طرز-تهیه-کیک-شکلاتی-خیس

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

  • کالری 360
  • زمان آماده سازی 15 دقیقه
  • زمان پخت 35 دقیقه
  • کشور انگلستان

کیک خیس شکلاتی چیست؟

شما می توانید کیک خیس شکلاتی را بعد از یک هفته کاری بسیار سخت، در عصر روز تعطیل درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. در حقیقت می توانید زمانی که به کیک درمانی نیاز دارید این کیک را درست کنید و به آرامشی وصف ناشدنی برسید. در واقع کیک پختن به شما کمک می کند تا احساسی شاد داشته باشید.
این کیک بسیار خوشمزه و فوق العاده خیس است. به راحتی می توانید کیک خیس شکلاتی را در منزل درست کنید. طرز تهیه این کیک بسیار راحت و آسان است. درست کردن این کیک زمانبر نیست پس به راحتی می توانید در مناسبت های خاص با کمترین زمان و بدون نگرانی آن را درست کنید؛ برای جشن تولدهای فراموش شده، برای مهمانی های دقیقه نود، برای هوس های جمعه شب می توانید به راحتی و بدون دغدغه این کیک را درست کنید و لذت ببرید. برای تهیه این کیک از فراستینگ نوعی خمیر شیرین و چسبناک استفاده می کنیم (خمیری هفت دقیقه ای که از سفیده تخم مرغ زده شده، شکر و وانیل تهیه می شود). 

یک نکته مهم: این بار به جای استفاده از این خمیر شیرین  و چسبناک (مارشمالو) از یک فراستینگ خامه کره کاکائویی (باتر کریم کاکائویی)  فوق العاده آسان استفاده کرده ایم ،باتر کریم های به سبک آمریکایی ، که پایه اصلی شان فقط کره، پودر شکر و پودر کاکائو می باشد.

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک شکلاتی ساده

از طرز تهیه این کیک خیس شکلاتی برای تهیه کیک های ورقه ای، کیک های لایه ای، کاپ کیک ها، مینی کاپ کیک ها و ... می توانید استفاده کنید. در حقیقت طرز تهیه این کیک بسیار راحت و آسان است و بدون شک برای درست کردنش دچار اشتباه نمی شوید و به مشکل خاصی بر نمی‌خورید. فقط کافیست همه چیز را با هم ترکیب کنید (مثلا نیازی نیست که کره و شکر را جداگانه هم بزنید تا خامه ای شوند) و بعد داخل قالب مخصوص بریزید و بعد در فر بگذارید. یک دو سه، کیک شما آماده است.
نکته مهم:  آیا این کیک طعم و مزه قهوه می دهد یا نه؟ در جواب باید بگوییم خیر به هیچ وجه شما طعم قهوه را احساس نمی‌کنید. بلکه این کیک خیس شکلاتی به شدت طعم شکلات و کاکائو می دهد. و حرارت کمک می کند تا این کاکائو آب شود و از خمیر بیرون بزند.

 

دستور-پخت-کیک-خیس-شکلاتی

انواع طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

 کیک شکلاتی خیس واقعا یکی از خوشمزه ترین کیک ها برای جشن تولد ها، مراسمات مختلف و روز ولنتاین است.از این طرز تهیه برای تهیه کاپ کیک های زیر می توانید استفاده کنید. کاپ کیک های شکلاتی خیس با فراستینگ پنیر خامه ای اورئو و هم چنین کاپ کیک های کاراملو – کاپ کیک های شکلاتی پر از کارامل خامه ای و فراستینگ خمیر شیرین و چسبناک (مارشمالو) بسیار خوشمزه. ما در کودکی از این فراستینگ که به فراستینگ هفت دقیقه ایی هم مشهور است نهایت لذت را می بردیم و هنوز هم با گذشت سال ها انتخاب ما برای تهیه کیک همین فراستینگ است. هم چنین برای تهیه فراستینگ  این کیک می توانید از خامه زده شده و توت های تازه هم استفاده کنید.
یکی از متداول ترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که آیا می توانیم این دستور تهیه را به کاپ کیک و یا کیک های سایز های مختلف تبدیل کنیم یا خیر. برای درست کردن کاپ کیک می توانید قالب های خود را به مدت 24-20 دقیقه در فر با دمای 375 درجه فارنهایت (190درجه سانتیگراد) قرار دهید تا زمانی که اگر روی کیک ها را فشار دادید کمی حالت کشسانی داشته باشند. اگر می خواهید از قالب های کوچک تر استفاده کنید حتما ده دقیقه زودتر کیک های خود را چک کنید. اگر قالب شما بزرگتر است اجازه دهید زمان بیشتری در فر بمانند. زمانی که کیک ها پف کردند  و رویشان تیره تر شد حتما آن ها را چک کنید.
این کیک شکلاتی خیس را می توانید با خیال راحت در فریزر نگهداری کنید.این کیک را به خوبی با نایلون بپوشانید و بعد در فریزر نگهداری کنید. می توانید قبل از فریز کردن از فراستینگ هم استفاده کنید و بعد کیک خود را در فریزر قرار دهید. فقط کیک خیس شکلاتی شما باید کاملا خنک شده باشد. هر زمان که قصد سرو کردن کیک را داشتید حتما از چند ساعت قبل آن را از فریزر خارج کنید تا آماده سرو شود.

 

مواد اولیه کیک شکلاتی خیس

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد همه منظوره 1 و 3/4 پیمانه
2 شکر سفید آسیاب شده 2 پیمانه
3 پودر کاکائوی تلخ 3/4 پیمانه
4 1 و 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین
5 نمک 3/4 قاشق چایخوری
6 تخم مرغ 2 عدد
7 باتر میلک 1 پیمانه
8 کره آب شده 1/2 پیمانه
9 عصاره وانیل 1 قاشق غذاخوری
10 قهوه گرم 1 پیمانه

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

  • مرحله اول :

فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. کف قالب و دیواره ها را با کره چرب و بعد آرد پاشی کنید. برای تهیه این کیک از قالب حدودا 22 سانتی متری استفاده کنید. می توانید به جای آرد پاشی و یا چرب کردن از کاغذ روغنی استفاده کنید.

  • مرحله دوم :

در کاسه ای بزرگ آرد، شکر، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را را هم مخلوط کنید. بعد تخم مرغ، باتر میلک، کره آب شده و عصاره وانیل را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا زمانی که ترکیب شما صاف و یکدست شود (حدودا سه دقیقه هم بزنید). حالا قهوه گرم را هم اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. ترکیب شما خیلی آبکی خواهد بود.

  • مرحله سوم :

ترکیب به دست آمده را به طور مساوی داخل دو قالب بریزید و روی طبقه وسط فر قرار دهید و حدودا به مدت 35 دقیقه اجازه دهید تا کاملا پخته شود. اگر خلال دندانی را وسط  کیک ها فرو کردید و چیزی به آن نچسبید یعنی کیک شما آماده شده است.

  • مرحله چهارم :

قالب های کیک را از فر خارج کنید و حدودا 15 دقیقه اجازه دهید کیک ها داخل قالب بمانند تا خنک شود. بعد لبه های کیک را با کمک یک چاقو از قالب جدا کنید. کیک ها را از قالب جدا کنید و روی سینی توری قرار دهید. قبل از استفاده از فراستینگ اجازه دهید اول کیک ها کاملا سرد شوند. 

 

طرز-تهیه-کیک-خیس-شکلاتی

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(5) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

مونا رحیمی

۲۱ آبان ۱۴۰۱

من این کیک خیس شکلاتی رو برای تولد پسرم درست کردم..خیلی خوب و خوشمزه شد..ممنون از آموزشای خوبتون

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید