تفاوت بیسکویت سبوس دار و بیسکویت معمولی

تفاوت بیسکویت و بیسکویت سبوس‌دار چیست؟

بیسکویت‌ها از جمله محصولاتی هستند که جایگاه ویژه‌ای در رژیم غذایی ما دارند و بیشتر به عنوان میان وعده مورد مصرف قرار می‌گیرند. ماده اصلی تشکیل دهنده این نوع خوراکی آرد است و از این جهت خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد. 
تنوع در انواع بیسکویت‌ها بسیار است و این محصول به صورت ساده یا سبوس ‌دار در بازار عرضه می‌شود. اگر شما هم دوست دارید بدانید که تفاوت بیسکویت و بیسکویت سبوس‌دار چیست؟ بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید؛ چرا که در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم‌.

 


بیسکویت و بیسکویت سبوس‌دار چیست؟

بیسکویت‌ها از جمله خوراکی‌هایی هستند که به واسطه بافت ترد و طعم شیرین و مطلوبشان محبوبیت فوق العاده‌ای میان افراد با سنین متفاوت کسب کرده‌اند. این نوع خوراکی‌ها از نظر شکل ظاهری و ابعاد و اندازه و چه از نظر طعم و مزه، تنوع گسترده‌ای دارند و در انواع مختلف برای ذائقه‌های مختلف تهیه می‌شوند.
تولید بیسکویت در طیف گسترده‌ای از طعم‌ها و مزه‌ها باعث شده تا این محصول در همه جای جهان به محبوبیت برسد و جز معدود خوراکی‌های مشترکی باشد که در میان میلیاردها مردم جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جالب است بدانید که تاریخچه تهیه بیسکویت به سال‌ها پیش بر می‌گردد و این خوراکی برای اولین بار توسط یک سرآشپز اروپایی به پخت رسید. قطعا آن سرآشپز هیچ وقت فکرش را نمی‌ کرد، محصولی که تولید می‌کند بعدها به یک محصول ارزشمند و محبوب در صنعت غذایی جهان تبدیل شود.
همانطور که گفتیم تنوع در تولید بیسکویت بسیار است و این محصول به صورت ساده و یا سبوس ‌دار تهیه می‌شود. بیسکویت‌های ساده بیسکویت ‌هایی هستند که با استفاده از آرد‌های معمولی و مناسب برای تهیه بیسکویت تهیه می‌شوند، اما نوعی دیگر از بیسکویت‌ها هستند که برای پخت آن‌ها از آرد سبوس ‌دار استفاده می‌شود که به آن‌ها بیسکویت رژیمی نیز گفته می‌شود.
متفاوت بودن آرد استفاده شده در تولید انواع بیسکویت، زمینه ایجاد تفاوت در طعم و مزه و ارزش غذایی بیسکویت‌ها را نیز فراهم کرده است.

تفاوت بیسکویت سبوس دار و بیسکویت معمولی

 

تفاوت بیسکویت سبوس‌دار و بیسکویت چیست؟

اگر این سوال ذهن شما را درگیر کرده که تفاوت بیسکویت و بیسکویت سبوس ‌دار چیست بهتر است؟ بدانید که متفاوت بودن آرد مصرفی در تهیه بیسکویت ساده و بیسکویت سبوس ‌دار زمینه ایجاد تفاوت‌‌های دیگری را در این دو نوع محصول ایجاد کرده که از آن جمله آن‌ها می‌توان به میزان فیبر موجود در آن‌ها اشاره کرد. از دیگر تفاوت‌های میان این دو بیسکویت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود

 

 

تفاوت بیسکویت سبوس دار و بیسکویت معمولی

تفاوت بیسکویت سبوسدار و بیسکویت معمولی در چیست ؟

•    بیسکویت ساده و بیسکویت سبوس ‌دار از نظر میزان کالری هیچ تفاوتی با هم ندارند، اما میزان فیبر موجود در بیسکویت سبوس ‌دار بسیار بیشتر است، به همین علت مصرف این نوع بیسکویت برای افرادی که رژیم غذایی دارند انتخابی مناسب است؛ چرا که مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد.
•    پاسخ دیگری که در جواب پرسش تفاوت بیسکویت و بیسکویت سبوس‌دار چیست، می‌توانیم بگوییم این است که بیسکویت سبوس ‌دار از لحاظ ارزش غذایی در مقایسه با بیسکویت ساده بسیار متفاوت است.
•    بیسکویت سبوس ‌دار موجب کاهش کلسترول خون می‌شود، بنابراین از انسداد رگ‌ها و ابتلا به حملات قلبی و مشکلات عروقی پیشگیری به عمل می‌آورد. در حالی که که این ویژگی در بیسکویت‌های ساده مشاهده نمی‌شود.
•    مصرف بیسکویت ساده برای افرادی که به قند خون و دیابت مبتلا هستند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، این در حالی است که بیسکویت سبوس ‌دار به دلیل داشتن فیبر فراوان، مانع از افزایش ناگهانی قند خون شده و برای افرادی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند مشکل و محدودیتی ایجاد نمی‌ کند.
•    مورد دیگری که در پاسخ به پرسش تفاوت بیسکویت و بیسکویت سبوس ‌دار چیست می‌توانیم بگوییم این است که برخلاف بیسکویت ساده که ممکن است منجر به مشکلاتی در دستگاه گوارش و ایجاد یبوست شود. بیسکویت‌های سبوس ‌دار به تقویت سیستم گوارش کمک می‌کنند و نقش مهمی در هضم بهتر غذا و کاهش نفخ شکم دارند.
•    جالب است بدانید که مصرف بیسکویت سبوس ‌دار به دلیل برخورداری از فیبر باعث تقویت معده و روده‌ها می‌شود. استفاده از این نوع بیسکویت به صورت منظم در رژیم غذایی از ابتلا به انواع سرطان‌های دستگاه گوارش از جمله سرطان معده و سرطان روده پیشگیری به عمل می‌آورد.
•    افرادی که رویای داشتن اندامی ایده آل را در ذهن می‌پرورند و به دنبال انواع داروها و مواد شیمیایی برای رسیدن به اندامی متناسب هستند، می‌توانند به جای مصرف داروهای شیمیایی از انواع بیسکویت سبوس‌دار استفاده کنند.
•    این نوع بیسکویت به دلیل داشتن فیبر می‌تواند مدت زمان بیشتری احساس سیری را در افراد ایجاد کند؛ بنابراین میل به خوردن غذا را کاهش داده و به این ترتیب موجب کاهش وزن و لاغری می شود.

 

 

تفاوت بیسکویت سبوس دار و بیسکویت معمولی

 

مشخصات ظاهری بیسکویت ساده و بیسکویت سبوس‌دار چیست؟

بیسکویت ساده و بیسکویت سبوس ‌دار علاوه بر تفاوت‌‌هایی که از نظر ارزش غذایی دارند از لحاظ شکل ظاهری و رنگ نیز با یکدیگر متفاوت هستند. اگر این سوال ذهن شما را درگیر کرده که تفاوت بیسکویت ساده و بیسکویت سبوس‌دار چیست؟ بهتر است بدانید که بیسکویت‌های سبوس ‌دار به دلیل برخورداری از سبوس در مقایسه با بیسکویت‌های ساده که با آرد معمولی تهیه می‌شود دارای رنگ تیره‌تری هستند؛ بنابراین شما می‌توانید با مقایسه رنگ آن‌ها به نوع بیسکویت پی ببرید.
علاوه بر رنگ، انواع بیسکویت ساده و سبوس ‌دار از نظر وزن نیز با یکدیگر متفاوت هستند و به طور معمول بیسکویت‌های سبوس ‌دار در مقایسه با بیسکویت‌های ساده، وزن کمتری دارند؛ چراکه این نوع بیسکویت دارای بافتی پوک‌تر در مقایسه با بیسکویت‌های ساده است‌.
بیسکویت‌های تولید شده با آرد سبوس ‌دار به دلیل رژیمی بودن میزان قند و شیرینی کمتری دارند، اما بیسکویت‌های ساده از نظر طعمی بسیار شیرین هستند.


سخن پایانی

بیسکویت‌ها از جمله محصولاتی هستند که در همه جای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب ‌ها برای میان وعده خصوصا در دوران مدرسه محسوب می‌شوند. تنوع در تولید این محصولات جذاب بسیار است و در متفاوت ‌ترین طعم‌ها مزه‌ها برای افراد با ذائقه‌های گوناگون تولید می‌شوند. 
از جمله نمونه‌های این محصول می‌توان به بیسکویت ساده و بیسکویت سبوس ‌دار اشاره کرد. بیسکویت‌هایی سبوس‌‌دار به دلیل داشتن سبوس از ارزش غذایی بیشتری برخوردارند و مناسب‌ترین انتخاب برای افراد دارای رژیم و محدودیت غذایی محسوب می‌شوند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید