طرز-تهیه-اسموتی-توت-فرنگی

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی

  • کالری 140
  • زمان آماده سازی 10 دقیقه
  • زمان پخت 0 دقیقه
  • کشور آمریکا

اسموتی توت فرنگی

در این آموزش از سری آموزش های نوشیدنی ها ، قصد داریم شما را با طرز تهیه اسموتی توت فرنگی آشنا کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

اسموتی، در واقع آب میوه مورد علاقه تمام سنین در تابستان می باشد و آب مورد نیاز بدن را به خوبی تامین می کند. احساس خنکی حاصل از این نوشیدنی می تواند به تقویت دستگاه عصبی بدن کمک کرده و فرد را سرحال بیاورد.
این نوشیدنی در منزل، مهمانی و محل کار قابل مصرف است و اگر شما بتوانید این نوشیدنی را به شیوه خانگی تهیه کنید، می توانید یک نوشیدنی سالم و مفید برای خانواده تدارک ببینید. همچنین این نوشیدنی منع مصرف چندانی ندارد و همه افراد می توانند آن را مصرف می کنند.

 

آموزش-تهیه-اسموتی-توت-فرنگی-در-خانه

 

مطالب مرتبط: طرز تهیه موهیتو نعنایی با چند روش

 

- شیرینی طبیعی این نوشیدنی حاصل طعم توت فرنگی بوده و کاملاً سالم است. نه تنها شیرینی آن بلکه تمام مواد اسموتی توت فرنگی از مواد بدون ضرر و کاملاً طبیعی تهیه شد به همین خاطر این نوشیدنی مناسب کلیه سنین و تمام افراد می باشد. 

- برای اینکه کودکان بیشتر به نوشیدن آن ترغیب شوند می توانید تکه های کوچکی از توت فرنگی را روی آن بگذارید یا اینکه به شیوه تزیینی کناره لیوان قرار دهید در این کار می توانید از برگ های نعنا نیز استفاده کنید. رنگ روشن و صورتی این نوشیدنی باعث ترغیب کودکان به امتحان کردن آن می شود.

- می توانید اسموتی توت فرنگی را در ترکیب با مواد دیگری هم تهیه کنید تا یک اسموتی چند طعم داشته باشید. برای مثال، موز، کیوی و سیب یکی از معروف ترین ترکیب ها در اسموتی توت فرنگی هستند.

 

روش-تهیه-اسموتی-توت-فرنگی-در-خانه

 

مطالب مرتبط: 6 نوشیدنی خنک تابستانی

 

فواید اسموتی توت فرنگی چیست؟ 

خب حالا که طرز تهیه اسموتی توت فرنگی را توضیح دادیم، این بار به فواید آن می پردازیم.

  • این نوشیدنی معمولا با ماست پر چرب تهیه می شود به همین خاطر دارای کالری فراوان می باشد. 
  • توت فرنگی موجود در آن، حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین c می باشد که به سلامت پوست کمک شایانی می کند. بخاطر این که اسموتی توت فرنگی، خنک استفاده می شود، می تواند فعالیت سلول های عصبی را که در گرما دچار اختلال می شوند، تنظیم کند و در نتیجه از عصبانیت فرد جلوگیری شود. 
  • این نوشیدنی، می تواند شما را از گرما زدگی محافظت کند، حتی اگر گرما زده شده اید و گلو درد و سر درد دارید، این نوشیدنی می تواند آن را بهبود بخشد. طعم نزدیک این نوشیدنی به شیک و بستنی، باعث استقبال کودکان از این میان وعده بسیار مقوی می شود. 
  • مصرف این نوشیدنی قبل و بعد از ورزش بسیار مفید است؛ اگر این نوشیدنی را قبل از ورزش میل کنید انرژی فوق العاده ای را به فرد می دهد و بعد از ورزش به بازگشت نیروی از دست رفته کمک می کند. 
  • احساس سرخوشی و شادی که نوشیدن اسموتی توت فرنگی به وجود می آورد در هیچ جا پیدا نخواهید کرد. این نوشیدنی به بهبود وضعیت دستگاه گوارش نیز کمک می کند. همچنین برای مشکلاتی که معده ممکن است در فصول گرم تجربه کند، بسیار مفید است.
  • معمولاً به دلیل غلظت این نوشیدنی، با نی نسبتاً بزرگ مصرف می شود.
  • اسموتی توت فرنگی خوشمزه که فواید بی نظیری دارد می تواند در فصل گرما علاوه بر انتقال حس خنکی و پیشگیری از گرمازدگی، فواید بسیار دیگری که در بالا به آن ها اشاره شد، برای سلامتی و بدن شما داشته باشد؛ به خاطر همین است که نوشیدنی اسموتی توت فرنگی، به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های تابستانی تبدیل شده است.

امیدواریم از تهیه این اسموتی خوشمزه و پرطرفدار لذت ببرید.

اگر این آموزش را دوست داشتید با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در قسمت نظر کاربران بنویسید و اگر سوالی دارید حتما بپرسید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی توت فرنگی

ردیف نام مواد مقدار
1 توت فرنگی یخ زده ۱۵۰ گرم
2 آب نصف استکان 
3 ماست نصف استکان 

روش طرز تهیه اسموتی توت فرنگی 

 

اسموتی ، یکی از راحت ترین آب میوه ها از لحاظ دستور تهیه محسوب می شود و طرز تهیه اسموتی توت فرنگی به این صورت است:

  • توت فرنگی ها را به قطعات کوچک تری خرد کنید و در مخلوط کن بریزید.

  • آب و ماست را به آن افزوده و در صورت علاقه، می توانید کمی یخ هم به آن اضافه کنید.

  • حال همه این مواد را در مخلوط کن با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب یک دست و مایع از این مواد به دست آید.

  • برای تزیین آن می توانید مقداری عسل را روی اسموتی بریزید تا زیباتر شود. همچنین عسل طعم آن را نیز شیرین تر می کند و بر میزان کالری آن می افزاید. 

  • به همین راحتی اسموتی توت فرنگی شما آماده است و می توانید آن را در یک عصر گرم مصرف کنید.

 

طرز-تهیه-اسموتی-توت-فرنگی-در-خانه

 

مطالب مرتبط: طرز تهیه اسموتی کیوی ساده

 

نکات تهیه اسموتی توت فرنگی

  • برای افرادی که رژیم دارند، به جای استفاده از ماست پر چرب می توانند از ماست کم چرب استفاده کنند. 
  • برای تهیه اسموتی توت فرنگی می توانید به جای استفاده از ماست، از شیر استفاده کنید تا ترکیب شما رقیق تر شود. استفاده از شیر توت فرنگی هم می تواند ایده مناسبی باشد تا طعم توت فرنگی اسموتی شما را دو چندان کند.
  • همانطور که در طرز تهیه اسموتی دیدید، شیرینی این نوشیدنی کاملاً طبیعی است و در آن از شکر استفاده نمی شود به همین دلیل می تواند یکی از معدود نوشیدنی هایی باشد که افراد با قند خون بالا، می توانند از آن استفاده کنند.

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید