طرز-تهیه-بیسکویت-کرم-دار

طرز تهیه بیسکویت کرم دار

  • کالری 240
  • زمان آماده سازی 30 دقیقه
  • زمان پخت 20 دقیقه
  • کشور ایران

بیسکویت کرم دار

بیسکویت محصولی است که مصرف آن در کنار یک لیوان شیر، یک فنجان چای یا سایر نوشیدنی ها، بسیار رایج است. در این میان اما سهم بیسکویت کرم دار در بازار مصرف و به خصوص در میان کودکان و نوجوانان بیشتر است. 

بیسکویت کرم دار در انواع طعم ها و شکل ها تهیه می شود و هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. در آموزش طرز تهیه بیسکویت کرم دار از سری مقالات آموزش کیک و بیسکویت، قصد داریم ساده ترین نوع آن را به شما بیاموزیم. پس با ادامه این مقاله برای تهیه آسان آن، همراه باشید. 

مواد لازم برای تهیه بیسکویت 

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد سفید ۲۸۰ گرم
2 شکر ۸۰ گرم
3 کره در دمای محیط 280 گرم
4 تخم مرغ 1 عدد
5 بیکینگ پودر 8/1 قاشق چای خوری
6 وانیل 1/4 قاشق چای‌خوری
7 نمک نوک قاشق چای خوری
8 پودر قند برای کرم بیسکویت 200 گرم
9 کره برای کرم بیسکویت 80 گرم
10 وانیل برای کرم بیسکویت 1/4 قاشق چای خوری

طرز تهیه بیسکویت کرم دار

  • مرحله اول

برای آموزش طرز تهیه بیسکویت کرم دار ابتدا 280 گرم از کره اعلام شده را به دمای محیط برسانید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

طرز-تهیه-بیسکویت-کرم-دار

  • مرحله دوم

حالا وقت آن است که تخم مرغ ها را شکسته و به ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید.

آموزش-تهیه-بیسکویت-کرم-دار

  • مرحله سوم

آرد، بکینگ پودر، وانیل و نمک را با هم مخلوط کرده و چندبار الک کنید و به ترکیب به دست آمده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر نرمی تهیه شود. خمیر به دست آمده را در نایلون قرار داده و بگذارید حدود یک ساعت در یخچال استراحت کند. در این حین می توانید به سراغ تهیه کرم بیسکویت بروید.

روش-تهیه-بیسکویت-کرم-دار

  • مرحله چهارم

برای تهیه کرم بیسکویت، 80 گرم کره مخصوص تهیه کرم را در ظرفی ریخته و به دمای محیط برسانید و سپس پودر قند و وانیل را به آن اضافه کنید. حال، این مخلوط را به خوبی ترکیب کنید و با همزن، به قدری هم بزنید که رنگ کره دچار تغییر شود و کمی حالت کش دار بگیرد.

مراحل-تهیه-بیسکویت-کرم-دار
  • مرحله پنجم

بعد از گذشت زمان استراحت خمیر، آن را از یخچال خارج کنید و به آرامی آن را از نایلون به سطحی که کمی آن را با آرد آغشته کردید، منتقل کنید. آغشتن سطح با آرد، به آن دلیل است که خمیر به سطح نچسبد.

خمیر را به قطر 3 تا 4 میلی متر (بسته به میزان بکینگ پودر مصرفی) روی سطح پهن کنید و به کمک قالبی که از قبل تهیه کرده اید، برش بزنید.

طرز-تهیه-بیسکویت-کرم-دار-خانگی

  • مرحله ششم

ظرف مورد نظر یا سینی فر را با کمی روغن به خوبی چرب کنید یا یک کاغذ روغنی روی آن قرار دهید. سپس خمیر برش خورده را با فاصله روی آن بچیند. ظرف را درون فری که با دمای 180 درجه تنظیم شده است قرار داده و اجازه دهید به مدت حدود 20 دقیقه بپزد. بهتر است خمیر را کنترل کنید تا زودتر نپخته باشد. پس از این که خمیر به خوبی پخت، آن را از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود. 

دستور-پخت-بیسکویت-کرم-دار-خانگی
  • مرحله هفتم

کرمی که در مراحل قبل تهیه کرده بودید را در قیف مخصوص شیرینی پزی یا یک نایلون که انتهای آن را بریده اید، بریزید و  روی بیسکویت پخش کنید. سپس یک بیسکویت دیگر روی بیسکویت کرم دار قرار دهید تا دو بیسکویت، در دو طرف کرم قرار بگیرند.

آموزش-پخت-بیسکویت-کرم-دار-خانگی

 

تبریک می گوییم، بیسکویت کرم دار شما آماده است؛ می توانید بعد از این که خنک شد آن را در ظرف دلخواهتان بچینید و در کنار یک فنجان چای میل کنید.

روش-پخت-بیسکویت-کرم-دار-خانگی

در مقالات آتی  طرز تهیه بیسکویت کرم دار در انواع و طعم های مختلف را آموزش خواهیم داد.

 

نظرات، پیشنهادات یا سوالات خود را در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(5) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

لیدا

۲۲ اسفند ۱۴۰۱

اگه بخوام کاکایویی در بیارم به چه صورته

ادمین

۲۳ اسفند ۱۴۰۱

برای اینکار بهتره در زمان تهیه خمیر بیسکویت، هنگام اضافه کردن آرد کمی پودر کاکائو به اون اضافه کنید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید