طرز-تهیه-شیرینی-ارده

طرز تهیه شیرینی ارده خوشمزه (وگان و فاقد گلوتن)

  • کالری 110
  • زمان آماده سازی 10 دقیقه
  • زمان پخت 15 دقیقه
  • کشور ایران

شیرینی ارده

شیرینی های ارده آنقدر خوشمزه هستند که از خوردن آن ها سیر نمی شوید، فقط کافیست یکی از آن ها را امتحان کنید. آنها شیرین ، جویدنی و پر از ادویه های خوش طعم و خوش بو هستند. این شیرینی وگان و فاقد گلوتن است.

آموزش-پخت-شیرینی-ارده

این  شیرینی ها یکی از میان وعده های موردعلاقه من هستند. آنها نرم و جویدنی هستند ، شیرینی متناسبی دارند و به دلیل ادویه هایی که در آن استفاده میشود ، عطر و طعم فوق العاده ای دارند. اگر شما هم به اندازه ی من شیفته ی این شیرینی ها شوید ، آن ها را یکی پس از دیگری می خورید و چیزی برای کسی باقی نمی گذارید. خوشبختانه می توانید تا دلتان می خواهد از این شیرینی ها نوش جان کنید ، زیرا این شیرینی ها  سالم و بی ضرر هستند. آنها وگان  و فاقد گلوتن هستند و در آن از شیرین کننده های طبیعی به جای شکر استفاده می شود و همچنین دانه های اناری که برای تزیین از آن ها استفاده می شود ، سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

 

مطالب مرتبط: طرز تهیه کیک شکلاتی وگان

 

پختن این شیرینی ارده ی وگان بسیار ساده است و به مواد اولیه زیادی احتیاج ندارد. مواد اولیه لازم در اینجا آمده است:

  • ارده : ارده ماده ی اصلی برای پخت این شیرینی هاست. ارده باعث یکدستی و بهم پیوستن مواد خمیر می شود ، شیرینی ها را چرب و نرم می کند و به آن طعم و مزه ی آجیلی می دهد.
  • آرد بادام : مانند دستور پخت مافین زغال اخته و نان موزی (در دستور پخت های قبلی) ، آرد بادام ، بافت این شیرینی ها را مرطوب می کند. همچنین وقتی با ارده همراه می شود مزه ی جدید و جالبی به وجود می آید . این آرد فاقد گلوتن است.
  • شربت افرای خالص : این شربت ، شیرینی متناسبی را بوجود می آورد و البته شیرینی آن طبیعی است و برای بدن ضرر ندارد.
  • ادویه جات : دارچین ، هل  و زنجبیل باعث می شوند که این شیرینی ، طبع گرم ، و عطر و طعم دلچسبی داشته باشد .
  • عصاره بادام : عصاره ی بادام برای چند برابر کردن عطر بادام استفاده می شود ، اگر عصاره ی بادام ندارید،  به جای آن از عصاره ی وانیل استفاده کنید( وانیل را دو برابر میزان تعیین شده برای عصاره بادام به مواد اضافه کنید).
  • بیکینگ پودر : برای ترد شدن و پف کردن خمیر از بیکینگ پودر استفاده می شود.
  • دانه ی انار : دانه های انار برای تزئین این شیرینی استفاده می شوند و البته بسته به ترش بودن یا شیرین بودن انار، مزه ی شیرین یا ترش را به آن اضافه می کنند.(دانه های انار سرشار از آنتی اکسیدان هستند).اگر نتوانستید دانه های انار پیدا کنید ، می توانید به جای آن از مویز ، گیلاس ، کرن بری یا چیپس شکلات برای تزئین  استفاده کنید.

 

مواد لازم برای پخت شیرینی ارده

ردیف نام مواد مقدار
1 ارده سه چهارم فنجان
2 شربت افرا نصف فنجان
3 عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
4 آرد بادام دو فنجان
5 دارچین نصف قاشق چای خوری
6 هل آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
7 پودر زنجبیل یک چهارم قاشق چای خوری
8 بیکینگ پودر صف قاشق چای خوری
9 نمک دریا صف قاشق چای خوری

دستور پخت شیرینی ارده

 این دستور پخت ، فوق العاده آسان است. فقط خمیر را  با همزن مخلوط کنید ( به همزن برقی نیازی ندارید ) ، آن ها را با اسکوپ بردارید و با دست آن ها را در کف سینی پهن کنید (خمیر آنقدر رقیق نیست که در سینی پخش شود).
 حالا شیرینی ها را با دانه های انار تزئین کنید. این یاقوت های کوچک و قرمز، زیبایی خاصی به شیرینی ها می بخشند.
آنها را در فر بگذارید، و اجازه دهید کاملاً پخته شوند و رنگ آنها کمی طلایی شود. و از طعم آن لذت ببرید. در ادامه ، دستور پخت مفصل توضیح داده شده است.
 طرز-تهیه-شیرینی-ارده
 

 
مقاومت در برابر خوردن این شیرینی ها  که عطر و طعم آجیل و ادویه های گرم، و بافتی مرطوب  دارد ، کار سختی است. اگر الان فصل انار نیست، می توانید از کرن بری خشک ، مویز یا چیپس شکلات به جای دانه ی انار استفاده کنید.

دستور-پخت-شیرینی-ارده


دستور پخت
1. فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود و سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.
2. ارده ، شربت افرا و عصاره بادام را در کاسه ای بزرگ با هم مخلوط کنید تا یک دست شود. در این مرحله آرد بادام را به آن اضافه کنید. سپس  دارچین ، هل ، زنجبیل ، بیکینگ پودر و نمک را به صورت یکنواخت روی ترکیب بپاشید. از یک کفگیر یا قاشق چوبی استفاده کنید تا مواد را خوب ترکیب کنید.
3.از یک اسکوپ (قاشق بستنی) با ظرفیت 2 قاشق غذاخوری برای برداشتن خمیر استفاده کنید و با استفاده از دستان خود خمیر را به صورت گلوله درآورید. آنها را روی سینی فر قرار دهید و کمی فشار دهید تا کف سینی پهن شوند. دانه های انار را روی هر شیرینی با دقت بچینید. شیرینی ها را باید به مدت 15 تا 17 دقیقه یا تا زمانی که روی لبه هایشان کمی طلایی شود، داخل فر بپزید. 10 دقیقه منتظر بمانید تا شیرینی ها کمی خنک شوند ، سپس آن را روی توری فر بچینید تا بطور کامل خنک شوند.
توجه: از نرم و یک دست بودن ارده مطمئن شوید،  در این دستور پخت ارده نباید خشک و سفت باشد.

مطالب مرتبط: طرز تهیه شیرینی لیمویی

روش-پخت-شیرینی-ارده

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید