طرز-تهیه-کیک-مرمری

طرز تهیه کیک مرمری

  • کالری 416
  • زمان آماده سازی 20 دقیقه
  • زمان پخت 30 دقیقه
  • کشور آلمان

کیک مرمری چیست؟

کیک مرمری کیکی بسیار نرم و لطیف است و طرز تهیه اش بسیار راحت و آسان می باشد! بین این کیک مرمری خوشمزه یک لایه کره خامه ای شکلاتی وجود دارد. این کره خامه ای شکلاتی را می توانید خودتان در خانه درست کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. دفعه بعد که خواستید در خانه کیک درست کنید حتما این رسپی را امتحان کنید؛ برای تهیه این کیک به مواد بسیار ساده ای نیاز دارید که در همه آشپزخانه ها پیدا می شوند.
این کیک مرمری یک خمیر وانیلی دارد که با یک خمیر شکلاتی ترکیب می شود، بنابراین طعم هر دو خمیر را احساس می کنید. کیک مرمری برای همه موقعیت ها گزینه بسیار خوبی محسوب می شود، چرا که مواد اولیه بسیار ساده ای دارد و هم چنین مراحل درست کردنش هم بسیار راحت و آسان است.
این کیک مرمری شکلاتی- وانیلی بسیار خوشمزه و لذیذ است؛ آنقدر بافت نرم و لطیفی دارد که به اصطلاح در دهان آب می شود. از آن جایی که پایه هر دو خمیر یکی است نیازی نیست که دو خمیر جداگانه درست کنید. می توانید از ابتدا فقط یک خمیر درست کنید. در زیر طرز تهیه کیک مرمری را مرحله به مرحله آموزش می دهم و نکات مهم را هم به شما می گویم. طرز تهیه این کیک آنقدر راحت است که قطعا دوست دارید بارها و بارها آن را درست کنید. 
درست کردن این کیک مرمری بسیار راحت و آسان است و برای موقعیت های مختلف گزینه بسیار خوبیست.  این کیک به صورت دو لایه  است که  لایه ای از خامه کره ای شکلاتی خانگی در وسطش قرار می گیرد.

طرز تهیه کیک مرمری خانگی

مواد لازم برای تهیه کیک مرمری

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد مخصوص کیک 330 گرم
2 بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
3 نمک کوشر 2/1 قاشق چایخوری
4 کره 230 گرم
5 شکر آسیاب شده 350 گرم
6 تخم مرغ بزرگ 4 عدد
7 شیر پرچرب 300 گرم
8 عصاره وانیل 1 قاشق غذاخوری
9 شکلات تلخ و یا نیمه شیرین 115 گرم

طرز تهیه کیک مرمری

  • مرحله اول

کره را داخل کاسه بزرگی بریزید و با دور متوسط همزن هم بزنید؛ آنقدر باید هم بزنید که زرد کمرنگ و خامه ای شود. بعد شکر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا ترکیب کره و شکر حسابی نرم و سبک شود؛ حدودا باید سه دقیقه هم بزنید.

  • مرحله دوم

  حالا یکی یکی تخم مرغ ها را اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. 

طرز-تهیه-کیک-مرمری

  • مرحله سوم

آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم ترکیب کنید. حالا یک سوم از مواد کیک مرمری را به ترکیب کره و شکر و تخم مرغ اضافه کنید و با دور کند همزن هم بزنید. بعد نیمی از ترکیب باتر میلک و وانیل را به مخلوط خود بیافزایید. دوباره نیمی دیگر از ترکیب آرد را اضافه کنید و هم بزنید. بعد مابقی باتر میلک و وانیل را اضافه کنید و در آخر باقیمانده ترکیب آرد را هم اضافه کنید.

  • مرحله چهارم

یک و یک دوم پیمانه خمیر را در کاسه بزرگی بریزید و کنار بگذارید. شکلات را آب کنید، آن را به خمیری که جدا کرده بودید اضافه کنید و یک چهارم پیمانه از باترمیلک(شیر پرچرب) باقیمانده را به خمیر خود اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

دستور-پخت-کیک-مرمری

  • مرحله پنجم

حالا خمیر ساده را داخل قالب بریزید، بعد خمیر شکلاتی را هم روی آن بریزید و به آرامی دو خمیر را هم بزنید تا کمی با هم مخلوط شوند و شکل رگه های مرمر را به خود بگیرد. حالا خمیر را به مدت 30 تا 35 دقیقه بپزید. بعد از فر خارج کنید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه در قالب بماند تا خنک شود. حالا کیک مرمری را از قالب خارج کنید و روی یک سینی توری قرار دهید. اجازه دهید کاملا سرد شود.

  • مرحله ششم

  برای درست کردن خامه کره ای شکلاتی ابتدا باید کره را هم بزنید و بعد  پودر کاکائو و نمک را الک کرده و به کره خود اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بعد چند قاشق غذاخوری شکر قنادی را هم قاشق قاشق به مخلوط خود اضافه کنید. سپس خامه و وانیل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا زمانی که خامه کره ای شما شکل بگیرد.

روش-پخت-کیک-مرمری

  • مرحله هفتم

   کیک مرمری سرد شده را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. یکی از لایه ها روی استند کیک قرار دهید و یک دوم فراستینگ خود را روی لایه اول بمالید.

  • مرحله هشتم

لایه دوم را هم روی لایه اول و فراستینگ قرار دهید. فراستینگ باقیمانده را روی کیک و دیواره های آن بمالید. حالا کیک را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. بعد از یک ساعت کیک مرمری شما آماده سرو کردن است.

مراحل-پخت-کیک-مرمری

مواد لازم برای تهیه خامه کره ای شکلاتی

ردیف نام مواد مقدار
1 کره 340 گرم
2 نمک 1/4 قاشق چایخوری
3 پودر کاکائوی هلندی و یا پودر کاکائوی تلخ 1/3 پیمانه
4 شکر قنادی 675 گرم
5 عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
6 خامه زده شده غلیظ 5 قاشق غذاخوری

نکات مهم دستور پخت کیک مرمری

•    ما از نوارهای کیک استفاده کردیم تا کیک به طور یکنواخت بالا بیاید و پف کند. این نوارها لبه قالب کیک را خنک تر نگه می دارند و همین موضوع کمک می کند تا کیک به طور یکنواخت پف کند و گنبدی نشود. 
•    برای تهیه این کیک مرمری از پودر کاکائوی هلندی استفاده می کنیم. چرا که کیفیت بسیار بالایی دارد و در مقایسه با پودر کاکائو های معمولی رنگ تیره تری دارد و هم چنین میزان اسیدی بودنش کمتر است. .
•    به هنگام اندازه گیری آرد پیشنهاد می کنیم حتما از پیمانه های مخصوص اندازه گیری استفاده کنید. حالا اگر پیمانه مخصوص اندازه گیری ندارید می توانید آرد را قاشق قاشق داخل پیمانه خودتان بریزید و با پشت چاقو روی پیمانه را صاف کنید. این کار کمک می کند تا بیش از اندازه لازم آرد مصرف نکنید.
•    حتما تخم مرغ ها را از قبل از یخچال بیرون بیاورید برای اینکه تخم مرغ ها باید به دمای محیط برسند. هم چنین باید تخم مرغ ها را یکی یکی به خمیر کیک خود اضافه کنید. اگر فراموش کردید تخم مرغ ها را زودتر بیرون بگذارید، می توانید خیلی سریع آن ها را از یخچال خارج کنید و داخل کاسه ای بزرگ بگذارید  و به مدت پنج دقیقه روی آن ها آب گرم بریزید.
•    خمیر کیک را بیش از اندازه هم نزنید. اگر خمیر را زیاد هم بزنید دیگر اثری از آن ظاهر مرمری نخواهید دید چرا که در این صورت خیمر وانیلی و شکلاتی با هم ترکیب می شوند. 
•    حتما قبل از استفاده از فراستینگ، کیک شما باید کاملا سرد شده باشد. چون اگر کیک به خوبی سرد نشده باشد خامه کره ای شما آب می شود. 
•    دوست دارید از فراستینگ های دیگری برای این کیک استفاده کنید؟ حتما فراستینگ پنیر خامه ای، فراستینگ موکا و خامه کره ای سوییس مرینگو را امتحان کنید.
•    بعد از ریختن خمیر داخل قالب حتما چند بار به آرامی قالب را روی میز یا زمین بکوبید تا حباب های هوا از داخل خمیر خارج شوند.

نکات-مهم-دستور-پخت-کیک-مرمری

سوالات متداول طرز تهیه کیک مرمری

چطور می توانم این حالت مرمری را در کیک ایجاد کنم؟

آسان ترین شیوه برای ایجاد این حال مرمری این است که بعد از ریختن کیک ساده و بعد کیک شکلاتی داخل قالب، از حرکات زیگزاگی عمودی استفاده کنید (از یک طرف قالب این حرکات را شروع کنید و کم کم به طرف دیگر قالب بروید).

آیا می توانم این کیک را از قبل آماده کنم؟ چطور می توانم باقیمانده های کیک را نگهداری کنم؟

بله می توانید کیک را از قبل آماده کنید. اگر روی کیک را بپوشانید می توانید آن را تا دو روز در دمای محیط قرار دهید. اگر می خواهید کیک را مدت زمان طولانی تری نگهداری کنید، می توانید آن را در فریزر قرار دهید. فقط قبل از سرو حتما باید کیک را از فریزر خارج کنید تا به دمای محیط برسد.

آیا می توانم این کیک را فریز کنم؟

می توانید این کیک مرمری دارای فراستینگ را تا دو ماه در داخل فریزر قرار دهید و هر وقت تمایل به سرو کردنش داشتید، فقط کافیست آن را از روز قبل از فریزر بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسد. اما اگر کیک شما فراستینگ ندارد تا سه ماه هم می توانید آن را در فریزر نگهداری کنید. پیشنهاد می کنیم اول کیک را داخل یک نایلون بگذارید و بعد با یک فویل آلومینیومی آن را بپوشانید و بعد با خیال راحت آن را فریز کنید.

آیا می توانم خمیر این کیک را به صورت کاپ کیک در بیاورم؟

قطعا می توانید به جای یک کیک بزرگ، کاپ کیک های مرمری درست کنید. فقط کافیست 3/4 قالب های کاپ کیک را از خمیر پر کنید. من برای این کار معمولا از اسکوپ بستنی کمک می گیرم. بعد می توانید کاپ کیک ها را به مدت پنج دقیقه با دمای 190 درجه سانتی گراد بپزید. بعد دمای فر را کم کنید و آن را به 180 درجه سانتی گراد برسانید و اجازه دهید ده الی 12 دقیقه بپزد.

لوازم مورد نیاز

ردیف نام مواد مقدار
1 قالب کیک حدودا 22 سانتی متری

نکات مواد اولیه کیک

مواد-اولیه-کیک

کره: برای تهیه کیک و خامه کره ای به کره نیاز داریم، پس فراموش نکنید که حتما از کره بدون نمک استفده کنید. میزان نمک موجود در کره های نمکی موجود در بازار به یک اندازه نیست (کره های مارک های مختلف مقادیر مختلفی نمک دارند)، بنابراین بهتر است برای درست کردن این کیک از کره فاقد نمک استفاده کنید و خودتان به اندازه ای که نیاز است نمک اضافه کنید. حتما قبل از درست کردن مواد کیک، کره را از قبل در دمای محیط بگذارید تا نرم شود. کره حتما باید به دمای محیط برسد. 
آرد مخصوص کیک: آرد کیک، در مقایسه با آرد همه منظوره، درصد پروتئین کمتری دارد و هم چنین بیشتر آسیاب شده است که همین موضوع باعث می شود تا کیک شما بافتی سبک و پوک پیدا کند.
شیر کره (باتر میلک): استفاده از شیر کره یا شیر پرچرب در کیک ها طعم خاصی به آن ها می بخشد و باعث نرم شدن و لطیف شدن بافت کیک می شود.
تکه های شکلات تلخ: من پیشنهاد می کنم به جای استفاده از چیپس شکلات تلخ خودتان یک شکلات تخته ای را تکه تکه کنید؛ به این خاطر که چیپس های شکلات کره کاکائویی کمتر و هم چنین مقادیر زیادی نگهدارنده/ تثبیت کننده دارند. شکلات های تخته ای در مقایسه با چیپس های شکلاتی یکنواخت تر آب می شوند.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

تارا

۱۷ اسفند ۱۴۰۰

چقدر هوس برانگیز و خوشمزه است قیافه اش، حتما باید درست کنم

ادمین

۲۱ اسفند ۱۴۰۰

ممنون از نظرتون...کیک بسیار لذیذ و خوشمزه ای هست..حتما امتحان کنید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید