طرز-تهیه-تارت-میوه-ای-فرانسوی

طرز تهیه تارت میوه ای فرانسوی

  • کالری 274
  • قند 15 گرم
  • نمک 109 میلی‌گرم
  • زمان آماده سازی 130 دقیقه
  • زمان پخت 10 دقیقه
  • کشور فرانسه
  • شهر Lamotte-Beuvron

تارت یکی از انواع دسرهای محبوب است که خاستگاه آن فرانسه است. اکثر افراد فکر می‌کنند طرز تهیه تارت میوه کار سختی است، اما ما امروز در این آموزش به شما نشان می دهیم که چقدر راحت می‌توانید آن را در خانه درست کنید. خمیر تارت، بافت محکمی دارد و اما نسبت به خمیر پای لطیف‌تر است. تفاوت دیگر خمیر تارت با پای در این است که خمیر تارت کمی شیرین است. شما داخل تارت خود را با هر چیزی که دوست دارید می توانید پرکنید، ما در این آموزش از کرم کاستارد و میوه استفاده می کنیم.

دیگر انتخاب های شما برای دسر

اگر هنوز تصمیم نگرفتید برای مهمانی خود چه دسری سرو کنید، چند نمونه از دسرهای ساده و خوشمزه دیگر را برای شما لیست کردیم. با مقایسه این موارد می‌توانید راحت تر تصمیم گیری کنید:

دسری خوش طمع بدون نیاز به فر: طرز تهیه کرم بروله

دسر محبوب کافی شاپی: طرز تهیه کاسترد

 ساده ترین نوع بستنی: طرز تهیه بستنی خانگی

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت فرانسه

ردیف نام مواد مقدار
1 تخم مرغ کامل 1 عدد
2 زرده تخم مرغ 1 عدد
3 کره بی‌نمک 225 گرم
4 شکر 1/4 پیمانه
5 نمک 1/3 قاشق چای‌خوری
6 آرد 2 پیمانه

طرز تهیه تارت میوه‌ای فرانسوی

  • مرحله اول 

در اولین مرحله از طرز تهیه تارت میوه ای ، قبل از اینکه دست به کار شوید، ابتدا تمام مواد اولیه لازم برای تهیه خمیر تارت را از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسند و حتما قبل از استفاده از آرد، حتما آن را الک کنید.

  • مرحله دوم

کره و شکر را با همزن بزنید تا به مخلوطی سفید رنگ و سبک تبدیل شود. سپس یک عدد تخم‌مرغ کامل به همراه یک زرده تخم‌مرغ دیگر به آن اضافه کنید و یکی دو دقیقه هم بزنید. آرد را کم‌کم اضافه کنید و با دست خمیر را ورز دهید، اما در ورز دادن زیاده روی نکنید تا خمیر پف نکند. اکنون روی خمیر سلفون بکشید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
(در مدتی که خمیر در حال استراحت است می‌توانید مواد داخل تارت را آماده کنید که در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش خواهیم داد.)

طرز-تهیه-تارت-میوه-ای-فرانسوی

  • مرحله سوم

در آخرین مرحله از طرز تهیه تارت میوه ای ، فر را در دمای 190 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و بگذارید گرم شود. پس از 2 ساعت، خمیر را از یخچال خارج کنید و کمی ورز دهید و داخل قالب مخصوص قرار دهید. اضافه خمیر را جدا کنید. روی خمیر را با چنگال سوراخ کنید تا هنگام پخت پف نکند. سپس آن را داخل فر قرار دهید. حدود 10 دقیقه زمان برای پخت تارت کافی است. سپس آنها را از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا خنک شود.

دستور-پخت-تارت-میوه-ای-فرانسوی

مواد لازم برای تهیه کرم کاستارد

ردیف نام مواد مقدار
1 شیر 1 پیمانه
2 زرده تخم مرغ بزرگ 2 عدد
3 شیر 1 پیمانه
4 شکر 4/1 پیمانه
5 کره 2 قاشق غذاخوری 
6 نشاسته 2 قاشق غذاخوری 
7 نمک نوک قاشق چای‌خوری 
8 وانیل نوک قاشق چای‌خوری 

طرز تهیه کرم کاستارد

  • مرحله اول

زرده های تخم‌مرغ، یک چهارم پیمانه از شیر، نیمی از شکر و نشاسته ذرت را به آرامی با همزن هم بزنید .باقی مانده شیر، شکر، نمک و وانیل را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید به جوش بیاید، سپس مخلوط تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا حالت فرنی به خود بگیرد و سفت شود.

  • مرحله دوم

- مواد را از روی حرارت بردارید و با همزن بزنید تا یکنواخت شود و کره را نیز اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا یکدست شود. روی کرم بدست آمده را سلفون بکشید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه کرم کاستارد بدون تخم مرغ

اگر از جمله کسانی هستید که از بوی تخم مرغ در کیک و شیرینی خوشتان نمی آید می توانید برای تهیه این کرم، نصف پیمانه شکر، 200 گرم پنیر خامه ای، 1 الی 2 قاشق خامه تازه و یک چهارم قاشق چای خوری وانیل را درون ظرفی بریزید و با یکدیگر هم بزنید تا نرم شوند. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که یک مایه کرمی نرم و یکدست بدست بیاید.

  • مرحله سوم

پس از خنک شدن پایه تارت، کرمی که تهیه کردید را به آن اضافه کنید و روی آن را با میوه دلخواه خود تزئین کنید. یکی از کارهای جالبی که می توان برای درست کردن تارت های بزرگ انجام داد این است که هر بخش از خمیر تارت را با یک نوع میوه می پوشانند. مثلا بخشی را با توت فرنگی، بخشی را با هلو، بخشی را با موز، بخشی را با سیب، بخشی را با تمشک و همینطور با میوه های دیگر پر کنید. با این کار، شیرینی تارت شما رنگارنگ و جذاب تر می شود و مجموعه ای از طعم میوه های خوشمزه را در خود خواهد داشت.

ما در اینجا از توت فرنگی استفاده کردیم. اگر دوست دارید، می توانید کمی ژله هم روی آن بریزید یا از دستوری که در ادامه آورده شده برای درست کردن لعاب روی میوه ها استفاده کنید.

طرز-تهیه-کرم-کاستارد

احتمالا دیده اید که شیرینی تارت، درخشش خاصی دارد. درخشش سطح رویی شیرینی تارت، به دلیل شربت یا لعاب مخصوص این شیرینی است که از شکر، آبلیمو و... درست می شود. برای اینکه ظاهر شیرینی تارت شما درخشان تر شود، شما به این مواد اولیه نیاز دارید:
- آبِ لیموی ترش و تازه: 1 قاشق سوپخوری
- شربت آبلیمو: نصف پیمانه
- شکر: یک چهارم پیمانه
- نشاسته ذرت: 1 قاشق سوپ‌خوری
برای درست کردن مواد لعاب شیرینی تارت، آبِ لیموی تازه، نشاسته ذرت، شکر و شربت آبلیموی خنک را در یک ظرف بریزید و این مواد را هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. این شربت را درون یخچال بگذارید تا خنک شود و در نهایت روی تارت میوه ای خود بریزید. بعد از ریختن لعاب تارت، برای نیم ساعت شیرینی تارت را درون یخچال بگذارید تا درخشان تر شود. 

آموزش-تهیه-کرم-کاستارد

نکات تهیه تارت میوه‌ای فرانسوی

  • ممکن است خمیر شما کمی سفت یا شل شود، در هر دو صورت نگران نشوید. اگر خمیر شما سفت شده، کمی آب به آن اضافه کنید. بسته به نوع آرد ممکن است کمی آب بیشتری نیاز داشته باشد. آب را با احتیاط اضافه کنید که خمیر شل نشود. اگر خمیر شما شل شد، کمی نشاسته ذرت روی سطح بپاشید و خمیر را روی آن پهن کنید.

  • برای مهمانی می‌توانید خمیر تارت را در قالب‌های یک نفره بریزید و بصورت تکی سرو کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(12) 4.4

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

یاسمن

۱۲ تیر ۱۳۹۹

من درست کردم عالی شد. ممنون

ادمین

۷ مهر ۱۴۰۰

خوشحالم که آموزش ما رو دوست داشتید. موفق باشید

زهرا عباسی

۱۰ آبان ۱۴۰۰

ممنون از آموزش خوب

سحر

۱ آذر ۱۴۰۱

من عاشق تارت میوه ای ام، فکرشم نمی کردم بتونم تو خونه درستش کنم، از این دستور تهیه تارت فرانسوی استفاده کردم باورنکردنی شد.

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید