8 میان وعده مناسب مدرسه و دانشگاه

عدم توجه به تغذیه و نداشتن رژیم غذایی مناسب، باعث می‌شود که دانش‌آموزان و دانشجویان در دوران تحصیل خود با مشکلات متعددی نظیر خستگی، کم حوصلگی و از همه مهمتر عدم تمرکز مواجه شوند. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی، استفاده از میان وعده‌های مناسب بسیار لازم و ضروری است. 
در این مقاله به معرفی ۸ میان وعده برای مدرسه و دانشگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که دانشجو هستید و یا در خانواده فرزند دانش‌آموز دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعاتتان در این باره تکمیل شود.

اهمیت میان وعده سالم برای دانش‌آموزان

تامین املاح معدنی و مواد مغذی مورد نیاز برای بدن در همه دوران زندگی علی الخصوص کودکی و نوجوانی موضوعی بسیار حائز اهمیت است‌ و باید به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار بگیرد؛ چرا که در این سنین کودکان و نوجوانان در حال رشد هستند و مغز و استخوان ‌های آنان برای افزایش مقاومت و دوام، به املاح معدنی زیادی نیاز دارد.
با توجه به اینکه سوخت و ساز و متابولیسم بدن کودکان و نوجوانان در این سن بسیار بالاست؛ بنابراین داشتن یک میان وعده مناسب که تامین‌کننده انرژی لازم برای بچه‌ها باشد، اهمیت فوق العاده‌ای دارد. خصوصاً در دوران تحصیل که این فعالیت‌‌ها چندین برابر می‌شود.
سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان در دوران تحصیل موضوعی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در غیر این صورت مغز قدرت یادگیری و تحلیل مسائل را نداشته و دانش‌آموز انرژی لازم برای یادگیری و کسب مهارت را ندارد.
استفاده از میوه‌‌ها و مواد غذایی سالم و با کیفیت علاوه بر اینکه بدن را از مواد معدنی مناسب تامین می‌کند، شرایط روحی کودک را نیز به بهترین شکل ممکن ارتقا می‌دهد. کودکانی که دارای تغذیه مناسب هستند، کمتر به بیماری دچار می‌شوند و شرایط روحی بهتری دارند.
جلوگیری از پرخاشگری و عصبانیت در برخورد با دوستان و همکلاسی‌ها، نداشتن استرس هنگام پاسخ به سوالات، قدرت یادگیری فوق العاده بالا و قدرت بررسی و تحلیل مسئله ‌ها از جمله مزایایی است که تغذیه سالم برای دانش‌آموزان و دانشجویان به همراه دارد.

 

8میان وعده مناسب مدرسه و دانشگاه

بهترین میان وعده برای مدرسه 


از جمله مناسب‌ترین میان وعده‌ها برای مدرسه و دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
1.کروسان
کروسان یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که بی‌‌تردید در میان افراد با سنین متفاوت طرفداران بسیاری دارد. این خوراکی خوشمزه و مقوی، به دلیل داشتن فیبر فراوان برای برطرف کردن احساس گرسنگی و تامین انرژی مورد نیاز برای دانش‌آموزان، بهترین میان وعده برای مدرسه محسوب می‌شود و به شدت مفید و سودمند است.
2.کوکی شکلاتی
کوکی‌ها از جمله شیرینی‌هایی هستند که به شکل ویژه‌ای در میان کودکان و نوجوانان محبوب‌اند. بافت ترد و جذاب کوکی‌ها به همراه طعم شیرین و شکلاتی، لذت مصرف آن‌ها را چندین برابر کرده است. این شیرینی‌های سبک و انرژی زا‌، باتوجه به داشتن شکلات در ترکیباتشان، نقش موثری در تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری ایفا می‌کنند و همچنین به دلیل داشتن منیزیم فراوان، برای آرامش اعصاب و کاهش استرس مفید هستند. بنابراین مناسب‌ترین میان وعده برای دانش‌آموزان و دانشجویان هستند.
3. شیرینی کشمشی
اگر با دنبال میان وعده برای دانشگاه یا مدرسه هستید، از شیرینی‌های کشمشی غافل نشوید. این شیرینی خوشمزه به لطف ترکیبات بی‌نظیرش، منبعی غنی از ویتامین D است و حجم عظمیی فیبر و فسفر دارد. بنابراین مصرف این شیرینی به عنوان میان وعده برای مدرسه و دانشگاه، سبب ایجاد احساس سیری، کاهش اضطراب و تقویت مغز و حافظه خواهد شد.
4. کیک یزدی
کیک یزدی یکی از کیک‌های پرفروش و بسیار خوشمزه است که علاوه بر برطرف کردن احساس گرسنگی و وارد کردن حجم زیادی کالری در بدن، حجم زیادی از ویتامین‌ها نظیر ویتامین D و مواد معدنی نظیر کلسیم را درون خود جای داده است. مصرف این شیرینی به عنوان میان وعده برای مدرسه، سبب تقویت مغز و حافظه شده، احساس سیری در فرد ایجاد می‌کرده و به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.
5. پای سیب
در میان انواع پای‌های میوه‌ای، پای سیب یا تارت سیب یکی از بهترین گزینه ‌ها است که می‌توان به عنوان میان وعده برای دانشگاه و مدرسه از آن استفاده کرد. پای سیب را می‌توان به عنوان بمبی از املاح معدنی مغذی و مفید برای بدن معرفی کرد؛ چرا که این شیرینی به واسطه داشتن سیب در ترکیباتش به منبع غنی از ویتامین‌ها از جمله A، C، B، E و K تبدیل شده است‌. علاوه بر آن، پای سیب سرشار از املاح معدنی مغذی نظیر فسفر، کلسیم، پتاسیم، فیبر و پروتئین به شمار می‌رود.

 

 

8میان وعده مناسب مدرسه و دانشگاه


6. بیسکوئیت کرم دار
یکی از خوردنی‌ها و تنقلات ارزشمندی که کودکان و نوجوان به شدت به آن علاقمند هستند، بیسکویت آن هم از نوع کرم‌‌دار است. بیسکویت کرم‌‌دار به دلیل بافت سبک و داشتن کرم طعم‌دار، توانسته است نظر افراد را به خود جلب کند و به عنوان یک میان وعده پرمصرف شناخته شود. این محصول نیز به دلیل داشتن مقادیر قابل ملاحظه‌ای فیبر، به عنوان مناسب‌ترین میان وعده برای مدرسه شناخته شده، اما باید در مصرف آن اعتدال رعایت شود.
7. کیک باگر
کیک باگر خوشمزه و دوست داشتنی یکی از جدیدترین انواع کیک‌هایی است که به طور معمول به شکل تکی یا دونفره سرو می‌شود. این کیک به طور معمول در شیرینی فروشی‌ها تهیه و به فروش می‌رسد، اما می‌توانید در خانه نیز برای آماده کردن آن دست به کار شوید. اگر به دنبال یک میان وعده برای دانش‌آموزان و دانش جویان هستید، این گزینه هم می‌تواند انتخابی مناسب باشد؛ چراکه سرشار از کالری است و انرژی لازم برای بدن را به خوبی تامین می‌کند.
8. رولت خامه ای
علاوه بر موارد مذکور، یکی دیگر از شیرینی‌های خوشمزه‌ای که مصرف به اندازه آن می‌تواند به عنوان میان وعده برای مدرسه مفید باشد، رولت خامه‌ای است. این شیرینی در کنار بافت نرم و سبک، طعم شیرین و جذابی دارد و منبعی از کالری محسوب می‌شود. بنابراین می‌تواند بخشی از انرژی از دست رفته بدن را به خوبی تامین کند.
رولت خامه‌‌ای، کیک باگر، کروسان، پای سیب، کوکی شکلاتی، بیسکویت کرم‌‌دار و غیره از نمونه شیرینی‌هایی هستند که با اندکی تمرین و ممارست می‌توانید به راحتی در خانه آن‌ها را تهیه کرده و از طعم بی‌نظیر و فواید فوق العاده‌شان بهره ببرید. به این صورت علاوه بر اطمینان از سلامت محصول، در هزینه‌های نیز صرفه جویی کرده و نیازی نیست که مبالغ هنگفتی را به مراکز فروش بپردازید.

 

8میان وعده مناسب مدرسه و دانشگاه


سخن پایانی
میان وعده‌ها نقش موثری در تامین ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن ایفا می‌کنند و به شدت در سلامت روح و جسم افراد به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تاثیرگذارند. در این مقاله به چند نمونه میان وعده برای مدرسه و دانشگاه اشاره کردیم. شما می‌توانید این میان وعده‌ها را به راحتی و با کمترین هزینه‌ها در منزل آماده کرده و یا از مراکز فروش معتبر تهیه کنید و در مدرسه و دانشگاه به عنوان تغذیه از آن‌ها استفاده کرده و از خواص و فواید‌شان بهره‌مند شوید.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید