فیلم آموزش تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس با ناتاشا

فیلم آموزش تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس با ناتاشا

روزهای پاییزی بهترین بهانه برای قدم زدن در خیابان‌ها و لذت بردن از هوای پاک و قشنگ پاییزی است. گاهی در میان این قدم‌زدن‌ها، خود را مقابل شیرینی‌فروشی‌های رنگ‌و‌لعاب‌دار می‌بینید که کاپ‌کیک‌های شکلاتی خوشمزه از پشت ویترین آن، به شما چشمک می‌زنند. شاید گمان کنید تهیه این کیک‌های شکلاتی کوچک سخت است، اما آن‌ها با روش‌ها و طعم‌های متفاوتی تهیه می‌شوند و با آن طعم بی‌نظیرشان رنگ‌و‌بوی خاصی به جشن‌هایتان می‌دهند. شما در مجله شیرینی‌تا می‌توانید طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس را ببینید و ما در ادامه طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس را با تمام جزئیاتش برایتان خواهیم گفت تا برای عزیزان‌تان این کاپ کیک های خوشمزه تهیه کنید.
 

امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس آشنا کنیم. این کاپ کیک ها بافت اسفنجی و خیس دارند و دستور پخت فوق العاده ای که برای پخت آن ها استفاد می شود، طعم بی نظیر شکلات را در آن غالب خواهد کرد. با ما همراه باشید تا در فیلم طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس همراه ناتاشا آموزش این شیرینی خوشمزه را به شما یاد بدهیم.

مواد اولیه کاپ کیک شکلاتی خیس

  • شکر گرانول: یک فنجان
  • آرد همه کاره: یک فنجان
  • پودر کاکائو خالص: یک سوم فنجان
  • جوش شیرین: یک قاشق چایخوری
  • نمک: نصف قاشق چایخوری
  • قهوه: یک فنجان
  • سرکه سفید تصفیه شده: یک قاشق سوپ خوری
  • روغن زیتون یا سبزیجات: یک سوم فنجان
  • تخم مرغ: یک عدد
  • عصاره وانیل: دو قاشق چایخوری

مواد مورد نیاز کاپ کیک شکلاتی خیس

این مطلب را از دست ندهید: آموزش تهیه کاپ کیک شکلاتی آلمانی

مواد اولیه خامه روی کیک 

  • کره بدون نمک: یک فنجان معادل 16 قاشق سوپ خوری
  • شکر شیرینی پزی: سه فنجان
  • پودر کاکائوی خالص: نصف فنجان
  • خامه زده شده سنگین: 3 قاشق سوپ خوری
  • عصاری وانیل: 2 قاشق چایخوری
  • نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
 

طرز تهیه کاپ کیک خیس شکلاتی

تهیه این کاپ کیک خیلی سریع انجام می شود، پس لازم است تا در آغاز شروع به تهیه کیک، فر خود را روی دمای 176 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا از قبل کمی گرم شود. حال به سراغ مراحل تهیه برویم:

اول مواد اولیه خشک را ترکیب کنید. 
-برای درست کردن این ترکیب، یک فنجان ونیم آرد همه کاره، یک فنجان شکر گرانول، یک سوم فنجان پودر کاکائو خالص بدون شکر، یک قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری نمک را به قدری با هم مخلوط می کنیم تا تکه های بزرگ بهم چسبیده پودر کاکائو کاملاً پودر شوند.

ترکیب مواد اولیه کاپ کیک شکلاتی خیس

حال به سراغ مواد مایع بروید.
- در یک کاسه دیگر، مواد مایع را با هم مخلوط می کنیم. اول یک فنجان قهوه را در کاسه می ریزیم.
- بعد از آن یک قاشق سوپ خوری سرکه سفید تصفیه شده، یک سوم فنجان روغن زیتون یا روغن سبزیجات، یک عدد تخم مرغ بزرگ که برای مدتی در دمای اتاق قرار داده شده و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را به ترکیب اضافه می کنیم و ترکیبات مایع را به خوبی هم می زنیم.
دو ترکیب مایع و جامد را مخلوط کنید.
حالا ترکیبات مایع را روی ترکیبات خشک می ریزیم با هم ترکیب می کنیم تا جایی که حتی یک ذره هم آرد خشک در مخلوط باقی نماند. 
نباید خمیر را بیش از حد هم بزنیم. به محض اینکه مواد باهم به خوبی مخلوط شدند دیگر مواد را هم نمی زنیم. 
مواد را قالب بزنید.
-یک قالب دوازده تایی فلزی کیک مافین یا کاپ کیک و قالب کاغذی کاپ کیک را برمی داریم. 
- حالا هر قالب کاغذی را تا دو سوم ظرفیت آن، با مواد پرمی کنیم. وقتی به اندازه دو سوم ظرفیت قالب کاغذی مواد می ریزیم، می توانیم مطمئن باشیم که فرم گنبدی مانند زیبای آن، که در بالای هر کاپ کیکی باید دیده شود، درست شکل می گیرد.
- دقیقا مثل طرز تهیه ی وافل، اگر مواد را بیش از اندازه مخلوط کنیم، گلوتن موجود در آرد فعال می شده و باعث سفت شدن بافت کاپ کیک خواهد شد.
- وقتی خمیر را به مقدار مساوی داخل قالب کاغذی ریختید، قالب کاپ کیک را در طبقه وسط فری که از قبل گرم کردیم، میگذاریم.
اجازه می دهیم کیک ها ، در دمای 350 درجه ی فارنهایت، برای حدود 18 الی 22 دقیقه، کاملاً بپزند. 

نکته: برای اطمینان از اینکه کاپ کیک های شکلاتی به خوبی پخته شده اند، یک خلال دندان را داخل کاپ کیک فرو می کنیم و اگر خلال دندون از داخل کاپ کیک تمیز دراومد، یعنی کاپ کیک ما پخته شده است.

زمان مناسب برای پخت کاپ کیک

این مطلب را از دست ندهید: طرز تهیه انواع شیرینی دانمارکی در شکل های مختلف

اضافه کردن خامه روی کاپ کیک 

-وقتی کاپ کیک ها را از فر بیرون آوردیم، پنج دقیقه صبر می کنیم تا  کمی خنک شوند و بعد آن ها را روی سینی توری می چنینیم تا کاملاً با محیط هم دما شوند. قبل از اینکه خامه روی کاپ کیک ها را اضافه کنیم، باید اجازه دهیم تا به دمای اتاق برسند. 

نکته: شما نباید هیچ وقت خامه ی روی کیک را روی کاپ کیک داغ یا گرم بریزید؛ به این دلیل که خامه روی کیک آب شده و فرم خوب خود را از دست خواهند داد.
-وقتی دمای کاپ کیک ها به دمای اتاق رسید وقت آن است که خامه ی روی کیک را اضافه کنیم. این خامه ی کره ای شکلاتی را به روش زیر تهیه کنید.

طرز تهیه خامه روی کاپ کیک 

شما به یک فنجان یا 16 قاشق سوپ خوری کره بدون نمک احتیاج دارید. نکته کلیدی برای درست کردن خامه ی کره ای این است که مطمئن شوید که کره خیلی نرم نشود، کره نباید آب شود؛ در غیر این صورت کره خامه ای شما خوب از آب در نخواهد آمد.
-کره را در ظرفی ریخته و با همزن ترکیب را با سرعت بالا به مدت سه دقیقه هم بزنید یا آنقدر هم بزنید تا خامه فرم گرفته و به رنگ روشن در بیاید.

روش اضافه کردن خامه کاپ کیک شکلاتی

این مطلب را از دست ندهید: طرز تهیه آسان کیک شکلاتی

-حالا سه فنجان شکر شیرینی پزی، نصف فنجان پودر کاکائوی خالص بدون شکر، سه قاشق سوپ خوری خامه زده شده سنگین و دو قاشق چایی خوری عصاره وانیل را باهم مخلوط می کنیم. 
-یک چهارم قاشق چایی خوری نمک را به این ترکیب اضافه می کنیم.اضافه کردن نمک، شیرینی خامه ی کاپ کیک را تنظیم می کند.
-حالا با سرعت پایین ترکیب را هم بزنید تا شکر با مواد خوب ترکیب شود. حالا مواد دور کاسه را در وسط جمع می کنیم، سرعت را به اندازه متوسط زیاد می کنیم و به مدت سه دقیقه دیگر آن را هم می زنیم.
-حالا خامه شکلاتی ما آماده است و لازم است آن را در یخچال قرار دهیم تا سرد شود.
-بعد از سرد شدن، خامه را در قیف شیرینی پزی میریزیم تا روی کاپ کیک را تزیین کنیم.

این روش یکی از آسان ترین دستور های طرز پخت کاپ کیک شکلاتی خیس است. امیدواریم از این دستور استفاده کنید و کاپ کیک های شکلاتی خوشمزه خودتان را تهیه کنید. فراموش نکنید که نظرتان را درباره این کیک با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این آموزش امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید