آینده‌ی شکلات

مقالات اخیر نشان می دهند که آینده ی شکلات در خطر است. 4 تا 5 سال زمان می برد که یک درخت کاکائو میوه بدهد.  هر درخت حدود 1000 دانه در سال تولید می کند که فقط برای تولید 1 کیلوگرم شکلات کافی است. کشت کاکائو سود کمی دارد و جوانان کمی هستند که وارد این حرفه شوند. 
باید برای تشویق افراد به تجارت مشروع و حمایت از کشاورزان کاکائو کاری انجام شود. برند لیندت و اسپرونگلی نسبت به پایداری و حفظ شکلات در بازار بسیار متعهد است. تعهد آن ها برای ساختن فردایی بهتر است. به همین منظور برنامه‌ای برای عمل به این تعهد ترتیب داده اند که در ادامه واقعیت های این برنامه می خوانید:

9 واقعیت خارق العاده در مورد برنامه توسعه پایدار برند شکلات لیندت و اسپرونگلی

1.    اجرای برنامه توسعه پایدار از سال 2008. هدف از برنامه این است که تا سال 2020  تمام دانه های کاکائویی که  به مصرف می رسند به روش پایدار کشت شده باشند. هم اکنون این برنامه برای رسیدن به این هدف در حال اجراست.

2.    اختصاص در مجموع دو میلیون فرانک برای آموزش کشاورزان. از سال 2013 بنیاد کاکائوی لیندت، هر ساله تنها 2 میلیون فرانک به آموزش کشاورزان اختصاص می دهد.

3.    مشارکت تمام کشورهای تولیدکننده دانه‌های کاکائو در برنامه ی کشاورزی. در حال حاضر دانه های کاکائو از کشورهای غنا، اکوادور، ماداگاسکار، پاپوآ، گینه نو و جمهوری دومینیک خریداری می شوند.

4.    سودآوری برنامه کشاورزی برای بیش از 72،500 کشاورز در سراسر جهان. در مقایسه با سال 2017 ، در کل کشور سوئیس تنها 51،620 کشاورز وجود داشتند.

5.    گامی فراتر از شکلات. برنامه کشاورزی گامی فراتر از شکلات است. در این برنامه به کشاورزان آموزش داده شد چطور با تنوع محصول، درآمد خود را افزایش دهند. مثلا در کنار کشت دانه های کاکائو، سبزیجات نیز پرورش دهند.

6.    توزیع حدود 3.5 میلیون نهال کاکائو و 900،000 نهال درخت سایه در غنا در سالهای 2017 و 2018. برای کمک به افزایش تولید و صرفه جویی در آب، به کشاورزان کشور غنا نهال درخت سایه و درخت کاکائو که در برابر بیماری ها مقاومند داده شد. درخت سایه در کشورهایی مثل غنا که آب کم است، بسیار حیاتی است.

7.    فراهم کردن آب سالم و حمایت از سیستم مدرسه. تا سالهای اخیر، کشاورزان کشور غنا مجبور بودند برای بدست آوردن آب کیلومترها پیاده راه بروند و در نهایت آبی که پیدا می کردند آب کثیفی بود که باعث بیماری میشد. از سال 2008 بنیاد کاکائوی لیندت حدود 210 چاه آب در غنا ایجاد کرد. علاوه بر این حدود 29 مدرسه نیز در این کشور ساخت.

8.    بازبینی برنامه توسعه پایدار کشت کاکائوی شرکت لیندت و اسپرونگلی. برای اطمینان از تاثیر مثبت برنامه توسعه پایدار کشت کاکائوی لیندت و اسپرونگلی، ارزیابی های جداگانه ای از سوی نهادهای داخلی و خارجی انجام شد. هدف این بود که برنامه را تا حد ممکن بهبود ببخشند.

9.    مشارکت 400 نفر از کارمندان لیندت و اسپرونگلی در برنامه ی کشاورزی. در حال حاضر حدود 400 نفر از کارمندان این شرکت خود را وقف برنامه کشاورزی لیندت و اسپرونگلی کرده اند. کار این کارمندان، ادامه توسعه بیشتر برنامه و اجرای کارهای تکمیلی است.

با تشکر از لیندت و اسپرونگلی که جهان را جای شیرین تری کرده اند.

پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم مطالعه کنید : 11 فواید شکلات برای سلامتی

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید