طرز-تهیه-دسر-کرم-بروله-فرانسوی

طرز تهیه دسر کرم بروله فرانسوی (با فر و بدون فر)

  • کالری 286
  • قند 46 گرم
  • نمک 195 میلی‌گرم
  • زمان آماده سازی 240 دقیقه
  • زمان پخت 30 دقیقه
  • کشور فرانسه

معرفی دسر کرم بروله

طرز تهیه کرم بروله، احتمالا برای طرفداران دسرهای خوشمزه فرانسوی، جذاب باشد. این دسر بافت نرمی دارد که روی آن با یک لایه شکرِ کاراملی شده، سفت می‌شود. جذابیت کرم بروله همین بخش کاراملی روی آن است. ترجمه فرانسوی بروله به معنی سوخته است و تنها بخش سوخته این دسر، شکر روی آن است. برای درست کردن دسر کرم بروله در رستوران‌ها با فندک مخصوص شکر روی آن را می‌سوزانند که ما در این رسپی طرز تهیه کرم بروله بدون فر را به شما آموزش می‌دهیم. طعم کلاسیک دسر کرم بروله وانیل است، اما امروزه در بازار طعم‌های مختلف قهوه، دارچین، کاکائو و ... را نیز می‌توانید پیدا کنید.

دیگر انتخاب های شما برای دسر

اگر هنوز تصمیم نگرفتید برای مهمانی خود چه دسری سرو کنید، چند نمونه از دسرهای ساده و خوشمزه دیگر را برای شما لیست کردیم. با مقایسه این موارد می‌توانید راحت تر تصمیم گیری کنید:

دسر کافی شاپی: طرز تهیه تارت میوه ای

دسر محبوب عربی: طرز تهیه محلبی

دسر ساده و خوشمزه: طرز تهیه کاسترد

مواد لازم برای تهیه کرم بروله

ردیف نام مواد مقدار
1 زرده تخم مرغ 6 عدد
2 خامه 400 میلی گرم
3 شکر پودر شده یک سوم پیمانه
4 شکر دانه ریز یک چهارم پیمانه
5 اسانس وانیل یک قاشق چایی‌خوری

طرز تهیه دسر فرانسوی کرم بروله در خانه 

  • مرحله اول

در اولین قدم از طرز تهیه کرم بروله ، ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی 160 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. در یک کاسه زرده تخم مرغ، وانیل و شکر را بریزید و با همزن هم بزنید .خامه را نیز درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. هنگامی که خامه داغ شد و اطراف آن حباب تشکیل شد، پیش از اینکه به جوش بیاید، آن را از روی حرارت بردارید. خامه را کم کم به ترکیب شکر و زرده تخم‌مرغ اضافه کنید و هم بزنید.

  • مرحله دوم

بهتر است بعد از اینکه مواد کاملا با هم مخلوط شدند، آنها را در یک پارچ بریزید تا بتوانید راحت‌تر آن را داخل ظرف‌های رمکین بریزید. ظرف های رمکین در برابر حرارت مقاوم هستند و به همین خاطر از آنها در فر استفاده می‌شود، اگر این ظرف‌ها را در خانه ندارید، می‌توانید از ظروف سرامیکی مقاوم در برابر حرارت و یا پیرکس استفاده کنید.
کرمی که آماده کردید را داخل قالب‌ها بریزید و سپس آنها را در سینی فر قرار دهید. کف سینی به اندازه 1 سانت و نیم آب جوش بریزید. (البته میزان آب به اندازه ظرف شما بستگی دارد، میزان آب نباید بیشتر از نصف ارتفاع قالب‌ها شود). بخار آب هنگام پخت، مانع از سفت شدن بیش از حد دسر می‌شود. با توجه به اندازه قالب‌ها حدود 30 دقیقه زمان لازم است تا کرم بروله پخته شود. اگر عمق ظرف قالب زیاد باشد ممکن است 45 تا 60 دقیقه زمان برای پخت لازم باشد. دسر پخته شده، نباید بیش از حد سفت باشد و هنگام خارج کردن از فر نباید آبکی باشد.

طرز-تهیه-دسر-کرم-بروله-فرانسوی

  • مرحله سوم

بعد از پخت، برای آخرین مرحله از طرز تهیه کرم بروله ، ظرف‌ها را از آب خارج کنید و یک ربع صبر کنید تا خنک شوند، سپس آن‌ها را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شوند و خودشان را بگیرند. بعد از این مدت دسرها را از یخچال خارج کرده و یک قاشق شکر روی آنها بپاشید. بعد با فندک مخصوص چند دقیقه روی شکر را حرارت دهید تا کاراملی شود. اما روش خانگی و بهتر برای انجام این کار، قرار دادن آنها در قسمت بالایی فر است. کرم بروله ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه در فر قرار دهید تا شکر آن کاملا آب شود و حالت کاراملی بگیرد. حواستان باشد اگر کرم بیش از حد در فر بماند مواد آن آب می‌شود.
پس از کاراملی شدن شکر مجدد 30 تا 40 دقیقه آن را در یخچال قرار دهید و سپس نوش جان کنید.

آموزش-تهیه-دسر-کرم-بروله-فرانسوی

 

نکات تهیه کرم بروله خانگی

  • می‌توانید با فندک خانگی هم روی شکر را حرارت دهید تا کاراملی شود، اما این کار زمانبر است و ممکن است خسته شوید. 

  • کرم بروله را می‌توانید تا 4 روز در یخچال نگهداری کنید.

  • شکر را به اندازه کافی و بطور یکنواخت در سطح ظرف پخش کنید، اگر شکر کم باشد، روی آن حالت کاراملی به خود نمی‌گیرد و اگر زیاد باشد، بیش از حد سفت و خشک می‌شود و زمان خوردن، ناخوشایند خواهد بود.

  • اگر دسرها زمان پخت بیش از حد در فر بمانند، وسط آن پف می‌کند. در این صورت دسر شما خراب شده است.

  • برای درست کردن کرم بروله بدون‌فر، یک قابلمه بردارید و تا نصف ارتفاع ظرف قالب درآن آب بریزید و بگذارید تا جوش بیاید، سپس ظرف‌ها را در آن بچینید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید نیم ساعت بپزند. سپس کرم بروله‌ها را از قابلمه خارج کرده و در یخچال قرار دهید و ادامه مراحل را انجام دهید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(3) 3.7

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید