انواع شیرینی خوشمزه به همراه دستور پخت

شیرینی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین میان وعده ها در کل جهان است. شیرینی از زمان باستان در بین ایرانیان تهیه می شده و اولین شیرینی های پخته شده، شیرینی شکری بوده اند. شیرینی های ایرانی با طعم های فوق العاده خوشمزه و متنوع به صورت خانگی و صنعتی پخته می شوند.
از شیرینی جهت پذیرایی در مراسم مختلف مثل عروسی، تولد ، ختم و حتی دورهمی های دوستانه استفاده می شود. بسیاری از ما هنگام صرف چای روزانه، از خوردن شیرینی در کنار چای، نیز لذت می بریم. تنوع در شیرینی های ایرانی زیاد است و اقوام مختلف ایران، شیرینی های سنتی خاص خود را دارند، مثل قرابیه تبریز، قطاب یزد و یا باقلوای قزوین.
شاید وقتی صحبت از شیرینی می شود، بسیاری از افراد به دلیل رژیم غذایی از خوردن آن صرف نظر کنند، اما نمی توان این حقیقت که آنها بسیار دلچسب و خوشمزه اند را انکار کرد.
 

انواع شیرینی

در یک دسته بندی کلی، انواع شیرینی شامل شیرینی خشک، شیرینی تر، شیرینی خانگی، شیرینی عید و البته شیرینی ایرانی اصیل می شود.
 

شیرینی خشک

شیرینی خشک نسبت به شیرینی تر و کیک از ماندگاری بیشتری برخوردار است و پس از چند روز از کیفیت آن کاسته نمی شود. با این حال هرچه زمان نگهداری آن کمتر باشد بهتر است. از طرف دیگر کالری شیرینی خشک به نسبت پائین تر بوده و به همین خاطر میان وعده مناسبی برای بسیاری از افراد است. 
این شیرینی ها را به راحتی می توان در خانه طبخ کرد و همه ما پیچیدن عطر خوش پخت آنها را در خانه تجربه کرده ایم. شیرینی گردویی، شیرینی کره ای، شیرینی کشمشی و شیرینی نارگیلی از پرطرفدارترین شیرینی های خشک هستند.
 

طرز تهیه شیرینی کره ای  

کمتر کسی پیدا می شود که عاشق شیرینی کره ای نباشد، این شیرینی به دلیل وجود کره طعم و بوی بسیار خوشایندی دارد. ما در آموزش طرز تهیه شیرینی کره ای، بطور کامل به مراحل آن پرداخته ایم.حتما با مشاهده طرز پخت آسان این شیرینی خوشمزه شما هم از پخت آن در خانه لذت خواهید برد.

انواع-شیرینی-کره-ای

طرز تهیه شیرینی کشمشی

یکی دیگر از شیرینی های پرطرفدار و خوشمزه که در دسته بندی شیرینی های خشک قرار دارد، شیرینی کشمشی است. در آموزش طرز تهیه شیرینی کشمشی به طور کامل مراحل پخت ، دمای فر و فوت و فن های پخت این شیرینی خوشمزه را به شما آموزش داده ایم.

انواع-شیرینی-کشمشی

شیرینی تر

به نظر من شیرینی تر، خوشمزه ترین، در میان انواع شیرینی است، طعم خامه در کنار شیرینی، لذت خوردن آن را دو چندان می کند. زمان نگهداری شیرینی تر در یخچال، 24 ساعت نهایت 72 ساعت است و بعد از آن فاسد می شود. همچنین اگر بیشتر از 2 ساعت خارج از یخچال باشد، امکان آلوده شدن آن توسط باکتری ها و میکروب ها زیاد است.
طرز تهیه شیرینی تر خیلی هم سخت نیست و شما می توانید در منزل نیز آنها را درست کنید.از شیرینی تر های پرطرفدار می توان ماکارون، رولت خامه ای، شیرینی ناپلئونی و ... را نام برد.

طرز تهیه ماکارون

ماکارون یکی از شیرینی های مد روز در ایران است که اصلیت آن مربوط به فرانسه است. اگر بخواهید این شیرینی خوشمزه را آماده از بیرون بخرید، کمی گران است، اما می توانید به راحتی و با هزینه ای کمتر، آن را در خانه درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.در این آموزش ما طرز تهیه ماکارون را به طور کامل شرح داده ایم.
انواع-شیرینی-ماکارون

طرز تهیه رولت خامه ای

اگر شما هم عاشق رولت های خامه ای هستید، می توانید با دستور پخت رولت خامه ای ما به راحتی در منزل آن را درست کنید. این دستور پخت رولت ساده است و می توانید با افزودن طعم مورد علاقه ی خود هنگام پخت ، از آن لذت ببرید.

انواع-شیرینی-رولت-خانگی

شیرینی عید

شیرینی های عید معمولا از بین شیرینی های خشک انتخاب می شوند، زیرا زمان نگهداری آنها طولانی تر است. بهترین روش نگهداری شیرینی عید این است که آن را در ظرف در دار قرار داده و ردیفی روی هم بچینید، برای اینکه شیرینی ها به هم نچسبند و یا خرد نشوند، کاغذ روغنی میان آنها قرار دهید.
پرطرفدار ترین شیرنی های عید، شیرینی نخودچی، پادرازی، گردویی و شیرینی بادامی هستند. شما به راحتی می توانید این شیرینی ها را در منزل درست کنید. من عاشق شیرینی نخودچی هایی بودم که هر سال عید مادربزرگم در کنار شیرینی زعفرانی و گردویی و برنجی می پخت.

طرز تهیه شیرینی نخودچی

شیرینی نخودی از جمله شیرینی هایی است که به راحتی می توانید آن را در خانه درست کنید و از طعم دلپذیر آن لذت ببرید. ما در آموزش طرز پخت شیرینی نخودچی تمام نکات و مراحل پخت این شیرینی خوشمزه را شرح داده ایم.

انواع-شیرینی-نخودی


شیرینی سنتی ایرانی

اقوام مختلف ایران شیرینی های سنتی خاص خود را دارند، شیرینی هایی مثل سوهان، گز، کلوچه فومن، کلمپه کرمان، کاک و نوقا  از جمله شیرینی های اصیل ایرانی هستند. 
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید