طرز-تهیه-بیسکویت-کره-ای

طرز تهیه بیسکویت کره ای ساده و کم کالری

  • کالری 102
  • قند 23
  • نمک 633
  • زمان آماده سازی 15 دقیقه
  • زمان پخت 12 دقیقه
  • کشور اسکاتلند

معرفی بیسکویت کره ای

بیسکویت‌ کره ای، طعم ترد و فوق العاده خوشمزه‌ای دارند و بافت سبک آنها به گونه‌ای است که در دهان آب می‌شوند و باعث می‌شود همچنان میل به خوردن بیسکویت های بیشتری داشته باشید.
رقابت با بیسکویت‌های کره‌ای خوب قدیمی، کار سختی است! اگرچه این بیسکویت‌ها جزء اصلی تعطیلات محسوب می‌شوند اما در هر زمان از سال می‌توان آنها را تهیه و صرف کرد، خبر خوب این است که می توان خمیر آن‌ها را از ماه ها قبل تهیه کرد و در یخچال نگهداری کرد تا هر زمان که تمایل داشتید از آن‌ها برای تهیه بیسکویت کره ای فوق‌العاده استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه بیسکویت کره‌ای

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد 2 پیمانه
2 نمک 2/1 قاشق غذاخوری
3 کره بدون نمک 1 پیمانه
4 شکر 2/1 پیمانه
5 زرده تخم مرغ 2 عدد
6 عصاره وانیل 2 قاشق غذاخوری
7 شکر ماسه ای 3/1 پیمانه

طرز تهیه بیسکویت کره‌ای

  • مرحله اول

آرد را اندازه‌گیری کنید، در صورت امکان از یک ترازو استفاده کنید، اگر هم ترازو ندارید حتماً آرد را الک کرده و با قاشق درون پیمانه بریزید. کره را که به دمای اتاق رسیده به کاسه ظرف همزن اضافه کنید.

طرز-تهیه-بیسکویت-کره-ای

  • مرحله دوم

کره، نمک و شکر را با هم مخلوط کنید تا رنگ آن ها روشن‌تر شود و حالت پفکی پیدا کند. زرده های تخم مرغ را به ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید. 2 قاشق غذاخوری عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید سپس آرد را اضافه کنید و تا زمانی که یک مایع یکدست به دست آید، آن را هم بزنید.

آموزش-تهیه-بیسکویت-کره-ای

  • مرحله سوم

خمیر بیسکویت را به صورت یک استوانه رول کنید و به دور آن کاغذ شیرینی‌پزی یا فویل پلاستیکی بپیچید. خمیر را برای مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. می توانید برای جلوگیری از تخت شدن قسمت زیرین خمیر، آن را درون یک رول مقوایی خالی دستمال کاغذی قرار دهید. لازم به ذکر است که این خمیر را می توانید برای مدت دو ماه در فریزر یا به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید. البته توجه کنید در صورت منجمد کردن، چند ساعت قبل از استفاده آن را به یخچال منتقل کنید تا یخ آن باز شود.

  • مرحله چهارم

بعد از یک ساعت خمیر را از یخچال خارج کنید، پوشش خمیر را باز کنید و در شکر ماسه‌ای(شکر دانه درشت) بغلتانید، به شکل دلخواه برش دهید و به مدت 10-12 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت یا تا وقتی که لبه بیسکویت‌ها قهوه‌ای طلایی رنگ شود، بپزید.

مراحل-تهیه-بیسکویت-کره-ای

 

نکات حرفه‌ای برای تهیه بیسکویت‌ کره ای

  • آردتان را درست اندازه گیری کنید! اضافه کردن آرد زیاد به رسپی یکی از رایج‌ترین اشتباهات است. بهترین و آسان‌ترین روش برای اندازه گیری آرد استفاده از یک ترازو است. اگر ترازو ندارید، آرد را با یک قاشق درون پیمانه خود بریزید و با استفاده از چاقو آن را صاف کنید.

  • شکر ماسه‌ای بافت ترد  و خوبی به لبه های بیسکویت می دهد ولی استفاده از آن کاملاً اختیاری است. شما می توانید آن را حذف کنید یا از شکر معمولی به عنوان جایگزین استفاده کنید.

  • برای اینکه بیسکویت‌های تردتری داشته باشید، بگذارید بعد از پخت، سینی فر درون فر خاموش بماند و در آن را اندکی باز کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث ترد شدن بیسکویت کره ای می شود از خشک شدن آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند. 

  • از این دستور پخت می‌توانید برای تهیه بیسکویت‌های قالبی هم استفاده کنید. فقط خمیر را به شکل یک دایره قالب بزنید، روی آن را بپوشانید و بگذارید سرد شود؛ سپس خمیر را به ضخامت 0.5 سانتی‌متر پهن کنید، برش دهید و بپزید.

  • برای تهیه این رسپی از وانیل با کیفیت استفاده کنید چون یکی از طعم های مشخص این بیسکویت وانیل است و استفاده از مواد بی کیفیت طعم آن را خراب خواهد کرد.

 

حتما بخوانید : طرز تهیه بیسکویت کرم دار

 

چگونه کره را سریع نرم کنیم؟

اگر فراموش کردید که کره را چند ساعت بیرون روی پیشخوان بگذارید، نگران نباشید! آن را به مدت 10 ثانیه در مایکروویو قرار دهید سپس کره را برگردانید و مجدد 10 ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید. یک یا دو بار این کار را تکرار کنید تا کره نرم شود. 
اگر نمی خواهید از مایکروویو استفاده کنید، یک لیوان را با آب بسیار داغ پر کنید، آب آن را خالی کنید و لیوان را روی قالب کره وارونه کنید بگذارید. کره شما در مدت 15 دقیقه تقریبا به دمای اتاق می رسد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(3) 4.3

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

سارا

۲۸ آبان ۱۴۰۱

من از دستور تهیه بیسکویت کره ای استفاده کردم خیلی عالی شد، فقط یه کم رنگش قهوه ای شد اشکال نداره؟

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید