طرز-تهیه-شیرینی-کره-بادام-زمینی

طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی

  • کالری 380
  • زمان آماده سازی 40 دقیقه
  • زمان پخت 10 دقیقه
  • کشور انگلستان

شیرینی کره بادام زمینی

با شیرینی کره بادام زمینی، یکی از بهترین انواع شیرینی ها آشنا شوید. مغز این شیرینی جویدنی است و همانطور که در عکس می بینید، لبه ترد و شکننده ای دارند.آن ها طعم آجیلی خارق العاده ای دارند و برای وگان ها هم مناسب هستند.

وقتی برای اولین بار این شیرینی ها را امتحان کردم، با خودم گفتم :« طعم آنها مانند شیرینی های باتر ناتر است. آن ها بافت ترد، تازه و خوشمزه است، جویدنی و شیرین هستند و مزه ی غالب کره ی بادام زمینی در آن ها احساس می شود.» از نظر من، آن ها شیرینی های کره بادام زمینی فوق العاده ای هستند. در طی دو هفته گذشته من بیش از شش نوع مختلف از شیرینی کره بادام زمینی با دستورالعمل های متفاوت را درست کرده ام و همه آن ها تا دانه ی آخر خورده شدند و این نشان می دهد که همه، کاملاً جذب این شیرینی های خوشمزه شده اند.

برای سال های زیادی، من شیرینی های کره بادام زمینی را بدون آرد درست می کردم؛ اما امسال، تصمیم گرفتم شیرینی کره بادام زمینی هایی را درست کنم که برای وگان ها هم مناسب باشد و آن را با همه به اشتراک بگذارم. به جای اینکه سعی کنم تا شیرینی های بدون آرد و تخم مرغ بپزم، دستور العمل را سنتی تری را ابداع کردم که در آن از آرد، بیکینگ پودر و جوش شیرین استفاده می کنم. این باعث می شود که بافت شیرینی، ترد شود و به سادگی در دهان آب شود، من این شیرینی ها را خیلی دوست دارم و امیدوارم شما هم آن را بپسندید. مواد لازم دیگری که برای تهیه ی شیرینی کره بادام زمینی خوشمزه  لازم داریم، در اینجا آمده است:

 

مواد-لازم-برای-تهیه-شیرینی-کره-بادام-زمینی

 

مطالب مرتبط: طرز تهیه بیسکویت کرم دار

 

کره بادام زمینی: از کره ی بادام زمینی با تکه های بادام زمینی استفاده نکنید؛ زیرا من این دستور را با این نوع کره ی بادام زمینی امتحان نکرده ام، بنابراین برای اطمینان از نتیجه ی دلخواه حتما از کره بادام زمینی نرم و یکدست استفاده کنید.

تخم کتان آسیاب شده: من به جای تخم مرغ، از تخم کتان برای چسبندگی مواد استفاده کردم.

شکر قهوه ای و شکر تهیه شده از نیشکر: این ترکیب، شیرینی به اندازه  ای را برای شیرینی را ایجاد می کند.

روغن نارگیل: روغن نارگیل شما باید نرم شود، اما نباید ذوب شده باشد. باید ظاهر سفید و خامه ای آن حفظ شود و به شکلی یکدست با بقیه ی مواد ترکیب شود.

عصاره وانیل: فقط یک مقدار کمی از آن، عطر و طعم خاصی به شیرینی می بخشد.

نمک دریا: اضافه کردن نمک را فراموش نکنید. کمی نمک واقعاً طعم کره بادام زمینی را متحول می کند.

 

مواد لازم برای تهیه ی شیرینی کره بادام زمینی

ردیف نام مواد مقدار
1 تخم کتان آسیاب شده یک قاشق غذاخوری
2 آب سه قاشق غذاخوری
3 آرد همه منظوره  یک فنجان ونیم
4 جوش شیرین نصف قاشق چای خوری
5 بیکینگ پودر یک چهارم قاشق چای خوری
6 نمک دریا نصف قاشق چای خوری
7 روغن نارگیل نصف فنجان
8 شکر نیشکر نصف فنجان
9 شکر قهوه ای نصف فنجان
10 کره بادام زمینی  سه چهارم فنجان
11 وانیل یک قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی های کره بادام زمینی

 

آیا برای پختن شیرینی کره بادام زمینی آماده هستید؟ مراحل پخت این شیرینی در اینجا آمده است:

ابتدا تخم کتان را آماده کنید. تخم کتان را با آب مخلوط کنید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند تا غلیظ شود.

سپس، مواد مایع و مواد خشک را در کاسه های جداگانه ای بریزید و باهم ترکیب کنید. حالا مواد خشک را روی ترکیب مایع بریزید و آنقدر هم بزنید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند و خمیر سفتی بدست آید.

حالا آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. خمیر شیرینی را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید و هم زمان فر را روی 350 درجه ی فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود.

 

طرز-تهیه-شیرینی-کره-بادام-زمینی

 

مطالب مرتبط: طرز تهیه شیرینی مربایی (مارمالادی) خانگی

 

وقتی خمیر سرد شد، وقتش رسیده که آن را بپزید. از یک اسکوپ با ظرفیت 2 قاشق غذاخوری برای تقسیم بندی مقدار لازم خمیر برای هر شیرینی استفاده کرده و هر کدام از خمیر ها را  به صورت گلوله درآورید. گلوله های خمیر را روی سینی فر بگذارید و آن ها را با دستتان فشار دهید تا کمی پهن شوند و از یک چنگال استفاده کنید تا خطوط متقاطعی را روی هر شیرینی را درست کنید. شیرینی ها را به مدت 12 دقیقه در فر بپزید. آن ها در این مرحله هنوز خیلی ترد و شکننده اند. پس قبل از اینکه آن ها را به سینی توری فر منتقل کنید، باید حداقل به مدت 10 دقیقه روی کاغذ شیرینی پزی بمانند تا کاملا خنک شوند. بالاخره وقت خوردن شیرینی کره بادام زمینی رسیده است.

شما عاشق این شیرینی های کره بادام زمینی خواهید شد. آن ها طعم خوشمزه ی آجیلی دارند و به دلیل بافت تردشان به راحتی در دهان آب می شوند.

 

نکات مهم برای پخت شیرینی کره بادام زمینی
 

روش-پخت-شیرینی-کره-بادام-زمینی

مطالب مرتبط: طرز تهیه شکلات بادام زمینی

  1. از کره بادام زمینی نرم و یک دست استفاده کنید. برای پخت این شیرینی باید از کره بادام زمینی که حالت نرم و صافی دارد، استفاده کنید، نه مواد خشک و سفتی که در ته شیشه باقی مانده است. حتی وقتی از کره ی نرم و یک دست اسفاده می کنید، باز هم خمیر شیرینی سفت می شود. اگر کره بادام زمینی شما پر از تکه های بادام زمینی باشد، ممکن است که خمیر ترک بخورد و اینگونه شیرینی ها بعد از پخت، شکل منسجمی نخواهند داشت. اگر کره بادام زمینی در یخچال بوده است، اجازه دهید تا یک ساعت در دمای اتاق بماند.

  2. خمیر را مدتی در یخچال بگذارید تا خنک شود. شاید وسوسه شوید که از این مرحله چشم پوشی کنید؛ زیرا کمی وقت گیر است، اما وقتی این طرز تهیه را امتحان کردم، متوجه شدم که خمیر سرد شده است که باعث شده است که این شیرینی ها انقدر فوق العاده و منسجم بشوند. سرما از فروپاشیدن آن ها در حین پخت جلوگیری می کند و طرح خطوط متقاطع که بر روی شیرینی ها ایجاد کردیم، بعد از پخت هم به همان شکل باقی بمانند.

  3. اجازه دهید شیرینی ها بعد از پخت، چند دقیقه روی سینی فر بمانند تا خنک شوند. مانند دستور پخت شیرینی های وگان دیگر، این شیرینی ها  نیز بعد از خارج شدن ازفر، به چند دقیقه زمان برای خنک شدن احتیاج دارند تا برای سرو آماده شوند. قبل از انتقال آنها به  سینی توری فر، اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه روی کاغذ شیرینی پزی بمانند تا کاملاً خنک شوند و فرمشان حفظ شود. این کار مانند یک نیر و دو نشان است، زیرا با خنک شدن  شیرینی ها، عطر و طعم آنها نیز بیشتر می شود.

 

اگر این آموزش را دوست داشتید با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در قسمت نظر کاربران بنویسید و اگر سوالی دارید حتما بپرسید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

علی

۱۷ مهر ۱۴۰۰

بسیار عالی

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید