طرز-تهیه-دسر-مگنولیا-موزی-و-شکلاتی

طرز تهیه دسر مگنولیا موزی و شکلاتی

  • مجله شیرینی تا

    مجله شیرینی تا

  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
  • 5482 بازدید
  • 2 نظر
  • (3) 5
  • دسته بندی:  طرز تهیه دسر ها
  • کالری 400
  • زمان آماده سازی 20 دقیقه
  • زمان پخت 0 دقیقه
  • کشور آمریکا

دسر مگنولیا چیست؟

دسر مگنولیا، یک وعده خوراکی شیرین است که پس از وعده غذایی و بیشتر به منظور هضم بهتر غذای اصلی سرو می شود. دسرهای زیادی در فرهنگ غذایی کشورها وجود دارد که برخی از آنها از مرزهای کشور سازنده فراتر رفته و تبدیل به دسرهای بین المللی شده اند. مگنولیا نام یک گل است، شاید به دلیل ظاهر جذاب این دسر بوده که نام این گل زیبا بر روی دسر مگنولیا گذاشته شده است. دسر مگنولیا جزو آن دسته از دسرهایی است که بدون پودر ژلاتین و مواد مصنوعی دیگر تهیه می شود و به دلیل داشتن تخم مرغ در ترکیب اصلی آن، از ارزش غذایی نیز برخوردار است.

طرز-تهیه-دسر-مگنولیا-شکلاتی

دسر مگنولیا یک دسر لایه لایه است و می توان برای راحتی سرو و جذاب تر شدن ظاهرش، آن را در لیوان یا گیلاس های تکی نیز تهیه و سرو کرد و با میوه هایی مثل موز و توت فرنگی تزیین کرد. دسر مگنولیا در عین سادگی در تهیه و مواد اولیه، یک دسر مجلسی به حساب می آید که با شیر و خامه و برش های میوه تهیه می شود و برای سرو در مهمانی هایی مانند جشن تولد یک گزینه مناسب است. برای آشنایی بیشتر با دسر مگنولیا، با طرز تهیه این دسر خانگی جذاب و دوست داشتنی با ما همراه باشید.

 

دیگر انتخاب های شما برای دسر

اگر هنوز تصمیم نگرفتید برای مهمانی خود چه دسری سرو کنید، چند نمونه از دسرهای ساده و خوشمزه دیگر را برای شما لیست کردیم. با مقایسه این موارد می‌توانید راحت تر تصمیم گیری کنید:

خاص ترین بستنی: طرز تهیه بستنی سرخ شده

دسر سبک و خنک : طرز تهیه پاپسیکل

دسری مقوی و خوشمزه: طرز تهیه حریره بادام

مواد لازم برای تهیه مگنولیا موزی

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد سفید قنادی 3 قاشق غذاخوری
2 نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
3 شکر 2/1 پیمانه
4 شیر 3 پیمانه
5 موز 1 عدد
6 زرده تخم مرغ 1 عدد
7 وانیل 2/1 قاشق مرباخوری
8 کیک یا بیسکویت پتی بور 1 پیمانه
9 خامه صبحانه 50 گرم
10 گردو خرد شده 2/1 پیمانه

طرز تهیه دسر مگنولیا موزی وانیلی

طرز-تهیه-دسر-مگنولیا-موزی-وانیلی

دسر مگنولیا در طعم های گوناگون تهیه می شود، هر کسی بنابر طبع و ذائقه خود یا مهمانانش می تواند دسر مگنولیا را وانیلی، شکلاتی یا نسکافه ای تهیه کند؛ همینطور این دسر را می توان با انواع کیک ها و بیسکویت های آماده مثل کیک اسفنجی شکلاتی یا بیسکویت پتی بور و نیز انواع میوه ها مانند انبه، توت فرنگی، موز و... تهیه کرد. در این مطلب، ابتدا به دستور تهیه دسر مگنولیا  موزی و وانیل می پردازیم. 

  • مرحله اول

برای تهیه دسر مگنولیا موزی ، ابتدا شیر را در شیرجوش یا یک قابلمه مناسب ریخته، نشاسته ذرت را نیز اضافه کنید و با شیر سرد به خوبی مخلوط کنید، سپس شیرجوش را روی حرارت قرار دهید.

  • مرحله دوم

در مرحله بعد از طرز تهیه دسر مگنولیا ، زرده تخم مرغ را با چنگال هم زده و به مخلوط شیر و نشاسته ذرت اضافه کنید. سپس آرد، شکر و وانیل را نیز به مخلوط روی حرارت بیفزایید و کاملا هم بزنید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و مایعی مانند فرنی صاف و یکدست درست شود؛ به یاد داشته باشید در این مرحله دائم باید مواد را هم زد تا ته نشین یا گلوله گلوله نشود.
پس از رسیدن مواد به غلظت مناسب، خامه صبحانه را به مواد قبلی افزوده و با همزن دستی هم بزنید، سپس مواد را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

دستور-پخت-دسر-مگنولیا-موزی-وانیلی

  • مرحله سوم

پودینگ به دست آمده را از صافی عبور دهید تا اگر احیانا گلوله های آرد در آن باقی مانده باشد، صاف شود و موادتان کاملا یکدست و صاف باشد.

  • مرحله چهارم

در ظرفی دیگر موز، توت فرنگی، انبه یا هر میوه ای که مد نظرتان است را به صورت اسلایس های باریک برش بزنید و کنار بگذارید. سپس بوسیله غذاساز یا گوشت کوب، کیک یا بیسکویت را خرد کرده، کنار بگذارید.

  • مرحله پنجم

 حال به مرحله هیجان انگیز کار رسیدیم! ظرف مورد نظر یا لیوان های مناسبی برداشته، دور تا دور آن موز یا توت فرنگی برش زده قرار دهید، سپس مقداری از کیک یا بیسکویت خرد شده ته ظرف بریزید، روی آن اندازه 2 قاشق از مواد فرنی مانند ریخته، روی آن هم گردوی خرد شده قرار دهید. این مراحل را تا جایی که ظرف سرو پر شود ادامه دهید

  • مرحله ششم

دسر مگنولیا موزی را به مدت 3 تا 4 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کند و طعم ها با هم ترکیب شوند.به همین سادگی دسر جذاب مگنولیا ساده با طعم موز و وانیل شما آماده است. می توانید قبل از سرو، روی دسر را با خرده های شکلات، ترافل، اسمارتیز، آجیل و... تزیین کنید. نوش جان

مواد لازم برای تهیه مگنولیا شکلاتی

ردیف نام مواد مقدار
1 آرد سفید قنادی 3 قاشق غذاخوری
2 نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری سر پر
3 زرده تخم مرغ 1 عدد
4 پودر نسکافه یا پودر شکلات 2 قاشق مرباخوری
5 شیر 4 پیمانه
6 خامه صبحانه 200 گرم
7 بیسکویت پتی بور 1 بسته
8 میوه دلخواه مانند موز، توت فرنگی یا انبه به مقدار لازم

طرز تهیه دسر مگنولیا شکلاتی

همان طور که گفتیم، دسر مگنولیا از دسرهای خانگی ساده و پرطرفدار است. از آنجایی که دست افراد در تغییر مواد طعم دهنده و میوه های به کار رفته در این دسر باز است، می توان دسر مگنولیا را مطابق میل افراد تهیه کرد. هیچ شکی نیست که طعم های شکلات و نسکافه، طرفداران بسیاری دارد، ما در ادامه طرز تهیه دسر مگنولیا شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد تا با تهیه آن، دوستان، عزیزان و مهمانان خود را سورپرایز کنید.

مواد ذکر شده در این آموزش، برای تهیه دسر مگنولیا برای 6 نفر می باشد. با دستور تهیه دسر مگنولیا شکلاتی با ما همراه باشید:

  • مرحله اول

در طرز تهیه دسر مگنولیا ، ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید، سفیده را به کناری گذاشته زرده را با چنگال خوب هم بزنید.
در یک قابلمه مناسب، شیر، نشاسته ذرت، وانیل و آرد را با هم ترکیب کرده، روی حرارت ملایم قرار دهید، به یاد داشته باشید این ترکیب را باید مرتب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
در فاصله ای که مخلوط روی گاز به غلظت مناسب برسد و فرنی مانند شود، یک بسته بیسکویت پتی بور را در غذاساز بریزید و پودر کنید؛

  • مرحله دوم

در مرحله بعد، پودر شکلات یا نسکافه را با دو یا سه قاشق آب جوش حل کنید و به ترکیب روی گاز اضافه کنید و خوب هم بزنید؛ اگر بخواهید می توانید پودر شکلات یا نسکافه را به نصف مواد اضافه کنید و نصف دیگر را ساده باقی بگذارید تا بتوانید دسر دو رنگ تهیه کنید.
وقتی مایع پودینگ مانند به غلظت فرنی رسید، خامه را به مواد اضافه کرده و با هم زن خوب هم بزنید، سپس مواد آماده شده را از روی شعله بردارید تا کمی خنک شود؛

  • مرحله سوم

دور ظرف یا لیوان هایی که انتخاب کرده اید، یک لایه از میوه اسلایس شده مورد نظرتان را بچینید، ته لیوان مقداری بیسکویت پودر شده ریخته، روی آن دو تا سه قاشق از پودینگ شکلاتی قرار دهید، مجدد روی آن یک لایه بیسکویت پودر شده بریزید و این مراحل را تا پر شدن لیوان ها ادامه دهید. اگر موادتان را در دو رنگ ساده و شکلاتی تهیه کرده اید، در این مرحله باید یک لایه مواد شکلاتی، یک لایه پودر بیسکویت و یک لایه مواد ساده بریزید تا دسرتان دو رنگ شود.

  • مرحله چهارم

در ظرفی دیگر مقداری شکلات خرد شده را به روش بن ماری ذوب کنید، می توانید شکلات خرد شده را با کمی آب جوش نیز مخلوط کنید تا به صورت مایع درآید. در مرحله آخر، روی دسر مگنولیا را با این سس شکلات و مواد دیگر دلخواه تزیین کنید.
به همین سادگی و با مواد اولیه ساده و در دسترس، یک دسر مجلسی جذاب و خوش طعم آماده کرده اید.

دسر مگنولیا شکلاتی

 

نکات مهم در تهیه دسر مگنولیا

1. دسر مگنولیا را در ظرف های شیشه ای تک نفره، مثل لیوان های پایه کوتاه، پیاله های گود یا گیلاس تهیه کنید تا ظاهر جذاب تری داشته و سرو آن نیز آسان تر باشد.
2. در تهیه دسر مگنولیا می توانید از هر نوع میوه ای که در دسترس است استفاده کنید، همین امر دسر مگنولیا را یک دسر چهار فصل کرده است.
3. لایه آخر دسر مگنولیا باید از مواد پودینگ مانند باشد.
4. برای تزیین روی دسر مگنولیا می توانید از سس شکلات آماده که در سوپرمارکت ها و فروشگاه های لوازم قنادی موجود است استفاده کنید.
5. به جز سس شکلات، روی دسرهای مگنولیا را می توان با انواع ترافل، شکلات خرد شده، اسمارتیز، خامه فرم گرفته قنادی و... تزیین کرد.
6. در دسر مگنولیا می توانید از پودر انواع آجیل ها مانند پودر گردو، پودر بادام و... استفاده کنید.
7. در نظر داشته باشید هر چه میزان استراحت دسر مگنولیا در یخچال بیشتر باشد، طعم ها بهتر با هم ترکیب شده و دسر شما خوشمزه تر خواهد شد.
8. دسر مگنولیا یک دسر چهار فصل است، آن را برای جشن ها و مهمانی هایتان تهیه کنید و لحظات شاد و لذت بخشی را تجربه کنید.
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(3) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

نظرات

سارا

۱ خرداد ۱۴۰۱

این دسر عالیه

محسن

۱ آذر ۱۴۰۱

مگنولیا موزی از همه طعماش بهتره

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید