10 تاپینگ مفید و مغذی برای پنکیک

پنکیک چیست؟

پنکیک غذایی مقوی برای وعده ی صبحانه است اما ما برای روی آن از تاپینگ های چرب، شکری و مضری مثل کره، شربت و خامه ی زده شده استفاده می‌کنیم. شاید این تاپینگها خوشمزه باشند اما هیچ فایده ای برای سلامتی ما ندارند و فقط باعث چاق شدنمان می شوند. حتما می دانید که کره حاوی چربی مضر است و بیشتر شربت ها حتی آن هایی که دارای طعم میوه ای هستند هم اغلب دارای شکر فرآوری شده اند و مقدار کمی مواد مغذی دارند.در اینجا چند مورد از تاپینگ های مفید و مغذی را به شما معرفی می کنیم که می توانید جایگزین تاپینگ های مضر کنید برای خوشمزه‌تر شدن پنکیک هایتان استفاده کنید.


1. پنکیک میوه‌های تازه

بهترین-تاپینگ-پنکیک-پنکیک-با-میوه-های-تازه

میوه ی تازه ی مورد علاقه ی شما بهترین تاپینگ برای پنکیک است. اگر به میوه شکر اضافه نکنید، کالری کمی دارد. همچنین هر میوه‌‌ای که شما انتخاب می کنید حاوی ویتامین و مواد معدنی خاصی است. توت فرنگی گزینه‌ای عالی برای روی پنکیک است، شما می توانید آنها را خرد یا له کنید یا خیلی ساده به صورت کامل روی پنکیک بگذارید. اگر می خواهید طعم شیرینی تری داشته باشد، می توانید از عسل استفاده کنید. موز خرد شده یا له شده نیز خوشمزه است. البته شما می توانید از هر چیز دیگری استفاده کنید، شما شاید دلتان بخواهد از سیب، کیوی، انگور، آووکادو و هر میوه ی دیگری برای روی پنکیک استفاده کنید.

2.پنکیک ماست

بهترین-تاپینگ-پنکیک-پنکیک-با-ماست

یک تاپینگ سبک و کرمی برای پنکیک است که خوشمزه و مغذی نیز هست. ماست دارای باکتری لاکتوباسلوس کازی است که سیستم ایمنی را تقویت و از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند و همچنین به هضم غذا کمک می کند. بهترین گزینه استفاده از ماست کم چرب و یا طبیعی است. شما می توانید ماست را با میوه های تازه ی له شده یا چند بلوبری ترکیب کنید.

3.پنکیک مارمالاد میوه

 پنکیک-با-مارمالاد-میوه

اگر مربا دوست دارید از مرباهای کاملا طبیعی و فاقد شکر استفاده کنید. مارمالاد کدو، و سس سیب گزینه هایی هستند که بافتی عالی برای روی پنکیک دارند. برای تکمیل طعم این تاپینگ و مقوی بودن آن، کمی دارچین به آن اضافه کنید.
 

4. پنکیک سالاد میوه 

سالاد میوه یک دسر یا خوراکی خوشمزه است اما تا به حال فکر کرده اید که از آن روی پنکیک استفاده کنید؟ ایده ی شگفت انگیزی است! همچنین خوردن میوه در وعده ی صبحانه از پرخوری در آن روز جلوگیری می کند. ترکیبی از میوه های تازه مثل توت‌فرنگی، بلوبری، انگور، موز و هلو تهیه کنید، همه ی آن ها را خرد کنید و با شیر نارگیل شیرین نشده و کنستانتره ی آب آناناس منجمد مخلوط کنید.

5.پنکیک تخم مرغ

بهترین-تاپینگ-پنکیک-با-تخم-مرغ

تخم‌مرغ در بیشتر مناطق دنیا یک صبحانه استاندارد محسوب می شود. شما می توانید از آن روی بافت نرم پنکیک استفاده کنید. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و می تواند باعث شود شما هنگام صبح احساس سیری داشته باشید. پس معطل نکنید و یک تخم مرغ را در روغن گیاهی سرخ یا آب‌پز کنید و سپس آن را خرد نمایید. با پاشیدن نمک و فلفل آنرا طعم دار کنید.

6. پنکیک قارچ، اسفناج، پنیر

اگر از تاپینگ های ادویه دار خوشتان می آید، سعی کنید آن ها را مقوی کنید. قارچ و اسفناج به همراه پنیر ترکیب خوشمزه ای ایجاد می کنند. اسفناج سرشار از ویتامین A، پتاسیم و آهن است، قارچ نیز سطح کلسترول را کاهش می دهد، به کاهش وزن کمک می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند. قارچ‌ها را در سیر خرد شده سرخ کنید تا نرم و پخته شوند، سپس به آن ها اسفناج اضافه کنید. صبر کنید تا اسفناج ها خوب له شوند سپس آن ها را با قاشق روی پنکیک بریزید. برای طعم دادن به آن کمی پنیر چدار روی آن بپاشید.

7. پنکیک شکلات تلخ

بهترین-تاپینگ-پنکیک-پنکیک-با-شکلات-نلخشکلات یک شیرینی بسیار محبوب است که می تواند شما را هم ذهنی و هم فیزیکی هیجان زده کند. از شکلات تلخ استفاده کنید، اگرچه این شکلات، شیرینی کمی دارد اما نسبت به نوتلا فواید بیشتری برای سلامتی شما دارد. از خودتان با پنکیک با تاپینگ شکلات تلخ پذیرایی کنید. برای طعم دادن به آن از موز، آووکادو یا توت‌ استفاده کنید.

8.  پنکیک خرده های کاکائو

پنکیک-با-خرده-های-کاکائو

دلتان شکلات می خواهد اما نمی خواهید کالری داشته باشد؟ خرده های خام و ارگانیک کاکائو را جایگزین شکلات مصنوعی کنی. آن را روی ورق های پنکیک خود بپاشید( یا آنها را در خمیر پنکیک بریزید). برای شیرین کردن آن از شیره، عسل یا کشمش استفاده کنید. شما همچنین می توانید خرده های کاکائو را با ماست ترکیب کنید و یک تاپینگ کرمی و شکلاتی بدست آورید.


9. پنکیک مربای دانه ی چیا

مرباهای فروشگاهی را کنار بگذارید و از مرباهای خانگی استفاده کنید. دانه ی چیا گزینه ای عالی برای تهیه مرباست، زیرا این دانه ها بسیار مغذی و مفیدند و هضم آنها راحت است. دانه های چیا را به مدت 5 دقیقه در آب خیس کنید یا تا زمانی که بافت لعابدار پیدا کنند، صبر کنید. توت فرنگی یا هر نوع توتی را با عسل در ماهیتابه با دمای متوسط ت گرم کنید تا نرم شوند. در حین گرم شدن، توت ها را به آرامی با یک چنگال له کنید سپس دانه های چیای خیس خورده را در ترکیب بریزید و هم بزنید.

10.پنکیک کره ی بادام زمینی

پنکیک-با-کره-ی-بادام-زمینی
با افزودن کره ی بادام زمینی به پنکیک میزان پروتئین آن را افزایش دهید، البته این کره می تواند کره ی هر مغز دیگری مثل بادام هندی، بادام درختی نیز باشد،. حواستان باشد کره های بادام زمینی موجود در قفسه های فروشگاه ها اغلب حاوی شکر و مواد نگهدارنده اند. سعی کنید از کره ی بادام زمینی طبیعی که هیچ مواد افزودنی ندارد استفاده کنید، با اینکار شما حداکثر پروتئین، چربی مفید و مواد مغذی در مغزها را جذب خواهید کرد. کره ی بادام زمینی را روی سطح پنکیک پخش کنید و روی آن تکه های موز یا خرده های مغز بریزید.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(4) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید