طرز-تهیه-کروسان-خانگی

طرز تهیه کروسان خانگی خوشمزه با مغز شکلات

  • کالری 406
  • قند 11 گرم
  • نمک 38 میلی گرم
  • زمان آماده سازی 580 دقیقه
  • زمان پخت 20 دقیقه
  • کشور اتریش
  • شهر وین

امیدوارم برای تماشای چند باره ی میلیاردها عکس کمتر دیده شده از یک خمیر مشابه آماده باشید. اگر جوابتان بله است پاداش خوبی در انتظارتان است.
طرز-تهیه-کروسان-در-خانه

بی اغراق این یک پروژه بود.
سال ها تمام تلاشم این بود که کروسان خانگی بپزم، اما یادآوری آن بعد از اینکه توانستم بیسکویت زنجبیلی هیجان انگیز را درست کنم به میان آمد، دیگر نمی توانستم صبر کنم.
من به یک دلیل نوستالژیک کروسان را دوست دارم: زمانی که جوان بودم، مادر بزرگم عادت داشت هر سال تابستان یک کروسان از مغازه ی شیرینی فروشی شهر Boyne  بگیرد. آن برای ما یک خوراکی کره ای ساده ی خوشمزه بود. نه تخم مرغی نه مربایی، هیچ چیزی نمی توانست طعم فوق العاده‌ی آن را بگیرد. کروسان همیشه باعث می شود من به مادر بزرگم فکر کنم.
اما من یک دلیل ظاهری هم برای دوست داشتن کروسان دارم: فیلم سینمایی "این پیچیده است" (It’s Complicated). من آرزو داشتم می توانستم در این فیلم بازی کنم. من عاشق استیو مارتین (Steve Martin) هستم. دلم می خواست صاحب مغازه ی شیرینی فروشی Meryl Streep بودم .... بی اغراق من بالغ بر 100 بار این فیلم را دیده ام. این فیلم خیلی برای من سرگرم کننده است.
قسمت بد ماجرا اینجاست که آن ها اصلا نگفتند که 14 ساعت زمان می برد تا بتوانید یک کروسان واقعی بپزید. دلم می خواست شوخی باشد، اما نیست. شاید بتوانم دستور پخت را به حداقل 10 ساعت کاهش بدهم آن هم تنها به این دلیل که خیلی عجولم و تحمل ندارم تمام روز در آشپزخانه صبر کنم. ناگفته نماند که همه جا هم آردی خواهد شد.
من نمی خواهم به شما بگویم که پخت کروسان خیلی ساده است، چون واقعا اینطور نیست. اگرچه به نظرم اینکار شبیه کباب کردن جوجه است. شاید بار اول اینکار برایتان دشوار باشد، اما هر بار که انجام می دهید، ساده تر و لذت بخش‌تر خواهد شد. حداقل امیدوارم که اینطور باشد. به علاوه، نتیجه ی نهایی ارزش این دشواری را دارد و می‌دانید که این فقط حرف من نیست. من هنوز هم تا به امروز نتوانسته ام کروسانی بپزم که از تازگی آن زبانم بسوزد.

مواد لازم برای تهیه نان شیرینی کروسان

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد یک و دو سوم پیمانه
2 شکر دو قاشق غذاخوری
3 شیر کم‌چرب یک چهارم پیمانه
4 زرده تخم مرغ دو عدد
5 شکلات به مقدار لازم
6 خمیر مایه فوری یک قاشق چایی خوری
7 آب ولرم یک چهارم پیمانه
8 کره 150 گرم
9 نمک یک چهارم قاشق چایی خوری

طرز تهیه کروسان خانگی خوشمزه با مغز شکلات

من چهار طعم مختلف کروسان را تا به حال درست کرده ام: سنتی، شکلاتی، شکر دارچین، ادویه کدو تنبل و همچنان به دنبال بقیه طعم ها هم هستم. 

پس با مجله اینترنتی شیرینی تا برای ادامه آموزش همراه باشید : 


 خیلی ساده... اینکار با کمی مخمر و آرد شروع می شود.

من مطمئنم شما تمامی مواد مورد نیاز را در آشپزخانه  خود دارید، پس بهتر است همین حالا دست به کار شوید.

خمیر را به شکل یک توده ی بالشتی نرم درآورید و دور آن پلاستیک بپیچید و بگذارید یک ساعت در یخچال خنک شود. اینجاست که کم طاقتی شروع می شود.

بعد از یک ساعت شما می توانید شروع به ورز دادن این خمیر کره ای کنید. من واقعا فکرش را هم نمی کردم درست کردن کروسان اینگونه باشد، و تا به امروز کاملا ساده لوحانه نمی دانستم چرا کروسان آنقدر کالری دارد. همواره فکر می کردم خب ،تمام مواد تشکیل دهنده فقط آرد و چیزهایی مثل آن و مواد شیرینی است.

طرز-تهیه-کروسان-خانگی

اما نه اینطور نیست.
تمام کره ای که در عکس می بینید را در کروسان خواهید داشت. من دیوانه وار عاشقش هستم. سعی نکنید میزان آن را کم کنید. آخر می دانید... این ها کروسان هستند.
با استفاده از وردنه، کره‌ی سفت و سرد ( اما نه سفت مثل سنگ) را بین دو ورق پلاستیک ( در دستور پخت گفته شده حوله) قرار دهید و آن ها را بصورت مربعی پهن کنید. سپس با استفاده از یک متر مهندسی ابعاد آن را چک کنید و مطمئن شوید که به صورت مستطیل است، البته استفاده از متر اختیاری است. 
بعد از پهن کردن خمیر یخچالی، تکه ی کره را مثل عکس  زیر در وسط خمیر قرار دهید.


آموزش-تهیه-کروسان-خانگی

سپس خمیر را مانند نامه تا بزنید. نیمه‌ی بالایی خمیر به سمت پایین، نیمه‌ی پایینی خمیر به سمت بالا تا می‌شود. 

مراحل-تهیه-کروسان-خانگی

این کار من را خوشحال می کند. چون با اینکار کره را قایم می کنم و فقط دو ساعت می بینمش.

این شکلی است که خمیر من بعد از 4 بار تا زدن و در یخچال قرار گرفتن پیش از بار آخر تا زدن به خود می گیرد. می بینید چطور تمام کره در خمیر محو شد؟ بله می دانم انتظار نمی رفت که اینگونه باشد. من چون استرس داشتم خمیر را لای حوله گذاشتم، اما بالاخره توانستم این مساله را حل کنم. نتیجه ی اخلاقی داستان: اگر این اتفاق برای شما افتاد، در هر صورت کارتان را ادامه دهید.
من خمیر را برای بار آخر به صورت یک مستطیل بسیار نازک پهن کردم سپس با برش زن پیتزا آن را بصورت مثلثی برش دادم.

 

طرز-تهیه-کروسان-مغز-دار

حالا زمان آن رسیده که برش کوچکی در ضلع صاف مثلث ایجاد کنید و سپس آن را بپیچید. اینکار من را به یاد یک فیل می اندازد. مهارت پیچیدن من بسیار ضعیف است.
بعد از پیچیدن مقدار کمی تخم مرغ زده شده روی کروسان ها بمالید و آن ها را برای پخت داخل فر بگذارید.


آموزش-تهیه-کروسان-مغز-دار

باور کنید من خیلی استرس داشتم و فکر می کردم که خوب نخواهند شد. قبل از اینکه به آخر کار برسیم، در اینجا می توانید باقی طعم ها را ببینید.


مراحل-تهیه-کروسان-مغز-دار

 

من داخل کروسان های سنتی را با تکه ای شکلات پر کردم و درون باقی آن ها کرم ادویه ی کدو تنبل و یک رول عالی از شکر ادویه کدو تنبل و در نهایت در لایه اخر شکر دارچین قرار دادم.

وقتی کروسان ها در فر می پختند من بسیار ذوق زده بودم. عطر آن ها بی نظیر بود. دقیقه ای که آن ها را از فر بیرون آوردن سریع یکی از آن ها را بریدم با اینکه فکر می کردم در کل مراحل کار یک چیزی اشتباه شده است اما تحت تاثیر لایه های فوق العاده ی آن قرار گرفتم، شاید این حرف ها خیلی ساده لوحانه باشد.
من در تزیین بشقاب کمی بی سلیقگی کردم. اما چه کسی به خورده های ریخته شده از لایه ها اهمیت می دهد؟ من که نمی دهم.
در حین عکاسی یک عدد دیگر هم خوردم و در همین حین طعم بقیه را با یک گاز از هرکدام چشیدم. در عرض چند دقیقه متوجه شدم احساس خوبی ندارم و همین خاطر سریع آن ها را بسته بندی کردم و به سمت منزل مادرم حرکت کردم، چون مادر و پدرم عاشق کروسان هستند. به نظرم اینکار ایده ی بهتری بود از اینکه،  چهار روز دیگر هر وعده کروسان بخورم.
اما این هم فایده نداشت.
 چون روز بعد دوباره تنها به خانه ی آن ها رفتم تا یک کروسان بخورم.
دوباره روز بعد هم، همینکار را کردم. آخرین کروسان را وقتی آن ها می خواستند سریع آن را بردارند، خودم خوردم. 
مایه ی حیات من شیرینی های سنتی هستند، اما آن ها حتی روز سوم همچنان خوشمزه بودند. نیاز نیست ناراحت باشم، چون طولی نمی کشد که من دوباره یک دسته ی دیگر از آن ها را درست کنم.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 3

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید