طرز-تهیه-موهیتو-نعنایی

طرز تهیه موهیتو نعنایی با چند روش

  • کالری 150
  • زمان آماده سازی 10 دقیقه
  • زمان پخت 0 دقیقه
  • کشور کوبا

معرفی نوشیدنی موهیتو

حتما همه شما این احساس را تجربه کرده اید که پس از رسیدن به خانه در یک عصر تابستانی، برطرف کردن عطش با یک نوشیدنی خنک، چقدر می تواند لذت بخش باشد. بنابراین با توجه به این که حالا ما در گرم ترین فصل سال یعنی فصل تابستان قرار داریم، امروز تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله شما را با طرز تهیه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های خنک این فصل یعنی طرز تهیه موهیتو نعنایی آشنا کنیم، که می تواند یک جایگزین سالم و دوست داشتنی برای نوشابه های مضر گازدار باشد.
اگر چه که می توان شربت موهیتو را به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه و نوش جان کرد. اما درست کردن آن در خانه هم سالم تر است و هم طعم مطبوع تری مطابق با ذائقه شما خواهد داشت؛ ضمن این که بسیار ساده، آسان و سریع آماده می شود.

 

روش-تهیه-موهیتو-نعنایی-خانگی

موهیتو یک نوشیدنی کوبایی است که خود کوبایی ها آن را موجیتو می نامند. کوبایی ها، این نوشیدنی را به دو طریقه مختلف آماده می کنند. 

مواد مورد نیاز برای تهیه موهیتو

ردیف نام مواد مقدار
1 شکر یک و نیم پیمانه
2 نعنا 10 شاخه
3 آب گازدار 8 پیمانه
4 آب 3 پیمانه
5 آب لیمو یک پیمانه
6 لیمو برای تزئین یک عدد
7 یخ به میزان دلخواه 

طرز تهیه موهیتو روش اول

  • مرحله اول

برای تهیه این نوشیدنی، ابتدا باید دو سوم پیمانه از آب را با شکر مخلوط کنید. سپس آن را داخل ظرف مناسبی بریزید و به مدت پنج دقیقه در داخل ماکروفر قرار دهید. 

  • مرحله دوم

در طول مدتی که شکر و آب را داخل ماکروفر قرار داده اید، برگ های نعنا را از ساقه نعنا جدا کنید و داخل یک کاسه ظرف آب سرد بریزید. پس از چند دقیقه برگ های نعنا را از آب خارج کنید و داخل یک آبکش بریزید.

  • مرحله سوم

پس از گذشت چند دقیقه، نعنا را به نرمی روی انگشتانتان فشار دهید به طوری که برگ ها کامل له نشوند، اما عصاره نعنا خارج شود.

  • مرحله چهارم

زمانی که شکر و آب را از ماکروفر خارج کردید، پس از پنج دقیقه با کم شدن حرارت آن، برگ های نعنا را داخل آن بریزید. 

طرز-تهیه-موهیتو-نعنایی

  • مرحله پنجم

آب لیمو و یک پیمانه باقی مانده از آب را داخل یک پارچ بریزید و به خوبی مخلوط کنید. سپس مخلوط شکر و نعنا را به آن اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر هم بزنید. 

  • مرحله ششم

در نهایت آب گازدار را به پارچ اضافه کنید. سپس لیمویی را که برای تزئین کنار گذاشته بودید به صورت ورقه های نازک برش بزنید و همراه یخ فراوان به پارچ اضافه کنید. حالا نوشیدنی موهیتو شما آماده سرو است. 

طرز تهیه موهیتو روش دوم

روش دوم طرز تهیه موهیتو، نسبت به روش اول بسیار ساده تر است و به سرعت آماده می شود به همین دلیل معمولا رستوران ها و کافی شاپ ها، از این روش برای تهیه نوشیدنی موهیتو استفاده می کنند. 

  • مرحله اول

گام اول، در طرز تهیه موهیتو به این روش، باید برگ های نعنا را پس از جدا کردن از ساقه خرد کنید. ریز بودن یا درشت بودن آن بسته به سلیقه شما دارد؛ اما کافه ها معمولا ترجیح میدهند تا آن را به کمک غذاساز کاملا له کنند که البته ما این کار را به شما پیشنهاد نمی کنیم، چرا که در این صورت نعنا عطر و طعم اصلی خود را از دست می دهد. 

  • مرحله دوم

لیمو ها را به صورت چهار قاچ ببرید و تمام هسته های آن را خارج کنید. سپس لیموها را در داخل غذاساز بریزید و مطمئن شوید که لیمو ها به حالت پوره در آمده اند. 

آموزش-تهیه-موهیتو-نعنایی-خانگی

  • مرحله سوم

سپس یخ و شکر را به لیمو اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر هم به هم بزنید. پوره بدست آمده را داخل پارچ بریزید و سپس آب گاز دار و نعنا های خرد شده را به آن اضافه کنید. حال برای تزئین چند برگ نعنا، چند غالب دیگر یخ و برش های نازکی از لیمو را به آن اضافه کنید. حالا شربت موهیتو شما آماده سرو است. 
حالا به یک نکته مهم توجه کنید تا ضمن داشتن یک موهیتوی مقوی تر از گرما زدگی در این فصل جلو گیری کنید، آن نکته آن است که به جای شکر باید از عسل استفاده کنید. 

 

طرز تهیه موهیتو روش سوم

اگر چه که دو دستور عمل بالا، برای تهیه موهیتو رایج تر و همچنین محبوب تر هستند؛ اما قطعا روش های دیگری نیز برای تهیه آن وجود دارد. مثلا شما می توانید ابتدا شکر یا عسل را کف ظرف خود بریزید. سپس لیمو ها را با پوست، به صورت ورقه های نازک برش دهید و روی شکر یا عسل بگذارید. در مرحله بعد باید برگ های نعنا را روی لیمو ها قرار دهید و با وسیله مناسبی کمی آن ها را در هم بکوبید و به صورت عمودی فشار وارد کنید تا عصاره هر کدام خارج شود و به لایه زیرین وارد شود. سپس آب را به همراه آب گازدار و مقدار زیادی یخ، به محتویات پارچ خود اضافه کنید و به هم بزنید. حالا موهیتوی شما آماده است، هرچند که طعم آن کمی ضعیف تر از دو موهیتوی قبلی خواهد بود و آب گاز دار مزه غالب آن خواهد شد. 

استفاده از عرق نعنا در موهیتو

در این دستورالعمل برای تهیه نوشیدنی موهیتو، داشتن نعنا چندان ضرورتی ندارد و می توانید نعنا را با 250 سی سی عرق نعنا جایگزین کنید.

در این روش برای تهیه موهیتو، شما ابتدا باید آب لیمو ترش ها را گرفته و به همراه شکر و عرق نعنا روی حرارت ملایم قرار دهید و به خوبی به هم بزنید تا شکر کاملا آب شود. سپس مواد را از روی حرارت بردارید و پس از خنک شدن، آب گاز دار را به همراه مقدار زیادی یخ به آن اضافه کنید. نوشیدنی شما به همین راحتی آماده است!

مراحل-تهیه-موهیتو-نعنایی-خانگی

خواص نوشیدنی موهیتو

شاید می پرسید که مگر این نوشیدنی اصلا خاصیتی هم دارد؟ مگر تنها آن را بخاطر خنک شدن و طعم عالی اش نمی نوشیم؟ در پاسخ باید بگوییم که نوشیدنی موهیتو سرشار از خاصیت است! از جمله خواص منحصر به فرد نوشیدنی موهیتو عبارتند از:

  • جلوگیری و درمان گرما زدگی
  • منبع آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و قلب
  • سرشار از ویتامین سی 
  • تقویت دستگاه گوارش مخصوصا معده به دلیل وجود نعنا 
  • موثر در درمان سندروم روده تحریک پذیر
  • کمک به حفظ سلامت پوست با زدودن سموم بدن
  • از بین بردن بوی بد دهان 

 

 

اگر این آموزش را دوست داشتید با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در قسمت نظر کاربران بنویسید و اگر سوالی دارید حتما بپرسید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

لیلا

۱۸ مهر ۱۴۰۰

عالیه

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید