معرفی 10 نوشیدنی خنک تابستانی

معرفی انواع نوشیدنی های تابستانی که شما را خنک خواهند کرد!

در این فصل از سال، آفتاب شدیداً درخشان است و گرما می‌تواند واقعاً ناخوشایند باشد! باد گرم، آفتاب سوزان و دمای بالا می‌توانند بر سلامتی بدن تأثیر منفی بگذارند. بنابراین، حفظ دمای داخلی بدن با مصرف غذاهای مناسب بسیار مهم است. فصل تابستان، فصلی است که در آن آب بدن بیش ترین میزان تبخیر را تجربه می کند. اگر این تبخیر آب و کمبود آن در بدن، بیش از حد ادامه یابد، ممکن است باعث مشکلاتی از قبیل درد های شدید کلیوی، بیماری های پوستی، ضعیف شدن چشم ها و سردرد شود؛ از این رو، وجود عاملی که بتواند آب بدن را در این فصل تامین کند، اهمیت اساسی دارد.

به همین دلیل لازم است شما در طی فصل گرم، بدن خود را هیدراته نگه دارید. یکی از راه های هیدراته نگه داشتن بدن، استفاده از نوشیدنی تابستانی خنک است. در حالی که معمولاً یک لیوان آب سرد می‌تواند کافی باشد تا گرما را شکست دهید، اگر به دنبال گزینه‌های دیگر نوشیدنی هستید، ما انواعی را برای شما به عنوان گزینه‌های نوشیدنی تابستانی برای رفع عطش و خنک کردن بدن پیشنهاد می‌دهیم!

در ماه‌های گرم تابستان، مهم است که به خنک ماندن بدن توجه کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، نوشیدن چند نوشیدنی یا آب‌ میوه های خنک ‌است. این نوشیدنی‌های تابستانی می‌توانند بدون اضافه کردن شکر تهیه شوند. شما می‌توانید آب‌ هندوانه با نعناع یا لیموناد را امتحان کنید. اما ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چه نوشیدنی های مناسب فصل تابستان هستند.

به همین خاطر ما در این مقاله به این سوال پاسخ جامع و کاملی خواهیم داد. همچنین فواید این نوشیدنی ها و موارد مصرف آن را بازگو می کنیم و گذری نیز به طرز تهیه 10 نوشیدنی خنک تابستانی خواهیم کرد. بنابراین برای داشتن تابستانی لذت بخش تر با شیرینی تا همراه باشید. 

معرفی 10 نوشیدنی خنک تابستانی 

1. لیموناد

نوشیدنی-تابستانی-لیموناد

لیموناد یک نوشیدنی تابستانی کلاسیک است که نه تنها شما را خنک نگه می‌دارد، بلکه به جلوگیری از گرمازدگی نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، لیموناد در هضم غذا کمک می‌کند، کنترل قند خون را حفظ می‌کند و به کاهش وزن کمک می‌کند. شما می‌توانید برگ‌های نعناع تازه را خرد کنید و به لیموناد خود اضافه کنید تا طعمی خنک و خوشمزه تری بدست آورید. اضافه کردن برگ‌های تازه نعناع به سالاد میوه و سبزیجات خود با ریزه‌کردن زنجبیل و پوست لیمو نیز می‌تواند به شما در حفظ خنکای بدن در تابستان کمک کند. 

2. آیس تی 

نوشیدنی-تابستانی-آیس-تی

اگر چه روش‌های زیادی برای خنک ماندن در تابستان وجود دارد، اما آیس تی ممکن است لذت‌بخش‌ترین و دلپذیرترین راه باشد. آیس تی یک گزینه عالی برای خنک ماندن و احساس تازگی در تابستان است. این نوشیدنی کمک می‌کند دمای بدن را کاهش داده و گردش خون را بهبود بخشید که در بازگرداندن تعادل داخلی بدن کمک می‌کند. آیس تی در چندین طعم مختلف موجود است.

3. آب نیشکر

نوشیدنی-تابستانی-آب-نیشکر

در هند، آب نیشکر یک نوشیدنی پرمصرف است که می تواند فوراً به شما انرژی بدهد. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان ها، آهن، منیزیم، کلسیم و سایر مواد معدنی است که از ایمنی بدن حمایت می کند و به بدن شما کمک می کند تا با بیماری مبارزه کنید. با این حال، در صورت ابتلا به دیابت، بسیار مهم است که از مصرف آن خودداری کنید. 

4- آب میوه های فصلی

نووشیدنی-تابستانی-آب-میوه-های-فصلی

اگر به دنبال چیز متفاوتی هستید، سعی کنید نوشیدنی های میوه فصلی خانگی درست کنید. می توانید آب انگور سیاه، آب هویج سرشار از ویتامین A، آب انار و آب پرتقال را امتحان کنید. همه این آبمیوه ها طراوت بخش هستند و برای غلبه بر گرما عالی هستند. در واقع، همه آنها سرشار از تعدادی ویتامین و مواد معدنی حیاتی هستند که به حمایت از سیستم ایمنی شما کمک می کنند.
 

5- چای میوه ای

نوشیدنی-تابستانی-چای-میوه-ای

چای میوه ای، یکی از نوشیدنی هایی است که بیشتر در تابستان مصرف می شود، آناناس، انبه و نعنا از مواد مورد نیاز برای درست کردن این نوشیدنی خوش طعم می باشند. این نوشیدنی آب مورد نیاز بدن را به خوبی تامین می کند. برای تهیه آن، آب آناناس را می گیریم، سپس به آن مقداری انبه خرد شده اضافه می کنیم. می توانید کمی هم به آن عرق نعنا بزنید تا عطر نعنا به خود بگیرد. 

6- شربت سکنجبین

نوشیدنی-تابستانی-شربت-سکنجبین

از شربت هایی است که در گرمای سوزان تابستان معجزه می کند. برای تهیه این شربت، آب سکنجبین و خیار را گرفته و با هم مخلوط می کنند. این شربت علاوه بر این که از عطش می کاهد، میزان بیرون روی را نیز تنظیم می کند؛ همچنین برای درمان عفونت موثر است. 

7- شربت گل سرخ

نوشیدنی-تابستانی-شربت-گل-سرخ

این شربت نیز، از شربت های کهن ایرانی است که از سال های بسیار دور مصرف آن در تابستان رایج بوده است. طرز تهیه این شربت نیز بسیار راحت است؛ به این صورت که برای هر یک نفر، نصف استکان عرق نعنا سبک را با نصف استکان آب مخلوط می کنیم و به آن دو قاشق غذا خوری شکر اضافه می کنیم. خوردن این شربت برای بانوان باردار منع شده است. 

8- آب هویج

نوشیدنی-تابستانی-آب-هویج

این نوشیدنی خنک، از بهترین نوشیدنی هایی است که هم می توان در فصول گرم و هم فصول سرد نوشید؛ ولی خوردن آن در تابستان رایج تر است. طرز تهیه آن هم بسیار راحت است، به این صورت که اول آب هویج ها را می گیرند و بعد به آن مقداری شکر اضافه می کنند (البته کسانی که قند خون دارند، می توانند شکر را از این نوشیدنی حذف کنند.) سپس نوشیدنی را در جای خنک، همچون یخچال، قرار می دهند و بعد از خنک شدن می توانید آن را نوش جان کنید. 

9- شربت نعنا

نوشیدنی-تابستانی-شربت-نعنا

در معرفی انواع نوشیدنی های تابستان، شربت نعنا هم از بهترین نوشیدنی های تابستانی محسوب می شود و طرز تهیه آن به این صورت است که ابتدا نصف لیوان عرق نعنا سبک را با نصف لیوان آب مخلوط می کنیم، سپس به آن مقداری شکر اضافه می کنیم. برای بهتر شدن شکل آن می توانیم از برگ های نعنا به عنوان تزیین در اطراف دیواره های لیوان استفاده کنیم. 

10- نوشیدنی هندوانه

نوشیدنی-تابستانی-اب-هندوانه

آب هندوانه نیز از جمله ۶ نوشیدنی خنک تابستانی برتر است که در بین انواع نوشیدنی خنک تابستان، سرآمد می باشد و طرز تهیه آن به این صورت است که آب هندوانه قرمز را می گیرند و در محلی خنک قرار می دهند. برای بهتر شدن طعم آن می توانید از تکه های خرد شده موز، در داخل آن استفاده کنید.‌

این 10 نوشیدنی تابستان در بین انواع نوشیدنی های خنک تابستانی، بیش ترین میزان مصرف را در کشور دارند. حتی مصرف برخی از آن ها در بعضی مناطق رایج تر است؛ مثلا مصرف آب هندوانه در تبریز و ارومیه بیش تر است، زیرا این شهرها تولید کننده بخش اعظمی از هندوانه قرمز کشور می باشند. 

فواید نوشیدنی خنک تابستانی چیست ؟ 

●    خنک کردن بدن 
●    تنظیم آب قسمت های مختلف بدن 
●    جلوگیری از تبخیر اضافی آب در کلیه ها 
●    جلوگیری از خشک شدن قرینه و ضعف دید
●    کمک به عمل کرد سیستم گوارش 
●    از بین بردن خشکی روده ها و درد شکم 
●    جلوگیری از خشک شدن پوست و چروکیدگی آن در فصول گرم 
●    تقویت اعصاب و تنظیم هورمون های عصبی

بهترین نوشیدنی خنک تابستانی 

انواع مختلفی از نوشیدنی های خنک تابستانی هستند، که می توانید در تابستان آن ها را میل کرده و لذت حاصل از خنکی را تجربه کنید‌. ۶ نوشیدنی خنک تابستانی که معرفی کردیم از نوشیدنی های برتر فصول گرم محسوب می شدند؛ ولی در بین این نوشیدنی ها، مصرف آب هندوانه، بیش تر از سایرین توصیه می شود به این دلیل که آب هندوانه قرمز، حاوی ۸۰ ٪ آب است و میزان گلوکز آن بسیار کم است. 
 لازم به ذکر است که بهترین نوشیدنی که می تواند در تابستان عطش را از بین ببرد، همین آب هندوانه قرمز است؛ البته باید از اضافه کردن شکر به ان اجتناب کنید، زیرا خود آب هندوانه به حد کافی شیرینی دارد و اضافه کردن شکر به آن ممکن است موجب بیرون روی مکرر شود. 

نوشیدنی-تابستانی-هندوانه

آموزش تهیه انواع نوشیدنی های تابستانی 

برای این که با طرز تهیه کامل این ۶ نوشیدنی خنک تابستانی آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که آموزش طرز تهیه انواع نوشیدنی های تابستانی را از طریق همین سایت دنبال کنید. اگر زیاد هم اهل مطالعه نیستید، اصلا اشکالی ندارد؛ زیرا در این سایت فیلم های آموزشی نیز وجود دارد که توسط بهترین آشپزهای ایرانی تهیه و ارائه شده است.

برای چشیدن طعم ۶ نوشیدنی خنک تابستانی می توانید، روزانه آموزش یکی از آن ها را از طریق همین سایت ببینید و یا این که به کافه هایی که این نوشیدنی ها در آن ها سرو می شود مراجعه کنید و هر بار، یکی از آن ها را امتحان کنید؛ ولی آشنایی با آموزش آن ها برای شما مناسب تر خواهد بود؛ زیرا هر وقت که دلتان خواست، بدون ترک کردن منزل و صرف هزینه، خواهید توانست نوشیدنی تابستانی خود را در کوتاه ترین زمان درست کنید. حتی می توانید از انواع نوشیدنی های خنک تابستانی برای پذیرایی افراد خانواده و مهمان ها نیز استفاده کنید. 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(9) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید