طرز-تهیه-شربت-آلبالو-خانگی

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی

  • کالری 80
  • زمان آماده سازی 20 دقیقه
  • زمان پخت 0 دقیقه
  • کشور ایران

شربت آلبالو

شربت آلبالو از نوشیدنی های تابستانی است که از حرارت اضافی بدن می کاهد. شما می توانید شربت آلبالو خانگی را تهیه کرده و از آن، مخصوصا در فصل گرما، نهایت لذت را ببرید. ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه شربت آلبالو را به شما یاد دهیم تا بیش از پیش بتوانید از تابستان خود لذت ببرید.

 قطعا این نوشیدنی تابستانی، از پرطرفدارترین نوشیدنی های خوش طعمی است که می توانید با آموزش های ما آن را تهیه کرده و میل فرمایید. این نوشیدنی می تواند به عنوان پذیرایی بسیار شیک و خوش طعمی از مهمان های شما در فصل تابستان باشد. همچنین لازم به ذکر است که شربت آلبالو، به هضم بهتر غذا و تامین آب مورد نیاز بدن کمک شایانی می کند؛ پس برای آموزش طرز تهیه شربت آلبالوی خانگی با بخش آموزش نوشیدنی شیرینی تا، همراه باشید.

 

طرز-تهیه-شربت-آلبالو-خانگی

برای خوشرنگ شدن شربت آلبالوی چه کنیم؟

برای خوشرنگ شدن شربت آلبالو باید مدام کف شربت را هنگام جوشیدن بگیرید و نکات زیر را رعایت کنید:

  • بیش از حد جوشانده نشود
  • نگذارید آلبالو بیش از حد بپزد و له شود
  • بعد ار اتمام کار از صافی یا فیلتر رد کنید ( درحالی که داغ هست از فیلتر رد کنید )
  • از آلبالوی با کیفیت استفاده کنید

مطالب مرتبط: 6 نوشیدنی خنک تابستانی

 

 

مواد مورد نیاز برای تهیه شربت آلبالو

ردیف نام مواد مقدار
1 آلبالو  یک کیلو
2 شکر یک و نیم کیلو
3 روغن آفتاب گردان معمولی ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری
4 آب به مقدار لازم 

طرز تهیه شربت آلبالوی خانگی

شربت آلبالو

• برای تهیه شربت آلبالو خانگی، در ابتدا آلبالو ها را در قابلمه ای متناسب و با مقداری آب روی شعله قرار می دهیم.

• سپس وقتی که آلبالو ها نیم پز شدند، می گذاریم که به مدت نیم ساعت سرد شوند.

• وقتی آلبالوها سرد شد، می توانیم آن ها را از پوست جدا کنیم سپس وقتی دانه های آلبالو را از هم جدا کردیم خود آلبالو ها را از صافی رد می کنیم و روی شعله قرار می دهیم.

• بعد شکر را به آن اضافه کرده و کمی آب روی آن ها میریزیم.

• وقتی شکر کاملاً با آلبالو ها یکسان شد، به اندازه یک قاشق روغن به آن اضافه می کنیم و کنار شعله می ایستیم و وقتی دیدیم که مایع طعم شیرین به خود گرفت، یعنی شربت آلبالوی ما آماده است. 

 

طرز-تهیه-شربت-آلبالو-خانگی

 

• البته باید در این فاصله مواظب باشیم که آب آن بخار نشود تا شربت به کف ظرف نچسبد. ۲ الی ۳ قاشق از آن را برداشته و داخل لیوان های آب خنک قرار داده و هم می زنیم.

به همین آسانی شربت آلبالو ما آماده است. نوش جان.

 

مطالب مرتبططرز تهیه موهیتو نعنایی با چند روش

 

مراحل-طرز-تهیه-شربت-آلبالو-خانگی

فواید شربت آلبالو 

1- شربت آلبالو، نوشیدنی بسیار مناسب برای کسانی است که در تابستان به دلیل کمبود آب بدن دچار یبوست می شوند. این نوشیدنی می تواند به رفع مشکلات مزاج بلغمی کمک شایانی بکند و همچنین در هضم غذا نیز بسیار مفید واقع می شود.

2- تهیه شربت آلبالو به روش خانگی، می تواند هزینه های خرید آن را کاهش دهد. همچنین به تقویت اعصاب نیز کمک شایانی می کند و احساس سرحال بودن را به بیماران عصبی می دهد.

3- ویتامین c موجود در آن افسردگی و ناراحتی را از فرد، دور می کند و در از بین بردن تبخال مفید است.

4- لازم به ذکر است که این شربت می تواند به عنوان شربت اشتها آور نیز مورد استفاده قرار بگیرد؛ زیرا به شستشوی معده و دستگاه گوارش کمک می کند‌. کسانی که یکبار به روش خانگی، این شربت را تهیه کرده‌اند، تهیه آن به این روش خانگی را دنبال کرده و هر ساله آن را درست می کنند.

5- استفاده از نوشیدنی های گازدار و مضر در فصل تابستان میزان قابل توجهی از مرگ و میر ها را در این فصل به خود اختصاص می دهد. بنابراین استفاده از نوشیدنی سالم و مطمئن که بتواند علاوه بر اینکه آب مورد نیاز بدن را تامین کند فواید دیگری نیز داشته باشد بسیار ضروری است.

6- استفاده از چایی در گرمای تابستان، اصلا فکر خوبی نیست؛ بنابراین شربت آلبالو می تواند انتخابی سالم و درست برای خانواده های ایرانی باشد.

7- تهیه شربت آلبالو با روش های مختلفی انجام می گیرند که مخصوص به نقاط مختلف کشور می باشند و به این دلیل برخی از آنها راحت تر و برخی سخت تر هستند.

8- اگر بهترین و آسان ترین طرز تهیه شربت آلبالو را می خواهید، به شما پیشنهاد می کنیم که آموزش تهیه شربت آلبالو ما را دنبال کنید. 

آموزش-طرز-تهیه-شربت-آلبالو-خانگی

مطالب مرتبط: طرز تهیه شیر موز بستنی مقوی

9- لازم به ذکر است شربت آلبالو خنک می تواند به مقدار زیادی آب مورد نیاز بدن را مخصوصاً در فصول گرم همچون تابستان تامین کند.

10- استفاده از این شربت می تواند انرژی و سرخوشی را که در فصول گرم کاهش می یابد به بدن شما برگرداند.

11- همچنین بسیاری از افرادی که به دلیل مشکلاتی همچون کم خونی یا مشکلات مزاجی در این فصول  دچار عصبانیت می شوند، می توانند از شربت آلبالو استفاده کرده و به تقویت اعصاب خود کمک کنند. همچنین افراد گرم مزاج که در فصل تابستان بیشترین میزان آب را نیاز دارند، می توانند به جای استفاده مداوم از آب در این میان گاهی هم شربت آلبالو میل فرمایند‌.

اگر به دنبال آموختن طرز تهیه دیگر شربت های خانگی نیز هستید به شما توصیه می کنیم آموزش تهیه این نوشیدنی ها را در شیرینی تا از دست ندهید.

 

اگر این آموزش را دوست داشتید با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در قسمت نظر کاربران بنویسید و اگر سوالی دارید حتما بپرسید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید