11 فایده شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان هوس انگیز در نظر گرفته می شود زیرا عمدتا با افزایش وزن و آکنه همراه است. آمریکایی ها سالانه 10 میلیارد دلار برای درمان شکلات هزینه می کنند. این همه خبر بد نیست زیرا مطالعات بی شماری نشان می دهد شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد. در اینجا 11 موردی که ممکن است در مورد آنها اطلاعی نداشته باشید آورده شده اند و به شما کمک می کنند تا با احساس گناه کمتری به آن علاقه داشته باشید.

فواید خوردن شکلات برای سلامتی
 

1. کمک به سلامتی قلب

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که فلاونوئیدهای موجود در شکلات می توانند در رگ ها وعروق شما باقی بمانند. بیش از 7 مطالعه 114000 شرکت کننده را که هفته ای چند وعده شکلات تلخ به آنها داده می شد ، دنبال کرد. نتایج نشان داد که خطر ابتلا به حمله قلبی در حدود 37٪ کاهش می یابد در حالی که احتمال مصرف سکته مغزی 29٪ کمتر از مصرف شکلات است.

2. جلوگیری از آفتاب سوختگی

مطالعه ای که در لندن انجام شد نشان داد زنانی که به آنها شکلات با محتوای فلاوانول بالا داده می شود ، در مقایسه با دوزهای پایین تر ، می توانند دو برابر مقدار اشعه ماورا UV بنفش روی پوست خود را بدون سوزش تحمل کنند.

3. ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند

مجله تغذیه مقاله جالبی را در مورد نتایج مطالعه انجام شده برای تعیین اینکه آیا شکلات تلخ می تواند تاثیری بر سطح کلسترول LDL داشته باشد، ارائه می دهد. آنها دریافتند وقتی به افراد شکلات تلخ همراه با استرول های گیاهی و فلاوانول ها داده می شود ، نمره کمتری در سطح کلسترول دریافت می کنند.

فواید-شکلات-برای-سلامتی

4.  کاهش عوارض بارداری

یکی از عوارض بارداری به عنوان پره اکلامپسی شناخته می شود که در آن فشار خون می تواند افزایش یابد. محققان ثابت کرده اند که یکی از مواد شیمیایی موجود در شکلات تلخ ، تئوبرومین ، می تواند قلب را تحریک کرده و به اتساع عروق کمک کند. وقتی به زنان باردار دوز بالاتر شکلات داده می شد ، 40٪ احتمال ابتلا به این عارضه کمتر بود.

5. کمک به بیمارارن دیابتی

شما احتمالاً فکر می کنید که شکلات برای بیماران دیابتی بسیار مضر است و یکی از درمانهای ممنوع آنهاست ، اما یک مطالعه کوچک در دانشگاه آکیلا در ایتالیا نشان داد که انجام درست فلاونوئیدهای شکلات می تواند به متابولیسم بدن کمک کرده و عملکرد انسولین را تقویت کند. این می تواند به نفع افراد دیابتی باشد اما مطالعات بیشتری باید انجام شود.

پیشنهاد میکنیم این مقاله راهم مطالعه کنید : شکلات چیست و خوردنش چه فوایدی دارد؟

6. کمک به کم شدن اشتها

شما این احساس را می دانید: تا زمانی که یک میان وعده نداشته باشید نمی توانید فعالیت کنید. بر اساس یک تحقیق کوچک تحقیقاتی ، یکی از سالم ترین میان وعده ها یک قطعه شکلات تلخ است زیرا شما را سریعتر سیر می کند و میل به تنقلات شور و شیرین را کاهش می دهد.

7. کمک به درمان سرفه

اثر شگفت انگیز دیگر ماده شیمیایی تئوبرومین در شکلات این است که می تواند سرفه دردسرآمیزی را آرام کند . تولیدکنندگان به دنبال این هستند تا به جای استفاده از کدئین که دارای برخی عوارض جانبی نامطلوب است ، شربت های سرفه ایمن تری تولید کنند.

8. کمک به گردش خون

به طور معمول شما برای جلوگیری از لخته شدن خون و بهبود گردش خون از آسپرین استفاده می کنید . مطالعات اکنون نشان می دهد که شکلات نیز می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.

9. کمک به کاهش خستگی

اگر از سندرم خستگی مزمن رنج می برید باید سعی کنید شکلات را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. به یک گروه از مبتلایان دوز روزانه شکلات به مدت دو ماه داده شد. آنها کمتر خسته شده اند و بهترین خبر این است که هیچ اضافه وزن هم پیدا نکرده اند.

10. کمک به شاخص توده بدنی

تأکید زیادی شده است که چگونه شکلات در واقع می تواند BMI (شاخص توده بدنی) شما را کاهش دهد ، این یعنی نحوه اندازه گیری شما از نظر قد و وزن. در یک مطالعه 1000 نفر از مردم کالیفرنیا شرکت کردند و آنها دریافتند که BMI در افرادی که در طول هفته بیشتر شکلات می خورند ، پایین است. رژیم های کلی و رژیم های ورزشی عواملی نبودند که بر این نتیجه تأثیر بگذارند.

11. کمک به درمان سرطان

همانطور که اشاره کردیم ، فلاوانولهای کاکائو موجود در شکلات تلخ هم خاصیت ضدالتهابی و هم آنتی اکسیدانی دارند. اینها در از بین بردن اقدامات رادیکالهای آزاد مهم هستند . همانطور که می دانیم ، هنگامی که سرطان شروع به حمله به سلول ها می کند ، اینها شخصیت های اصلی هستند.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید