طرز-تهیه-شیرینی-موچی

طرز تهیه موچی و موچی بستنی ژاپنی و کره ای به همراه نکات و ترفندهای مهم

  • کالری 100
  • قند 17 گرم
  • نمک 9.2 میلی گرم
  • زمان آماده سازی 30 دقیقه
  • زمان پخت 120 دقیقه
  • کشور ژاپن

موچی چیست؟

شیرینی موچی از دسرهای معروف ژاپنی است که در طعم‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های گوناگونی تهیه می‌شود. این شیرینی به خاطر تنوع در طعم و شکل منحصر به ‌فردی که دارد طرفداران بسیاری پیدا کرده است. شیرینی موچی به دلیل چسبندگی و حالت کشسانی‌اش، در بین مردم ژاپن محبوبیت یافته است.
مردم ژاپن و کره جنوبی برای استقبال از سال نو شیرینی های موچی رنگارنگ تهیه می‌کنند؛ چراکه معتقدند حالت چسبنده و کشسانی موچی نماد طولانی‌تر شدن عمر آن‌هاست. 

 

mochi

مواد لازم برای تهیه موچی کره‌ای بدون فر

ردیف نام مواد مقدار
1 روغن نصف پیمانه
2 شیر یک و نیم پیمانه
3 پنیر ماسکارپونه 200 گرم
4 خامه صبحانه 3 قاشق غذاخوری
5 شکر 10 قاشق غذاخوری
6 آرد برنج 2 پیمانه
7 نشاسته ذرت یک پیمانه
8 نمک نصف قاشق چای خوری
9 شکلات تخته ای به دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی موچی کره‌ای بدون فر

  • مرحله اول طرزتهیه موچی

ابتدا به سراغ تهیه مواد میانی موچی بروید. پنیر ماسکارپونه را با خامه و ۵ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید و آنقدر با همزن بزنید تا یکدست شوند سپس درب آن را بسته و داخل یخچال بگذارید تا مواد خنک شوند.

طرز تهیه شیرینی موچی با سه طعم متفاوت

  • مرحله دوم  طرزتهیه موچی

در مرحله بعدی آرد برنج را با شکر، نمک و نشاسته ذرت داخل ظرفی مناسب باهم ترکیب کنید و به‌تدریج به آن شیر اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا گلوله‌های آرد به‌طور کامل باز شوند. در صورتی که می خواهید خمیر شما رنگی باشد در این مرحله چند قطره از رنگ خوراکی دلخواهتان را به مواد اضافه کنید.

  • مرحله سوم طرزتهیه موچی

مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت شعله قرار دهید تا بجوشد سپس کاسه حاوی خمیر را روی بخار قرار بدهید. بعد از گذشت ۳ دقیقه مواد را از روی بخار آب برداشته و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید. این کار را تا سه بار تکرار کنید تا به یک خمیر کش دار برسید، سپس روغن مایع را به خمیر اضافه کنید و هم بزنید.

طرز تهیه شیرینی موچی با سه طعم متفاوت

  • مرحله ششم  طرزتهیه موچی

روی سینی موردنظر نشاسته ذرت بریزید و خمیر را روی آن قرار دهید. مجدداً روی خمیر نشاسته ذرت بریزید.

  • مرحله هفتم طرزتهیه موچی

خمیر را به قطر یک سانتیمتر پهن کرده و به شکل دایره برش بزنید.

طرز تهیه شیرینی موچی با سه طعم متفاوت

  • مرحله هشتم طرزتهیه موچی

کف خمیرهای برش خورده موادی که در مرحله اول به عنوان مواد میانی آماده کردید را قرار دهید و روی آن به دلخواه شکلات خردشده بپاشید و خمیر را جمع کنید و به شکل توپ دربیاورید.
توپ‌ها را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شده و آماده سرو شوند. 

طرز تهیه شیرینی موچی با سه طعم متفاوت

آموزش نکات طرزتهیه موچی 

  • برای یکدست شدن مواد خمیر موچی حتماً باید شیر را کم‌کم و به‌تدریج به مواد اضافه کنید.

  • در صورت تمایل می توانید از میوه‌های دلخواهتان به‌جای شکلات استفاده کنید.

  • رکن اصلی در تهیه موچی هم زدن بسیار، در مرحله کش‌دار و غلیظ کردن خمیر است؛ بنابراین در آن مرحله باید به‌خوبی و مکرر مواد را هم بزنید.
  • برای رنگی شدن کیک برنجی باید حین افزودن شیر، کمی رنگ خوراکی داخل شیر بریزید.
  • خمیر با آرد برنج گلوتینوس به خوبی لطیف و کشدار شده و به‌راحتی پهن و نازک می‌شود.
  • شیرینی موچی حتماً باید داخل یخچال نگهداری شود و در یخچال تا دو یا سه روز قابل استفاده است، در غیراین صورت برای ماندگاری بیشتر باید داخل فریزر نگهداری کنید.

مواد لازم برای تهیه موچی با طعم ماچا

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد برنج سفید یک پیمانه
2 آب 2/3 پیمانه
3 نمک نصف قاشق چای خوری
4 شکر سه قاشق غذاخوری
5 پودر نشاسته نصف پیمانه
6 پودر ماچا به مقدار لازم

طرز تهیه موچی با طعم ماچا

  • نوع دیگری از موچی ها، موچی با طعم ماچا است که مغز ژله ای و نرمی دارد و همین امر موجب محبوبیت این شیرینی شده است. 

موچی ژله ( ماچا )

  • مرحله اول

نمک و شکر و پودر ماچا را با آرد برنج ترکیب و آنها را دو مرتبه الک کنید، سپس آب را به آنها اضافه کنید و تا زمانی که به خوبی باهم مخلوط شوند هم بزنید.

  • مرحله دوم

روی ظرف حاوی مواد را با سلفون یا درب مناسب بپوشانید و در مایکروویو قرار دهید، پس از یک دقیقه ظرف را از مایکروویو خارج کنید و مواد را هم بزنید و بدست آوردن خمیر منسجم تر این کار را سه بار تکرار کنید.

طرز تهیه شیرینی موچی با سه طعم متفاوت

  • مرحله سوم

روی سطح سینی شیرینی پزی نشاسته ذرت بپاشید و خمیر بدست آمده را روی آن ورز دهید.

  • مرحله چهارم

خمیر را به میزان دلخواه برش زده و وسط آن ژله یا میوه دلخواهتان را قرار دهید و خمیر را با دست گرد کنید و به‌مدت دو ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از این زمان موچی ماچا شما آماده سرو است. نوش جان

ممنون که تا اینجای مقاله طرز تهیه موچی کنار شیرینی تا بودید.

طرز تهیه شیرینی موچی با سه طعم متفاوت

مواد اولیه تهیه موچی بستنی برای ۱۰ نفر

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد برنج گلوتینوس ۴/۳ فنجان
2 آب ۴/۳ پیمانه
3 پودر قند ۴/۱ پیمانه
4 نشاسته ذرت ۲/۱ پیمانه
5 بستنی به میزان لازم

طرزتهیه موچی بستنی

موچی بستنی یکی از خوشمزه‌ترین و بی‌نظیرترین دسرهای ژاپنی است که به میهمانی‌های شما رنگ می‌بخشد. برای تجربه دورهمی‌های به یاد ماندنی می‌توانید از بی‌نظیرترین دسرهای ژاپنی مانند این موچی‌های خوشمزه برای پذیرایی استفاده کنید. قطعاً می‌خواهید به تنهایی موچی ژاپنی را با طعم منحصر به فردی در خانه بپزید. 

mochi

موچی بستنی

موچی بستنی جزو دسرهای محبوب در ژاپن است که برای تهیه آن از برنج چسبناک استفاده می‌کنند. تنوع غذاهای ژاپنی بسیار زیاد است و برخی از این دسرها حتی در سایر کشورها نیز محبوبیت زیادی دارند. این خوراکی ژاپنی را با غلاتی چون برنج ژاپنی با نام موشیگوما تهیه می‌کنند. طی مرحله قرار دادن برنج در داخل آب و حرارت، آن را می‌پزند. پس از کوبیدن برنج ماده چسبناکی به وجود می‌آید که این مواد چسبنده قابلیت تبدیل شکل دارند. بستنی موچی نیز به عنوان یکی از بستنی‌های پرطرفدار در ژاپن است.

موچی میوه ای

این نوع بستنی بافت بسیار خمیری و چسبناکی دارد که این ماده چسبناک روی بستنی و میوه قرار می‌گیرد. پس از اینکه خمیر بستنی را تهیه کردند کمی آرد ذرت روی آن می‌پاشند. برای اینکه این نوع موچی را به صورت حرفه‌ای تهیه کنید، حتماً باید با طرز تهیه موچی بستنی آشنا شوید. برای تهیه این نوع بستنی نیز ابتدا باید مواد اولیه آن را فراهم کنید.

موچی بستنی

آموزش طرز تهیه موچی بستنی

مرحله اول :ابتدا باید بستنی را به ۱۲ قسمت کوچک تقسیم کنید. تکه‌های کوچک بستنی که به صورت گلوله هستند را در قالب کاپ قرار دهید. این قالب کاپ کیک را باید حتماً تا یک ساعت در داخل فریزر نگهدارید. پس از گذشت یک ساعت قطعاً این گلوله‌های بستنی منجمد می‌شوند.
مرحله دوم :نوبت به تهیه موچی بستنی است که باید در این مرحله آرد شکر و آب را به خوبی ترکیب کنید. تمامی این ترکیبات را در داخل یک کاسه بریزید و در نتیجه به خوبی آنها را وز دهید.
مرحله سوم :یک مخلوط کاملاً چسبنده و یک دست به وجود می‌آید که باید از گلوله گلوله نبودن آن نیز مطمئن شوید. این مخلوط را با کمک سلفون بپوشانید و پس از آن یک دقیقه در ماکروویو بگذارید.
مرحله چهارم : ظرف را از ماکروویو بردارید و مجدداً دوباره مخلوط را کمی هم بزنید. پس از اینکه از یک دست بودن مخلوط مطمئن شدید، مجدداً حدود یک دقیقه آن را در داخل ماکروویو قرار دهید. تا زمانی که این مخلوط به یک خمیر بسیار چسبناک تبدیل شود، باید این مرحله را تکرار کنید. حتی گاهی ممکن است تا شش بار این فرآیند تکرار شود.
مرحله پنجم :یک سطح کاملاً صافی را انتخاب کنید و کمی آرد برنج روی سطح مورد نظر بریزید. خمیر چسبناک را بردارید و مجدداً آن را وزن دهید تا کاملاً یکدست شود.


مراحل تهیه موچی 

برای تهیه موچی بستنی، باید خمیر را در اشکال دایره‌ای بزرگ ببرید. این خمیرهای دایره شکل باید در داخل فریزر قرار بگیرند تا سریعاً خنک شوند. به رطوبت خمیر دقت کنید که باید در حالت استانداردی باشد. در واقع خشک شدن خمیر باعث شکنندگی آن می‌شود که در این حالت به خوبی شکل نخواهد گرفت. اگر متوجه شدید که خمیر کاملاً خشک شده برای مرطوب کردن آن می‌توانید از کمی آب استفاده کنید.
به خمیر بستنی دست بزنید، در صورت خنک شدن آن را از فریزر خارج کنید. اکنون نوبت به آن است تا توپک‌های بستنی که از قبل آماده شده‌اند را نیز از فریزر در بیاورید.
این تکه‌های بستنی باید در مرکز خمیر دایره‌ای شکل قرار بگیرد. در نتیجه کناره‌های خمیر را در قسمت بالای توپک بستنی فشار دهید تا بستنی به صورت کامل در خمیر پنهان شود.
این موچی‌های آماده شده را باید در داخل پلاستیک قرار دهید و بعد در یک قالب گودی آنها را تا حدود ۳۰ ثانیه در فریزر بگذارید.
پس از نیم ساعت می‌توانید به سراغ موجی‌های خود بروید که آماده خوردن هستند. این نوع موچی بستنی ژاپنی خوشمزه‌ترین موچی با طعم بسیار لذیذ است.

طرزتهیه-موچی

 

نکات طلایی برای تهیه موچی

  • برای تهیه بهترین موچی بستنی خوشمزه تنها کافیست تا با رمز طلایی تهیه این نوع موچی آشنا شوید. با به کارگیری چند تکنیک ساده؛ اما طلایی خوشمزه‌ترین موچی‌ها را تهیه می‌کنید.

  • توجه داشته باشید که از هر نوع آردی برای تهیه این نوع موچی نمی‌توان استفاده کرد. برنج گلوتینوس به عنوان بهترین نوع برنج به دلیل خمیری و چسبناک بودن برای تهیه این نوع دسر است.

  • اگرچه این نوع آرد چسبندگی بسیار بالایی دارد؛ اما باید هنگام تهیه به میزان چسبندگی آن دقت کنید. مرحله‌ای که مخلوط را در داخل ماکروویو قرار می‌دهید باید به تعداد دفعاتی تکرار شود تا خمیر به حالت چسبناک دربیاید.

  • اگر طعم شیرینی را بیشتر دوست دارید، می‌توانید هنگام مخلوط ترکیبات موچی از کمی پودر قند بیشتر استفاده کنید.

  • بسیاری از افراد علاقمند به تهیه موچی‌های رنگی هستند، از این رو می‌تواند از رنگ غذای دلخواه استفاده کنید. برای سفید بودن موچی‌ها نیز استفاده از آبمیوه‌های بدون رنگ مثل آی انگور و آناناس توصیه می‌شود. مرحله اضافه کردن رنگ نیز باید پس از پخت و وزن دادن باشد.

  • اگر می‌خواهید در ترکیبات دسر خود ژلاتین به بستنی استفاده کنید، باید حتماً ابتدا بستنی با دمای محیط ذوب شود. در صورت زیاد سرد بودن، ژلاتین به صورت لخته در داخل مخلوط باقی می‌ماند.

  • اگر می‌خواهید موچی شما هنگام تهیه خرد یا شکننده نباشد، حتماً به میزان رطوبت آن دقت کنید.

  • ابعاد موچی باید به حالت استاندارد باشد، در صورت کوچک بودن ترکیبات داخلی از داخل خمیر بیرون می‌زند. در صورت بزرگ بودن اشکال نیز حالت خمیری آن بیشتر می‌شود.
  • اگر می‌خواهید طعم موچی شما بهتر شود، می‌توانید از نصف قاشق چای‌خوری وانیل نیز در ترکیبات این دسر استفاده کنید.

 

موچی بستنی


لایه مهمترین نکته در تهیه موچی

یکی از مهمترین نکاتی که در تهیه موچی بستنی باید به آن توجه کرد، ترتیب لایه‌ها است. باید ابتدا موچی را در داخل قالب بگذارید و در نتیجه بستنی روی آن قرار بگیرد. بسیاری از افراد خمیر را روی زمین پهن کرده و قالب بستنی را در داخل آن قرار می‌دهند که در این صورت ممکن است بستنی روی قالب پخش شود.


شکل و ظاهر موچی

اگر می‌خواهید موچی‌های شما با شکل و ظاهر زیباتری باشد، می‌توانید از قالب‌های مخصوص موچی استفاده کنید. منظم بودن شکل ظاهری این موچی‌ها باعث زیبایی بیشتر آنها می‌شود. شما می‌توانید برای تهیه موچی نوآوری و خلاقیت داشته باشید. حتی می‌توانید از ترکیبات جدیدتری با طعم‌های متفاوت‌تر برای تهیه این دسر استفاده کنید. برای زیبایی و جذابیت بیشتر حتی استفاده از مواد تزیینی متنوع توصیه می‌شود. حتی می‌توانید از پودر کاکائو، نارگیل، شکلات رنده شده و دیگر مغزیجات برای تزیین این موچی بستنی استفاده کنید. اگر دسر را با طرز تهیه موچی به روش ژاپنی‌ها بپزید، یک طعم خاص و بی نظیری دارد. البته اگر می‌خواهید موچی شما با همان طعم موچی‌های بستنی ژاپنی باشد، حتماً باید در انتخاب مواد اولیه، روش پخت و نکات مهم پخت دقت کنید.


در نهایت موچی بستنی

موچی بستنی یک دسر بی‌نظیر و لذیذ برای پذیرای دورهمی‌های دوستانه است. شما نیز می‌توانید این بستنی خوشمزه را متفاوت‌تر از بازار در خانه با طعم فوق العاده درست کنید. این کیک برنجی مشهور ژاپنی با طعم‌های مختلفی تهیه می‌شود؛ اما طعم بستنی آن عالی است. در صورتی که با طرز تهیه موچی بستنی آشنا باشید، می‌توانید در منزل به راحتی این دسر را تهیه کنید. البته باید با نکات مهم این دسر نیز آشنا باشید تا یک موچی با کیفیت و خوش طعمی را بپزید.
 

موچی بستنی

انواع موچی

اصلی‌ترین ماده اولیه شیرینی موچی، آرد برنج است که در بین مردم چین، ژاپن و کره رواج دارد. شیرینی موچی در مدل های مختلفی از جمله ساده، ژله‌ای، خامه ای، با مغز شکلاتی و ... تهیه می شود و آن را می توان به سادگی بدون فر در منزل درست کرد. شکل رایج شیرینی موچی به صورت توپی است اما گاهی به اشکال دیگری نیز تهیه می کنند. ژاپنی‌ها با استفاده از  کاکائو، توت‌فرنگی و مواد دیگر .... در دسر موچی تنوع ایجاد می‌کنند.
امروزه این شیرینی علاوه بر کشورهای آسیای شرقی در بین مردم ایران نیز موردتوجه قرار گرفته است.

طرز تهیه شیرینی موچی با سه طعم متفاوت

تاریخچه موچی

اواخر قرن هشتم در کشور ژاپن افسانه‌ای درباره موچی بر سر زبان‌ها افتاد.  بر طبق این افسانه، مردی ثروتمند با باقیمانده کیک برنج، موچی مسطحی درست کرد و تیری بر آن پرتاب نمود سپس موچی به پرنده‌ای سفید تبدیل شد و پرواز کرد پس‌ازآن مزرعۀ برنج مرد ثروتمند خشک شد و آن مرد، پیرمردی فقیر و تنها شد.
در بین مردم شرق آسیا، این افسانه نمایانگر این است که شیرینی موچی علاوه بر ارزش غذایی بالایی که دارد دارای ارزش معنوی نیز می‌باشد.

موچی ژاپنی

شیرینی موچی در سال ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی به‌عنوان شیرینی سال نوی ژاپنی‌ها معروف شد و در قرن دهم، مردم ژاپن انواع و اقسام موچی‌ها را تهیه کرده و در مراسم‌های مذهبی شینتو به‌عنوان پیشکش برای خدایان می‌بردند. در مورد اینکه نام موچی از کجا آمده و چرا به این نام شناخته شده، نظریه های مختلفی وجود دارد.
برخی ادعا می‌کنند از فعل موتسو می‌آید و اشاره به این دارد که موچی غذایی است که از جانب خدایان به انسان داده شده است.
موچی برنجی باید یک شب در آب خیسانده و سپس بخارپز شود. سخت‌ترین قسمت درست کردن آن هم کوبیدن و له کردن برنج آن است که آن می بایست اصولی انجام شود. نکته مهم در تهیه موچی این است که هر چه بیشتر مواد اولیه این شیرینی را هم بزنید، شکل و نتیجه بهتر خواهد شد.

mochi

ما در شیرینی تا طرز تهیه این شیرینی بدون فر و معروف ژاپنی را به شیوه ای آسان به شما آموزش می دهیم.

انواع موچی در ژاپن

 

موچی واگاشی 

واگاشی (和菓子) شیرینی سنتی ژاپنی است که معمولا در ترکیب با یک فنجان چای سبز میل می شود. آنها در شکل‌ها و قوام‌های بسیار متنوع و با مواد و روش‌های آماده‌سازی متنوع ساخته می‌شوند. برخی از آنها در سراسر کشور و در سراسر سال محبوب هستند در حالی که برخی دیگر فقط به صورت منطقه ای یا فصلی در دسترس هستند.

موچی دایفوکو(موچی گاشی)

یک نوع موچی گاشی است که از یک توپ موچی نرم پر شده با آجیل، میوه یا سایر مواد تشکیل شده است. محبوب ترین نوع دایفوکو از دانه های شیرین شده قرمز (Anko) پر شده است.

وانگو موچی

کیک برنجی ( وانگو موچی )  به سبک ژاپنی موچی در تایوان و ژاپن رایج است. این دسر به ویژه در طول سال جدید محبوب است زیرا نمادی از این ایده های شگفت انگیز در مورد آرزوی سلامتی و ثروت برای یکدیگر است. با این حال، با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و اکنون به هر مناسبتی توسط مردم در سراسر جهان مصرف می شود. بافت‌های جویدنی اعتیادآور آن‌ها همراه با لوبیاهای قرمز شیرین و خوشمزه که در سراسر کیک پخش شده‌اند، این را به یک میان‌وعده کم‌چرب غیرقابل مقاومت برای کل خانواده تبدیل کرده‌اند.

وارابی موچی

اگر نام Warabi Mochi (わらび餅) را نشنیده اید، نگران نباشید، شما تنها نیستید. انواع مختلفی از "موچی" در ژاپن وجود دارد که این تنها یکی از آنهاست. و متاسفانه این نوع موچی در خارج از ژاپن چندان شناخته شده نیست. شاید به دلیل کمبود مواد موجود برای ساخت آنها باشد  ، وارابی موچی از نشاسته وارابی یا نشاسته براکن ساخته می شود. وارابی نوعی سرخس است و نشاسته آن از ریزوم ها (ساقه زیرزمینی) به دست می آید.

برخلاف موچی معمولی ساخته شده از برنج چسبناک، بافت موچی وارابی بیشتر شبیه ژله است و جویدنی است اما به سرعت حل می شود. از آنجایی که وارابی موچی شفاف است و طراوت به نظر می رسد، اغلب در تابستان از آن لذت می برند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(100) 4.5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

فاطمه احمدی

۲۰ دی ۱۴۰۱

سلام ممنون از این دستور شیرینی خوشمزه فقط یه سوال اینکه پودر ماچا چیه واز کجا تهیه کنیم ممنون میشم راهنمایی

ادمین

۲۵ دی ۱۴۰۱

سلام..پودر ماچا از چای ماچا تهیه میشه..میتونید از فروشگاه های بزرگ یا به صورت اینترنتی خرید کنید

مرجان

۲۰ دی ۱۴۰۱

قیافه اش که خیلی جذابه، از این طرز تهیه موچی درست کنم ببینم چیه

چی چا

۲۵ دی ۱۴۰۱

سلام.« موچی »رو گفتید« ماچا»روهم بگین خووو.

ادمین

۲۵ دی ۱۴۰۱

سلام.طرز تهیه شیرینی موچی با طعم ماچا هم داخل آموزش ما هست..

اشرف سلیمی

۲ بهمن ۱۴۰۱

خیلی خوب بود

هیلدا

۹ بهمن ۱۴۰۲

چرا موچی من کشی نشد؟

ادمین

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

سلام هیلدا عزیز رکن اصلی در تهیه موچی هم زدن بسیار، در مرحله کش‌دار و غلیظ کردن خمیر است؛ بنابراین در آن مرحله باید به‌خوبی و مکرر مواد را هم بزنید.

زینب

۲۰ خرداد ۱۴۰۲

ببخشید میشه به جای پنیر ماسکارپونه پنیر خامه ای زد

ادمین

۲۱ تیر ۱۴۰۲

سلام بله می توانید در طرز تهیه شیرینی موچی، از پنیر ماسکارپونه هم استفاده کنید.

جناب روح

۲۴ فروردین ۱۴۰۲

سلام مرسی بابت رسپی کامل و دقیقتون آرد برنج گلوتینوس جایگزین دیگه ای نداره؟

ادمین

۲۷ فروردین ۱۴۰۲

از آرد برنج رایج هم می تونید استفاده کنید

سارا

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام من موچی برای فروش میخوام درست کنم از شب ک درست میکنم میزارم تو جعبه بدون در تو یخچال تاصبح ک میخوام درش بیارم یکم روش خشک میشه و ب کشسانی اولش نیست ممنون میشم بگین چطوری تو یخچال نگهدارم ک خشک نشه

ادمین

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

بهترین روش نگهداری موچی در ظرف دربسته، کاملا هوابند شده در دمای اتاق هستش

حامد

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

ممنون لطفا آموزش موچی بستنی هم بذارید

ادمین

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

سلام حامد عزیز، خوشحالیم که از طرز تهیه موچی راضی بودید، حتما در برنامه آموزشی شیرینی تا، پیشنهاد شما قرار میگیرد.

نیما

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

ممنونم موچی خیلی خوشمزه بود

ادمین

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

سلام نیما عزیز، خوشحالیم که طرز تهیه موچی راضی بودید. در مطالب بعدی منتظر شما هستیم.

kimia

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

آموزش موچی خیلی کامل بود

ادمین

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

کیمیا عزیز، خوشحالیم که طرز تهیه موچی رو دوست داشتید. در طرز تهیه های بعدی منتظر شما هستیم.

..

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

موچی عالیه

ادمین

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

خوشحالیم که طرز تهیه موچی برای شما مفید واقع شده.

تحلیلگر کیک و شیرینی

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید واقعا این آموزش طرز تهیه موچی خیلی کامل بود ممنونم

ادمین

۳۰ مرداد ۱۴۰۲

تحلیل گر کیک و شیرینی عزیز، خوشحالیم که تونستیم با طرز تهیه موچی نظر شما رو جلب کنیم.

.

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

موچی خیلی خوشمزه بود ممنونم

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

ممنونیم از شما بابت نوشتن نظر خودتون دررابطه با طرز تهیه موچی

emad

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

mochi khali kjobeeeh mrc

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

ممنون عماد عزیز بابت ثبت نظرتون در رابطه با طرز تهیه موچی

ایران

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

لطفا طرز تهیه موچی بستنی هم بذارید ممنون

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

ممنون ایران عزیز بابت ثبت نظرتون. حتما طرز تهیه موچی رو به همراه بستنی برای شما دوست عزیز آموزش می دهیم.

بهنام

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

مقاله موچی خیلی کامل بود ممنون

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

ممنونم بهنام عزیز بابت ثبت نظرتون در رابطه با طرز تهیه شیرینی موچی

کافه تهران

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

موچی با پودر ژله هم بذارید ممنون

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

کافه تهران عزیز، ممنون بابت ثبت نظرتون در رابطه با طرز تهیه شیرینی موچی، حتما درخواست شما هم در دستور کار ما قرار میگیرد.

احد

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

موچی با ماچا ! جالب بود ممنون

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

احد عزیز خوشحالیم که از طرز تهیه شیرینی موچی با ماچا راضی بودید.

یزدان

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

اصلا موچی افسانه ایه

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

یزدان عزیز، خوشحالیم که تونستیم مطلب مفیدی را براتون تولید بکنیم.

آرشاوین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

توی ایران موچی هست؟ برای سفارش

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

آرشاوین عزیز، بله شما میتونید با سرچ در گوگل، محصول مورد نظرتونو تهیه کنید.

پریا

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

مقاله موچی خیلی کامل بود لطفا بهش موچی شکلاتی هم اضافه کنید

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

پریا عزیز ممنونیم که نظر خودتونو درباره طرزتهیه موچی برای ما نوشتید

آزاده

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

داخل موچی جای شکر میشه عسل ریخت؟

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

آزاده عزیز، ممنونیم که نظرتونو برای ما نوشتید، بله می تونید از عسل هم به عنوان شیرین کننده استفاده کنید، اما بهتر هستش که شکر باشه.

ماهان

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

این موچی چقدر ترند شده ممنون

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

ممنون ماهان عزیز بابت یادداشت نظرتون، بله با حضور اینترنت و شبکه های اجتماعی، خیلی از خوراکی های محبوب و سنتی خارجی رو در ایران مشاهده می کنیم.

اوشن

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

یبار موچی خوردم خیلی خوشمزه بود واقعااااا

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

اوشن عزیز، ممنونیم که نظرتون رو درباره طرز تهیه شیرینی موچی برای ما نوشتید.

گلبهار

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

این موچی خوشمزه ترین چیز دنیاست

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

ممنون گلبهار عزیز، برای ثبت نظر خودتون درباره طرز تهیه شیرینی موچی

بهمن

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

از سایت های دیگه خیلی کاملتر بود طرز تهیه موچی شما ممنون

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

ممنون بهمن عزیز برای ثبت نظر خودتون درباره شیرینی موچی

ستاره

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

موچی خوشمزست ولی من درست کردم خیلی شیرین شد متاسفانه

ادمین

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

سلام ستاره عزیز، ممنونیم که نظر خودتونو برای ما ثبت کردید، برای جلوگیری از شیرین شدن، حتما مواد اولیه رو با استفاده از ترازو مورد استفاده قرار دهید.

محمود

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

موچی خیلی باحاله

ادمین

۱ شهریور ۱۴۰۲

محمود عزیز، خوشحالیم که طرز تهیه موچی ما در شیرینی تا رو دوست داشتید.

هنرمند

۱ شهریور ۱۴۰۲

واقغا موچی ترکیب رنگ های قشنگی داره ممنونم

ادمین

۱ شهریور ۱۴۰۲

هنرمند عزیز، بله شیرینی های موچی واقعا می تونن ترکیب رنگ های زیبایی رو داشته باشند و در عین حال هم خوشمزه

سیاوش

۱ شهریور ۱۴۰۲

از خوراکی های آسیایی خوشم نمیاد جز خوراکی های خودمون ولی موچی یچیز دیگس

ادمین

۱ شهریور ۱۴۰۲

مرسی سیاوش عزیز، از نوشتن نظرتون در رابطه با طرز تهیه شیرینی موچی. بله خوراکی های ایرانی واقعا خوشمزه هستند.

حسام کرمی

۱ شهریور ۱۴۰۲

چقد ایده جالبی موچی با ماچا XD

ادمین

۱ شهریور ۱۴۰۲

سلام حسام عزیز، شیرینی موچی خوشمزه اس توی همه ترکیب هاش.

تستر

۱ شهریور ۱۴۰۲

چقدر خوب یه مجله تخصصی شیرینی تو ایران مقاله موچی عالی بود ممنون

ادمین

۱ شهریور ۱۴۰۲

تستر عزیز، خوشحالیم که نظرتون رو تونستیم جلب کنیم و در تلاش برای ساخت جامعه تخصصی توی این صنعت خوشمزه هستیم.

نیما خدادوست

۵ شهریور ۱۴۰۲

موچی عالی بود ممنون

ادمین

۵ شهریور ۱۴۰۲

نیما جان، ممنونیم که طرز تهیه شیرینی موچی رو دوست داشتید.

بهادر

۵ شهریور ۱۴۰۲

موچی کپل XD

ادمین

۵ شهریور ۱۴۰۲

بهادر عزیز، ممنونیم که نظرتون رو در رابطه با طرز تهیه شیرینی موچی برای ما نوشتید.

کافه بامبو

۵ شهریور ۱۴۰۲

موچی اصلا خوراکی نیست جوون داره

ادمین

۵ شهریور ۱۴۰۲

کافه بامبو عزیز، ما هم با شما در رابطه با شیرینی موچی هم نظریم.

الی

۶ شهریور ۱۴۰۲

موچی خیلی خوشمزه اس

ادمین

۶ شهریور ۱۴۰۲

الی عزیز ممنونیم بابت ثبت نظرتون.

گندم

۶ شهریور ۱۴۰۲

چقدر موچی ترند شده XD

ادمین

۶ شهریور ۱۴۰۲

گندم عزیز ممنونیم که نظر خودتون رو برای ما نوشتید.

003

۶ شهریور ۱۴۰۲

ممنون موچی ایرانی XD

arash p

۶ شهریور ۱۴۰۲

mochi asl dastane

ادمین

۶ شهریور ۱۴۰۲

آرش عزیز، ممنونیم که نظرتون رو برای ما نوشتید.

نگین محمدی

۶ شهریور ۱۴۰۲

کل فرهنگ ژاپن رو میشه توی این موچی ژاپنی تجربه کرد ممنون

ادمین

۶ شهریور ۱۴۰۲

نگین عزیز، خوشحالیم که نظرتون رو نوشتید. مزه ها توی ژاپن به طور کلی خیلی طبیعی تر و خاص تره

فرشاد آجرلو

۶ شهریور ۱۴۰۲

فکر میکردم موچی درست کردن خیلی سخنع ولی اونقدرام سخت نبود

ادمین

۶ شهریور ۱۴۰۲

فرشاد عزیز، ممنونیم که نظرتون رو برای طرز تهیه موچی ثبت کردید.

bts army

۶ شهریور ۱۴۰۲

موچی bts

ادمین

۶ شهریور ۱۴۰۲

ممنونیم بابت ثبت نظر خودتون.

حسین کریمی

۶ شهریور ۱۴۰۲

موچیهرچقدر شیرین باشه خوشمزه تره

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

حسین عزیز، ممنونیم که نظر خودتون رو برای ما نوشتید. همه شیرینی ها خوشمزه‌ن، مخصوصا اگر شیرین تر باشه

سیاوش نریمان

۶ شهریور ۱۴۰۲

موچی شکلاتی خیلی باحال میشه

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

سیاوش عزیز، تشکر بابت ثبت نظرتون در رابطه با طرز تهیه موچی. شیرینی موچی طعم های بسیار گسترده ای داره و عملا هرچیزی که مزه خوبی داشته باشه و میشه با موچی ترکیب کرد.

علوی

۶ شهریور ۱۴۰۲

موچی کره ای خیلی جالبه حق داره ترند شه

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

آریا عزیز، ممنونیم که نظرتون رو برای ما نوشتید. شیرینی موچی در واقع ژاپنی هستش و کره ای ها این شیرینی رو متناسب با سلیقه خودشون تغییر دادند.

سهراب

۷ شهریور ۱۴۰۲

موچی شکلاتی خوشمزه تره ها

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

سهراب عزیز، شکلات با هرچیزی ترکیب شه بی نظیر میشه، مثل شیرینی موچی شکلاتی

چایی و هل

۷ شهریور ۱۴۰۲

سریعم اومدن به اسم موچی سایت فروشگاهی زدن ایرانی جماعت منتظره

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

دوست عزیز، ترند و مد دقیقا تعریفش همینه.

دلارام

۷ شهریور ۱۴۰۲

موچی بستنی هم مقالش رو بذارید لطفا

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

دوست عزیز، حتما طرز تهیه موچی با بستنی هم در لیست آموزش ما قرار می گیرد.

ریحانه

۷ شهریور ۱۴۰۲

ایکاش موچی هم پیتزا داشت

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

ریحانه عزیز، مرسی بابت ثبت نظر، اما چرا قیمه ها رو میخوای بریزی تو ماستا؟

بژ

۷ شهریور ۱۴۰۲

موچی بستنی شکلاتی فک کنم خوشمزه ترین چیز دنیا باشه

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

بژ عزیز، خوشحالیم که نظرتون رو برای ما نوشتید. ترکیبات موچی همشون خوشمزه هستند و شما هم با کمی خلاقیت می تونید یک موچی خاص تهیه کنید.

دماوند

۷ شهریور ۱۴۰۲

موچی تهران بدرد نمیخوره بریم موچی زاپنی بزنیم

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

دماوند عزیز، خوشحالیم که نظرتون رو نوشتید، توی تهران هم با یک سرچ ساده می تونید شیرینی موچی خوشمزه پیدا کنید، تا تجربه تلخ شما از ایین شیرینی رو از بین ببره.

اهورا

۸ شهریور ۱۴۰۲

موچی فقط موچی شکلاتی یا موچی شکلات بستنی موچی ساده خیلی جذاب نیست

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

اهورا عزیز، خوشحالیم که دیدگاه خودتونو نوشتید، شیرینی موچی واقعا ترکیب خوشمزه ای هستش.

پرديس

۸ شهریور ۱۴۰۲

طرز تهیه موچی بستنی هم بذارید لطفا

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

پردیس عزیز، ممنونیم از نوشتن نظرتون، حتما تهیه موچی با بستنی هم در برنامه آموزش ما قرار میگیره.

پروانه

۸ شهریور ۱۴۰۲

لطفا طرز تهیه موچی بستنی هم بذارید

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

پروانه عزیز، ممنونم بابت پیشنهادتون این طرز تهیه به زودی در سایت برای شما عزیزان قرار میگیرد.

تناز

۸ شهریور ۱۴۰۲

طرزتهیه موچی وانیلی هم اضافه کنید

سرافراز

۸ شهریور ۱۴۰۲

ممنون موچی تون چسبید

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

سرافراز عزیز، خوشحالیم که طرز تهیه موچی رو دوست داشتید.

rose

۸ شهریور ۱۴۰۲

موچی قرمز باید خیلی خوشگل باشه

دنا میرزایی

۸ شهریور ۱۴۰۲

ممنون طرز تهیه موچی رو خوندم خیلی خوشمزه بود لطفا طرزتهیه موچی بستنی هم قرار بدید

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

دنا عزیز، ممنونیم از ثبت دیدگاهتون در مجله شیرینی‌تا

خاتون

۸ شهریور ۱۴۰۲

ممنون خیلی عالی بود

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

خاتون عزیز، خوشحالیم که نظرتون رو تونستیم جلب کنیم.

ن

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

ممنون خیلی کامل بود

ادمین

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

دوست عزیز، خوشحالیم که طرز تهیه موچی در مجله شیرینی تا، تونست توجه شما جلب کنه.

اورنگ

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

مرسی لذت بردم واقعا

ادمین

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

اورنگ عزیز، ممنونیم که نظر خودتون رو برای ما نوشتید.

زرتشت

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

موچی شیرینی خوشمزه ایه

فربد

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

موچی ماچا چه بهم میخوره خخ

ابریشم

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

فکر میکردم موچی چینی باشه

پرند

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

خوب بود

عماد

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

موچی خیلی خوشمزه بود ممنون

زر

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

واقعا خوشمزه ترین چیز دنیاست این موچی

33

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

این موچی خیلی خوبه

ع

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

ممنون

پریچهر

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

مرسی بد نبود

فاتح

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

کلان موچی چیز خوشمزه ایه مخصوصا موچی بستنی

ادمین

۱۴ شهریور ۱۴۰۲

فاتح عزیز ممنونیم که نظر خودتون رو برای ما نوشتید.

Abigail

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

mrc khali khob budd mochi

ادمین

۱۴ شهریور ۱۴۰۲

ممنونیم که نظر خودتون رو برای ما درباره شیرینی موچی نوشتید.

پوریا

۱۳ شهریور ۱۴۰۲

یکی از بهترین صفحات معروفی و تحلیل شیرینی همراه با طرز تهیه و مواد لازم جهت پخت و پز

ادمین

۱۴ شهریور ۱۴۰۲

پوریا عزیز، خوشحالیم که تونستیم رضایت شما رو در مجله تخصصی شیرینی تا جلب کنیم.

سجاد

۳۰ شهریور ۱۴۰۲

خیلی عالی بود

نادیا احمدی

۳ مهر ۱۴۰۲

موچی بستنی خیلی خوشمزه میشه ممنون

هدی

۳ مهر ۱۴۰۲

ترکیب موچی و بستنی یچیز عجیبی میشه هااااا

yasser

۳ مهر ۱۴۰۲

بستنی موچی چه شوددددد

dani

۳ مهر ۱۴۰۲

موچی بستنی خیلی بهتر از خود موچیه ممنون

oxy

۳ مهر ۱۴۰۲

مرسی

7

۳ مهر ۱۴۰۲

mrc mochi khob bud

نادیا

۴ مهر ۱۴۰۲

موچی واقعا خیلی خوشمزه اس

حسین پاکدل

۴ مهر ۱۴۰۲

عالی بود ممنون موچی خیلی انواع زیادی داره

kianosh mohmammadi

۵ مهر ۱۴۰۲

موچی ته داستانه !

فریماه

۵ مهر ۱۴۰۲

موچی میوه ای خداست

الهام

۵ مهر ۱۴۰۲

فکر نمیکردم موچی انقدر خوب باشه ترکیب جالبیه

jamal

۵ مهر ۱۴۰۲

من فکر میکردم موچی کره ایه ولی موچی ژاپنیه ممنون

tarane

۵ مهر ۱۴۰۲

موچی و بستنی چه شود !!

ناشناس

۱ آبان ۱۴۰۲

طرزتهیه موچی واقعا خوشمزه بود ممنونم

B.S

۲۸ مهر ۱۴۰۲

ولی واقعاً من عاشق موچیم و اینکه از اونجایی که دوست دارم عالی و خوشمزه درست کنم با آرد برنج گلوتینوس درست کنم.

بهنام

۱ آبان ۱۴۰۲

موچی بستنی واقعا باید جالب باشه

هامر

۲۴ مهر ۱۴۰۲

موچی بستنی خود بهشته ها

loop

۲۴ مهر ۱۴۰۲

موچی بستنی با میوه چه شود

قاسمی

۳۰ آبان ۱۴۰۲

وای فوق العادس

;p

۳۰ آبان ۱۴۰۲

وای موچی ممنون پیداش کردم

مهدیس

۹ آذر ۱۴۰۲

خیلی خوب است

ادمین

۱۱ آذر ۱۴۰۲

ممنون از توجه شما

نسیم ق

۱۷ آذر ۱۴۰۲

نتونستم درست کنم اردبرنج چسبناک نمیشه وبوی خامی میده حتمابایداردگلیتینوس باشه وچرا چسبناک نمیشه

محمد 32

۲ دی ۱۴۰۲

موچی عالیه ممنون

فاطمه

۶ دی ۱۴۰۲

این موچی خوردن داره

مژده

۲ بهمن ۱۴۰۲

خیلی عالی بود فقط بفرمایید سایز استاندارد موچی چه اندازه است ، منظورم خمیری رو که برای هر دونه جدا میکنیم

ادمین

۸ بهمن ۱۴۰۲

سلام مژده عزیز انداره موچی ها بسته به سلیقه شما داره و هر اندازه دلخواه میتونید جدا کنید

نازنین زهرا معتکف

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

عالی

عطیه

۹ اسفند ۱۴۰۲

مطالب کامل و جامعی بود . ممنون

ادمین

۱۲ اسفند ۱۴۰۲

خیلی خوشحالیم که خوشتون اومده

گلسو

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

سلام من فیلینگام شل میشه و همین کارمو سخت میکنه و باعث میشه خمیرم سوراخ بشه راه خلی براش دارید؟

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید