طرز-تهیه-دسر-پاناکوتا-وانیلی

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

  • کالری 280
  • زمان آماده سازی 20 دقیقه
  • زمان پخت 90 دقیقه
  • کشور ایتالیا

پاناکوتا چیست؟

پاناکوتا یک دسر جذاب ایتالیایی است که میتوانید به راحتی آن را در خانه درست کنید. مواد اصلی تشکیل دهنده این دسر خامه، وانیل و شیر است که جزو مواد بسیار مفید هستند.این دسر فوق العاده، مدت هاست بین ما ایرانی ها جای خودش را باز کرده و به شدت معروف و پرطرفدار شده است. با این حال هنوز ممکن است این دسر بی نظیر برای برخی ها ناشناخته باشد.
پاناکوتا یک دسر شیرین است که عمدتا از ترکیب خامه و شیر با شکر و ژلاتین تهیه می شود. در این دستور آشپزی ما طرز تهیه پاناکوتا ساده را توضیح داده ایم که برای روی آن از هر نوع سس میوه ای دلخواهی میتوانید استفاده کنید. در حالت کلی دسر پاناکوتا طعم های متنوعی دارد که از جمله آن ها می توان به پاناکوتای شکلاتی، پاناکوتای نعنایی، پاناکوتای قهوه و … اشاره کرد.
اگر برای بار اول است که میخواهید این دسر را آماده کنید پیشنهاد می‌دهیم از همین دستور طرز تهیه دسر پاناکوتا کار را آغاز کنید و سپس انواع دیگر پاناکوتا را نیز امتحان کنید. از ترکیب پاناکوتا و ژله، دسر های بسیار خلاقانه و خوش طعمی میتوان تهیه کرد، پس حیف است که طرز تهیه آن را یاد نگیرید. برای تهیه این دسر فوق العاده با مجله اینترنتی شیرینی تا همراه باشید.

دیگر انتخاب های شما برای دسر

اگر هنوز تصمیم نگرفتید برای مهمانی خود چه دسری سرو کنید، چند نمونه از دسرهای ساده و خوشمزه دیگر را برای شما لیست کردیم. با مقایسه این موارد می‌توانید راحت تر تصمیم گیری کنید:

دسر خوش طمع و مقوی: طرز تهیه شیر موز بستنی

دسری ساده و خوشمزه: طرز تهیه تیرامیسو

دسر خنک و خوشمزه: طرز تهیه بستنی میوه ای

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا ایتالیایی

ردیف نام مواد مقدار
1 خامه صبحانه 400 گرم
2 پودر ژلاتین 3 قاشق چایخوری
3 شیر شیر
4 شکر 1/2 پیمانه
5 شیر 1 پیمانه

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

  • مرحله اول

در مرحله اول از طرز تهیه پاناکوتا ، ابتدا یک و نیم پیمانه شیر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود ولی مراقب باشید به جوش نیاید. وقتی شیر گرم شد مقداری از آن را (حدودا یک پیمانه یا کمتر) روی بخار کتری، سماور و … قرار دهید و به روش بن ماری پودر ژلاتین را به آن اضافه و حل کنید. در این مرحله باید ژلاتین را به سرعت بهم بزنید تا گلوله نشود و به خوبی با شیر مخلوط گردn. وقتی شیر با ژلاتین به خوبی مخلوط شد، آن را به قابلمه ی حاوی مابقی شیر برگردانید و کمی هم بزنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و دقت کنید که مایه شما به جوش نیاید. اگر مایه شما به حد جوش رسید باید آن را مدت کوتاهی از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود و دوباره ادامه دهید.

طرز-تهیه-پاناکوتا-وانیلی

  • مرحله دوم

شکر و خامه را به قابلمه ی حاوی شیر روی حرارت ملایم اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا یک مایه صاف و یکدست بدست بیاید . وانیل را به ترکیبات اضافه کنید و به خوبی بهم بزنید.

آموزش-تهیه-پاناکوتا-وانیلی

  • مرحله سوم

وقتی مایه یک دستی حاصل شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مایه را در ظرف سرو یا قالب مورد نظرتان بریزید. کمی که خنک تر شد روی آنها را بپوشانید و در یخچال بگذارید تا ببندد و سفت شود.

مراحل-تهیه-پاناکوتا-وانیلی

  • مرحله چهارم

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاناکوتا ، برای تهیه سس میوه، میوه های مورد نظرتان را از قبل در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس میوه های یخ زده را با دو قاشق غذاخوری پودر قند یا شکر درون قابله بریزید و اجازه دهید شکر کاملا حل شود و مایه غلیظی بدست آید. سس شما حاضر است. موقع سرو روی پاناکوتا بریزید و نوش جان کنید. 

طرز-تهیه-دسر-پاناکوتا-وانیلی

نکات کلیدی تهیه پاناکوتا وانیلی

  • در تهیه این دسر دو نکته مهم ممکن است باعث دردسر شود: 1- بریدن شیرهنگام مخلوط کردن با ژلاتین 2- گلوله شدن ژلاتین در دسر. برای جلوگیری از این دو مساله، در این دستور تهیه مقداری شیر را با پودر ژلاتین روی حرارت مخلوط کردیم تا هم پودر ژلاتین به خوبی در شیر حل شود. هم شیر هنگام مخلوط کردن با ژلاتین نبرّد. 

  • اگرچه می توان پاناکوتا را با شیر و ماست هم تهیه کرد اما در صورت امکان خامه را با ماست جایگزین نکنید زیرا پاناکوتا با خامه خیلی خوشمزه می شود.

  • از ترکیب پاناکوتا با ژله دسرهای شگفت انگیزی میتوان تهیه کرد که یکی از آن ها دسر پاناکوتا با ژله انار است. شما با خلاقیت و هنر آشپزی خودتان این دو نوع دسر را به هر شکلی که بخواهید میتوانید با هم ترکیب کنید و دسر های بی نظیری تهیه کنید.
  • این دسر را در هر ظرفی بنا به سلیقه خودتان میتوانید تهیه کنید، اما قالب مناسب پاناکوتا همان قالب هایی است که برای تهیه ژله استفاده می کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(6) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

مهتاب

۶ شهریور ۱۴۰۲

پاناکوتا خیلیی خوشمزه اس

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

مهتاب عزیز، ممنونیم که نظر خودتون رو در رابطه با تهیه پاناکوتا برای ما نوشتید.

یاسی

۶ شهریور ۱۴۰۲

پاناکوتا شکلاتی خیلی خوشمزه اس

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

یاسی عزیز، ممنونیم که نظر خودتون رو در رابطه با پاناکوتا وانیلی نوشتید.

رضا چمرانیان

۶ شهریور ۱۴۰۲

پاناکوتا زعفرانی خیلی جالب میشه

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

رضا عزیز، ممنونیم که نظر خودتون در رابطه با طرز تهیه پاناکوتا نوشتید. زعفران از جمله طعم دهنده هایی هست که میتونید تقریبا با همه چیز استفاده کنید.

نیما فدایی

۶ شهریور ۱۴۰۲

پاناکوتا کاله نبود ولی ادم خودش پاناکوتا شکلاتی درست کنه یچیز دیگس

ادمین

۸ شهریور ۱۴۰۲

نیما جان، ممنونیم که برای ما نظر خودتون رو نوشتید. همه چیز، تهیه اش خونگی خوشمزه تره، مثل پاناکوتا که توی خونه درست می کنید.

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید