طرز-تهیه-شیرینی-بدون-فر

چگونه در خانه بدون فر شیرینی درست کنیم؟

  • کالری 250
  • زمان آماده سازی 30 دقیقه
  • زمان پخت 180 دقیقه
  • کشور ایران

طرز تهیه شیرینی بدون فر

شیرینی درست کردن، یکی از کارهای لذت بخش است که باعث آرامش شما می شود. خیلی ها فکر می کنند که برای درست کردن کیک و شیرینی، باید حتما گاز مخصوص و فر داشته باشند؛ اما ما در شیرینی تا به شما آموزش می دهیم که چگونه در خانه شیرینی بدون فر درست کنید و از پختن این شیرینی‌ها در منزل لذت ببرید. در این مطلب شما روش درست کردن شیرینی کشمشی، شیرینی بیسکویتی و شیرینی نخودچی را یاد می گیرید و می توانید همین امروز، این شیرینی های خوشمزه را خانه بدون فر درست کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی بیسکویتی بدون فر

ردیف نام مواد مقدار
1 بیسکویت پتی بور با طعم وانیل یا کاکائو 4 بسته
2 مربا 2 الی 3 قاشق غذاخوری
3 تخم مرغ 2 عدد
4 پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
5 شکر 3 قاشق غذاخوری
6 شیر 1 لیوان
7 وانیل یا عصاره وانیل نصف قاشق چایخوری
8 هل و دارچین نصف قاشق چایخوری
9 مغز گردو یا بادام یا فندق 250 گرم
10 پودر نارگیل 5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی بیسکویتی بدون فر

همانطور که از نام این شیرینی پیداست، شما برای درست کردن آن به بیسکویت نیاز دارید. بهترین مدل بیسکویت برای این شیرینی، بیسکویت پتی بور است که بافت نرم و سبکی دارد. 

  • مرحله اول

برای درست کردن این شیرینی بدون فر، بیسکویت‌ها را به چهار قسمت تکه کنید. حواستان باشد که بیسکویت ها را زیاد خرد نکنید تا حالت خمیری پیدا نکند. سپس مغز گردو و بادام و فندق را به بیسکویت ها اضافه کنید. انتخاب مغزها کاملا بستگی به سلیقه و ذائقه خودتان دارد و می توانید فقط از مغز گردو استفاده کنید یا فقط مغز فندق را داخل این شیرینی بریزید.

طرز-تهیه-شیرینی-بیسکویتی-بدون-فر

  • مرحله دوم

تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید و مقداری عصاره یا پودر وانیل به آنها اضافه کنید و با همزن آنها را مخلوط نمایید. تخم مرغها را با همزن، خیلی خوب هم بزنید تا بوی تخم مرغ از بین برود و بافتش شکل بگیرد. اگر همزن برقی ندارید، می توانید با همزن دستی این کار را انجام بدهید. وقتی تخم مرغها را هم زدید، آنها را به بیسکویت های خود اضافه کنید و هم بزنید. سپس شکر را به بیسکویت و تخم مرغ اضافه کنید. در این مرحله می توانید از مربا هم استفاده کنید، دقت داشته باشید که مربای شما خیلی شل و آبکی نباشد که شیرینی شما را خمیر نکند. مربای توت فرنگی، گزینه خوبی برای شیرینی بیسکویتی است.

دستور-پخت-شیرینی-بیسکویتی-بدون-فر

  • مرحله سوم

حالا ظرف دیگری بردارید و شیر را به همراه پودر کاکائو و شکر داخل آن بریزید و روی حرارت ملایم گاز هم بزنید تا غلیظ شوند. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. وقتی این ترکیب خنک شد، آن را به بیسکویت ها اضافه کنید و دوباره آنها را مخلوط کنید.

آموزش-پخت-شیرینی-بیسکویتی-بدون-فر

  • مرحله چهارم

آخرین و مهم ترین مرحله برای این شیرینی بدون فر، رول کردن آن است. برای این کار، یک کاغذ روغنی روی میز آشپزخانه خود بکشید یا سینی مخصوص شیرینی پزی را دربیاورید و به اندازه کافی، پودر نارگیل روی آن بریزید. مواد شیرینی بیسکویتی را روی سینی قرار دهید و آنها را با دست ورز بدهید تا رول و گرد شود. حالا با کمک فویل، رول شیرینی را مثل ساندویچ محکم کنید و با فویل ببندید. رول شیرینی را با همان فویل، درون فریزر قرار دهید و اجازه دهید به مدت 3 ساعت در فریزر بماند. 

مراحل-پخت-شیرینی-بیسکویتی-بدون-فر

  • مرحله پنجم

زمانی که خواستید شیرینی بیسکویتی خود را میل کنید، زودتر آن را از فریزر دربیاورید تا به دمای محیط برسد. فویل را به آرامی ببرید و از دور شیرینی خود بردارید. شما میتوانید روی این شیرینی پودر نارگیل، پودر پسته، کنجد یا مغز گردو بپاشید و آن را به اندازه های مناسب برش بزنید. 

روش-پخت-شیرینی-بیسکویتی-بدون-فر
همانطور که دیدید این شیرینی بدون فر؛ خوشمزه با طعم شکلات خیلی ساده آماده می شود و با طعم شکلاتی و مغزهای خوشمزه ای که دارد، حسابی شما را سورپرایز خواهد کرد.

طرز-تهیه-شیرینی-بیسکویتی-خانگی-بدون-فر

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد 2 پیمانه
2 شکر دانه ریز یک پیمانه
3 تخم مرغ 2 عدد
4 کشمش یک پیمانه
5 وانیل نصف قاشق چای خوری
6 بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
7 کره 150 گرم

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

برویم سراغ یک شیرینی بدون فر دیگه ؛ شیرینی کشمشی خوشمزه که بدون فر درست می شود و از بچه ها و بزرگترها عاشق طعم آن خواهند شد .درست کردن شیرینی کشمشی، آن هم بدون فر، کار بسیار راحتی است و در عرض 1 ساعت، شما می توانید این شیرینی فوق العاده را روی گاز درست کنید. 

  • مرحله اول

برای درست کردن شیرینی کشمشی، ابتدا کره را آب کنید و سپس با شکر به مدت 2 الی 3 دقیقه با همزن، هم بزنید. سپس تخم مرغ ها را به کره و شکر اضافه کنید و دوباره آنها را با همزن، هم بزنید. 

طرز-تهیه-شیرینی-بدون-فر-کشمشی

  • مرحله دوم

آرد را به تدریج الک کنید و وانیل و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید. در پایان کشمش را داخل ظرف بریزید و هم بزنید. مواد شیرینی کشمشی شما آماده است.

دستور-پخت-شیرینی-بدون-فر-کشمشی

  • مرحله سوم

حال باید آنها را کمی سرخ کنید. یک ماهیتابه تفلون بردارید و یک کاغذ روغنی درون آن بگذارید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. زیر ماهیتابه، شعله پخش کن قراردهید. وقتی ظرف شما گرم شد، با قاشق مقداری از مواد شیرینی را روی کاغذ روغنی بریزید. در ماهیتابه خود را بگذارید تا شیرینی شما بپزد و آماده شود. وقتی قسمت زیر شیرینی های شما طلایی شدند، گاز را خاموش کنید و در ظرف را بردارید. اجازه دهید شیرینی های شما خنک شوند و سپس از کاغذ روغنی جدا کنید. شیرینی کشمشی شما آماده است و می توانید آن را به همراه چای نوش جان کنید.

آموزش-پخت-شیرینی-کشمشی-بدون-فر
شیرینی کشمشی به قدری راحت و سریع است که اگر تجربه زیادی در درست کردن کیک و شیرینی هم نداشته باشید، می توانید این شیرینی بدون فر خوشمزه را خیلی راحت در منزل درست کنید.

مراحل-پخت-شیرینی-کشمشی-بدون-فر

مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی بدون فر

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد نخودچی 1 پیمانه
2 هل نصف پیمانه
3 شکر یک پیمانه
4 کره نصف پیمانه

طرز تهیه شیرینی نخودچی بدون فر

شیرینی نخودچی یا نخودی، از آن شیرینی هایی است که خوردنش، عید و غیر عید نمی شناسد! این شیرینی همیشه لذت بخش و لذیذ است. در این قسمت، شما یاد می گیرید که چگونه در خانه و بدون فر، این مدل شیرینی را درست کنید.

  • مرحله اول

برای درست کردن این شیرینی بدون فر، ابتدا آرد نخودچی را داخل ظرف بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. آرد را با قاشق چوبی مدام هم بزنید تا رنگ آن طلایی شود و بوی خوبی از آن بلند شود. سپس آرد را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سرد شود.

طرز-تهیه-شیرینی-بدون-فر-نخودچی

  • مرحله دوم

حال شکر و هل را درون میکسر بریزید و اجازه دهید به صورت پودر دربیایند و با هم ترکیب شوند. سپس آنها را به آردنخودچی اضافه کنید. 

دستور-پخت-شیرینی-بون فر-نخودچی

  • مرحله سوم

در مرحله بعد، کره آب شده را به آنها اضافه کنید و با دست ورز بدهید تا به شکل خمیر دربیاید. خمیر شما باید نرم باشد. 

آموزش-پخت-شیرینی-نخودچی-بدون-فر

  • مرحله چهارم

حالا با دست، به اندازه یک گردو از مواد خود را بردارید یا خمیر را با وردنه صاف کنید و با قالب به شکل دلخواهتان دربیاورید. قابلمه مورد نظرتان را روی گاز بگذارید و اجازه دهید گرم شود. سپس کف سینی مناسبی، کاغذ مخصوص شیرینی پزی بگذارید و شیرینی ها را روی آن بچینید و روی آنها را با پودر پسته، خلال پسته، خلال بادام یا کنجد تزئین کنید. کف قابلمه دو عدد قالب بگذارید و بعد سینی شیرینی را در قابلمه بگذارید، درب قابلمه را ببندید و بگذارید برای مدت 10 دقیقه با حرارت ملایم بپزند.

مراحل-پخت-شیرینی-نخودچی-بدون-فر

شیرینی نخودچی شما به همین راحتی آماده شده است. می توانید روی شیرینی نخودچی را شیرینی های نخودچی را را درون ظرف دربسته بریزید و آنها را در یخچال نگهداری کنید.

روش-پخت-شیرینی-نخودچی-بدون-فر

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(3) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید