پرطرفدارترین کیک‌های کافی‌شاپی

معرفی انواع کیک‌های کافی‌شاپی

با دیدن منوی کیک های کافی شاپی، ممکن است شما هم از اسامی کیک‌ها و نوشیدنی‌ها متعجب شوید. اسم‌هایی ناآشنا بدون نوشتن ترکیبات آن‌ها در منوی یک کافی شاپ، باعث شده همیشه بدون اطلاعات قبلی انتخاب کنید و احتمالا همین موضوع بارها باعث نارضایتی شما شده است. با مطالعه این مطلب، می‌توانید با منو‌های عجیب و غریب کافی شاپ‌ها آشنا شوید و به راحتی کیک باب طبع خود را انتخاب کنید.
دنیای پر مشغله این روزها، زمان کافی را در اختیار افراد قرار نمی‌دهد که بتوانند کیک و نوشیدنی مورد علاقه خود را در منزل درست کنند. به‌علاوه، کافی‌شاپ‌ به مکانی دنج و خلوت برای استراحت در یک روز کاری و پر مشغله تبدیل شده است. همچنین امروزه کافی‌شاپ‌ها برای قرارهای دوستانه، مهمانی‌ها و تولدهای کوچک نیز بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته‌اند. اگر شما نیز میزبان یک مهمانی کوچک در کافی‌شاپ هستید؛ می‌توانید با انواع کیک‌های کافی‌شاپی به همراه یک نوشیدنی گرم همچون قهوه، چای یا هات چاکلت به بهترین نحو از دوستان خود پذیرایی کنید. 

کیک تیرامیسو، یک دسر ایتالیایی با طعم قهوه

یکی از دسرهای خوشمزه ایتالیایی که امروزه در اکثر کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شود؛ کیک تیرامیسو است. این دسر به علاقه‌مندان به قهوه و نسکافه توصیه می‌شود. زیرا تیرامیسو بر پایه قهوه و مشتقات آن درست می‌شود. از آنجایی که کشور ایتالیا، خاستگاه پیدایش قهوه و نسکافه است، در این کشور قهوه به مقدار زیادی یافت می‌شود و در بیش‌تر دسرهای ایتالیایی از طعم و مزه قهوه استفاده‌ شده است.
ترکیبات این دسر خوشمزه، بیسکویت‌ لیدی فینگر (بیسکویت‌هایی با ابعاد باریک و انگشت مانند)، پودر قهوه، نسکافه یا دیگر مشتقات آن، پنیر ماسکارپونه، شکر، زرده تخم‌مرغ و خامه است. طرز تهیه آن هم بدین‌صورت است که روی بیسکوییت‌های لیدی فینگری که آغشته به قهوه‌اند، پنیر ماسکارپونه، زرده تخم و شکر (که از قبل مخلوط شدند) ریخته می شود و این لایه چندین بار تکرار می‌شود. برای تزیین و زیباتر شدن این دسر نیز از خامه، پودر دارچین یا قهوه استفاده می‌شود.

کیک-کافی-شاپی-کیک-تیرامیسو

کیک کافی شاپی شکلاتی، یک انتخاب بی‌نظیر برای دوستداران شکلات

یکی از محبوب‌ترین کیک‌های در کافی‌شاپی، کیک‌های شکلاتی هستند. شکلات و کاکائو از افزودنی‌هایی هستند که با اضافه شدن به کیک یا نوشیدنی و ... موجب خوشمزه‌تر شدن و ایجاد طعمی بی‌نظیر برای آن‌ها می‌شود. خاستگاه کیک شکلاتی، کشور فرانسه است و اولین توسط دکتر بیکر ابداع شد. این کیک خوشمزه در انواع کیک خیس و خشک در منوی کافه‌ها وجود داشته که می‌توانید با چایی یا نسکافه آن را میل کنید.

ترکیبات کیک شکلاتی معمولا آرد، تخم‌مرغ، بکینگ پودر، وانیل، پودر کاکائو یا کاکائو آب‌شده، است. همه این مواد را با هم مخلوط می شوند و در نهایت درون فر قرار می‌گیرند. برای تزیین کیک شکلاتی می‌توان از اسمارتیز، تکه‌های شکلات، خامه، میوه و ... استفاده می‌شود.
کیک‌های شکلاتی به دلیل طعم شیرین و کاکائویی که دارند؛ می‌توانند در کنار لاته یک ترکیب فوق‌العاده باشند. لاته از شیر، قهوه اسپرسو و فوم شیر تشکیل‌شده که با طعم کیک شکلاتی بسیار سازگار است. 

کیک-کافی-شاپی-کیک-شکلاتی

کیک بستنی، ترکیبی فوق‌العاده‌‌‌ در منوی کافه‌ها

یکی از ترکیبات بسیار جذاب منوی کافه‌ها، کیک بستنی است. کیک‌های داغ همراه با بستنی سرد، یک ترکیب فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به بستنی محسوب می‌شود. کیک‌هایی که در کنار بستنی قرار می‌گیرند معمولا از نوع شکلاتی و خشک هستند که در کنار نرمی بستنی، ترکیب بی‌نظیری را به وجود می‌آورند. کیک بستنی‌ها معمولا در دو نوع نرم و خشک وجود دارند.

کیک بستنی نرم: در کیک بستنی‌های نرم از کرم‌های بستنی و کیک خیس استفاده می‌شود. بستنی مورد استفاده در نوع نرم، بیش‌تر از نوع سنتی بوده و در کنار کیک خیس شکلاتی قرار می‌گیرد.

کیک بستنی خشک: در این نوع کیک بستنی، بستنی‌های یخی در لابه‌لای کیک خشک قرار می‌گیرد. معمولا این نوع کیک بستنی دو تا سه لایه دارد و به دلیل خشکی کیک، بستنی‌ها در میان آن دیرتر آب می‌شوند. نوع بستنی در این کیک بستنی به‌ دلخواه مشتری سرو شده و افراد می‌توانند از انواع بستنی سنتی، شکلاتی یا وانیلی استفاده کنند.

کیک-کافی-شاپی-کیک-بستنی

کیک شارلوت، یک کیک کافی شاپی جذاب

یکی دیگر از کیک‌های کافی‌شاپی که درون آن میوه‌های زیادی قرار دارد، کیک شارلوت است. این کیک به ۲ شکل سرد یا داغ سرو می‌شود. اطراف و کف این کیک، کاملا با بیسکویت و کوکی پر شده است و مغز آن با انواع میوه‌ها پر می شود.. این میوه‌ها با توجه به سلیقه و ذائقه شما انتخاب می‌شوند و شما می‌توانید نوع و مقدار آن‌ها را کم یا زیاد کنید.
طرز تهیه این کیک بدین‌صورت است که برای اطراف کیک در قالب، معمولا از نوعی کیک اسفنجی استفاده می‌شود. پیش‌تر به‌جای کیک اسفنجی از نان‌های مخصوص آغشته به کره نیز استفاده می‌کردند. علاوه بر کیک‌های اسفنجی که در اطراف کیک شارلوت قرار می‌گیرد؛ برای داخل این کیک‌ها نیز از پوره یا تکه‌های میوه‌های مختلف به همراه پودر ژلاتین استفاده می‌شود. پودر ژلاتین به همراه آب و پوره‌های میوه ترکیب‌شده و در لایه میانی و وسط کیک شارلوت قرار می‌گیرد که طعم بی‌نظیری را برای این نوع کیک ایجاد می‌کند.

کیک-کافی-شاپی-کیک-شارلوت

کیک کافی‌شاپی گردویی

یکی دیگر از کیک‌هایی که طرفداران بسیار زیادی دارد؛ کیک گردویی است. اساس و طعم اصلی این کیک، تکه های گردو است. ترکیبات این کیک شامل آرد، تخم‌مرغ، بکینگ پودر، شکر، وانیل و گردوی فراوان است. کیک گردویی کافی‌شاپی طعم بی‌نظیری داشته و به دلیل وجود گردو و خواص زیاد آن، به یک میان وعده مقوی تبدیل شده است. کیک‌ گردویی طبع گرمی داشته و می‌توانید آن را با یک فنجان کاپوچینو یا موکا میل کنید.

کیک-کافی-شاپی-کیک-گردویی

کیک هویج با رنگی متفاوت در منو کافی شاپ‌ها

کیک هویج نیز یکی دیگر از کیک‌های محبوب کافی‌شاپ است. این کیک برای دوست‌داران میوه و هویج، یک عصرانه یا میان وعده لذیذ محسوب می‌شود. طرز تهیه و ترکیبات این کیک نیز همانند کیک گردویی بوده با این تفاوت که به‌جای گردو از هویج استفاده‌شده است. رنگ این کیک به دلیل استفاده هویج در آن، نارنجی است. کودکان به دلیل رنگ زیبای کیک هویج، علاقه زیادی به آن دارند. این کیک طعمی فوق العاده با خاصیت‌های فراوان دارد.

کیک-کافی-شاپی-کیک-هویج

انواع کیک‌های کافی‌شاپی روسی

کیک‌های کافی‌شاپی روسی نیز از دیگر کیک‌هایی هستند که به دلیل بافت اسفنجی و نرم آن، طرفداران بسیار زیادی دارند. کیک‌های روسی در انواع مختلفی همچون کیک کیف، کیک پیلوت، کیک ناپلئونی، کیک مسکو، پانچو کیک و ... وجود دارد. دلیل محبوبیت این کیک‌ها، بافت اسفنجی و نرمی آنهاست که همراه چایی یا قهوه، ترکیب فوق‌العاده‌ای می‌شود.

کیک-کافی-شاپی-کیک-ناپلئونی
امیدواریم با مطالعه این مقاله، سری بعد که به کافی شاپ می روید بتوانید کیک مورد علاقه خود را به راحتی انتخاب کنید و از طعم آن در کنار دوستان و خانواده خود لذت ببرید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(17) 3.8

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظرات

  • وای من همیشه وقتی منو رو میذارن جلو نمی دونم چی رو انتخاب کنم از بس که همشون عجیب غریبن

  • ما هر وقت میریم کافی شاپ فقط یه کیک رو انتخاب می کنیم اونم کیک شکلاتیه اخه کیک شکلاتی های خونگی هیچ وقت مثل کافی شاپ نمیشن نمی دونم چرا

  • سلام دستوراشو واضح تر بنویسید لطفا

    سلام دوست عزیز در قسمت آموزش هر شیرینی ای که مدنظرتون بود رو سرچ کنید به صورت کامل براتون میاره. ممنون از توجهتون

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید