اگر تا به حال از خودتان این سوال را کرده‌اید که "کاسترد چیست؟" این مقاله در مجله شیرینی تا همه چیز را درباره این خوراک لذیذ بیان خواهد کرد و همچنین چندین راه برای استفاده از آن در شیرینی پزی های بعدیتان را شرح خواهیم داد.

از کاسترد منجمد تا کِرِم کاستارد، کاسترد در گستره ای بزرگ شیرینی و دسر قرار دارد. شاید اطلاعات پایه‌ای داشته باشید که کاسترد یک دسر از دیگر دسرها با پایه شیری و مخملی است، با این حال درک جزئیات تعریف کاسترد، مواد تشکیل‌ دهنده آن، و کاربردهایش می‌تواند توانایی پخت و پز شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

کرم-کاستارد-چیست

تاریخچه کاسترد

کاسترد، به معنای گسترده‌ تر، یک مجموعه از آماده‌ سازی‌ها برای آشپزی است. معمولاً کاسترد یک کِرم شیرین، سس یا دسری است که از ترکیب تخم‌مرغ‌ (معمولاً زرده‌ی تخم‌مرغ، نه سفیده‌ی آن) و شیر یا خامه یا آرد یا نشاسته یا ژلاتین به وجود می‌آید. کاسترد اشکال مختلفی از طیف دسرها را به خود می‌گیرد.

تاریخچه ساخت کاسترد با منشاء بسیار قدیمی به قرون وسطی بازمی‌گردد. حتی در این دوران باستانی، مردم کاسترد را با شیرینی‌های مختلف ترکیب و تارت کاسترد را تهیه می‌کردند.

 

کاسترد از چه چیزهایی تهیه می شود؟

کاسترد همیشه بر پایه زرده تخم‌ مرغ تهیه می‌ شود. علاوه بر این، با افزودن شیر یا سایر مایعات مانند شیر نارگیل یا شیر بادام و همچنین قند برای شیرین‌ تر کردن آن در تهیه دسرهای مختلف استفاده می‌شود.

گاهی اوقات نیز ممکن است در پایه کِرم کاسترد خود عامل غلظت دهنده را اضافه کنید. استفاده از این مواد وابسته به بافتی است که می‌ خواهید از کِرم کاسترد بدست آورید. به عنوان مثال، کاستردها با قوام بیشتر ممکن است از آرد و نشاسته استفاده کنند و کاسترد‌های رقیق تر تنها به زرده‌های تخم‌مرغ اکتفا می‌کنند.

در نهایت، وانیل محبوبترین طعم‌ دهنده‌ برای تهیه کاستردها است، اما همچنین می‌توانید از شکلات، قهوه و تقریباً هر نوع مزه دیگری که به آن علاقه دارید و به ذهنتان میرسد را استفاده کنید.

انواع کاسترد

دو دسته اصلی از کِرم کاسترد وجود دارند: کاسترد‌های هم زده و کاسترد‌های پخته.

کاسترد‌های هم زده در یک قابلمه روی حرارت تهیه می‌شوند و تا زمانی که از نشاسته یا آرد استفاده نشود، کاسترد غلیظ تهیه نشده و غلظت کمتری دارند. مثال‌هایی از این نوع کاستردها شامل کِرم کاسترد لیمویی، کِرم کاسترد خمیری، کرم کاسترد بایری و کرم کاسترد آنگله هستند.

کاسترد‌های پخته غلظتی بیشتر از هم زده‌ دارند. اغلب این کاسترد ها را در حرارت غیر مستقیم آماده می کنند، تا به محصول نهایی با بافت کِرمی، لطیف و مخملی برسد. مثال‌هایی از کاسترد‌های پخته شامل چیز کیک، کرم بروله و کلافوتی‌ها می‌ شود.

دسر-کاسترد

نگهداری کِرم کاسترد

مخلوط تخم مرغ و لبنیات پایه اصلی تهیه کاسترد را تشکیل می دهد. به همین دلیل، بهترین مکان برای نگهداری کاسترد در یخچال است.
گذاشتن کِرم کاسترد در دمای اتاق به مدت طولانی باعث رشد باکتری ها در این ترکیب شده و در نهایت آسیب های سلامتی را برای شما به همراه دارد، پس بهتر است بعد از استفاده از کاسترد، باقی مانده آن را در یخچال نگهداری کنید و برای مصرف دوباره آن را از یخچال خارج کرده و به دمای مد نظرتان برسانید. 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید