کیک تولد؛ از تاریخچه تا انتخاب بهترین کیک

ماجرای کیک تولد؛ از ابتدا تا اکنون

بهترین کیک تولدی که تا حالا داشته‌اید چه شکلی داشت؟ طعمش چطور بود؟ از تولد خود و دیگران چه خاطره‌ای دارید؟ کمتر پیش می‌آید که کسی برای این سؤالات پاسخی نداشته باشد. جشن تولد یکی از مهم‌ترین جشن‌های زندگی همه ماست. جمع‌شدن در کنار دوستان و خانواده ما را خوشحال می‌کند؛ اما آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که چرا باید حتما کیک بخوریم؟
این روزها در هر مناسبتی و به هر بهانه‌ای این کیک خوشمزه هم وجود دارد. این خوراکی حتی در اندازه کوچک، قدرت دارد که مهمانی را پر از شور کند. کار به آنجا می‌رسد که مراسم برش و تقسیم آن یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های جشن به حساب می‌آید. در جشن تولد، سالگرد، عروسی، خداحافظی، جشن‌های موفقیت و انواع مختلف دیگر، این رسم‌ها با روش‌های متفاوت اجرا می‌شود. البته در تمام این موراد ممکن است شیرینی‌های مختلفی استفاده شود، به‌جز جشن تولد که تصور آن بدون وجود خوراکی جذابش به ذهنمان خطور هم نمی‌کند. 
چنین جشن تولدی اگر واقعا وجود داشته باشد، کسل‌کننده خواهد بود. هرچقدر هم که تولدی از خوراکی‌های رنگارنگ پر شود، باز هم فقط یک چیز است که جشن تولد را معنادار می‌کند. کیک تولد، همان معنای دوست‌داشتنی تولدهاست که در این مقاله درباره‌اش صحبت می‌کنیم. شما هم اگر از آن گروه هستید که تولد را با این خوراکی‌اش می‌شناسند، به ما ملحق شوید.  

بهترین-کیک-تولد


مواد تشکیل‌دهنده کیک تولد ساده

اگر تابه‌حال این کیک خوشمزه بی‌مانند را درست کرده‌اید، قطعا می‌دانید که معمولا از ترکیب آرد، شکر و روغن مواد دیگری چون شیر، و انواع طعم‌دهنده‌ها و خوشبوکننده‌ها کیک درست می‌شود. نکته جالب قضیه این است که ترکیب موادی که در بو و طعم آن‌قدرها عالی نیستند، در کنار هم معجونی می‌سازند که بعد از پخت، طعم و عطرش همه را دیوانه می‌کند. اما اگر دقت کنید نکته جالب‌تری هم هست. چیزی که باعث درخشش کیک تولد می‌شود، منحصرا بو یا طعم آن‌ها نیست؛ بلکه زشت یا زیبا، آن‌ها همان ترکیبات جادویی هستند که  به جشن روح می‌دهند.

تاریخچه کیک تولد

برای داشتن نان‌های شیرین امروزی به مصری‌ها، یونانی‌ها و آلمانی‌ها مدیون هستیم. آن‌ها راهی طولانی را در این بین طی کرده‌اند تا به دست ما برسند. سنت تولد به مصریان باستان بر می‌گردد که معتقد بودند زمانی که فراعنه تاجگذاری می‌کنند، آن‌ها به خدا تبدیل می‌شوند. بنابراین روز تاج‌گذاری آن‌ها روز تولدشان به حساب می‌آمد. 
یونانیان باستان نیز این سنت را پذیرفتند. آن‌ها به چیزی نیاز داشتند که به آرتمیس، الهه ماه، ادای احترام کنند. این خوراکی با روشی بی‌نظیر آن‌ها را به مقصودشان می‌رساند. یونانیان تصمیم گرفتند که به‌عنوان روشی برای ادای احترام در روز تولد نان‌هایی به‌شکل ماه بپزند. مردم یونان با ایده جذابی محصولات شیرین خود را با شمع‌های روشن تزئین کردند تا مانند ماه بدرخشند. 
و اما اولین کیک تولد واقعی در قرون وسطی، برای تولد کودکان آلمانی تهیه شد. این جشن Kinderfest نام داشت. هر سال، کودک به تعداد سال‌های زندگی خود یک شمع و یک شمع اضافی برای نماد سال آینده روی نان شیرین و خوشمزه‌اش قرار می‌داد؛ اما هیچ هدیه‌ای وجود نداشت. با توجه به این قضیه به نظر می‌رسد به جز کیک تولد، هدیه‌های تولد هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. 

تاریخچه-کیک-تولد


خالی از لطف نیست اگر بدانید که کیک‌های تولد همیشه مثل الان خوشمزه نبوده‌اند. شکر در زمان قدیم بسیار گران و تهیه آن سخت بود؛ بنابراین انواع شیرین فقط در دسترس افراد بسیار ثروتمند قرار داشت. پس از انقلاب صنعتی شکر و مواد اولیه دیگر راحت‌تر از قبل به دست مردم می‌رسید و تازه آن زمان بود که مردم عادی نیز از چشیدن طعم این خوشمزه بهره‌مند شدند. امروزه ما انسان‌های خوشبختی هستیم که می‌توانیم آن‌ها را خودمان بپزیم یا از قنادی‌ها تهیه کنیم.

چرا کیک‌های تولد گرد بودند؟

درست مانند بسیاری از اتفاقات دیگر، گرد‌بودن نان‌های شیرین نیز از یونان باستان شروع شد. این نان‌های گرد در آن زمان نه برای جشن تولد، بلکه برای ارج‌نهادن به آرتمیس، الهه ماه، گرد درست می‌شدند. همان‌طور که ممکن است حدس بزنید، شکل گرد آن قرار بود ظاهری شبیه ماه پیدا کند. طبق صحبت‌های قبل برای روی کیک گرد هم از شمع استفاده می‌کردند. این به‌نوعی روشنایی نور ماه را تداعی می‌کرد.

خرافاتی که کیک تولد را جذاب‌‌‌‌تر می‌کنند

با جشن‌گرفتنِ گذشتِ یک سال از زندگی، به خود زمان می‌دهید که ببینید وقت خود را صرف چه اموری کرده‌اید. برای بسیاری این تحلیل عملکرد، عهدی است که به بهبود امور در سال آینده کمک می‌دهد. البته خرافاتی نیز هست که بیشتر به نظر می‌رسد برای فرار از روزمرگی ساخته شده‌‌‌‌اند. 
•    تولد شما فقط یک بار در سال اتفاق می‌افتد و خوشمزه جذاب آن واقعا مهم است؛ چون جادوی خاصی در آن وجود دارد. این خرافه یکی از معروف‌ترین خرافات تولد است که ربطی به عشق و ازدواج ندارد و درعوض، قرار است با آن به آرزویتان برسید. 
برای فوت‌کردن شمع‌ها باید آرزو کرده و همه شمع‌ها را یک‌باره خاموش کنید. این اعتقاد وجود دارد که اگر هیچ‌کس آرزویتان را نفهمد، قطعا برآورده می‌شود. بدیهی است که انجام این کار هر سال سخت‌تر از سال قبل اتفاق می‌افتد؛ زیرا شمع دیگری به ترکیب اضافه می‌شود. 

•    می‌گویند اگر اولین تکه از این خوشمزه را، شما دریافت کردید، به این معنی است که واقعاً برای شخصی که تولدش است، ارزشمند و خاص هستید. 

•    برخی افراد در ایالات متحده هنوز عقیده دارند که شمع روی کیک تولد می‌تواند به شما در زندگی عاشقانه کمک کند. البته برای هر سال زندگی باید یک شمع روی آن قرار دهید. همچنین اگر بتوانید همه آن‌ها را یکباره خاموش کنید، در عرض یک‌سال ازدواج خواهید کرد. 

کیک-تولد

•     برخی عقیده دارند که با پنهان‌کردن اشیاء در این خوراکی، به کسی که آن را می‌یابد، شانس، ثروت و عشق روی می‌آورد. یکی از زیرمجموعه‌های این خرافه این است که یک حلقه به خمیر قبل از پخت اضافه کنند. مهمانی که برش را با حلقه پخته‌شده به دست می‌آورد، نفر بعدی است که ازدواج می‌کند. حتی برای این خرافه تبصره‌ای هم هست که می‌گوید اگر فرد ازدواج کرده، شانس او در زندگی عاشقانه‌اش بیشتر می‌شود. در روایت‌های دیگر با افزودن یک سکه به مخلوط، قبل از پخت، این کار را انجام می‌دهند. هر کس این سکه را در بشقاب خود به دست بیاورد، در نهایت ثروتمند خواهد شد.


•    در روسیه، هرگز نباید تا روز واقعی جشن تولد آن را تبریک بگویید. حتی اگر نمی‌توانید دقیقا همان زمان تبریک بگویید، بهتر است تا بعد از تولد صبر کنید. آن‌ها عقیده دارند این می‌تواند باعث بدشانسی شود. شما باید از پیش تبریک نگویید تا از این اتفاق جلوگیری کنید. در آلمان نیز چنین رسمی وجود دارد؛ به‌طوری که فقط برای حفظ امنیت، برخی از افراد خرافاتی تا روز بعد از تولد به کودکان هیچ هدیه‌ای نمی‌دهند.

•    در مقابل خرافات قبلی، برخی خرافات نشان می‌دهند که تبریک تولد در زمان مناسب شانس می‌آورد. مثلا تبریک تولد کودک باید به‌محض بیدارشدن او و قبل از انجام هرگونه فعالیت دیگری انجام شود. 

•    گروهی نیز عقیده دارند که اگر به‌طور کل تولد خود را فراموش کنید، اگرچه بعید به نظر می‌رسد، نشانه خوش‌شانسی شماست.

کیک-جشن-تولد

•    در برخی از فرهنگ‌ها به مردم این فرصت داده می‌شود که در روز تولدشان دوباره کودک شوند. به این ترتیب که وقتی مردی در ژاپن به سن 61سالگی می‌رسد، وارد دومین دوران کودکی خود می‌شود. او باید یک کلاه قرمز و جلیقه قرمز بپوشد تا نمادی از بازگشت او به دوران کودکی شود. 

•    خرافه‌ای دیگر می‌گوید تولد قطعا روز مناسبی برای جشن‌گرفتن، لذت‌بردن از هدایا و مهمانی است؛ اما برخی کارها هستند که نباید در این روز بزرگ انجام دهید. به‌عنوان مثال، ازدواج در روز تولد، از نبایدها است. از خرافه‌های دیگر در این زمینه ازدواج‌نکردن با کسی است که تولدش در همان ماه تولد شماست؛ زیرا مطمئناً ازدواج خوبی نخواهد بود. یک مثال دیگر مردن افراد در روز تولدشان است. طبق این خرافه چنین افرادی به رستگاری رسیده‌اند. 

•    فرهنگ‌های مختلف بر این باورند که خوردن غذاهای خاص در روز تولدتان می‌تواند برایتان شانس بیاورد. این در حالی است که برخی دیگر غذاهای خاصی را فهرست می‌کنند که باید هنگام جشن‌گرفتن از آن‌ها اجتناب کنید. 
در چین، خوردن میان‌وعده ورمیشل در روز تولد، باعث اتفاقات خوبی می‌شود. آن‌ها عقیده دارند که با خوردن نودل عمرتان طولانی می‌شود. مردم هند نیز معتقد هستند مصرف نمک در روز تولدتان بدشانسی می‌آورد؛ ولی آلمانی‌های پنسیلوانیا خوشمزه‌ترین قانون را برای غذاهای تولد دارند. طبق این قانون از شما می‌خواهند که برای شانس‌آوردن در روز تولد خود یک دونات بخورید تا تضمین شود که یک سال دیگر زنده خواهید ماند.

•    برخی از خرافات ادعا می‌کنند که شخصیت شما را فقط در روز تولدتان می‌توان تعیین کرد. اگر این افسانه را قبول دارید باید بدانید که تولد در روز دوشنبه به شما ظاهر زیبایی می‌دهد؛ در حالی که تولد در سه‌شنبه به شما ملاحت می‌دهد. البته روزهای دیگر هفته با ویژگی‌های منفی بیشتری مانند بدبختی، یا داشتن راه طولانی در پیش رو همراه هستند. این احتمال وجود دارد که این نوع خرافات ریشه‌ای مسیحی داشته باشند؛ زیرا بهترین ویژگی‌ها را برای کودکی در نظر می‌گیرند که یکشنبه به دنیا می‌آید. 

•    چینی‌ها عقیده دارند که اگر بالغ هستید، تولد خود را جشن نگیرید، مگر اینکه خدایان به راهبه‌ها بگویند که اشکالی ندارد. البته اگر بزرگسال هستید، کیک تولد هم نگیرید و شمع هم فوت نکنید. این برای تولدی که در وهله اول اصلا قرار نیست بگیرید، بدشانسی می‌آورد.
البته که خرافه‌بودن این افکار و بسیاری موارد دیگر واضح است و بیشتر جنبه سرگرمی دارد. 

 چرا کیک‌های تولد اهمیت دارند؟

طی چند سال گذشته، طعم‌ها، طرح‌ها و تم‌های جدیدی از کیک تولد دوروبرمان را گرفته‌اند؛ به‌طوری که شما می‌توانید نوعی را سفارش دهید که نه‌تنها زیبا به نظر برسد، بلکه طعم بی‌نظیری نیز داشته باشد. آن‌ها می‌توانند به کل خانواده دورهمی مطبوعی هدیه دهند؛ طوری که همیشه این تولد را به خاطر بیاورند. این خوراکی تولد شما را به چیزهایی می‌رساند که کمتر می‌توانید تجربه کنید. 


1. کیک ارتباطات عاطفی را قوی‌تر می‌کند

حال و هوای جشن و احساسات خوبی که در طول تولد داریم، با این خوراکی ماندگار می‌شود. این مراسم به همه مخصوصا کودکان احساس دوست‌داشته‌شدن می‌دهد. علاوه‌بر این در جشن تولد کودکان، آن هم با حضور خانواده و دوستان، احساس امنیت ایجاد می‌کند. این احساسات مثبت همواره در طول زندگی کودک همراهش خواهد بود.

کیک-تولد-کودکانه

2. اتفاق اصلی در جشن تولد است

سنت جشن تولد کاملا ساده است. خانواده و دوستان فرد دور هم جمع می‌شوند و با هدیه‌دادن یک خوشمزه در حالی که با شمع روشن تزیین شده است، آهنگ تولدت مبارک می‌خوانند و در نهایت شمع‌ها را فوت می‌کنند. این اتفاق اصلی جشن است که معمولاً با خنده و شادی انجام می‌شود و بدون آن فقط یک دورهمی ساده است. ظاهر، طعم و کیفیت، همه افرادی که تولدشان است را به وجد می‌آورد. 

3. جشن تولد و خوشمزه‌هایش نقطه‌ای الهام‌بخش است

خاطرات این جشن‌ها با عکس ذخیره می‌شوند. عکس‌ها پر هستند از تمام اعضای خانواده که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این عکس‌ها گذشت زمان را به تصویر می‌کشند. هر سال کیکی با تم دلخواه فرد و نمایی از بزرگ‌شدن او را به نمایش می‌گذارد. این داستانی از بزرگ‌شدن و تحول او است.

4. کیک نمادی از ابراز عشق است

با هم میل‌کردن خوشمزه خامه‌ای نشانی از ابراز عشق و علاقه به یکدیگر است. اهالی خانواده بهترین چیزهای زندگی را در قالب آن به همدیگر هدیه می‌دهند و از یکدیگر مراقبت می‌کنند. تا جایی که حتی کسانی که غذای شیرین نمی‌خورند و آن را مضر می‌دانند هم برای این خوشمزه استثنا قائل می‌شوند. 
اینگونه است که این خوشمزه جشن‌های ما را به یاد ماندنی می‌کند و خاطرات فراوانی را برای ما به ارمغان می‌آورد. اهمیت جشن تولد را دست کم نگیرید.

انواع کیک تولد

قبل‌ترها در هر تولدی فقط کافی بود خوشمزه‌ای وجود داشته باشد که به آن بتوانیم کیک بگوییم؛ اما امروز چنان وسعتی یافته‌اند که گاهی سردرگم می‌شویم. انواع کیک تولد لاکچری در مدل‌های مختلفی مانند کیک تولد پسرانه، کیک تولد دخترانه و انواع مدل‌های دیگر، دنیایی بزرگ ساخته‌اند؛ به‌طوری که هر روز انواع مختلف آن را با دکورهای جدید، در قنادی‌ها می‌بینیم.  
کافی است که در گوگل عنوان «مدل کیک تولد» را جستجو کنید. خواهید دید که علاوه‌بر کیک دخترانه، کیک پسرانه و کیک تولد ساده، تقسیم‌بندی‌های مختلفی پیش رویتان گذاشته می‌شود. البته باید گفت جدای از تقسیم‌بندی‌های اینچنینی، کیک‌های تولد همان انواع معمولی هستند که با نوعی کرم تزیین می‌شوند. 
معمولا هر قناد روش خاص خود را برای انتخاب نوع نان کیک و کرم آن دارد. این انتخاب بسته به سلیقه قناد و افرادی که به قناد سفارش می‌دهند، فرق می‌کند. به‌عنوان مثال ما ایرانی‌ها انواع سَبُکی که با خامه پوشش‌دهی می‌شوند را بیشتر می‌پسندیم و در عوض چون سبک و لطیف هستند، به یک برش کوچک بسنده نمی‌کنیم. 
اما شما چه بخواهید آن را خودتان درست کنید یا سفارش بدهید خوب است که از تفاوت انواع نان و کرم این خوشمزه آگاه شوید. تقسیم‌بندی‌های فراوانی برای نان کیک وجود دارد؛ ولی آنچه قنادان را در اجرای کار یاری می‌دهد، تقسیم‌بندی زیر است.
1. کره‌ای 
2. فومی 
3. شیفون
قنادان معمولا از انواع شیفون و فومی برای کیک‌های تولد سَبُک و خوش‌خوراک استفاده می‌کنند. البته برخی از انواع کره‌ای هم استفاده می‌کنند؛ که مسلما طعم، مزه و بافت متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای پخت این خوشمزه‌ها، نام مجله اینترنتی «شیرینی تا» را در اینترنت جستجو کنید.

انواع کرم (فیلینگ) کیک

کرم‌هایی که برای استفاده در بین لایه‌های نان این خوشمزه یا پوشش روی آن استفاده می‌شوند، انواع فراوانی دارند. تنوع در بین آن‌ها چنان دنیای وسیعی از کیک‌های تولد می‌سازد که قدرت شمارشش را نداریم. برای آشنایی بیشتر به تعدادی از انواع پرطرفدار آن اشاره می‌کنیم:
•    خامه فرم‌گرفته

خامه فرم‌گرفته همان خامه معمولی است که همراه پودر قند و طی هم‌زدن با همزن، سبک و پفکی می‌شود. از خامه برای تزیین گروه‌های مختلف خانواده شیرینی‌ها استفاده می‌شود. زمان زدن خامه، حباب‌های هوا داخل آن نفوذ می‌کنند. این روند کمک می‌کند که مواد دوبرابر شود و بعد از پخت بافت لطیفی بیابد. چنانکه ذائقه‌ها را مجذوب خود می‌کند و کمتر رژیمی با وجودش نمی‌شکند. 
•    گاناش
گاناش از ترکیب خامه و شکلات تهیه می‌شود. نسبت ترکیب خامه و شکلات در این کرم، از آن انواع مختلفی می‌سازد که هرکدام برای اهداف خاصی در شیرینی‌پزی استفاده می‌شود. خامه بیشتر و شکلات کمتر، به گاناش بافت نرم و روان‌تری می‌دهد و در مقابل با خامه کمتر و شکلات بیشتر نتیجه عکس می‌گیریم. 
•    باترکریم
باترکریم کره‌ای است که در ترکیب با پودر قند و طی مراحلی پفکی می‌شود. البته در این بین مواد دیگری نیز می‌توانند اضافه شوند که با حضورشان  انواع مختلف باترکریم را به‌وجود می‌آورند. 
•    دولسه‌دلچه
دولسه‌دلچه با معنای شیر شیرین‌شده با حرارت‌دادن آرام شیر درست می‌شود. البته اگر شیرعسلی‌های بازاری را هم چند ساعت بجوشانیم همان ترکیب به دست می‌آید. 
•    کرم پاتیسیر
کرم پاتیسیر یا کرم پاستری، با زرده تخم‌مرغ و نشاسته ذرت درست می‌شود. بافتی غلیظ و مزه‌ای عالی دارد و از آن برای پرکردن انواع تارت، شیرینی اکلر فرانسوی، نان خامه‌ای و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود. 
•    کرم پنیری
کرم پنیری از ترکیب پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای با شیر و شکر یا خامه تهیه می‌شود. 
در نهایت می‌توانیم بگوییم که برای انتخاب یا پخت هیچ محدودیتی وجود ندارد. درست مانند بقیه انواع خوردنی‌ها این سلیقه شماست که تعیین‌کننده است؛ ولی اگر به‌دنبال بافتی سَبُک هستید، انواع کیک شیفون و اسفنجی در طعم‌های مختلف، همراه با خامه گزینه خوبی هستند. 

 کیک تولد لاکچری

جدای از انواع نان و کرم استفاده‌شده در کیک‌های تولد، ظاهر متفاوت و گیرای آن‌ها بسیار مورد توجه است. بر اساس ظاهر کیک‌ها به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند؛ ولی گروهی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند که به‌طور مختصر آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کیک تولد دخترانه

در این گروه انواع کیک تولد دخترانه با ظاهر مورد پسند آن‌ها را می‌توانیم ببینیم. برای تزیین نیز از انواع نگین، گل، تاج، لوازم آرایش، لباس دخترانه و خلاصه تمام وسایلی که دخترها عاشق آن‌ها هستند، استفاده می‌شود تا ظاهری جذاب را رقم بزنند. از این جمله می‌توانیم به انواع کیک‌های باربی و دیگر شخصیت‌های کارتونی دخترانه اشاره کنیم. این طرح‌ها معمولا در سنین بالاتر با توجه به علایق دخترها تغییر می‌کنند. 

کیک تولد پسرانه

در انواع مدل پسرانه نیز طبق اصول باید از وسایل و مورد علاقه پسران برای تزیین کیک استفاده کرد. انوام تزیینات مرتبط با دزدان دریایی، تفنگ، ماشین و مواردی از این دست را می‌توانیم در این گروه جای دهیم. 

مینی کیک تولد

تغییر سبک زندگی و کم‌شدن فعالیت‌ها، مردم را به‌سمت انتخاب این کیک‌های کوچک تولد سوق داده است. این خوشمزه‌های کوچک گوی رقابت را از دیگر هم‌خانواده‌های خود ربوده‌اند. آن‌ها در هر دورهمی کوچکی اسباب شادمانی هستند؛ به‌طوری که کمترکسی ممکن است از ظاهر کوچک و جذابشان هیجان‌زده نشده باشد. 

کیک-تولد-لاکچری

کیک تولد دخترانه خاص 

• روی نان را با انواع کرم متناسب با ذائقه خود شکوفه بزنید. از کرم‌هایی که ذکر شد استفاده کنید و آن‌ها را فرم دهید. سپس با ماسوره روی کیک را شکوفه بزنید. البته از آن‌ها درست مانند خامه زده‌شده هم می‌توانید برای روی کار و پوشش کامل استفاده کنید. 

• پس از پوشش کیک با کرم دلخواه یا بدون انجام این مرحله روی آن را با پودرهای دلخواه خود تزیین کنید. این کار را می‌توانید با الک انجام دهید. اگر روی کار از کرم خاصی استفاده نکرده‌اید با قراردادن طرح‌های مختلف روی آن و پاشیدن پودر، می‌توانید طرح‌های جذابی بسازید. این دقیقا مثل قراردادن یک شابلون روی برگه نقاشی و پاشیدن رنگ روی آن است. 

• هنگام تزیین از انواع ترافل‌های شکری و شکلاتی غافل نشوید. این تزیینات معمولا روی پوشش کرم‌مانند استفاده می‌شوند. 

• استفاده از تزیینات آماده را هرگز فراموش نکنید. به‌عنوان مثال بادکردن چند بادکنک کوچک و وصل آن‌ها به چوب کباب برای روی کیک گزینه‌ای بی‌نظیر است. گاهی نیز استفاده از تاپرهای آماده تولد به بهترین وجه جواب می‌دهند.

• انواع شوکورول‌ها و شکلات‌های مختلف از بهترین ایده‌ها برای تزیین اطراف و روی نان شما هستند. البته برای چسبیدن آن‌ها قبلا باید کیک را با نوعی از کرم دلخواه خود پوشش دهید. برای مثال با چیدن شوکورول‌ها در اطراف کار و بستن یک روبان نمونه‌ای عالی می‌سازید. برای سطح نیز انواع دیگر تزیینات را استفاده می‌کنید. 

• اگر برای پوشش سطح از خامه سفید استفاده کرده‌اید، رنگ‌های خوراکی هم از گزینه‌های ایدئال برای زیباشدن کارتان هستند. پس از خامه‌کشی برای یک ساعت کیک را در یخچال بگذارید و بعد رنگ رقیق‌شده را با قلمو یا مسواکی تمیز روی کیک بپاشید. دقت کنید قطرات رنگ به‌اندازه‌ای بزرگ نباشند که شره کنند. 

چند پیشنهاد ساده برای تزیین کیک

• در مرحله قبل می‌توانید با رنگ‌ها، خامه‌های رنگی مختلف درست کنید و به‌صورت نامرتب روی کیک بزنید. در این روش نامرتب‌زدن خامه‌های رنگی روی سطح کیک یا صاف‌کردن آن‌ها می‌تواند تزیین‌های متفاوتی را برایتان به تصویر بکشید.

• این روزها به‌آسانی می‌‎توانید تصویر دلخواه خود را به قنادی‌ها یا لوازم قنادی‌ها بدهید تا برایتان پرینت رنگی خوراکی بزنند. پس از خامه‌کشی راحت‌تر از آنچه فکر کنید، می‌توانید عکس را روی خامه بگذارید و از این ایده ناب لذت ببرید. 

• با تکه‌هایی از میوه‌ها یا کمپوت آن‌ها تزیینات خود را تکمیل کنید. ایران پر است از میوه‌های خوش‌رنگ‌وآب که هر چشمی را به خود خیره می‌کنند. با استفاده از این ایده و ترکیب آن با ایده‌های قبلی تابلویی جادویی خلق کنید.

کیک-تولد-دخترانه

کیک پسرانه یا کیک دخترانه فقط بهانه‌ای برای باهم‌بودن

این مقاله  فقط گوشه کوچکی از ایده‌هایی است که می‌توانند به شما یک بشقاب رویایی تولد هدیه دهند. فرقی ندارد که تزیین شما ساده، دخترانه یا پسرانه باشد. مهم این است که حتی ساخت یک مینی‌کیک تولد با کیک یزدی می‌تواند تمام اهالی خانواده را به وجد آورد. پس دست به کار شوید و ایده جدید خودتان را برای عزیزانتان بسازید. 
برای داشتن بهترین دستورهای پخت به معتبرترین سایت‌ها مراجعه کنید. فراموش نکنید که روش تهیه و میزان مواد همواره باید صحیح و دقیق ارائه شوند. سایت‌هایی چون «شیرینی تا» از بهترین منابع برای گرفتن اطلاعات درباره خوشمزه‌های شیرین است. با مراجعه به این مجله اینترنتی می‌توانید اطلاعات مختلفی درباره انواع کیک‌ها،شیرینی‌ها، انواع شکلات، دستور تهیه آن‌ها و بسیاری اطلاعات دیگر از جمله اخبار روز شیرینی‌ها را بیابید. 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(30) 4.6

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • ممنون از مقاله کاملتون درباره کیک تولد..واقعا خیلی جالب بود

  • مطلب قبلی شکلات تلخ از چی درست میشه؟

    سلام به شما شکلات تلخ حاوی 50 تا 90 درصد کاکائو جامد، کره کاکائو و شکر است.

  • این اولین سایتی هستی هست دقیق و کامل درمورد دستور پخت و نکات مهم با دقت توضیح داده و سایتی هستش قبل اعتماد مطالب درست و بی نقص هست ممنون از سایت عالیتون

  • اگه میشه درمورد زمان پخت و دمای پخت در آون تستر های معمولی (منظورم اون های ولومی و غیر لمسی ) رو هم در انواع دستور پخت کیک ها و غیره بنویسید ممنون میشم بازم تشکر میکنم بابت مقاله های کامل و بی نقص سایتتون

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید