طرز-تهیه-بستنی-زمستانی-با-موز

طرز تهیه بستنی زمستانی با موز

  • کالری 350
  • زمان آماده سازی 10 دقیقه
  • زمان پخت 360 دقیقه
  • کشور ایران

بستنی زمستانی با موز

چه کودک باشید و چه یک انسان بالغ، خوردن بستنی می تواند حسابی حالتان را خوب کند. بستنی، یکی از محبوب ترین دسرها در کل دنیا است و به همین خاطر در این آموزش از شیرینی‌تا قصد داریم ساده ترین آموزش بستنی زمستانی برای شما به اشتراک بگذاریم. شما می توانید تنها با داشتن یک ماده اولیه این بستنی فوق العاده خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید. برای یاد گرفتن ساده ترین و سریع ترین طرز تهیه بستنی زمستانی با موز، با ما همراه باشید.
موز، یکی از میوه های شیرین است که مقدار زیادی از پتاسیم و مواد ضروری برای بدن انسان را در خود جای داده است. اگر در خانه موز داشته باشید، می توانید مجموعه کاملی از دسرهای خوشمزه مثل پای موز، کیک موزی، نان موزی و پنکیک یا کاپ کیک موزی را درست کنید. شما می توانید با موز، بستنی هم درست کنید. در فصل زمستان که هوا سرد می شود، شما می توانید از این آموزش بستنی زمستانی و در کنار اعضای خانواده خود میل کنید. این بستنی زمستانی را می توانید به صورت کاملا رژیمی هم درست کنید.
برای درست کردن این بستنی خوشمزه دست شما باز است و می توانید از طعم های مورد علاقه خود در تهیه آن استفاده کنید، مثلا شما می توانید پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، کنجد، پودر قهوه، کره بادام زمینی، شکلات و بادام زمینی برشته را نیز به مواد اولیه این بستنی اضافه کنید.

 

دیگر انتخاب های شما برای دسر

اگر هنوز تصمیم نگرفتید برای مهمانی خود چه دسری سرو کنید، چند نمونه از دسرهای ساده و خوشمزه دیگر را برای شما لیست کردیم. با مقایسه این موارد می‌توانید راحت تر تصمیم گیری کنید:

دسر خوش طمع و مقوی: طرز تهیه شیر موز بستنی

دسر محبوب کافی شاپی: طرز تهیه پاناکوتا

دسری ساده و خوشمزه: طرز تهیه تیرامیسو

مواد لازم برای درست کردن بستنی زمستانی با موز

ردیف نام مواد مقدار
1 موز بزرگ 3 تا 2 عدد
2 وانیل(اختیاری) 1 قاشق چایخوری
3 دارچین(اختیاری) کمی
4 هل(اختیاری) کمی
5 شیر(اختیاری) کمی

طرز تهیه بستنی زمستانی خانگی ساده با موز

  • مرحله اول

در مرحله اول از طرز تهیه بستنی زمنستانی ، ابتدا تمام موزها را حلقه حلقه خرد یا له کنید و درون ظرف مناسبی بریزید، سپس داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شود.

طرز-تهیه-بستنی-زمستانی-با-موز

  • مرحله دوم

بعد از گذشت 3 تا 4 ساعت موزها را از فریزر بیرون بیاورید و دورن دستگاه مخلوط کن بریزید ، موزهای یخ زده معمولا با سروصدای زیادی خرد می شوند، اما چند دقیقه تحمل کنید و اجازه دهید خوب خرد شوند. اکنون شما یک مخلوط شبیه به بستنی به دست می آورید. می توانید وانیل و افزودنی های دیگر مثل شیر، دارچین را به موز اضافه کنید و هم بزنید. اگر دوست دارید خامه در این بستنی باشد، در همین مرحله با دیگر مواد ترکیبشان کنید.

آموزش-تهیه-بستنی-زمستانی-با-موز

  • مرحله سوم

دوباره این ترکیب را در فریزر بگذارید و اجازه دهید مجددا یخ بزند. بعد از 2 ساعت می توانید بستنی زمستانی موزی خود را از فریزر بیرون بیاورید و اسکوپهای آن را در ظرف بریزید. روی این بستنی را با مقداری بادام پودر شده، مقداری گردوی خرد شده، فندق و سس شکلات تزیین و سرو کنید.

مراحل-تهیه-بستنی-زمستانی-با-موز

بستنی با کره بادام زمینی

یکی از بهترین همراهان بستنی موزی، کره بادام زمینی است که برای ورزشکاران و کودکان بسیار مقوی و مغذی است. شما می توانید از کره مغزها مثل کره بادام زمینی و کره بادام هم در این رسپی استفاده کنید تا ارزش غذایی آن بالاتر برود. 
بستنی موزی تهیه شده به همراه شیر و کره بادام زمینی ، 350 کالری دارد و پروتئین آن به 9 گرم هم می رسد. این بستنی 7 گرم فیبر و 45 گرم کربوهیدرات هم دارد. همین موضوع نشان می دهد که خوردن این بستنی چقدر برای ورزشکاران و کودکان مفید است و نیاز بدنشان به مواد ضروری را تامین می کند. بستنی موزی، گزینه خوبی برای وعده های قبل از تمرین و بعد از تمرین است.

طرز-تهیه-بستنی-زمستانی-با-موز-در-خانه

بستنی زمستانی تهیه شده با موز، برای گیاهخواران و افرادی که به لبنیات حساس هستند نیز بسیار مناسب است زیرا می توان شیر و خامه موجود در آن را حذف کرد.

این بستنی موزی را در کنار چه دسرهایی می توانید قرار دهید؟

بستنی زمستانی موزی را هم می توانید به تنهایی نوش جان کنید، هم می توانید آن را در کنار دیگر دسرها و شیرینی ها مثل کیک یخچالی، فرنی، سوفله موز، پای سیب و کوکتل میوه سرو کنید. این بستنی در کنار هر کیک و دسر دیگری بسیار خوشمزه خواهد شد. پس برای درست کردن این بستنی زمستانی جذاب با موز برنامه ریزی کنید و از طعم و مزه خوبش لذت ببرید.

 

نظرات، پیشنهادات یا سوالات خود را در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(3) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید