طرز-تهیه-شیر-موز-بستنی-با-ثعلب

طرز تهیه شیر موز بستنی مقوی

  • کالری 160
  • زمان آماده سازی 10 دقیقه
  • زمان پخت 10 دقیقه
  • کشور ایران

شیرموز بستنی

شیر موز یکی از نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار است که در میان سایر نوشیدنی ها میزان مصرف و استقبال بیشتری دارد. اما ترکیب این نوشیدنی خوشمزه با بستنی، یک دسر دوست داشتنی و خنک را ایجاد می کند که می تواند برای فصل تابستان بسیار مناسب باشد. شیرموز بستنی، بسیار مقوی است و از آن جایی که می توان از ترکیب انواع مغزها در تهیه آن استفاده کرد، ارزش غذایی مناسبی نیز دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه آسان شیر موز بستنی مقوی آشنا کنیم تا به سادگی آن را در خانه تهیه کرده و از مصرف آن در یک عصر گرم لذت ببرید.

دیگر انتخاب های شما برای دسر

اگر هنوز تصمیم نگرفتید برای مهمانی خود چه دسری سرو کنید، چند نمونه از دسرهای ساده و خوشمزه دیگر را برای شما لیست کردیم. با مقایسه این موارد می‌توانید راحت تر تصمیم گیری کنید:

بهترین طعم بستنی: طرز تهیه بستنی توت فرنگی

دسر محبوب کافی شاپی: طرز تهیه پاناکوتا

دسری ساده و خوشمزه: طرز تهیه تیرامیسو

 

مواد لازم برای تهیه شیرموز بستنی

ردیف نام مواد مقدار
1 شیر 2 لیوان
2 موز 4 عدد
3 بستنی 4 اسکوپ
4 ثعلب 1 قاشق مرباخوری
5 خلال بادام و پسته برای تزیین
6 یخ 1 پیمانه

طرز تهیه شیر موز بستنی با ثعلب

  • مرحله اول

در اولین مرحله از طرز تهیه شیر موز بستنی ، ابتدا موزها را قطعه قطعه کنید و سپس به همراه یخ در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس شیر را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید به خوبی با ترکیب موز و یخ، مخلوط شود. می توانید ثعلب را در این مرحله به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید با ترکیب مخلوط شود. سپس خلال بادام و سایر مغز آجیلی که در نظر دارید را اضافه کنید و هم بزنید تا با ترکیب مخلوط شود.

طرز-تهیه-شیر-موز-بستنی

  • مرحله دوم

قدم دوم از طرز تهیه شیر موز بستنی ، آخرین مرحله است! حال وقت آن است که به سراغ آماده کردن شیر موز بستنی بروید. در این مرحله لیوان های مناسبی که برای سرو بستنی در نظر گرفته اید را آماده کنید و به هر کدام 1 اسکوپ بستنی اضافه کنید. البته بسته به سلیقه و علاقه تان می توانید میزان بیشتری بستنی نیز اضافه کنید. حال باید ترکیب شیرموزی که آماده کرده اید را در لیوان و روی بستنی ها بریزید تا ترکیب شیرموز بستنی شما کامل شود.

آموزش-تهیه-شیر-موز-بستنی

اکنون می توانید شیر موز بستنی را سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

روش-تهیه-شیر-موز-بستنی

نکات طرز تهیه شیر موز بستنی  

  • ثعلب، به منظور کشدار کردن ترکیب شیرموز بستنی شما استفاده می شود و استفاده از آن کاملا سلیقه ای است و می توانید از آن استفاده نکنید.

  • استفاده از انواع مغز آجیل ها می تواند برای مقوی تر کردن شیرموز بستنی به کار برود. می توانید این مغزها را به ترکیب اضافه کنید یا برای تزیین روی بستنی به کار ببرید.
  • میزان موادی که در این دستور ذکر شده است برای تهیه بستنی برای 4 نفر کافی است.
  • برای تزئین بستنی آماده شده می توانید از سس شکلات و یا سایر سس های تزیینی استفاده کنید. همچنین می توانید از قطعات موز برای روی بستنی استفاده نمایید.
  • اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنید و نگرانی چاقی و افزایش وزن هستید می توانید از شیر کم چرب برای تهیه این شیرموز بستنی استفاده کنید و حتی بستنی را هم خودتان در خانه و با شیر کم چرب تهیه کنید. برای این کار می توانید طرز تهیه بستنی وانیلی با روشی بسیار ساده در شیرینی تا بخوانید. 
  • می توانید برای خوشمزه تر و شیرین تر کردن شیرموز بستنی از عسل استفاده کنید که فواید و میزان انرژی زایی شیرموز بستنی شما را افزایش خواهد داد.

 

 

نظرات، پیشنهادات یا سوالات خود را در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

ارتین

۲ فروردین ۱۴۰۲

عالی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید