انواع طعم های شیرینی ماکارون و نکات پخت

ماکارون، نوعی شیرینی گرد و کوچک فرانسوی است که از مرنگ و آرد بادام تهیه میشود و داخل آن با موادی مانند مربا، خامه، باترکریم، عسل و شکلات پر میشود. نکته ی جذاب درباره این شیرینی خوشمزه، طیف گسترده ی رنگ و طعم آنها است. ماکارون‌های کلاسیک در طعم‌های تمشک کوهی و شکلاتی تهیه می‌شدند اما امروزه این شیرینی‌ها در طعم‌های بیشماری از جمله قهوه، کاپوچینو، طعم گل‌های مختلف، توت فرنگی و ... در دسترس هستند. همچنین هر شخص طبق سلیقه‌ی خود میتواند قسمت پوسته ماکارون را با استفاده از رنگ‌های خوراکی، گیاهی و یا پودر ژله به رنگ دلخواه درآورد و از مواد مختلفی که دوست دارد به عنوان طعم‌دهنده در قسمت میانی استفاده کند.

اگر با پخت این شیرینی خوشمزه آشنایی ندارید می توانید به طرز تهیه شیرینی ماکارون مراجعه کنید.

شیرینی-ماکارون

انواع طعم‌های شیرینی ماکارون

همانطور که گفته شد امروزه شیرینی جذاب و خوشمزه‌ی ماکارون در طعم‌های بسیار متنوعی در شیرینی فروشی‌ها در دسترس هستند و یا در خانه قابل تهیه می‌باشند، در این جا برخی از این طعم‌ها را معرفی میکنیم.

1. ماکارون شکلاتی (نوتلا ماکارون):

در تهیه این ماکارون از گاناش شکلات تلخ و خامه استفاده میشود.

ماکارون-شکلاتی-یا-نوتلا-ماکارون

2. ماکارون با طعم پسته:

پسته یکی از خوشمزه‌ترین مغزیجات است که طعم بی نظیری به ماکارون میدهد. برای تهیه ماکارون با طعم پسته، از پودر پسته در مواد اولیه بیسکوئیت و همچنین باتر کریم (به عنوان فیلینگ) استفاده میشود.

انواع-ماکارون-ماکارون-با-طعم-پسته

3. ماکارون صورتی با طعم تمشک:

در تهیه ماکارون تمشک به رنگ صورتی، از رنگ خوراکی صورتی برای بیسکوئیت‌ها و از مربای تمشک برای تهیه فیلینگ استفاده می‌شود.

انواع-ماکارون-ماکارون-با-طعم-تمشک

4. ماکارون با طعم شاه توت:

این طعم از ماکارون ها کاملا کلاسیک است و در تهیه فیلینگ و بیسکوئیت آن از مربای شاهتوت استفاده می‌شود.

بهترین-طعم-ماکارون-ماکارون-با-طعم-تمشک

 

5. ماکارون لیمویی:

در ماکارون لیمویی از آب و پوست لیمو ترش برای تهیه بیسکوئیت و فیلینگ شیرینی استفاده میشود. این شیرینی پر از عطر و طعم لیموی تازه است.

بهترین-طعم-ماکارون-ماکارون-با-طعم-لیمو

6. ماکارون توت فرنگی:

برای درست کردن ماکارون با طعم توت فرنگی که یادآور طعم بهار و تابستان است، ابتدا توت فرنگی‌های تازه را با آب و شکر می‌جوشانند تا غلیظ شود و سپس آن را از صافی رد می‌کنند و عصاره‌ی به دست آمده را برای تهیه بیسکوئیت و فیلینگ استفاده میکنند.

بهترین-طعم-ماکارون-ماکارون-با-طعم-توت-فرنگی

7. ماکارون شکلات نعنایی:

در این ماکارون، فیلینگ شکلاتی با عصاره‌ی نعنا طعم‌دار میشود که یک ترکیب کلاسیک است.

بهترین-طعم-ماکارون-ماکارون-با-طعم-شکلات-نعنایی

 

8.ماکارون کاراملی:

این طعم برای روزهای پاییزی بسیار مناسب است و فیلینگ آن با استفاده از خامه قنادی، شکر بسیار دانه ریز، نمک دریا و کره خرد شده درست می‌شود.

-طعم-های-ماکارون-ماکارون-با-طعم-کارامل

 

9.ماکارون نارگیلی:

برای کسانی که عاشق طعم نارگیل هستند ماکارون نارگیلی بسیار دلپذیر خواهد بود. برای این طعم، از پودر نارگیل در تهیه بیسکوئیت و فیلینگ ماکارون استفاده می‌شود.

طعم-های-ماکارون-ماکارون-با-طعم-نارگیل

 

10. ماکارون نعنا فلفلی:

در این ماکارون از عصاره‌ی نعنا فلفلی در تهیه فیلینگ استفاده میشود.

 

طعم-های-ماکارون-ماکارون-با-طعم-فلفل

چند مورد از طعمهای دیگر ماکارونها شامل ماکارون کره بادام زمینی، ماکارون گردویی شکلاتی با کارامل نمکی (در این ماکارون گردو جایگزین بادام میشود)، ماکارون زغال اخته (با استفاده از کنسرو زغال اخته)، ماکارون بلوبری، ماکارون انبه، ماکارون وانیلی و ماکارون با تکه‌های میوه می‌باشد.

طعم-های-ماکارون-طعم-های-مختلف-ماکارون

 

مشکلات رایج هنگام پخت ماکارون و راه حل هایی برای رفع آن‌ها

1. ایجاد حباب روی بیسکوئیتهای ماکارون
برای حل این مشکل، باید زاویه دست هنگام پایپ کردن مواد بیسکوئیت روی سینی فر، به صورت عمود باشد در غیر این صورت پاشنه ماکارون، کج شده و حبابدار میشود. همچنین مواد باید با یک حرکت و بدون تکان دادن دست داخل سینی پایپ شود، زیر سینی حتما صاف باشد و اگر بعد از پایپ روی مواد حباب ایجاد شده بود با خلال دندان برطرف شود.

2. کج شدن پایه ماکارون
برای رفع این مشکل بهتر است از سیلپد بدون لبه استفاده کنید یکی از علت های کج شدن پایه ماکارون استفاده از سیلپد لبه دار است.

3. ایجاد ترک روی ماکارون بعد از پخت
اگر روی ماکارون شما بعد از پخت ترک ایجاد شده است باید دقت کنید که بعد از پایپ شدن به ماکارون‌ها ضربه بزنید تا هوای اضافی آن خارج شود. یکی دیگر از علت های ترک می‌تواند زیاد شدن زمان استراحت مواد ماکارون باشد. ) تا زمانی که مواد ماکارون دیگر به دست نچسبد(. علت دیگر بالا بودن دماست که باید به آن
دقت کرد.

4. ترک خوردن به حالت کویری و پایه ندادن ماکارون
در صورتی که مرنگ فرم نگیرد و اصطلاحا سافت پیک نشود این مشکلات به وجود می‌آید، برای برطرف کردن آنها طرز تهیه مرنگ را به شیوه های مختلف انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. یکی دیگر از علت‌های پایه ندادن ماکارون مربوط به کم بودن دمای فر و یا وجود رطوبت در محیط یا مواد اولیه است.

5. شل و بد شکل شدن ماکارون
برای رفع این مشکل سعی کنید در روزهایی که رطوبت هوا زیاد است ماکارون درست نکنید. راه حل دیگر این است که در هوای مرطوب مواد ماکارون را بیشتر استراحت دهید ( تا زمانی که مواد ماکارون دیگر به دست نچسبد)

6. آتشفشانی شدن ماکارون بعد از پخت
زیاد شدن زمان استراحت مواد ماکارون میتواند علت این اتفاق باشد همانطور که قبلا اشاره شد مواد ماکارون تا زمانی باید استراحت کند که دیگر به دست نچسبد. علت دیگر میتواند مربوط به زمانی باشد که سفیده پیش از ریختن شربت کاملا ابری نشده باشد، برای اینکه سفیده تخم مرغ کاملا ابری شود باید آن را بخوبی هم بزنید. علتهای دیگر میتواند دمای بالای فر و نکوبیدن سینی ماکارون بعد از پایپ باشد که باعث خروج هوای اضافی ماکارون ها می‌شود.

7. پخته نشدن و جدا نشدن ماکارون از سیلپد
دمای پایین فر علت این مسئله است، سعی کنید روش پخت را دقیقا مانند مرجعی که انتخاب کرده‌اید انجام دهید.

8. کاهش ارتفاع ماکارون و تغییر رنگ
دمای بالا میتواند باعث کاهش ارتفاع ماکارون ها شود، تغییر رنگ نیز یکی از نشانه‌های بالا بودن دماست، اگر هنگام پخت شیرینی ماکارون با این مشکلات مواجه شدید حتما از دمای پایین‌تر برای پخت استفاده کنید.

9. رویه نازک و خالی بودن بین ماکارون بعد از پخت
این مشکل زمانی به وجود می‌آید که خمیر ماکارون را در مرحله ماکارونا کم هم زده باشید.

10. کج پف کردن ماکارون بعد از پخت
این مشکل میتواند مربوط به کانوکشن فر، کج پایپ کردن و یا استراحت دادن مواد ماکارون در جلوی باد کولر یا پنکه باشد. برای رفع این مشکل کانوکشن فر را به حداقل کاهش دهید، مواد را در جای مناسبی به دور از هر گونه باد قرار داده و در پایان نیز آن به صورت عمود پایپ کنید.

11. دامنی شدن ماکارون یا عدم ایجاد کف در ماکارون
بیش از اندازه هم زدن مواد در مرحله ماکاروناژ یا مرنگ نامناسب میتواند علت این دو مشکل باشد. البته در برخی موارد دمای پایین نیز میتواند باعث دامنی شدن ماکارون ها شود.

نکات-پخت-ماکارون

نکاتی در رابطه با طعم‌های مختلف فیلینگ ماکارون

  •  برای داشتن ماکارون شیرین میتوانید از شکلات شیری یا سفید به عنوان گاناش و مواد میانی شیرینی استفاده کنید و همچنین آن را به رنگ دلخواه درآورید.

  •  اگر ماکارون را کم شیرین دوست دارید از شکلات تلخ با درصد بالا به عنوان گاناش قسمت میانی استفاده کنید.
  •  اگر طعم چرب و شیرین را دوست دارید از باترکریم به عنوان طعم دهنده قسمت میانی ماکارون استفاده کنید، میتوانید باترکریم‌ها را با توجه به سلیقه خود رنگ کنید تا شیرینی شما ظاهر جذاب تری داشته باشد.
  •  در صورتی که دوست دارید ماکارون شما از درون کمی نرم شده و طعم معتدلی داشته باشد از کرم پنیرخامه‌ای شکلاتی ، کرم پنیر خامه‌ای، کرم پنیر ماسکارپونه، کرم بیسکوئیت شکلاتی و کرم چاکوچینو استفاده کنید زیرا شوری موجود در پنیر، طعم شیرین ماکارون را تعدیل خواهد کرد.
  •  اگر دوستدار ماکارون با طعم میوه هستید باید به سراغ مارمالاد بروید، برای استفاده از مارمالاد در قسمت میانی این شیرینی، بهتر است ابتدا روی یکی از بیسکوئیت‌ها یک حلقه با باترکریم، گنش یا کرم پنیر خامه‌ای ایجاد کنید و سپس داخل حلقه را با مارمالاد پر کنید.
  •  کاستردها و پودینگ‌ها هم گزینه‌های دیگری هستند که میتوانند به عنوان فیلینگ در قسمت میانی ماکارون مورد استفاده قرار بگیرند، بهترین شیوه‌ی استفاده از این مواد، همان روشی است که در مارمالاد به کار برده می‌شود.

 

نکات-پخت-ماکارون

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(22) 4.7

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید