تهیه-کیک-بستنی-ساده-و-شکلاتی

طرز تهیه کیک بستنی ساده و شکلاتی

  • کالری 839
  • زمان آماده سازی 40 دقیقه
  • زمان پخت 10 دقیقه
  • کشور ایتالیا

معرفی کیک بستنی ساده

درست کردن کیک بستنی در خانه، کاری بسیار ساده است؛ آنقدر راحت و آسان است که باورتان نمی شود. این کیک بستنی ساده پر از سس شکلات و تکه های بیسکویت کرم دار است. پیشنهاد می کنم حتما این کیک بستنی شکلاتی را در روزهای گرم تابستان درست کنید و از طعم و مزه بی نظیرش لذت ببرید.
قطعا در این روزهای گرم تابستان، هیچ چیزی لذت بخش تر از یک تکه کیک بستنی خوشمزه و خانگی نیست. این کیک بستنی ساده، دسری تابستانی است؛ ترکیبی خوشمزه از کیک و بستنی. قطعا یکی از آن دسرهایی است که همه بچه ها از خوردنش لذت می برنند و آن را با اشتها می خورند.
شاید با نگاه اول با خود بگویید که طرز تهیه این دسر شکلاتی، کاری بسیار سخت است، ولی باید بدانید که اصلا این طور نیست و اتفاقا به راحتی می توانید این دسر را در خانه درست کنید و لذت ببرید. اما فراموش نکنید که فریز کردن این نوع بستنی کمی زمانبر است و باید به اندازه کافی فضای خالی در فریزر خود داشته باشید. 

 

 

آموزش-تهیه-کیک-بستنی-شکلاتی-ساده

 

کیک شکلاتی: می توانید از رسپی کیک شکلاتی ما استفاده کنید و فقط یک لایه از آن را استفاده کنید و دو لایه بعدی را در فریزر نگهداری کنید تا دفعات بعدی برای درست کردن کیک بستنی از آن ها استفاده کنید. 

سس شکلات: باز هم هیچ اجباری وجود ندارد و در صورت تمایل می توانید خودتان آن را تهیه کنید و یا از سس های شکلات آماده در بازار استفاده کنید. این سس شکلات فقط برای تزیین کیک بستنی نیست؛ بلکه برای چسبیدن بیسکویت ها به کیک، حتما باید از سس شکلات استفاده کنید. جایگزینی مانند شربت شکلات، آن چسبندگی لازم را به شما نمی دهد. 

 

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کیک بستنی

ردیف نام مواد مقدار
1 بستنی 1 و 1/2 لیتر
2 کیک شکلاتی 1 لایه بیست سانتی متری
3 بیسکویت 14 عدد
4 سس شکلات 1 پیمانه
5 خامه زده شده غلیظ 500 گرم
6 شکر پودر شده 3 قاشق غذا خوری
7 عصاره وانیل  2 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک بستنی شکلاتی ساده

 

1. کف یک قالب کیک هشت اینچی (حدودا بیست سانتی متری) را با نایلون بپوشانید. تمام بستنی خود را داخل قالب بریزید و بعد با یک نایلون دیگر بپوشانید. روی بستنی را صاف و یکدست کنید و داخل فریزر قرار دهید.
2. حالا یک کیک شکلاتی حدودا بیست سانتی متری درست کنید و اجازه دهید تا کاملا سرد شود. بعد سس شکلات را روی کیک بریزید.

 

طرز-تهیه-کیک-بستنی-شکلاتی-ساده

 

3. بیسکویت های خرد شده را روی سس شکلات بریزید.
4. بستنی را از فریزر خارج کنید، نایلون را از رویش بردارید و آن را روی سس شکلات و تکه های بیسکویت قرار دهید. حالا کل این ترکیب را با نایلون بپوشانید و در فریزر بگذارید.
5. حالا خامه خود را درست کنید. به این صورت که خامه زده شده سرد، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید. اول با دور کند همزن شروع به مخلوط کردن مواد کنید. بعد کم کم سرعت همزن را زیاد کنید. آنقدر هم بزنید تا خامه شما نرم شود و حالت بگیرد. 
6. کیک را از فریزر خارج کنید. خامه زده شده را روی کیک بمالید. بقیه خامه زده شده را داخل قیف قنادی بریزید و بعد برای تزیین از آن استفاده کنید. 
7. لبه های کیک را با چند قطره شکلات آب شده تزیین کنید.
8. بعد از قیف و ماسوره دلخواه استفاده کنید و روی کیک را با خامه زده شده تزیین کنید.

نکات مهم برای تهیه کیک بستنی 

• بهتر است قبل از ریختن بستنی داخل قالب، اول کمی آن را نرم کنید تا وقتی آن را داخل قالب ریختید به راحتی بتوانید آن را لایه ای صاف و یکدست از بستنی درست کنید.
• حتما بستنی را داخل قالب خوب فشار دهید تا حباب هوا داخل آن نماند.
• قبل از ریختن بستنی داخل قالب، ابتدا کف قالب را با نایلون بپوشانید؛ البته نایلون به اندازه ای باید باشد که کمی از دیواره قالب را هم بپوشاند. به این خاطر که در آوردن بستنی از قالب برای شما راحت تر باشد.
• سعی کنید حد الامکان آشپزخانه را خنک نگه دارید تا بستنی آب نشود. اگر آشپزخانه شما گرم است. پس حتما باید کیک بستنی را بین مراحل درست کردن داخل فریزر قرار دهید.
• برای اینکه برش دادن کیک برایتان راحت تر باشد، می توانید قبل از برش دادن چاقو را چند لحظه زیر آب گرم بگیرید. 

 

مراحل-تهیه-کیک-بستنی-شکلاتی-ساده

 

 

پرسش های متداول 

این کیک بستنی را با چه طعم های دیگری می توان درست کرد؟ 
برای تهیه این دسر تابستونی خوشمزه می توانید از ترکیبات دیگری هم استفاده کنید که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم: 
•    بستنی وانیلی با کیک فانفتی و تکه هایی از کوکی فانفتی
•    بستنی شکلاتی با کیک شکلاتی و تکه هایی از کوکی شکلاتی
•    بستنی راکی رود با کیک شکلاتی و تکه هایی از کوکی با طعم کره بادام زمینی
•    بستنی شکلاتی نعنایی با کیک شکلاتی و تکه هایی از کوکی نعنایی 

 

 

روش-تهیه-کیک-بستنی-شکلاتی-ساده

 

چطور می توانم این دسر را نگهداری کنم؟
این کیک بستنی را سی دقیقه قبل از سرو کردن از فریزر بیرون بیاورید. این کیک را حتما باید در فریزر نگهداری کنید؛ چرا که اگر به مدت طولانی در یخچال نگه دارید، بستنی داخل کیک آب می شود. سی دقیقه قبل از سرو، کیک بستنی را از یخچال بیرون بیاورید تا بستنی داخلش کمی نرم شود. این کیک، اگر در محیط بیرون باشد سریع باید سرو شود.

این کیک، دسر بسیار خوبی برای روزهای گرم تابستان است. درست کردنش بسیار راحت و آسان است. در این روزهای گرم حتما این کیک بستنی را درست کنید و لذت ببرید.

 

 

اگر این آموزش را دوست داشتید با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در قسمت نظر کاربران بنویسید و اگر سوالی دارید حتما بپرسید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

حسین

۲۶ مرداد ۱۴۰۰

آموزش مفیدی بود ممنون

ادمین

۷ مهر ۱۴۰۰

خواهش میکنم.خوشحالم که آموزش ما رو دوست داشتید

سینا

۱۸ آبان ۱۴۰۱

به نظرم بهترین دسر تابستونی همین کیک بستنی هست..ممنون از آموزش خوبتون

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید