طرز-تهیه-مافین-با-تکه-های-توت

طرز تهیه مافین با تکه های توت

  • کالری 138 کالری
  • قند 7.8 گرم
  • زمان آماده سازی 20 دقیقه
  • زمان پخت 30 دقیقه
  • کشور آمریکا

مافین چیست؟

این مافین های کوچک یا به اصطلاح کیک لقمه ای با سه نوع توت مختلف تهیه و با بادام های بو داده تزیین می شوند؛ این مافین ها همراه با یک فنجان چای گزینه خوبی برای عصرانه و یا صبحانه هستند. بدون شک عاشق این مافین ها خواهید شد چرا که بافت خوبی دارند، بسیار معطر و خوش طعم هستند و همچنین به راحتی می توان آن ها را در منزل تهیه کرد و لذت برد.
اگر می خواهید خیلی سریع و بدون دردسر دسری فوق العاده خوشمزه داشته باشید، پس حتما باید این مافین های خانگی را درست کنید. این مافین های کوچک ظاهری زیبا و طعم بسیار خوبی دارند.
برای هر مافین چهار تا شش عدد میوه قرمز کافیست؛ بهتر است برای تهیه این مافین ها از آرد فندق استفاده کنید چرا که آرد فندق بافت، طعم و مزه بهتری به این کیک ها می دهد. به علاوه می توانید روی این کیک ها را با بادام بو داده و یا هر نوع مغزی که دوست دارید تزیین کنید.

مراحل-پخت-مافین-با-تکه-های-توت


چرا حتما باید این مافین های کوچک را امتحان کنید؟

1.    این دستور بهترین دستور مافینی است که تا به حال امتحان کرده اید: بافتی پفکی و نرم دارد و اصلا چرب و سفت نیست.
2.    طرز تهیه بسیار راحت و آسانی دارد: برای درست کردن این مافین های کوچک تنها به ده دقیقه زمان برای مخلوط کردن و کمتر از 25 دقیقه زمان برای پخت نیاز دارید.
3.    این مافین های کوچک ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارند.
4.    دسری بسیارعالی و شیرین برای بچه ها است و همچنین گزینه بسیار خوبی برای پیک نیک، صبحانه و یا میان وعده محسوب می شوند.
5.    می توانید انواع توت ها را در فریزر نگهداری کنید و بعد برای تهیه این مافین ها از آن ها استفاده کنید. توت ها منبع غنی ویتامین سی هستند.
6.    در تهیه این مافین ها از مقدار کمی شکر استفاده می شود.
7.    می توانید این مافین ها را به شکل دلخواه و با مواد مورد علاقه خود تهیه کنید.
 

مواد اولیه لازم برای تهیه مافین

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد همه منظوره 170 گرم
2 آرد فندق 20 گرم
3 شکر 75 گرم
4 بیکینگ پودر 6 گرم
5 شیر 115 گرم
6 روغن هسته انگور 30 گرم
7 تخم مرغ بزرگ 1 عدد
8 عصاره وانیل 1/2 قاشق چایخوری
9 تمشک و شاه توت هر کدام 12 عدد

طرز تهیه مافین های کوچک با تکه های توت

برای تهیه مافین ها از چه نوع موادی استفاده کنیم؟

شکر: برای تهیه این مافین های کوچک باید از شکر کاستر و یا پودر شکر استفاده کنید. همچنین می توانید نیشکر، شکر قهوه ای تیره یا روشن و شکر موسکوادو را جایگزین شکر سفید کنید، اما در این صورت بافت مافین شما کمی تغییر خواهد کرد.
آرد فندق: برای تهیه این نوع مافین می توانید از هر نوع آرد فندقی استفاده کنید. می توانید خودتان در منزل با کمک غذاساز آرد فندق آماده کنید. در صورت تمایل می توانید از به جای آرد فندق از آرد بادام هم استفاده کنید.
بیکینگ پودر: پیشنهاد می کنیم برای تهیه این کیک از بیکینگ پودر فاقد آلومینیوم استفاده کنید. استفاده از جوش شیرین اصلا توصیه نمی شود. بیکینگ پودر بعد از شش ماه خاصیتش را از دست می دهد، بنابراین فراموش نکنید که حتما باید از بیکینگ پودر تازه استفاده کنید. برای شناخت بهتر بکینگ پودر از جوش شیرین حتما مقاله ی «بکینگ پودر چیست و چه تفاوتی با جوش شیرین دارد؟» را مطالعه بفرمایید
شیر: برای تهیه این مافین های کوچک بهتر است از شیر خالص کمک بگیرید  ولی در انتخاب نوع شیر دستتان کاملا باز است؛ می توانید از شیر نیمه چرب، شیر بادام تلخ و یا شیر نارگیل استفاده کنید.

مواد-اولیه-مافین-با-تکه-های-توت
 

روغن هسته انگور: روغن هسته انگور طعم و مزه خاصی ندارد به همین خاطر گزینه خوبی برای تهیه این مافین ها محسوب می شود. به جای روغن هسته انگور می توانید از روغن کانولا هم کمک بگیرید.
عصاره وانیل: پیشنهاد می کنیم از عصاره وانیل ماداگاسکار بوربن استفاده کنید چرا که طعم و مزه فوق العاده خوبی دارد.
میوه های قرمز: برای تهیه این مافین های کوچک می توانید از انواع توت های قرمز مانند تمشک، شاه توت و یا بلوبری (تمشک آبی) استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید از تکه های توت فرنگی هم استفاده کنید.
میوه تازه بهترین گزینه است، اما می توانید از توت های یخ زده هم کمک بگیرید و هر زمان از سال که خواستید این مافین ها را در منزل درست کنید و لذت ببرید. 
بادام: برای تزیین این مافین ها می توانید از خلال بادام بو داده شده استفاده کنید. برای بو دادن این خلال های بادام فقط کافیست آن ها را به مدت 15 دقیقه در فری با دمای 300 درجه  فارنهایت/ 150 درجه سانتیگراد قرار دهید.
در صورت تمایل می توانید تکه های فندق و یا هر مغزی را که دوست دارید جایگزین خلال بادام کنید.
آرد: برای تهیه این مافین باید از آرد همه منظوره استفاده کنید.
تخم مرغ: تخم مرغ های درشت را انتخاب کنید و حتما آن ها را به دمای محیط برسانید.


طرز تهیه مافین :

  • مرحله اول

فر را از قبل با دمای 355 درجه فارنهایت / 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.

  • مرحله دوم

داخل قالب های مخصوص مافین را با کاغذ مخصوص مافین بپوشانید. سپس در ظرفی نسبتا بزرگ مواد تر (شیر، روغن هسته انگور، تخم مرغ، عصاره وانیل)  را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. برای این کار حتما از لیسک کمک بگیرید. 

  • مرحله سوم

در ظرفی دیگر مواد خشک ( آرد، بیکینگ پودر، آرد فندق و شکر) را با هم ترکیب کنید.  

  • مرحله چهارم

مواد تر را داخل مواد خشک بریزید و با کمک لیسک هم بزنید. تا حدی هم بزنید که فقط مواد با هم مخلوط شوند. 

دستور-پخت-مافین-با-تکه-های-توت

  • مرحله پنجم

با کمک اسکوپ سایز متوسط خمیر را داخل قالب ها بریزید (یک اسکوپ برای هر قالب کافیست).

  • مرحله ششم

دو عدد بلوبری، یک عدد تمشک و یک عدد شاه توت روی خمیرها بگذارید و کمی فشار دهید. روی مافین ها کمی شکر قهوه ای و خلال بادام بریزید. سپس قالب را به مدت 20 تا 25 دقیقه داخل فر بگذارید تا روی مافین ها طلایی شود .

طرز-تهیه-مافین-با-تکه-های-توت

  • مرحله هفتم

بعد خلال دندانی را داخل مافین ها فرو کنید اگر چیزی به خلال دندان نچسبید یعنی مافین شما آماده شده است.اجازه دهید مافین ها کمی خنک شوند و بعد آن ها را از قالب خارج کنید. مافین ها را روی یک سینی توری بچینید تا کاملا خنک شوند و بعد کاغذ را از دورش جدا کنید.

نکات بسیار مهم در طرز تهیه مافین

1.    حتما قبل از درست کردن مافین ها مواد را به دمای محیط برسانید. 
2.    در صورت تمایل می توانید به جای آرد فندق از آرد بادام استفاده کنید. هم چنین می توانید فندق خرد شده را جایگزین خلال بادام کنید. 
3.    می توانید به جای میوه های تازه از میوه های یخ زده هم کمک بگیرید. 
4.    اول مواد خشک را با هم مخلوط کنید و بعد ترکیب مواد تر را اضافه کنید. 
5.    پس از ترکیب مواد خشک با تر، برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید این مواد را خیلی سریع با هم مخلوط کنید؛ سی ثانیه کافیست. با این کار از تشکیل گلوتن در خمیر جلوگیری می شود. در غیر اینصورت مافین های نرم و لطیفی نخواهید داشت.
6.    می توانید به مواد خشک خود پودر دارچین،جوز هندی و ... اضافه کنید.
7.    بهتر است در تهیه این مافین ها از عصاره نارگیل و یا بادام هم کمک بگیرید. می توانید این عصاره ها را به مواد تر خود اضافه کنید.
 

روش نگهداری مافین

  • می توانید این مافین ها را داخل ظرفی در بسته به مدت سه روز نگهداری کنید.
  • در تهیه این مافین ها یک قانون اصلی وجود دارد، هر چقدر روغن بیشتری در این دستور استفاده شده باشد، مدت زمان بیشتری هم می توانید آن را نگهداری کنید.
  • مافین هایی که فاقد روغن هستند و یا روغن بسیار کمی دارند را باید بلافاصله بعد از پخت و یا حداکثر همان روز سرو کرد.

 



 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید