طرز-تهیه-کیک-یخچالی

طرز تهیه کیک یخچالی

  • کالری 330
  • زمان آماده سازی 30 دقیقه
  • زمان پخت 120 دقیقه
  • کشور انگلستان

معرفی کیک یخچالی

قطعا راحت ترین مدل کیک که شما می توانید درست کنید، کیک یخچالی است که سریع و راحت درست می شود و به فر و گاز هم نیازی نخواهید داشت. این کیک را می توانید هر زمان که دوست داشتید درست کنید و به همراه چای یا آب میوه های لذیذ فصل نوش جان کنید. اگر کیک یخچالی را به روش پیشنهادی ما درست کنید، کیکی بسیار جذاب و خوشمزه خواهید داشت که طعم شیرینی های تر قنادی ها را برای شما تداعی می کند. یکی از مزیتهای کیک یخچالی، هزینه بسیار کم آن است، که به نفع جیب شماست. پس بیایید به سراغ مواد اولیه و روش درست کردن کیک یخچالی برویم.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه چیزکیک یخچالی

 

مواد لازم برای درست کردن کیک یخچالی با پتی بور

ردیف نام مواد مقدار
1 شیر 2 لیوان
2 وانیل 1 قاشق چای خوری
3 کره 50 گرم
4 بیسکویت 100 گرم
5 شکر 1 لیوان
6 آرد سفید مخصوص شیرینی پزی 3 قاشق غذاخوری
7 پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
8 برای فیلینگ کیک هم می توانید از موز، گردو، فندق ، چیپس و شکلات استفاده کنید

طرز تهیه کیک یخچالی

مرحله اول
 برای تهیه این کیک خوشمزه ابتدا آرد را الک کنید. سپس پودر کاکائو را نیز الک کنید و این دو را با هم خوب ترکیب کنید. الک کردن آرد باعث نرم شدن بافت کیک شما می شود.‍‍‍‍‍‍ بعد از الک کردن آرد و دور ریختن دانه های درشت آن ،یک لیوان شکر به ترکیب اضافه کنید. بنا به ذائقه خودتان می توانید مقدار شکر را تغییر دهید یا به جای آن از شکر قهوه ای یا عسل استفاده کنید. در آخر هم وانیل را به مخلوط اضافه کنید.

طرز-تهیه-کیک-یخچالی
مرحله دوم
بعد از مخلوط کردن مواد خشک اکنون نوبت اضافه کردن شیراست، تمام شیر را به آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد و شیر خوب با ترکیب شوند و آرد گلوله گلوله نشود. سپس ظرف خود را روی حرارت قرار دهید.

آموزش-تهیه-کیک-یخچالی
مرحله سوم
این مرحله به صبوری و دقت شما نیاز دارد. در این مرحله،  مرتبا مواد را هم بزنید تا ته نگیرد. هرچه حرارت گاز ملایم تر باشد، مخلوط شما بهتر غلیظ می شود. وقتی مواد به خوبی ترکیب  شدند و شبیه به فرنی شد، شعله را خاموش کنید و ظرف را کنار بگذارید. مقدار کره ای که دارید را به آن اضافه کنید و اجازه دهید با گرمای آن، کره آب شود. ترکیب را آنقدر هم بزنید تا کره خوب مخلوط شود. برای مراحل بعدی درست کردن کیک یخچالی، باید این ترکیب خوب خنک شده باشد، پس به آن زمان بدهید تا کاملا خنک شود.

مراحل-تهیه-کیک-یخچالی
مرحله چهارم
این مرحله کار، خیلی هیجان انگیز و لذت بخش است؛ زیرا قرار است به سراغ بیسکویت‌ها برویم و آنها را آماده کنیم. برای این مرحله شما می توانید بیسکویت ها را با میکسر پودر کنید یا به صورت کامل استفاده کنید که پیشنهاد ما بیسکویت های کامل است. سپس یک قالب مناسب برای کیک خود انتخاب کنید و کف آن را با سلفون یا ورق روغنی بپوشانید.

طرز-تهیه-کیک-یخچالی-خانگی
مرحله پنجم
 یک لایه بیسکویت در کف قالب کیک خود قرار دهید و موادی را که قبلا آماده کرده بودید را روی لایه بیسکویتها بریزید. قبل از قرار دادن لایه بعدی بیسکویت، می توانید موز، گردو، فندق یا سس شکلات روی این لایه بریزید. این کار را تا 5 یا 6 لایه ادامه دهید. می توانید در هر لایه، از یک رنگ بیسکویت استفاده کنید، مثلا یک لایه بیسکویت کاکائویی قرار دهید و لایه بعدی بیسکویت وانیلی تا کیک شما دورنگ شود. در نهایت هم روی لایه آخر بیسکویتها را با گردو، شکلات یا گاناش تزئین کنید.

آموزش-تهیه-کیک-یخچالی-خانگی
مرحله ششم
روی ظرف کیک یک نایلون پهن کنید تا کل کیک شما نرم و مرطوب بماند. سپس قالب کیک را در یخچال بگذارید و اجازه دهید که کیک شما در یخچال بماند. زمانی که کیک را از یخچال بیرون می آورید، مدتی به آن زمان بدهید تا با دمای بیرون سازگار شود. حالا به کمک نایلون یا کاغذ روغنی، کیک را از قالبش جدا کنید  و به شکل دلخواه آن را برش بزنید و روی آن را با خلال بادام، پودر نارگیل و پودر پسته بسته به سلیقه خود تزیین کنید.

مراحل-تهیه-کیک-یخچالی-خانگی
کیک یخچالی به همراه چای، قهوه و شیرکاکائو بسیار لذت بخش می شود. پس به فکر یک نوشیدنی در کنار کیک خود باشید. بعضی افراد این کیک را در وعده صبحانه میل می کنند و بعضی دیگر هم دوست دارند آن را با یک اسکوپ بستنی در وعده عصرانه میل کنند که در هر دو صورت نوش جان.

پیشنهاد ما برای یک نوشیدنی گرم در کنار این دسر خوشمزه : طرز تهیه قهوه لاته ؛ طرز تهیه هات چاکلت

نکات مهم تهیه کیک یخچالی :

  • این کیک را می توانید با انواع میوه های رسیده فصل هم تهیه کنید. 
  • بهترین مدل بیسکویت برای درست کردن کیک یخچالی، بیسکویت های ساده مثل پتی بور است. شما می توانید از کراکرهای بدون نمک یا بیسکویت دایجستیو هم در این رسپی استفاده کنید.
  • بعضی افراد از مدلهای مختلف بیسکویت مثل وانیلی و کاکائویی برای درست کردن کیک یخچالی استفاده می کنند تا کیک دورنگ و زیبایی داشته باشند که این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد.
  • اگر مقدار بیسکویت کم باشد، کیک شما زیاد از حد شل می شود و شکل چندان خوشایندی نخواهد داشت.
  • مایه شکلاتی که آماده کردید، برای اضافه شدن به لایه های بیسکویتی، باید مقداری گرم باشد؛ زیرا اگر کاملاً سرد شده باشد پخش شدن آن روی لایه بیسکویت سخت است. اگر مایه شکلاتی سرد شده باشد، می توانید روی حرارت خیلی کم، به مدت چند ثانیه بگذارید تا گرم شود.
  • مقدار مواد این طرز تهیه کیک شکلاتی یخچالی را می توانید بسته به تعداد تغییر دهید. مواد اولیه این دستورتهیه، برای 4 نفر مناسب است. برای درست کردن کیک یخچالی برای افراد بیشتر، مقادیر مواد اولیه را دو یا سه برابر کنید.
  • اگر رژیم دارید، می توانید به جای کره از روغن نارگیل، به جای پتی بور از از بیسکویت های بدون شکر یا کم شکر و به جای آرد سفید از  آرد جوی دوسر استفاده کنید .
  • این کیک را می توانید در جشن تولدها، مهمانی های دوستانه و خانوادگی سرو کنید و در کنار هم از طعم خوب این کیک مجلسی و هنر شیرینی پزی خود  لذت ببرید.
  • بهترین ظرف برای درست کردن کیک یخچالی، ظرف مستطیلی پیرکس و قالبهای کیک پزی با لبه های کوتاه است.
  • اگر می خواهید این دسر را برای هر نفر به صورت جداگانه سرو کنید، می توانید در قالب های کوچکی آن را درست کنید.
  • هرچه زمان بیشتری کیک شما در یخچال بماند ، مواد داخل آن بهتر با هم ترکیب می شوند و کیک شما بافت بهتری خواهد داشت. اگر کیک را از شب قبل درست کنید و اجازه دهید حداقل 8 تا 10 ساعت در یخچال بماند بهتر و خوشمزه تر می شود.

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(6) 4.3

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

طنان

۱۸ مهر ۱۴۰۰

درس کردم خوب شد

ادمین

۲۲ دی ۱۴۰۰

نوش جان خوش حالم که آموزش ما کاربردی بوده

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید