طرز-تهیه-دسر-توت-فرنگی-آسان

طرز تهیه دسر توت فرنگی آسان

  • کالری 280
  • زمان آماده سازی 10 دقیقه
  • زمان پخت 240 دقیقه
  • کشور ایران

دسر توت فرنگی

دسرهای مختلفی تهیه و سرو می شود که هر کدام طعم لذت بخش خودشان را دارند، اما در این میان دسر توت فرنگی، طعمی کودکانه و خوشمزه دارد. توت فرنگی یکی از میوه هایی است که معمولا برای تزیین کیک ها استفاده می شود و ظاهر جالبی ایجاد می کند. همچنین از این میوه خوشمزه برای تهیه انواع اسموتی ها، طعم دهنده نوشیدنی ها و تهیه دسرها نیز استفاده می شود. در مقاله امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه دسر با توت فرنگی ساده و خوشمزه آشنا کنیم.

 

دیگر انتخاب های شما برای دسر

اگر هنوز تصمیم نگرفتید برای مهمانی خود چه دسری سرو کنید، چند نمونه از دسرهای ساده و خوشمزه دیگر را برای شما لیست کردیم. با مقایسه این موارد می‌توانید راحت تر تصمیم گیری کنید:

بستنی خاص: طرز تهیه بستنی زمسنانی با موز

دسر خوش طمع و مقوی: طرز تهیه شیر موز بستنی

دسر محبوب کافی شاپی: طرز تهیه پاناکوتا

 

مواد لازم برای تهیه دسر با توت فرنگی

ردیف نام مواد مقدار
1 توت فرنگی 100 گرم
2 شیر 1.5 پیمانه
3 نشاسته ی ذرت 2 قاشق غذاخوری 
4 شکر 5 قاشق غذاخوری 
5 پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
6 آب سرد 4/1 پیمانه
7 رنگ قرمز خوراکی در صورت تمایل

طرز تهیه دسر با توت فرنگی

  • مرحله اول

در مرحله اول از طرز تهیه دسر توت فرنگی ، ابتدا به سراغ ژلاتین بروید و پودر ژلاتین را به مقدار آب سرد ذکر شده اضافه کنید. حال برای اینکه ژلاتین در آب به خوبی حل شود باید آن را به روش بن ماری، به قدری حل کنید که مایعی شفاف و یکدست ایجاد شود.

طرز-تهیه-دسر-توت-فرنگی

  • مرحله دوم

توت فرنگی ها را پس از قطعه قطعه کردن، به کمک مخلوط کن به یک پوره ی یکدست تبدیل کنید.

مراحل-تهیه-دسر-توت-فرنگی-خانگی

  • مرحله سوم

نشاسته را به شیر اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید، شکر را نیز به این ترکیب اضافه کنید تا به خوبی حل شود. وقتی مخلوط شیر به غلظت مناسب رسید آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود.

مراحل-تهیه-دسر-توت-فرنگی-روش

  • مرحله چهارم

سپس در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر توت فرنگی ، پوره توت فرنگی و ژلاتینی که در مراحل قبل آماده کردید را به مخلوط شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. حال دسر توت فرنگی شما آماده است. کافی است آن را در ظرف مناسبی ریخته و اجازه دهید تا 4 ساعت در یخچال استراحت کند.

آموزش-تهیه-دسر-توت-فرنگی-خانگی

نکات تهیه دسر توت فرنگی 

  • میزان استفاده از شکر در دسر توت فرنگی، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دسر خیلی شیرین نمی پسندید، میزان شکر را به دلخواه کاهش دهید و یا اگر دوست دارید شیرین تر باشد، به همین نسبت میزان شکر را افزایش دهید.
  • بهتر است از رنگ خوراکی استفاده نکنید تا دسر طبیعی تری داشته باشید؛ اما اگر دوست دارید دسر شما رنگ قرمز توت فرنگی را نشان بدهد، می توانید مقدار بسیار کمی از آن را استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید دسر توت فرنگی را در قالب تهیه کنید، لازم است ابتدا قالب را به خوبی چرب کنید و مدتی آن را در فریزر قرار دهید تا پس از زمان استراحت دسر، بتوانید به راحتی آن را از قالب جدا کنید.
  • برای تزیین دسر از قطعات توت فرنگی استفاده کنید؛ حتی می توانید از سس توت فرنگی هم برای زیباتر شدن دسرتان استفاده نمایید.
  • اگر دوست دارید دسر شما حالت خامه ای تری داشته باشد، می توانید به ترکیبات خامه را هم اضافه کنید. برای این کار کافی است خامه را به ترکیب پوره توت فرنگی اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط کن به خوبی آن ها را با هم ترکیب کند.

امیدواریم از این دستور تهیه دسر توت فرنگی، لذت برده باشید. به کمک این آموزش می توانید خیلی سریع و آسان یک دسر خوشمزه و آسان با توت فرنگی تهیه کنید.

 
 
نظرات، پیشنهادات یا سوالات خود را در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 1

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید