صنعت شکلات فرانسه و معرفی برندهای برتر شکلات در فرانسه

بهترین تولید کنندگان شکلات های دنیا توافق دارند که فرایند تهیه شکلات به همان اندازه که آشپزی است ، از لحاظ هنری نیز بسیار مهم است و عطر و طعم و بافت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مقاله راهنما ، برای برندهای شکلات فرانسوی ر،یشه های چشمگیر این ماده غذایی خارق العاده را بررسی می کند و برخی از بهترین سازندگان شکلات در فرانسه را که امروز هم کار می کنند به شما معرفی می کند ، پس با ما همراه باشید.

تاریخچه شکلات در فرانسه

شکلات ، خوراکی شیرینی که از دهه 1500 میلادی جوانه های چشایی را در سراسر جهان مجذوب خود کرده است ، به یک پدیده اقتصادی و فرهنگی جهانی تبدیل شده است. ریشه شکلات و دانه کاکائوی را می توان به سال 1900 قبل از میلاد مسیح در Mesoamerica ، با شواهدی از نوشیدنی های کاکائو مرتبط با Mokaya و سایر افراد قبل از Olmec ، جستجو کرد. شکلات در امپراتوری های مایا و آزتک ، قبل از ورود به اروپا در دربار اسپانیا ، با همراهی  کریستوفر کلمب ، کاوشگر ، و بعدها توسط، کنکیستادور هرنان کورتس ، به همگان معرفی  شد. کلمه ‘شکلات‘ (Chocolate)خود از کلمه Aztec Nahuatl xocol Nahuatltl ، به معنی ‘آب تلخ’ نشات  گرفته است.
شکلات برای اولین بار در سال 1615 از اسپانیا وارد فرانسه شد ، وقتی آنه اتریشی ، نوشیدنی شکلاتی را به شوهر جدیدش لوئی سیزدهم فرانسه معرفی کرد. دادگاه فرانسه به سرعت این لذت شیرین را پذیرفت و تب شکلات به سرعت پاریس و کل فرانسه را فرا گرفت ، با نوشیدنی های شکلات و شیرینی های شکلاتی که تقاضای زیادی داشت. شکلات به سرعت به عنوان یک ماده لذیذ و رویایی در سرتاسر فرانسه  شهرت پیدا کرد و با هنرهایی که از آن الهام می گرفت پیوند ذاتی پیدا کرد.

صنعت شکلات سازی معاصر در فرانسه مدیون بسیاری از جوامع  یهودی است که در اوایل قرن شانزدهم از پرتغال به بایون فرار کردند تا از آزار و شکنجه و تفتیش عقاید در اسپانیا فرار کنند. اولین کارخانه های شکلات سازی در بایون تاسیس شد و ساکنان محلی به سرعت هنرشکلات سازی را فرا گرفتند. 
اما در قرن هفدهم ، جامعه یهودیان با اخراج از منطقه روبرو بودند ، زیرا انجمن صنفی شکلات های ضد یهودی سعی در حذف دستان یهودیان از صنعت شکلات داشت. رئیس آکادمی شکلات و مدیر عامل شرکت شکلات Bayonne Daranatz ، ژان میشل باراته ، در این باره  می گوید:
".. پس از اینکه آنها شکلات را به فرانسه وارد کردند ، بایون ، یهودی هایی  که  در قرن هفدهم همه چیز را از آنها آموخته بودند به تدریج از صنعت شکلات اخراج شدند."
شکلات فرانسوی کمتر از عموزاده های سوئیسی و بلژیکی خود شناخته شده تر است ، با این حال طعم تلخ متمایز و هنر ظریف آن جذابیت های پنهانی است در انتظار کشف دوستداران شکلات. عرصه شکلات فرانسوی با گذشت زمان به سرعت پیشرفت کرد و بسیاری از شکلات های برجسته و برندهای برتر شکلات  در طول تاریخ ظاهر شده اند.

شکلات های فرانسوی 


پاتریک راجر (Patrick Roger)

پاتریک راجر ، یکی از برجسته ترین شکلات های معاصر فرانسه است ، که خود را "هنرمند شکلات" توصیف می کند و خلاقیت های او واقعاً خارق العاده ، الهام بخش و خوشمزه است. راجر که یک "طعم ساز خلاق" است ، با زحمت شکلات را به کارهای هنری زیبا تبدیل می کند و ترکیبی از طعم های ناب و زیبایی شناسی عالی و بافت است. راجر جهان را جستجو می کند تا به دنبال مواد و طعم های جالب و جدید برای خلاقیت ها و طراحی های هوشمندانه توسعه تولیدات  خود باشد.

برند-های-شکلات-فرانسه

شکلات میشل کلویزل  (Michel Cluizel)

تنها در طی چند دهه کوتاه ، میشل کلوئیزل نام خود را به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید کننده شکلات در جهان معرفی کرده است. این شرکت فرانسوی که در سال 1948 توسط شکلات های چشمی میشل کلویزل تاسیس شد ، از طریق مواد استثنایی ، روابط پایدار با شرکا و البته شکلات های باز طعم عالی ، خود را متمایز کرده است. از سال 1948 ، شکلات میشل کلویزل  با کیفیت عالی مشغول ساخت شکلات از دانه های کاکائو با میله کره خالص ، غلاف وانیل بوربن و بدون طعم دهنده های مصنوعی در شکلات جهانی است ، آنها مفتخر هستند که مجموعه ای از شکلات های Michel Cluizel را با کیفیت و قیمت های رقابتی در سرتاسر جهان عرضه نمایند.

انواع-شکلات-فرانسه

والرهونا(Valrhona)

Valrhona در سال 1922 شکل گرفت و اوج کارهایی است که آقای شیرینی آقای Guironnet ، از دره رون ، و کارخانه شکلات سازی ویوارایز ارائه داد. فلسفه او این است که "از بهترین ها را برای بهترین ها استفاده کند". ایده منحصر به فرد والراونا از طریق ارائه تخصصی حس از طریق طعم و بافت شکلات های تولیدی بود  ، ابزاری که شامل پنج حس بینایی ، لامسه ، شنوایی (ترد بودن محصول ) ، بو و چشایی است ، ایجاد می شود. این حواس در هنگام ایجاد هر محصول در نظر گرفته می شود.

معرفی-شکلات-تولید-فرانسه

شکلات کازنیو یا کازناوه (Cazenave)

مارتین پیر کازناوه برند کازنیو  (Cazenave) را در سال 1854 تأسیس کرد. کازنیو از بهترین شکلات های مرسوم در فرانسه محسوب می شود ، آنها از دانه های کاکائویی استفاده می کنند که از آمریکای جنوبی و جزائر کارائیب وارد می شود. فرمول ها و دستورالعمل های سازگار که باعث موفقیت Cazenave شده اند تا به امروز پابرجا مانده اند.

شکلات-های-فرانسوی
هیرسینگر(Hirsinger)

هیرسینگر توسط Edourard Hirsinger ، شکلات ساز نسل چهارم از خانواده ای ساخته شده است که از قرن نوزدهم شکلات های مشهوری را ایجاد کرده اند. از جمله محصولات  برجسته این برند  می توان به تارتلت های panettone و کوکی های ادویه ای با روکش شکلات و کارامل نمک اشاره کرد. شکلات ها در چندین سبک و شکل مختلف ساخته می شوند و شامل Absinthe Bar و تنها شکلات چهار بافت در فرانسه است که به Quattro معروف است.

شکلات-فرانسه--هرسینگر

ریچارت (Richart)

در سال 1925 ، استاد شکلات ساز ، جوزف ریچارت کارخانه شکلات سازی خود را در تپه کروکس روس در لیون فرانسه افتتاح کرد. خانواده وی این تجارت را تا به امروز ادامه داده اند و در فرانسه و ایالات متحده محبوبیت بسیاری بدست آورده اند . یکی از نکات منحصر به فرد ریچارت این است که شکلات ها در هفت نوع  مختلف با طعم های متفاوت  ایجاد می شوند. این طعم ها به عنوان "خانواده" شناخته می شوند و شامل بالزامیک ، بو داده ، میوه ای ، مرکبات ، گیاهی ، گل و ادویه هستند. هر یک از این محصولات طعم های مختلفی را شامل می شود که به بهترین شکل انواع شکلات های تولید  شده را مشخص می کند. رسپی های خانواده ریچارت ، هفت بار برنده Ruben Bleu شده اند. معتبرترین عنوان شیرینی پزی فرانسه.

شکلات-فرانسه-ریچارت

تصویری از آینده شکلات

جشنواره Sense & Chocolate برای بزرگداشت هر  آنچه در مورد شکلات دوست داریم در پاریس برگزار شده است و به متخصصان این صنعت در مورد پایداری ، کیفیت مواد اولیه و کیفیت کاکائو از مناطق مختلف کشور و منطقه را  آموزش می دهد تا هنر شکلات سازی را به کار ببرند ، و همچنین هنرها و سلایق خاص را برآورده می کند.
از نظر اقتصادی ، محبوبیت شکلات رشد کرده و امروز نیز همچنان این رشد با قدرت ادامه دارد  . گزارش یورومونیتور نشان داده است که تا سال 2012 هنوز برای مصرف عمومی کالاهای قنادی شکلات قنادی اختصاصی  ایجاد نشده است. در ادامه این گزارش آمده است که :
"حتی اگر اعتماد مصرف کننده بیش از پیش کاهش یابد ، بازاریابان معتقدند که مصرف کنندگان می توانند به اصلی ترین یا مقرون به صرفه ترین کالاهای شیرینی و شکلات روی آورند  ، همانطور که در 2008/2009 مشاهده شد ، اما با این تفاوت که  ترس از اضافه وزن یا چاقی به نظر می رسد از ابتدای دوره بررسی فروکش کرده است.
در سال 2012 ، گزارش KPMG یافته های خود را در مورد آینده صنعت شکلات شرح داد. این گزارش نشان می دهد که "این صنعت رکود جهانی را پشت سر گذاشته و همچنان در حال رشد است ... با اشباع برخی از بازارها." بازارهای نوظهور شامل هند ، چین ، روسیه و مکزیک در حال ظهور است  ، اما در اروپای غربی و آمریکای شمالی تبلیغ کنندگان باید راه های جدید مبتکرانه ای را  برای تبلیغات و فروش محصولات شکلات خود در بازارهای اشباع شده اجرا نمایند .

در واقع ، امروزه تعریف درستی از شکلات موضوع مهمی است. مبحث قابل تاملی در مورد اینکه کالایی که عنوان "شکلات" را به خود اختصاص می دهد چیست. این بحث به یک "جنگ" 30 ساله کشیده شده است ، همانطور که توسط گاردین در انگلیس گزارش شده است ، نظرات رقبا در اتحادیه اروپا و خارج از آن منتقل می شود. 
آزمایشگاه های معتبر شکلات در اروپا مانند فرانسه ، بلژیک ، ایتالیا و اسپانیا بر این عقیده هستند که  ، شکلات انگلیس به دلیل مقادیر بالای چربی و شیر گیاهی نامرغوب  است. در سال 2000 ، طی معاهده ای به انگلیس اجازه می داد شکلات انگلیسی را به بلژیک ، فرانسه ، ایتالیا ، اسپانیا ، لوکزامبورگ ، آلمان ، یونان و هلند با نام "شکلات شیر ی خانواده" صادر کند تا تنش های گسترده با اتحادیه تولید کنندگان شکلات در انگلیس را سر و سامان دهد .

بهترین-برند-شکلات-فرانسه

بنابراین این سئوال مطرح است که  شکلات در فرانسه چه آینده ای دارد؟ 

به طور خلاصه ، به نظر می رسد مناسب ترین کلمه "رشد" است. شکلات های سراسر دنیا به طور مداوم به فکر ایده های جدید برای تغییر شکل ، بافت ، رنگ و طعم شکلات هستند. بسیاری از عطر و طعم ها و ذائقه های  جدید در حال ایجاد هستند ، که ترکیبات شیرین محبوبیت بیشتری دارند. این همان چیزی است که مشتریان فرانسوی به آن عادت کرده اند. آزمایشات ظاهری ، احساسی و حسی ناشی از خوردن شکلات برای مخاطبان فرانسوی بسیار آشنا است ، اگرچه بقیه جهان به آرامی در حال پیشرفت هستند. صنعت شکلات سازی فرانسه قطعاً می تواند با فناوری های جدید و رویکردهای تبلیغاتی از نوآوری های بازاریابی بهره ببرد.
اما عوامل اساسی تری نیز باید مورد توجه قرار گیرند. نگرانی های پایداری و بهداشتی نقش فزاینده ای در صنعت شکلات دارند ، بطوریکه کاکائو Fairtrade مورد استقبال بسیاری از تولیدکنندگان عمده شکلات ، حتی در فرانسه قرار گرفته است. فواید ناشی از خوردن منظم شکلات تلخ ، بخش های سلامت وب سایت ها ورسانه های متعدد را پر کرده است  و این افق دیگری است که در آن مسیر باید برای تولیدات جدید با خواست و نظر مخاطبان برنامه ریزی کرد.
صنعت شکلات  در فرانسه مانند یک جعبه شکلات نیمه باز است و اگر روشهای مبتکرانه بازاریابی دنبال شود ، جعبه کاملاً باز می شود. این چالش با حفظ رویکردهای سنتی صنعت شکلات در فرانسه و در عین حال بازاریابی برای مخاطبان جهانی است. و تنها راه حل ،فن آوری پیشرفته؛ با معرفی هنرهای شکلات فرانسوی و نمایش مسیر سنتی ، از طریق هنرهای تجسمی و برندهای کلاسیک و وارد شدن به دنیای بازاریابی از طریق موبایل برای نسل جوان و نوجوان امروزی است .

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(2) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید