چوب (Unsere Stick Familie)
3. قهوه فوری مدل کاپوچینو (Cappuccino Spezialitäten)

نوع پنجم: غلاف قهوه جاکوبز (JACOBS KAFFEEPADS)

غلاف قهوه محصول دیگری از این برند نامی است. این قهوه فوری آماده می‌شود و به دلیل این‌که درون غلاف‌ها قرار دارد، آلودگی کمتری دارد.
 

جاکوبز برای کدام کشور است؟

در پایان با آگاهی از تاریخ هیجان‌انگیز برند جاکوبز و محصولات متنوع آن می‌دانیم که این داستان از مرکز شهر برمن آلمان آغاز شد. اما امروز قهوه جاکوبز در سراسر اروپا و خاورمیانه به فروش می‌رسد. 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید