طرز-تهیه-موس-شکلاتی

طرز تهیه موس شکلاتی خوشمزه

  • کالری 180
  • زمان آماده سازی 20 دقیقه
  • زمان پخت 20 دقیقه
  • کشور آمریکا

موس شکلاتی فرانسوی

اگر به دنبال امتحان کردن یک دسر با طعم متفاوت و جدید هستید، کیک موس شکلاتی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. عاشقان شکلات در سراسر جهان، مزه این دسر را بسیار می‌پسندند که همین امر موجب پر‌فروش شدن دسر موس شکلاتی در شیرینی فروشی‌ها و کافه‌ها شده است. بافت این دسر بسیار خاص بوده و به محض ورود به دهان، آب می‌شود. این دسر، زاده کشور فرانسه بوده و پس از امتحان کردن طعم آن توسط افراد مختلف به تمام دنیا صادر شده است. امروزه این دسر در اشکال و طعم‌های متفاوتی تهیه می شود که هرکدام از آنها، طرفداران خاص خود را دارد.
طرز تهیه موس شکلاتی بسیار آسان بوده و به راحتی می‌توان آن را در منزل درست کرد. برای تهیه این دسر خوشمزه نیازی به فر نیست و با انجام چند مرحله ساده می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید. ما در ادامه این مقاله طرز تهیه این دسر خوشمزه را با دو روش آسان توضیح داده‌ایم تا شما با توجه به امکانات و سلیقه خود یکی را انتخاب کرده و پس از تهیه آن، از این دسر خوشمزه خود لذت ببرید.

 

دیگر انتخاب های شما برای دسر

اگر هنوز تصمیم نگرفتید برای مهمانی خود چه دسری سرو کنید، چند نمونه از دسرهای ساده و خوشمزه دیگر را برای شما لیست کردیم. با مقایسه این موارد می‌توانید راحت تر تصمیم گیری کنید:

بستنی خوش طمع: طرز تهیه بستنی توت فرنگی

دسر شیرین دوست داشتنی: طرز تهیه شله زرد

دسر خوش طمع و مقوی: طرز تهیه شیر موز بستنی

مواد لازم برای تهیه موس شکلاتی بدون زرده تخم مرغ

ردیف نام مواد مقدار
1 خامه نیم کیلو
2  سفیده تخم مرغ سه عدد
3 شکر 50 گرم
4 شکلات تلخ 200 گرم

طرز تهیه موس شکلاتی بدون زرده تخم‌مرغ

یکی از مواد مورد استفاده در دسر موس شکلاتی ، تخم مرغ است. اگر شما جزء افرادی هستید که طعم زرده تخم مرغ را دوست ندارید، نگران نباشید؛ زیرا تهیه این دسر بدون استفاده از زرده تخم مرغ نیز امکان پذیر است.

  • مرحله اول

در اولین مرحله از طرز تهیه موس شکلاتی ، به کمک یک آبکش یا قاشق، سفیده تخم مرغ را از زرده جدا نموده و سفیده‌‌ها را داخل ظرف جداگانه‌ای بریزید. سفیده را با سرعت بالایی هم بزنید، به طوری که همانند خامه کف کرده و از حالت مایع در بیاید. پس از این کار، شکر را آرام آرام با سفیده زده شده ترکیب نمایید و خوب هم بزنید تا سفیده تخم مرغ، بیشتر خود را بگیرد.

طرز-تهیه-موس-شکلات-بدون-زرده-تخم-مرغ

  • مرحله دوم

 خامه از قبل تهیه شده را، خارج از یخچال و در محیطی با دمای اتاق بگذارید تا کمی نرم شود. چند دقیقه بعد، به کمک یک همزن برقی یا قاشق، آن را خوب هم بزنید تا حالت خود را از دست داده و کمی شل شود.

آموزش-تهیه-موس-شکلات-بدون-زرده-تخم-مرغ

  • مرحله سوم

ظرفی را پر از آب نمایید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. ظرف دیگری را بردارید و شکلات تخته‌ای را داخل آن قراد دهید. ظرف دوم باید کمی بزرگ‌تر از ظرف اول باشد تا روی آن قرار بگیرد. پس از این که آب به دمای جوش رسید، ظرف دوم را روی آن بگذارید و اجازه دهید تا شکلات با گرمای بخار، آب شود. می‌توانید در این مرحله برای خوش طعم‌تر شدن دسر، از کمی کره نیز استفاده نمایید و بگذارید تا همراه با شکلات، آب شود.

روش-تهیه-موس-شکلات-بدون-زرده-تخم-مرغ

  • مرحله چهارم

مخلوط شکلات و کره یا شکلات خالی را به ترکیب مرحله قبل اضافه نمایید و دوباره هم بزنید تا مواد به طور جداگانه قابل تشخیص نباشند. ظرف مناسب دسر را بردارید و با مواد تهیه شده پر کنید. کمی از فضای روی ظرف را خالی بگذارید تا بتوانید برای تزئین کیک موس شکلاتی را با خامه و پودر شکلات آن را پر کنید. دسر را حدود دو ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شده و سپس آن را نوش جان کنید.

مراحل-تهیه-موس-شکلات-بدون-زرده-تخم-مرغ

مواد لازم برای تهیه موس شکلاتی با تخم مرغ کامل

ردیف نام مواد مقدار
1 خامه 100 گرم
2 وانیل نصف قاشق چای‌خوری
3 تخم مرغ سه عدد
4 شکر 100 گرم
5 شکلات تخته‎‌ای 200 گرم

طرز تهیه موس شکلاتی با تخم مرغ کامل

  • مرحله اول

مانند روش قبل زرده را از سفیده جدا کنید، کمی زرده ها را هم بزنید تا از حالت لختگی خارجی شوند. 

طرز-تهیه-موس-شکلاتی-با-تخم-مرغ-کامل

  • مرحله دوم

به سفیده ها مقدار شکر مشخص شده را اضافه کنید و خوب با همزن بزنید تا حالت فوم به خود بگیرد.

آموزش-تهیه-موس-شکلاتی-با-تخم-مرغ-کامل

  • مرحله سوم

خامه ای که از قبل آماده کرده بودید را درون کاسه بریزید و خوب هم بزنید، شکلات را به صورتی که در روش اول گفته شد آب کنید، ابتدا زرده ها را به خامه اضافه کنید و هم بزنید سپس شکلات آب شده را، سپس ترکیب را به صورت دورانی هم بزنید تا مواد شما کاملا یکدست شوند. 

روش-تهیه-موس-شکلاتی-با-تخم-مرغ-کامل

  • مرحله چهارم

اکنون وقت آن است سفیده هایی که در مرحله دوم آماده کردید را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مراحل-تهیه-موس-شکلاتی-با-تخم-مرغ-کامل

  • مرحله پنجم

در آخرین مرحله از طرز تهیه موس شکلاتی ، ظرف مناسبی را بردارید و آن را با مواد دسر موس شکلاتی پر کنید. بهتر است روی ظرف را کمی خالی بگذارید تا بتوان آن را تزئین نمود.
ظرف حاوی موس شکلاتی را به مدت 5 ساعت در یخچال بگذارید تا آماده شود. پس از گذشت این زمان می‌توانید دسر خوشمزه خود را میل کنید.

شیوه-تهیه-موس-شکلاتی-با-تخم-مرغ-کامل

نکات تهیه موس شکلات

  • می‌توانید این دسر را به شکل‌های متفاوتی دیگری نیز تهیه کنید. مثلا می‌توانید کمی از شکلات‌های شیری یا تلخ را آب نمایید و زیر ظرف حاوی موس شکلات را با آن پر کنید. سپس ظرف را داخل یخچال بگذارید تا شکلات، خود را بگیرد و در نهایت مواد آماده شده را به آن اضافه نمایید.
  • می‌توانید کیک موس شکلاتی خود را با لایه‌ای از کیک یا بیسکویت نیز میل کنید. روش انجام این کار به این صورت است که در ابتدا کیک انتخاب شده خود را به اندازه ظرف مورد نظر برش بدهید و در زیر ظرف بگذارید. می‌توانید به جای کیک، مقداری بیسکویت را خرد نموده و در زیر قرار دهید. سپس یک لایه شکلات روی آن بریزید و در یخچال بگذارید. پس از این که شکلات سفت شد، باقی ظرف را با موس شکلاتی پر کنید و دوباره آن را داخل یخچال قرار دهید. پس از حدود چهار ساعت، دسر خوشمره شما آماده است
  • بهتر است شکلات و خامه را کمی بیشتر از مقدار گفته شده تهیه نمایید تا برای تزئین روی موس  نیز بتوان از آن استفاده کرد.
  • خامه استفاده شده در این دسر باید پر‌چرب باشد؛ بنابر‌این استفاده از خامه‌های سنتی برای تهیه موس شکلاتی مناسب‌تر است.
  • می‌توانید از انواع ترافل‌ها و میوه‌های تازه نیز برای تزئین روی دسر استفاده کنید؛ این کار به جز زیبایی ظاهری، طعم متفاتی نیز به موس شکلات خواهد داد.
  • از انواع پودر قهوه و نسکافه نیز می‌توانید برای تهیه این دسر استفاده کنید تا دسر شما مزه متنوعی داشت باشد.
  • می‌توانید مقادیر گفته شده در بالا را به اختیار خود و با حفظ نسبت بین اندازه مواد، کم یا زیاد نمایید.

 

نظرات، پیشنهادات یا سوالات خود را در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 1

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

شیرین

۷ اسفند ۱۴۰۱

خیلی ممنون از آموزش جامعی که از طرز تهیه موس شکلاتی گذاشتید، فقط میشه بگید فرق موس شکلاتی با شکلات صبحانه چیه؟

ادمین

۷ اسفند ۱۴۰۱

تفاوت اصلی این دو مورد در مواد اولیه اونهاست، مثلا شکلات صبحانه تخم مرغ اصلا ندارهف پیشنهاد می کنیم طرز تهیه شکلات صبحانه رو هم در وب سایت ما مطالعه کنید تا کامل متوجه بشید.

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید