تارت آلبالو: شیرینی اصیل فرانسوی با طعمی ترش و شیرین

  • کالری 765 کیلو کالری
  • قند 31 گرم
  • نمک 0.72 گرم
  • زمان آماده سازی 30 دقیقه
  • زمان پخت 25 دقیقه
  • کشور فرانسه

تارت یکی از شیرینی‌های سنتی فرانسوی است که در ابتدا به عنوان یک پایه خمیر برای تهیه شیرینی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما با پخت تارت میوه ای، این شیرینی به یک شیرینی مستقل تبدیل شد و در دهه‌های اخیر به عنوان یکی از شیرینی‌های محبوب در کافه‌ها و رستوران‌ها شناخته می‌شود.
تارت با خمیری از آرد، کره، شکر، تخم مرغ و نمک تهیه می‌شود. خمیر تارت دارای پایه کره‌ای است که در اثر پختن، بافت خمیر روی یکدیگر می‌چسبد و یک شیرینی قالبی لذیذ شکل می‌گیرد. برای تزیین تارت، میوه‌های تازه مثل آلبالو، توت فرنگی، سیب و ... استفاده می‌شود که روی خمیر قرار داده می‌شوند.
تارت به صورت سرد سرو می‌شود و معمولاً با کره خامه یا بستنی سرو می‌شود. به دلیل تنوع در تزیین و مواد مورد استفاده، تارت یک شیرینی بسیار محبوب در رستوران‌ها و کافه‌ها است و همچنین در خانه‌ها نیز به عنوان یک شیرینی خانگی محبوب است. در این مقاله از شیرینی تا تصمیم داریم تا با آموزش طرز تهیه تارت آلبالو با شما همراه باشیم . 
تارت آلبالو یکی از شیرینی های خانگی و محبوبی است که در فصل تابستان، با استفاده از آلبالو تازه تهیه می‌شود. تارت آلبالو ترد و خوشمزه، یکی از شیرینی های محبوب در جشن ها و محافل خانوادگی است. در این مقاله، طرز تهیه تارت آلبالو را به شما آموزش می‌دهیم. با دنبال کردن مراحل ساده و سریعی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، می‌توانید در خانه خود این شیرینی خانگی لذیذ را به راحتی تهیه کنید و از طعم تازه و ملس آلبالو در کنار خانواده و دوستان خود لذت ببرید.
 

مواد اولیه برای خمیر پایه تارت آلبالو

ردیف نام مواد مقدار
1 کره 150 گرم
2 آرد 250 گرم
3 شکر 2 قاشق غذاخوری
4 نمک 1/4 قاشق چایخوری
5 تخم مرغ 1 عدد

آموزش تارت آلبالو

1. برای تهیه خمیر پایه، آرد، کره سرد، تخم مرغ، شکر، آب سرد و نمک را در یک کاسه مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست به دست آید.
2. یک قالب تارت 9 اینچی (24 سانتی متری) با کف قابل جدا شدن آماده کنید. لازم نیست آن را کره بمالید. این خمیر به اندازه کافی کره ای است.
3- تکه های کوچک خمیر را در تمام کف قالب پخش کنید.

طرز-تهیه-تارت-آلبالو

4- خمیر را فشار دهید و صاف کنید از کنارهای قالب شروع کنید و تا کف آن را کامل بپوشاند.
5- هسته آلبالو ها را خارج کنید شما میتوانید از هسته گیر آلبالو برای راحتترشدن استفاده کنید . تارت آلبالو با آلبالوی تازه بهتر است اما شما میتوانید از آلبالوی یخ زده نیز استفاده کنید . این تارتی زیبا و بسیار خوشمزه است که شما میتوانید در طول سال آن را تهیه کنید . 
آموزش-تارت-آلبالو

مواد اولیه برای خمیر کاستارد تارت آلبالو

ردیف نام مواد مقدار
1 تخم مرغ 2 عدد
2 شکر 4 قاشق غذاخوری
3 آرد 100گرم
4 عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه خمیر کاستارد

6- برای تهیه کاسترد وانیلی و لایه میانی تارت آلبالو به صورت زیر عمل میکنیم : 
این تارت آلبالو دارای فیلینگ خامه ای، شیرین و کرمی ای است که بسیار ساده بوده و در کمترین زمان آماده می شود. به سادگی فقط لازم است تا تمام مواد را با همزن دستی در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. میتوانید به جای شکر از شکر قهوه ای نیز استفاده کنید. پس با خیال راحت از هر شکری که دارید یا دوست دارید استفاده کنید.
7- نکاتی که لازم است برای تهیه تارت آلبالو قبل از پخت رعایت کنید : 

  • برای داشتن خمیر پایه (کراست ) ترد و شکننده لازم است آن را از قبل بپزید ولی نه زیاد فقط کافی است رنگ آن کرمی روشن شود.
  • برا روی خمیر پایه پخته شده کمی پودر بادام میریزیم به این علت که خمیر کاستارد و سس آلبالو باعث خیسی و نرم شدن خمیر پایه نشود و تردی خود را از دست ندهد. 
  • برای ریختن راحت تر خمیر کاستارد آن را داخل ظرف سس خوری بریزید و مراقب باشید که تا حد امکان مواد به همه ی قسمت ها به طور مساوی برسد. 

دستور-العمل-شیرینی-تارت-آلبالو

8- برای پخت تارت پیشنهاد می‌دهیم که در صورت استفاده از خمیر کاستارد، تا زمانی که کاستارد هنوز حالت شل و خمیری دارد ، آن را بپزید. در حین خنک شدن، کاستارد همچنان سفت خواهد شد. به این ترتیب، محتوای داخل شیرینی تارت آلبالوی شما کرمی خواهد بود. اگر منتظر بمانید تا خمیر کاستارد خیلی سفت شود، هنگام خنک شدن ، غلظت آن بیشتر شده و به‌خصوص اگر در یخچال قرار گیرد، خشک شده و دیگر حالت کرمی نخواهد داشت. 

کیک-تارت-آلبالو
نکات مهم : 

زمان پخت: به خاطر داشته باشید که همه فرها متفاوت هستند، حتی اگر شبیه به هم باشند. زمان پخت در دستور العمل های ما تا آنجا که می تواند دقیق است، اما ممکن است زمان کمتر یا بیشتر از شما بگیرد. می توانید از یک دماسنج فر برای بررسی اینکه دمای فر شما در دمای مناسب است استفاده کنید. توصیه می‌کنم نحوه عملکرد فر و جزئیات کوچکی که ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشید را بررسی کنید.
سرو: پیشنهاد می کنیم برای سرو و تزیین این تارت آلبالویی از پودر قند ، مقداری آلبالوهای تازه ، یک قاشق خامه فرم گرفته و مقداری شکلات رنده شده استفاده بفرمایید
 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(0) 0

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید