برچسب ها

معرفی شکلات گیتارد (Guittard)

معرفی شکلات گیتارد (Guittard)

سفر تاریخی به شکل گیری اولین شکلات های گیتارد

شکلات گیتارد، تاریخچه ای جالب و خواندنی دارد. داستان شکلات های گیتارد از آنجایی شروع می شود که اواسط دهه ،1800 اِتین گیتارد از فرانسه به سان فرانسیسکو سفر کرد. وی در این سفر به دنبال طلا بود که البته هیچ وقت هم آن را پیدا نکرد. گیتارد در سفرش به ایالت متحده آمریکا از کارخانه عمویش، شکلات خوشمزه ای را با خود به فرانسه آورد. این شکلات خیلی محبوب شد و همین موضوع انگیزه ای برای اِتین گیتارد شد تا در سال 1868 شرکت شکلات سازی خود را با عنوان گیتارد در سان فرانسیسکو افتتاح کند. 

انواع شکلات های گیتارد

شرکت شکلات سازی گیتارد

حالا بعد از گذشت صد و پنجاه سال، این شرکت همچنان با همان کیفیت و البته تولید محصولات جدید و منحصر به فرد، پابرجاست؛ خانواده گیتارد این کارخانه را نسل به نسل به هم منتقل کردند. گیتارد، قدیمی ترین کارخانه شکلات سازی خانوادگی در ایالت متحده آمریکا است.
حالا در ادامه در مورد تاریخچه این کارخانه شکلات سازی با هم صحبت خواهیم کرد؛ از کارخانه ای کوچک واقع در خیابان سَنسام سان فرانسیسکو گرفته تا کارخانه امروزی آن ها واقع در برلینگام. 

داستان شکل گیری شکلات گیتارد

این مطلب را از دست ندهید: صنعت شکلات فرانسه و معرفی برندهای برتر شکلات در فرانسه

تاریخچه شکل گیری شکلات های گیتارد

 

1868 – اولین شکلات گیتارد

در اواسط دهه 1800، اِتین گیتارد برای یافتن طلا از تورنوس فرانسه به کالیفرنیا رفت. از کارخانه شکلات سازی عمویش، شکلات های خوشمزه ای را با خود آورد تا بتواند برای خریداری لوازم مخصوص بهره برداری از معدن آن ها را مبادله کند. اما پس از سه سال تلاش، بدون نتیجه برای پیدا کردن طلا در رشته کوه های سیرا، دوباره به سان فرانسیسکو بازگشت. اینجا بود که مغازه داران، گیتارد را متقاعد کردند که وارد حرفه شکلات سازی شود. به همین خاطر تصمیم گرفت به فرانسه برگردد تا حرفه خود را اصلاح کند. سپس به سان فرانسیسکو بازگشت تا کسب و کار خود را در خیابان سَنسام شماره 405 راه بیاندازد. گیتارد علاوه بر شکلات هایش، قهوه، چای و ادویه هم می فروخت.

1899 – مرگ اتین گیتارد

بعد از سی و یک سال از زمان افتتاح شکلات سازی گیتارد، اِتین گیتارد در سن 61 سالگی دار فانی را وداع گفت. پسرش، هوراس سی گیتارد، کار پدر را ادامه داد. 

سازنده شکلات های گیتارد

1900 – شهرت پودر کاکائوی گیتارد

در این سال ها کارخانه گیتارد پودر کاکائوی شیرین را تولید و روانه بازار کرد. بعد از مدتی این پودر کاکائو در منطقه کلیف هوس سان فرانسیسکو به شهرت رسید؛ این منطقه مقصدی عالی برای مدیران و افراد مشهور بود.

این مطلب را از دست ندهید: تاریخچه برند کدبری

1906 – تخریب شرکت گیتارد

زلزله مخرب و ویرانگر سال 1906 خسارات زیادی به شهر سان فرانسیسکو وارد کرد. کارخانه گیتارد هم از این قضیه مستثنی نبود و به شدت تخریب شد. پسر اِتین، هوراس سی گیتارد، شرکت و کارخانه خود را به خیابان تجاری منتقل کرد. این کارخانه حدودا بیست سال در این خیابان باقی ماند و تغییر مکان نداد.

1929

سقوط بازار سهام و رکود بزرگ کارخانه

1936

گیتارد به ساختمان بزرگ تری در قسمت جنوبی خیابان اصلی بازار منتقل شد.

1937

فتتاح پل گلدن گیت

1942 - جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، تولید شکلات به صنعتی ضروری و بسیار مهم تبدیل شد. هوراس اِی گیتارد از جنگ بازگشت و به شهر خود آمد تا کسب و کار خودش را راه اندازی کند و برای نیروهای ارتش شکلات و پودر کاکادو تهیه کنید.

انواع محصولات شکلات و چیپس شکلات

1955 – تغییر مکان کارخانه گیتارد

کارخانه گیتارد تغییر مکان نداد و هم چنان در خیابان اصلی باقی ماند تا این که کلنگ ساخت آزاد راه  ِامبارکادِرو زده شد؛ جای کارخانه باید عوض می شد تا فضا برای ساخت آزادراه فراهم شود. در این زمان بود که هوراس اِی گیتارد، نوه اتین گیتارد، کارخانه را به برلینگام کالفرنیا منتقل کرد.

این مطلب را از دست ندهید: تاریخچه شکلات کیندر- KINDER

1965

جِی گیتارد، پسر هوراس اِی گیتارد، در کارخانه پدر مشغول شد.

1975

جی گیتارد، پسر هوراس ای گیتارد، نتیجه اتین گیتارد، در سال 1975 به کسب و کار خانوادگی خود ملحق شد و همراه با برادرش جی گیتارد و پدرش هوراس ای گیتارد مشغول به کار شد.

1978- چیپس شکلاتی گیتارد

گیتارد چیپس های شکلاتی نیمه شیرین را با بسته بندی طلایی وارد بازار کرد.

معرفی چیپس های شکلاتی گیتارد

1984

جی گیتارد مدیر عامل کارخانه شد.

1989

گری گیتارد به خاطر فوت نابهنگام پدر و برادرش مدیریت کارخانه را بر عهده گرفت.

2000 - کارخانه شکلات سازی نیویورک گیتارد

کارخانه شکلات سازی گیتارد در نیویورک راه اندازی شد. این کارخانه میزبان مجموعه برنامه های "سرآشپز مهمان"، کارگاه های آموزشی توسط شکلات سازان و شیرینی پزان برجسته شد. این کار فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری فرصت های جدید، تکنیک های ظریف و افزایش دانش و اطلاعات در این زمینه بود.

2008

کارخانه شکلات سازی گیتارد از نیویورک به لس آنجلس منتقل شد.

2018 - صد و پنجاهیمن سالگرد تاسیس

در این سال خانواده گیتارد صد و پنجاهمین سالگرد افتتاح کارخانه خود را جشن گرفتند و محصولات جدیدی را روانه بازار کردند.

2019 تاکنون 

کارخانه گیتارد پنج نسل دست به دست بین این خانواده چرخید و هم چنان هم به فعالیت خود ادامه می دهد. اِمی و جسی، نسل پنجم خانواده گیتارد، تمام تلاش خود را برای توسعه و ارتقای این کارخانه به کار می بندند و تلاش می کنند هم چنان محوصلات با کیفیت روانه بازار کنند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید