طرز-تهیه-نان-شیرینی-لیمویی

طرز تهیه نان شیرینی لیمویی

  • کالری 280
  • زمان آماده سازی 45 دقیقه
  • زمان پخت 10 دقیقه
  • کشور فرانسه

نان شیرینی لیمویی

نان شیرینی لیمویی طرفداران زیادی دارد، اگر یکبار آن ها را امتحان کنید دلیل آن را می فهمید. این شیرینی ها خیلی چرب و نرم هستند و عطر و طعم لیمو دارند.

هر وقت لیمو داشتید، نان شیرینی‌ لیمویی را درست کنید. اولین باری که یک درخت لیمو کاشتم، فکر می کردم که  درخت لیمو در تمام فصول لیمو می دهد و می توانم از درخت  لیمو بچینم. واقعیتش را بخواهید من زیاد از گیاه و درخت سر در نمی آورم. و البته بسیاری این طور می گویند که درخت لیمو سالی یکبار لیمو می دهد و آن یک بار هم تعداد زیادی لیمو می دهد. در طی این سال ها از لیمو برای بسیاری ازدستور پخت ها استفاده کردم.اما امروز می خواهم نان شیرینی لیمویی درست کنم.

مواد لازم برای پخت نان شیرینی لیمویی

ردیف نام مواد مقدار
1 کره ی نرم شده نصف فنجان
2 شکر نیشکر 1/3 فنجان
3 پوست یک عدد لیموی متوسط
4 آب لیموی تازه یک قاشق غذاخوری
5 برگ آویشن تازه‌ی خرد شده یک قاشق غذاخوری
6 آرد همه منظوره یک و یک چهارم فنجان
7 نمک یک چهارم قاشق چای خوری

دستور پخت نان شیرینی لیمویی

دستور پخت این نان شیرینی لیمویی بسیار آسان است .ابتدا خمیر را درست کنید. کره را به وسیله ی هم زن برقی هم بزنید تا مثل خامه نرم شود. شکر را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. سپس آبلیمو، پوست لیمو و آویشن را بریزید. و دوباره آن را هم بزنید. سپس  آرد و نمک را اضافه کرده و ترکیب را آنقدر بهم بزنید تا همه ی مواد به خوبی باهم مخلوط شوند. 
با استفاده از وردنه خمیر را روی سطحی که از قبل روی آن آرد پاشیده اید، پهن  کنید. اگر خمیر همچنان چسبناک است، آن را به مدت 15 الی 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا کمی سفت شود. ولی خمیر برای قالب گیری باید همچنان نرم و انعطاف پذیر باشد.
حالا خمیر را پهن کنید و نان شیرینی ها را قالب بزنید. ضخامت خمیر باید حدود نیم سانتی متر باشد. برای برش نان شیرینی ها از هر قالبی که دوست دارید استفاده کنید، من از قالب قلبی استفاده می کنم. توصیه ی من این است که از لبه های خمیر قالب زدن را شروع کنید تا به وسط خمیر برسید، با این روش نان شیرینی لیمویی بیشتری را قالب می زنید. خمیری را که دور قالب اضافه می آید را جمع کنید و دوباره خمیر باقی مانده را روی سطح پهن کنید و قالب بزنید.
حالا وقت پختن نان شیرینی هاست. فر را روی 350 درجه ی فارنهایت (180درجه سانتیگراد) بگذارید تا گرم شود. نان شیرینی ها را داخل فر بگذارید تا بپزد، وقتی لبه های شیرینی طلایی شود، یعنی شیرینی ها پخته است. نان شیرینی ها را  روی توری فر بچینید تا کاملاً خنک شود.
بلاخره وقت آن است که این نان شیرینی ها را با عزیزانتان نوش جان کنید.

 

طرز-تهیه-نان-شیرینی-لیمویی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی کشمشی

 

نکات مهم برای پختن نان شیرینی لیمویی

 در این دستور پخت، کره باید نرم باشد نه اینکه ذوب شود. اولین مرحله ی پخت این شیرینی ها هم زدن کره است، کره بافت شیرینی را فوق العاده نرم و لذیذ می کند. برای نرم کردن کره باید زودتر اقدام کنید. این یعنی باید از قبل آن را از یخچال بیرون بیاورید و در ظرفی روی کانتر آشپزخانه بگذارید تا به دمای اتاق برسد. شاید برای اینکه کارتان راحت تر وسریع تر پیش برود، ترجیح دهید که آن را داخل ماکروویو بگذارید اما باید به شما بگویم که برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب، بهتر است که کره به طور طبیعی به دمای اتاق برسد.
هر بار یک سینی از نان شیرینی ها را بپزید. دما در طبقات و قسمت های مختلف فر فرق می کند. بنابراین بهتر است هر بار یک سینی از نان شیرینی را بپزید. در غیر این صورت ممکن است وقتی نان شیرینی های یک سینی پخته می شود، نان شیرینی های سینی دیگر بسوزد یا خام بماند. پس اگر تمام نان شیرینی های شما در یک سینی جا نشد، نان شیرینی های اضافی را در یخچال بگذارید تا سری اول شیرینی ها کامل بپزد.
نان شیرینی ها را با یک فنجان چای یا قهوه صرف کنید. در یک روز سرد یک فنجان نوشیدنی گرم همراه با شیرینی خیلی دلچسب است. طعم آویشن و لیموی نان شیرینی همراه با یک فنجان چای عالی می شود. البته این نان شیرینی ها با یک فنجان قهوه یا هات چاکلت هم بسیار لذت بخش هستند.

 

طرز-تهیه-نان-شیرینی-لیمویی
 

 این نان شیرینی لیمویی ها برای تعطیلات خیلی مناسب هستند ولی من در تمام طول سال از این شیرینی های خوشمزه می پزم. از خوردن این شیرینی ها همراه با یک لیوان چایی داغ لذت ببرید.

 

طرز-تهیه-نان-شیرینی-لیمویی

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید. اگر سوالی دارید بپرسید و فراموش نکنید نظرات خود را در قسمت نظر کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید