طرز-تهیه-پای-لیمو-ترش

طرز تهیه پای لیمو ترش

  • کالری 191
  • زمان آماده سازی 15 دقیقه
  • زمان پخت 35 دقیقه
  • کشور انگلستان

پای لیمو ترش

پای لیمو ترش، دسری شیرین، تند و ترش است که یک لایه کره وانیلی روی آن کشیده شده است. این شیرینی خوشمزه از سه لایه تشکیل شده است. قسمت میانی از مواد بسیار ساده و البته مقدار زیادی آب لیموترش، تشکیل شده است. خمیر آن شیرین، چرب، کره ای و پر ازعطر وانیل است و ته مزه ای شور و نمکی دارد. وقتی همه مواد را باهم ترکیب می کنید در نهایت خوشمزه ترین تکه های پای لیموترشی را خواهید داشت که به اندازه کافی شیرین، فوق العاده دلچسب، خامه ای و تند مزه هستند. در نهایت در لایه بالایی، یک لایه خامه سبک و مقداری نمک دارید که از دیدن و چشیدن آنها لذت می برید.
قطعا پای سیب و پای لیمو ترش یکی از شناخته شده ترین انواع پای ها هستند. البته پای لیمو ترش برای مصرف در فصل بهار و تابستان بسیار مناسب است. نکته شگفت انگیز دیگر درباره این پای این است که دستور پخت آن بسیار راحت است. آنقدر راحت که اصلا نیازی به ریخت و پاش در آشپزخانه ندارید. اول خمیر پای را درست کنید و بپزید، بعد با مواد میانی پر کنید و دوباره بپزید. بعد اجازه دهید تا تکه های پای خنک شوند و روی آن ها را با خامه تزئین کنید. همین قدر ساده.

مواد مورد نیاز پای لیمو

ردیف نام مواد مقدار
1 کراکر ریتز 2 بسته
2 شکر قهوه ای 2 قاشق غذاخوری
3 کره نمکی آب شده 8 قاشق غذاخوری
4 عصاره وانیل 3 قاشق چایخوری
5 زرده تخم مرغ بزرگ 5 عدد
6 شیر غلیظ شده شیرین 1 و 4/3 پیمانه
7 اسانس لیموترش 1 قاشق غذاخوری
8 آب لیموترش 3/2 فنجان
9 خامه غلیظ 1 فنجان
10 عسل 2-1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پای لیمو ترش آسان

  • مرحله اول

فر را از قبل، با دمای 350 درجه فارنهایت، گرم کنید. کف قالب مورد نظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید به طوری که کمی از کاغذ از قالب بیرون بماند. کراکرها را در غذاساز، همراه با شکر قهوه ای، پودر کنید. بعد کره و دو قاشق غذاخوری وانیل را به ترکیب به دست آمده اضافه کنید و هم بزنید. 

طرز-تهیه-پای-لیمو-ترش

  • مرحله دوم

ترکیب به دست آمده را در در کف قالب فشرده کنید و تا زمانی که رویش طلایی شود بپزید، حدودا 18 دقیقه برای اینکار کافی است.

دستور-پخت-پای-لیمو-ترش

  • مرحله سوم

زرده های تخم مرغ را در ظرف گودی حسابی هم بزنید تا یکدست شوند. شیر غلیظ شده شیرین، اسانس لیموترش، آب لیموترش و نمک را اضافه کنید. دوباره هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. حالا با دقت، این ترکیب را روی خمیر پخته شده بریزید.

روش-پخت-پای-لیمو-ترش-خانگی

  • مرحله چهارم

مجددا مواد را به مدت 15 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. سپس آنها را از فر بیرون بیاورید و  اجازه دهید به آرامی خنک شوند. سپس رویشان را بپوشانید و به مدت یکی یا دو ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا خودش را ببندد. قبل از سرو، با کمک همزن، خامه غلیظ را حسابی هم بزنید تا نرم و یکدست شود. عسل را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. حالا خامه را روی پای بمالید.

آموزش-پخت-پای-لیمو-ترش-خانگی

  • مرحله پنجم

درون یک کاسه اسانس لیموترش را با کمی نمک مخلوط کنید و روی آن بپاشید. اکنون می توانید پای لیموترش را برش بزنید. می توانید روی دسر خود را با رنده پوست لیمو ترش تزیین کنید و سرو کنید. 

مراحل-پخت-پای-لیمو-ترش-خانگی

 

نکات تهیه پای لیمو ترش

  • راز اصلی تهیه خمیر، پای لیمو ترش استفاده از شکر قهوه ای است که به خمیر طعم شور و شیرین می دهد، واقعا خوشمزه است. 
  • یکی دیگر از مواد اصلی و بسیار مهم این پای آب لیموترش است، زیرا عامل ترش مزه بودن این نوع پای همین چاشنی آب لیموترش است. 
  • هنگام سرو این دسر مقداری خامه عسلی و نمک روی پای بمالید تا طعم فوق العاده ای به پای لیموترش بدهید.
  • برای جدا کردن تکه های پای از قالب عجله نکنید. بعد از اینکه آنها را از فر خارج کردید اجازه دهید خنک شوند بعد به راحتی آن ها را از قالب بیرون بیاورید.

 

 

اگر این آموزش را دوست داشتید با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در قسمت نظر کاربران بنویسید و اگر سوالی دارید حتما بپرسید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید