طرز-تهیه-دو-نوع-شیرینی-کره-ای-خوشمزه

طرز تهیه دو نوع شیرینی کره ای خوشمزه

  • کالری 400
  • زمان آماده سازی 10 دقیقه
  • زمان پخت 30 دقیقه
  • کشور انگلستان

انواع شیرینی کره ای

شیرینی کره ای جز شیرینی هایی است که طرفداران بسیاری دارد و به راحتی می توانید در منزل خود با ساده ترین مواد تهیه کنید. شیرینی در گذشته خوراکی مخصوص مناسبت ها بود، به همین دلیل نام بعضی از شیرینی ها با مراسم های خاص گره خورده است. شیرینی هایی مانند شیرینی نخودچی،شیرینی پادرازی، شیرینی بهشتی، نان برنجی، شیرینی کره ای و تعداد دیگری از شیرینی های کم حجم و ساده، برای اغلب ما یادآور عید نوروز هستند. 
اگر چرخی در وب بزنید با نام های گوناگونی چون شیرینی کره ای مخصوص سبزوار، شیرینی کره ای ترکیه ای، کوکی کره ای سوئدی، کوکی کره ای فرانسوی و عنوان هایی از این دست رو به رو خواهید شد، اما در اصل ماجرا تفاوت چندانی وجود ندارد و شیرینی کره ای با دستور پخت ساده ای که دارد، هر زمان که اراده کنید قابل تهیه است. 

دستور-پخت-شیرینی-کره-ای-ساده

مواد شیرینی کره ای ساده

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد 250 گرم
2 کره 170 گرم
3 پودر قند 80 گرم
4 زرده تخم مرغ 1 عدد
5 وانیل 1/8 قاشق مرباخوری
6 بیکینگ پودر 1/8 قاشق مرباخوری
7 پودر پسته (برای تزیین) به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی کره ای ساده

طرز-تهیه-شیرینی-کره-ای-ساده

در اغلب کشورهای انگلیسی زبان از جمله انگلستان، به کوکی های ترد، بیسکویت می گویند؛ به همین دلیل است ما نیز برای شناساندن بافت این شیرینی به شما می گوییم که در پایان پخت، شیرینی های کره ای شما باید شبیه بیسکویت باشند. حال با مراحل پخت شیرینی کره ای ساده با مجله شیرینی تا همراه باشید:

 

  • مرحله اول

 اولین مرحله برای تهیه شیرینی کره ای، به دمای اتاق رساندن کره است. کره را 20 تا 30 دقیقه قبل از استفاده، از یخچال خارج کنید، به طوری که کره آب نشود اما بتوان با چنگال یا همزن آن را له کرد. پس کره به دمای اتاق رسیده را با مقدار پودر قندی که دارید مخلوط کرده و با همزن برقی خوب هم بزنید تا به رنگ کرم شفاف درآید؛ سپس زرده تخم مرغ و وانیل را به مواد اضافه کرده، دوباره خوب هم بزنید.

  • مرحله دوم

 در یک ظرف دیگر، آرد قنادی را دو تا سه بار الک کنید، با بیکینگ پودر مخلوط کرده و به مواد تر قبلی اضافه کنید. آرد را کمی با دست ورز دهید تا مواد به خورد یکدیگر روند اما نیاز نیست زیاد ورز داده شود.سپس خمیر به دست آمده را درون یک کیسه فریزر قرار داده و به مدت 2 ساعت درون یخچال استراحت دهید.

  • مرحله سوم

 بعد از 2 ساعت که خمیر را از یخچال درآوردید، روی سطحی مناسب، آرد پاشی کرده، خمیر را با کمک وردنه به قطر 3 تا 4 میلی متر باز کنید، سپس با قالب های مناسب شروع به قالب زدن کنید.

  • مرحله چهارم

 کف سینی فر کاغذ روغنی انداخته، شیرینی های کره ای قالب خورده را روی آن قرار دهید.سپس سینی را درون فر از قبل گرم شده، به مدت 15 تا 20 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کوکی کره ای خوب پخته شود، اما حواستان باشد در این میان مدام به شیرینی ها سر بزنید و به محض طلایی شدن آنها را از فر خارج کنید.  پس از سرد شدن شیرینی های کره ای، می توانید روی آنها را با پودر پسته تزیین کرده، در ظرف مناسب سرو بچینید.

شیرینی کره ای دو رنگ

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد سفید قنادی دو و نیم لیوان
2 پودر قند 1 لیوان
3 کره 150 گرم
4 زرده تخم مرغ 1 عدد
5 پودر کاکائو 5 قاشق غذاخوری
6 نمک به میزان لازم
7 وانیل به میزان لازم

طرز تهیه کوکی کره ای دو رنگ

همانطور که گفتیم، کوکی ها، شیرینی های مسطح و بیسکویت مانند هستند که به خاطر سادگی و قابلیت تنظیم شیرینیشان هنگام تهیه، طرفداران خود را دارند. تهیه کوکی کره ای یا همان شیرینی کره ای کار ساده ای است، اضافه کردن مقداری پودر کاکائو یا انواع مغزهای خوراکی، این کوکی های کره ای را از سادگی در می آورد و لذت خوردن آنها را چند برابر می کند. با طرز تهیه شیرینی کره ای دو رنگ و جذاب ما را همراهی  کنید.

برای تهیه کوکی کره ای یا همان شیرینی کره ای دو رنگ مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  • مرحله اول

 کره به دمای محیط رسیده را به وسیله همزن برقی، با پودر قند و اندکی نمک ترکیب کنید تا کاملا صاف و یکدست شود؛  زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به مواد  اضافه کرده، خوب هم بزنید؛

  • مرحله دوم

 در این مرحله، آرد سه بار الک شده را نیز به مواد اضافه کنید و به وسیله دست مواد را ورز دهید تا آرد به خورد مواد تر شیرینی کره ای برود و خمیری نرم و یک دست حاصل شود؛سپس خمیر نرم و لطیف کوکی کره ای را به مدت 1 تا 2 ساعت درون یخچال استراحت دهید؛

  • مرحله سوم

  خمیر را از یخچال خارج کرده، به دو قسمت مساوی تقسیم کنید، به یک قسمت کمی آرد و به یک قسمت 5 قاشق پودر کاکائو بزنید و هر کدام را جداگانه کمی ورز دهید تا مواد دوباره به خورد هم بروند؛

  • مرحله چهارم

  هر کدام از خمیرهای ساده و شکلاتی را جداگانه روی سطح مناسب با کمک وردنه پهن کنید، سپس خمیر شکلاتی را روی خمیر ساده قرار داده به حالت رول، لوله کنید و مجدد به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا سرد شود؛

  • مرحله پنجم 

 پس از 30 دقیقه رول خمیر کوکی کره ای را از یخچال خارج کرده، برش دهید، درون سینی فر بچینید، فراموش نکنید کف سینی فر حتما از کاغذ روغنی استفاده کنید؛ سپس شیرینی های کره ای دو رنگ را درون فر از قبل گرم شده، با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید؛
 کوکی کره ای دو رنگ و جذاب شما آماده است، اجازه دهید کمی خنک شود، با شکلات ذوب شده و پودر گردو و پسته تزیین کنید و درون ظرف مناسب سرو بچینید.

نکات مهم در خصوص تهیه شیرینی کره ای

1.    در هنگام تهیه این شیرینی ، بهتر است فضا و کلیه وسایل مورد استفاده خنک باشد تا از ذوب شدن کره جلوگیری شود، زیرا در صورت ذوب شدن کره، کوکی کره ای کیفیت خوبی نخواهد داشت.
2.    خمیر شیرینی نیاز به ورز دادن زیاد ندارد، زیرا به روغن می افتد و در هنگام پخت می سوزد، پس آن را خیلی کم ورز دهید.
3.    میزان آردی که برای شیرینی کره ای اعلام می شود، تقریبی است، پس بهتر است آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و به محض اینکه کمی حالت یک خمیر نرم و لطیف را به خود گرفت از اضافه کردن بقیه آرد پرهیز کنید تا شیرینی هایتان سفت نشود.
4.    برای سهولت کار قالب زدن، می توانید خمیر شیرینی را بین دو تکه نایلون پهن کنید تا خمیر به وردنه و سطح کار نچسبد.
5.    سینی فر را با روغن چرب نکنید و فقط از کاغذ روغنی استفاده کنید، زیرا کره موجود در شیرینی کره ای کافی است و نیاز به روغن اضافی نیست.
6.    هنگام پخت شیرینی کره ای دقت کنید دمای اعلام شده برای پخت تقریبی است، از آنجایی که شیرینی کره ای زود می پزد و دمای فرهای خانگی نیز با یکدیگر متفاوت است، بهتر است مدام به شیرینی های در حال پخت سر بزنید و به محض کمی طلایی شدن روی شیرینی، آنها را از فر خارج کنید.
7.    اگر شیرینی کره ای زیاد درون فر بماند، بعد از سرد شدن سفت خواهد شد و شیرینی آن کیفیت لازم را نخواهد داشت.
8.    برای آن دسته از عزیزانتان که رژیم غذایی خاصی دارند و نمی توانند هر نوع شیرینی را مصرف کنند، می توانید شیرینی کره ای با پودر قند کمتر تهیه کنید تا آنها هم بتوانند از این شیرینی لذیذ استفاده کنند.
امیدواریم از آموزش شیرینی کره ای یا همان کوکی کره ای لذت برده باشید، آن را در منزل تهیه کرده و همراه با عزیزانتان نوش جان کنید.
طرز-تهیه-شیرینی-کره-ای-ساده

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(3) 4

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

مهرداد

۳۰ آبان ۱۴۰۱

به نظر من شیرینی کره ای بهترین شیرینی واسه عیده

مهدیه حبیبی

۱۵ تیر ۱۴۰۲

سلام در شیرینی دورنگ کره‌ای بکینگ پودر فراموش شده است واگر بخواهیم رنگ شیرینی کمی پررنگ تر شود یک قاشق چایخوری عسل به مواد فوق اضافه کنید. دستورالعمل خوبی است.

ادمین

۲۱ تیر ۱۴۰۲

ممنون از شما بابت نظر خوبی که در رابطه با شیرینی دورنگ کره‌ای دادید.

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید